X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

At male sin Cube?


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/04-03 23:14 
Jeg har tænkt mig at male min GameCube om, men ville lige høre herinde om:

1. Det er en god idé?
2. Der er en stor risiko for at noget går galt?
3. Nogen har prøvet det?
4. Der findes nogle guides?

På forhånd tak :P
Home is where the hardware is..
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 23:20 
Der er vist en forretning i us der beskæftiger sig med at male konsoller. De ser ret så professionele ud, har blandt andet været anbefalet af IGN og Gamespot. Men jeg kan godt forestille mig det ville være ret problematisk, med at sende frem og tilbage når man nu bor her i DK.
Adressen er www.colorconsoles.com

Du skal nok have noget erfaring med maling, fordi hvis jeg f.eks. begyndte på sådan et projekt, ville det højest sandsynligt se ud af lort:)

Held og Lykke:)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
JesperJesperSkrevet 05/04-03 23:39 
Det sjove ligger jo også i, at man selv har malet den...

Hvis det er muligt at tage "coveret" af GC'en, kan det vel ikke være så svært?
valiantvaliantSkrevet 06/04-03 10:07, rettet 06/04-03 10:08 
Kunne der ligge en mulighed i at gøre som på PS 1, hvor der kunne købes nogle selvklæbende kit's, ved ikke om de findes til Gamecube.
Når man dekorerer/maler biler idag er det mange gange med selvklæbende folie, så er der jo også en mulighed for at fortryde, spørg evt. hvordan det foregår, jeg kunne forestille mig at en skiltemaler ved hvordan.
kimmerkimmerSkrevet 06/04-03 11:30 
Søgaard >
Jeg har tænkt mig at male min GameCube om, men ville lige høre herinde om:

1. Det er en god idé?
2. Der er en stor risiko for at noget går galt?
3. Nogen har prøvet det?
4. Der findes nogle guides?

På forhånd tak :P


Har prøvet at male min Dreamcast og det gik meget godt. Hvis du beslutter dig for at male din Cube, så må du endelige sørge for du køber den specielle skruetrækker, så du kan pille coveret af.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/04-03 11:31 
Og hvor kan jeg købe den?
Home is where the hardware is..
kimmerkimmerSkrevet 06/04-03 11:48 
Hos...

Liksang
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/04-03 11:50 
Denne skruetrækker er vel også en garanti-BREAKER!
Home is where the hardware is..
KTCKTCSkrevet 06/04-03 11:56 
Jo, men for at være helt ærlig, så ryger garantien nok også, hvis du maler konsollen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/04-03 11:57 
Det havde jeg regnet ud :P

Men skulle lige være sikker på om det kan ses hvis man åbner den!
Home is where the hardware is..
kimmerkimmerSkrevet 06/04-03 12:26 
Søgaard >
Det havde jeg regnet ud :P

Men skulle lige være sikker på om det kan ses hvis man åbner den!

Hvis du ikke ødelægger noget når du åbner den, så kan det ikke ses. Maler du den derimod, såeee :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/04-03 12:34 
Såee hvad :P
Home is where the hardware is..
JesperJesperSkrevet 06/04-03 15:00 
Så er der rimelig chance for at det kan ses :)
valiantvaliantSkrevet 06/04-03 18:09, rettet 06/04-03 18:10 
Går ud fra at det er den samme skruetrækker som bruges til at åbne andre Nintendo konsoller.
Har selv lavet min, du tager en flad skruetrækker som kan gå ned i hullet i konsollen og er lidt større end skruen,
med en nedstryger saver man et hul i skruetrækkeren, med en fil tilpasser man så de to tappe, det kræver lidt arbejde, men virker fint.
Det er nok en fordel hvis man har en skrue ude at tilpasse de 2 tappe efter.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/04-03 12:45 
Valiant - er du sikker på det med skruetrækkeren? Ifølge Lik-sang så er der to forskellige til Nintendo konsollerne.

Men det kunne klart være fedt at male sin cube! Der var en anden tråd i Dreamcast sektionen som handlede om case-modding, måske kan det hjælpe lidt!

DC case-modding
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
asmasmSkrevet 09/04-03 13:19 
Den lille skruetrækker er til at åbne snes og nes spil, mener ikke at den skal bruges til at åbne maskinen.

Et godt (rigtigt godt) tip til maling af konsol er at bruge _mat_ spraymaling og så give den to "tynde" lag spray.

Har selv malet min DC med mat sort primer som normalt bruges til at male "Games Workshop" spilfigure, men normal mat sort spraymaling kan også bruges. desuden er det værd at overveje at købe en _mat_ spray lak til at slutte af med så det hele bliver lidt mere slidstærkt.

jeg er pt. ved at modde min nes med sort finish, og vindue med lys =D

nes
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
NaieraNaieraSkrevet 09/04-03 13:50 
Jo, den lille skruetrækker skal man også bruge til at åbne maskinerne med...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
valiantvaliantSkrevet 09/04-03 14:03, rettet 09/04-03 14:10 
Nes maskinen har almindelige stjerneskruer.
Snes, Nintendo 64 og Game cube er med special skruer og den skruetrækker jeg har lavet passer på alle tre, har lige prøvet på Cuben, det er ikke verdens bedste, men med lidt tålmodighed virker det fint.
Har haft åbnet flere N.64'ere når resetknappen bliver nede pga. fedtemadder, Cola og lignende.
Skruerne i spillene er den samme slags, men er mindre så her kan den ikke bruges, så det er vel noget med en ny skruetrækker, nedstryger og fil.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/04-03 14:12 
Okay, så vil jeg finde mig en skruetrækker at mishandle ;-) Jeg har i hvert fald tænkt mig at sætte blåt lys i i stedet for det orange!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
asmasmSkrevet 09/04-03 14:27 
Naiera >
Jo, den lille skruetrækker skal man også bruge til at åbne maskinerne med...

den lille skruetrækker = 3.8mm gamebit, mente kun det var den "store" 4.5mm som man brugte til at åbne konsollerne med? =/
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
NaieraNaieraSkrevet 09/04-03 14:28 
Pff, jeg kan lære at kigge ordentligt efter :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
asmasmSkrevet 09/04-03 14:33, rettet 09/04-03 15:02 
oki så var jeg rigtigt orienteret =D

er der for øvrigt nogen der ved hvor man kan købe gamebits til en overkommelig pris? ncsx havde dem på et tidspunkt til 3,75$ pr stk, men det ser ud til at de kun sælger den lille 3.8mm model nu =/

Edit >>> Fandt dem på ebay til 5$ + 5$ shipping... (de 15$+ porto de fleste andre tager er imo lige i overkanten)
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig