X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Leder efter billig DVD afspiller


Svar
3of193of19Skrevet 24/04-04 21:18, rettet 24/04-04 21:19 
Kom lige hjem fra Ghetto med den DVD afspiller vi havde på tilbud i denne uge til 379 kroner.
Jeg havde brug for en kodefri dvd afspiller, med coaxial udgang til dolby digital (så jeg slipper for at skifte kabler konstant, min decoder har kun en optisk og en coax indgang).
Den ryger tilbage igen på mandag, da den ikke ser ud til at spytte RGB ud gennem scart, samt jeg ikke kunne få dolby digital til at virke, hverken gennem optisk eller coax. Så kan man jo ligesågodt se en VHS film, puha!

Nå, men: Er der nogen der har et tip om en billig dvd afspiller, der som sagt har:
RGB gennem scart
Dolby Digital gennem coax
Multiregion, enten direkte eller gennem "hemmelig" kode.

Behøver ikke:
Progressive
Intern DD decoder
DivX/Xvid, ect.

Og lige to spørgsmål ang. coax:
1. Hvordan er det kvalitativt i forhold til optisk?
2. Det er bare et almindeligt RCA kabel, ikk'?
JmogJmogSkrevet 25/04-04 00:53 
3of19>
Og lige to spørgsmål ang. coax:
1. Hvordan er det kvalitativt i forhold til optisk?
2. Det er bare et almindeligt RCA kabel, ikk'?

Kvaliteten er stort set ens. Forskellene er vist noget med at den ene er mere letpåvirkelig over for ydre påvirkninger, når det kommer til længere kabler. Over korte afstande betyder det ikke det store hvad man vælger.

Det er et almindeligt RCA phonokabel, det skal bare være af en ordentlig kvalitet. Det skal klare 75ohm for at være acceptabelt mener jeg.

Hvor billigt er billigt i øvrigt? Hvis du kan strække dig til 1000 kan du jo få en fin mærkevareafspiller i Laserdisken, der byder på det du forlanger.
BeanoBeanoSkrevet 25/07-10 17:17 
Jeg genopliver lige denne tråd... jeg leder efter en fornuftig DVD afspiller til min søster. Skal have HDMI udgang og helst fornuftig opscalering til 720p eller 1080p. Også gerne support for DivX/Xvid og jpg. Behøver ikke være regionsfri.

Prisleje kr. 500-700.

Nogen afbefalinger af mærke/model?

På forhånd tak.
BeanoBeanoSkrevet 26/07-10 08:23, rettet 26/07-10 08:23 
Det blev så til en Samsung DVD-C510 til 400,- + forsendelse.

Med HDMI og opscalering virker det til at være et fornuftigt køb til prisen :)

DVD-C510
JuggernautJuggernautSkrevet 03/05-12 17:34 
Genopliver lige en gammel tråd.

Jeg skal bruge en kodefri DVD/BD-afspiller. Prisen er den vigtigste faktor. Den skal ikke kunne alt muligt, men tilslutning via HDMI ville være fint.

Prisniveau max. 1000,-.

Kan det lade sig gøre at finde noget?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 03/05-12 18:21 
Det bliver svært at finde noget kodefrit til Blu-ray til den pris. Måske kan du finde en Kinamaskine i Aldi, eller noget lignende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 03/05-12 19:09 
Tænkte det nok.

Hvad med en almindelig dvd afspiller?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 04/05-12 09:53 
Der vil det faktisk være svært at finde en der IKKE lever op til det.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 04/05-12 10:43 
Her er et link til en billig BD afspiller

aspiller
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 04/05-12 10:44 
Og her et link til at gøre den region fri via remoten

region fri
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dpldplSkrevet 04/05-12 11:56 
Naiera>
Det bliver svært at finde noget kodefrit til Blu-ray til den pris. Måske kan du finde en Kinamaskine i Aldi, eller noget lignende.

Det er ikke helt rigtig. Toshiba laver en BD afspiller der kan laves region fri med firmware fra Australien. Vidst flere af deres modeller man kan gøre det med.

Står til 70£ hos amazon. ( http://www.amazon.co.uk/Toshiba-BDX3200-Blu-Ray-Player-Live/dp/B004Y3UXVU/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1336124957&sr=8-2 )

Link til info
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 04/05-12 12:59 
Jeg kender godt til den Toshiba, men huskede ikke at den kunne fås så billigt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig