X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox E3 2022 show


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-22 09:16, rettet 11/06-22 09:31 
Microsofts “E3” showcase er i morgen søndag kl 19.

Det vil være 95 minutter langt og følges op af et udvidet show d.14, hvor der vil være interviews med udviklere, deep dives på spillene og flere trailers.

Xbox E3 2022 show

Xbox E3 2022 show

Jeg håber på at se Avowed, Starfield og Josh Sawyers mini projekt. Ville også rigtig gerne se SPOILER-TEKST:
Fable, Perfect Dark og Inxiles næste spil, men Grubb siger, at de to første ikke er på showet, mens det nok vil være for tidligt med det sidste, med mindre det bare bliver en CGI annonceringstrailer.

Mon ikke også de skal have fremvist deres længe snakkede om streaming stick (puck?), nu det ser ud til Xbox app'en til smart tvs endelig begynder at udkomme. Og så vil der nærmest med garanti være et væld af Game Pass annonceringer. SPOILER-TEKST:
Det rygtes i øjeblikket at Hollow Knight Silksong lanceres på Game Pass dag et.

Xbox E3 2022 show

Mere info og links til streamet her:

https://news.xbox.com/en-us/2022/06/06/how-to-watch-the-xbox-and-bethesda-games-showcase-on-sunday/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-22 19:09 
Rygtet var sandt Hollow Knight Silksong kommer på Game Pass.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-22 19:13 
Showet vil kun vise titler der udgives indenfor de næste 12 måneder.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 12/06-22 19:40 
Interessant. Så skulle Forza reelt udkomme senest til april næste år (for man udgiver ikke AAA maj-august).

Det tror jeg ikke en skid på :-D. Det bliver rykket til september/oktober.

Men fedt med Silksong på Gamepass. Må snart se at få spillet etteren.
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-22 20:56, rettet 13/06-22 00:31 
Nu kan alt jo blive forsinket i de her tider, men det sidste Forza Motorsport er fra 2017. Turn 10 plejede at lave et nyt Forza hvert andet år. Dvs. Forza 7 i 2017, Forza 6 i 2015, Forza 5 i 2013 osv. men meldte ud efter syveren, at de ville gå væk fra de faste udgivelser og bygge next gen udgaven op fra grunden af. Næste år vil de have haft fem et halvt år til det nye. Er det så urealistisk at det kunne udkomme i foråret? Det synes jeg ikke, men alt kan selvfølgelig forsinkes.

Var en sær præmis at sætte op for sig selv, at de kun måtte vise spil fra det næste år, men tager man det i betragtning, har de noget af et line-up. Føles stadig lidt surrealistisk, at adgangen til spillene bare er gratis, når man har betalt for online. Næste Team Ninja spil, Kojima spil, Forza, Silksong, Starfield, As Dusk Falls og hundredvis af andre. Bare betal for online og spil det hele på dag et (dem markeret med GP på billedet):

Xbox E3 2022 show

Bortset fra øjnene på karakterene, er jeg så klar på Starfield. Well, det skal selvfølgelig lige patches - det er jo et Bethesda spil - men derefter kan de bare sende det i min retning. Det eneste af de spil jeg havde set frem til, som jeg ikke var solgt på, var Redfall. Jeg elsker Arkanes spil, men bortset fra bane opbygningen lignede Redfall en generisk looter shooter. Det var skuffende.

EDIT: Måske forventet, men trist at der ikke var noget Stalker 2.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 13/06-22 09:51, rettet 13/06-22 10:14 
Jeg ser frem til Cocoon fra Jeppe Carlsen; Troede det var Playdead der lavede det, men han har åbenbart forladt dem i mellemtiden? Håbede faktisk også at se noget nyt fra Playdead; Inside og Limbo, er to af mine favoritspil - særligt Inside værdsætter jeg meget højt.

Var lidt ked af, at de ikke vidste noget fra RE 4 Remake, samt Dead Space remaket, men Diablo IV glæder jeg mig til at spille.

Jeg var lige ved at glemme A Plague Tale: Requiem, som de kort vidste et klip fra. Fik desværre ikke gennemført det første spil, men det kan jeg jo så passende gøre, inden det nye kommer, for det er virkelig et godt spil.

CoD MW II, har vi allerede set en 7-8 minutters gameplay video fra, og det ser godt ud; Ukompliceret og back to basics gameplay, virker det til. Glæder mig til at spille det.

Starfield. Det ser imponerende ud, men virker for ambitiøst, til at det kan levere alt det de går efter, i den 15 minutters reveal video. Jeg er bange for, at vi får en lang næse, og med mindre spillet fylder 873 GB, eller der omkring, tvivler jeg på, at vi ser særligt mange unikke lokationer, områder og planeter.

Det ser heller ikke ud til at køre særligt godt - men det har det, SVJH, aldrig set ud til at gøre, på videoer de har udgivet fra det. Det er i hvertfald ikke en framerate, jeg er imponeret over - heller ikke i den nye reveal video.
JmogJmogSkrevet 13/06-22 18:20 
Starfield får sikkert fem-ti planeter med unikke lokationer til plot-ting, mens de resterende 990 blot har random genererede ting a la No Man’s Sky.

De har heldigvis noget erfaring med FPS via Fallout-spillene, så den del kunne være ok.

Så stort et spil med den type kode og fra Bethesda…. Helt klart ikke noget jeg vil røre ved launch. Vent en måned og så bliver det sikkert en noget bedre oplevelse. Fint det er på Gamepass, for ellers ville jeg næppe komme til at spille det. Med “gratis”, så skal det da have en chance for nysgerrighedens skyld.
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-22 07:47, rettet 14/06-22 08:54 
En af fordelene ved at Microsoft begrænsede sig til kun at vise spil, der udkommer 12 måneder frem, er at det er let at overskue, hvordan deres first party line-up ser ud over det næste år. Tæller man ABK med og bliver intet udskudt, ser de 13 udgivelser sådan her ud:

AAA titler:

Starfield
Redfall
Diablo 4
Forza Motorsport
Call of Duty MW2
Overwatch 2
Ghostwire Tokyo (Xbox)
Deathloop (Xbox)

AA eller mindre:

As Dusk Falls
Pentiment
Minecraft Legends
Ara History Untold
Grounded

Otte AAA titler er helt absurd for en first party på et år, selv om ABK titlerne ikke kommer på Game Pass før handelen lukker. Det giver et godt indblik i hvor deres first party står nu og også hvordan de stadig er præget af eksisterende aftaler med Deathloop og Ghostwire. Der vil selvfølgelig også være nye udvidelser til Sea of Thieves, Fallout 76, Elder Scrolls Online etc. som ikke er listet, men blev fremvist.

Starfield kommer dog sikkert til at blive udskudt til jul.

Starfield får sikkert fem-ti planeter med unikke lokationer til plot-ting, mens de resterende 990 blot har random genererede ting a la No Man’s Sky.

De kommer ikke til at kunne lave bare en enkelt planet med håndlavet content, men der kommer sikkert til at være flere unikke steder, fordelt mellem en masse random genereret content, end genren er vant til, med enkelte undtagelser som Star Citizen. Og det spil har jo sine egne problemer :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 14/06-22 10:24 
Åh crap, jeg har sgu forvekslet Star Citizen med Starfield. Det er selvfølgelig Star Citizen vi har set videoer fra, i tidens løb. Starfield har jeg personligt, vist aldrig set en gameplay video fra, for kendte ikke spillet, før Xbox showet i forgårs.

Star Citizen har jeg aldrig kunnet finde ud af, hvilket type spil det ville være, og jeg har aldrig forbundet det med et decideret singleplayer spil, men mere en glorificeret techdemo, der måske / måske ikke, en dag, ville blive til et fuldgyldigt spil af en art.

Men nu er Starfield da pludselig endnu mere interessant, da det fokuserer på netop singleplayer og tilsyneladende intet har med at gøre, hvad Star Citizen har gang i. Jeg er klar, når det lander på Gamepass; Det skal da bestemt have en chance.
DunwichDunwichSkrevet 14/06-22 10:24, rettet 14/06-22 10:44 
Åh crap, jeg har sgu forvekslet Star Citizen med Starfield. Det er selvfølgelig Star Citizen vi har set videoer fra, i tidens løb. Starfield har jeg personligt, vist aldrig set en gameplay video fra, for kendte ikke spillet, før Xbox showet i forgårs.

Star Citizen har jeg aldrig kunnet finde ud af, hvilket type spil det ville være, og jeg har aldrig forbundet det med et decideret singleplayer spil, men mere en glorificeret techdemo, der måske / måske ikke, en dag, ville blive til et fuldgyldigt spil af en art.

Men nu er Starfield da pludselig endnu mere interessant, da det fokuserer på netop singleplayer og tilsyneladende intet har med at gøre, hvad Star Citizen har gang i. Jeg er klar, når det lander på Gamepass; Det skal da bestemt have en chance.

EDIT: Dobbelt post.
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-22 22:27, rettet 15/06-22 00:11 
IGN har et interview med Todd Howard, hvor han snakker om omfanget af Starfield og brugen af procedural generation. Det lyder som om de holder fødderne på jorden. Godt nok vil der være mere handcraftet content, end i noget spil fra dem før, men fx siger han:

SPOILER-TEKST:
1. At der kun er fire hovedbyer.

2. Man kan ikke flyve skibe direkte fra rummet ned på en planet. Rummet er et sted, overfladen på en planet et andet.

3. Hovedhistorien vil måske være 20% længere, end deres andre spil (kan svinge alt efter hvordan man gør ting). Hans siger dog efterfølgende, at deres normale spil har 25 timers hovedhistorie, hvor Starfield kan være måske 30-40 timer.

Det virker som om, de har styr på at afgrænse omfanget, med procedural generation udforskning, faction quests, basebygning, bonusmissioner osv. for dem der vil mere end hovedhistorien.

4. Elder Scrolls VI er i pre-production.

5. De laver Fallout 5 efter Elder Scrolls, så vente tiden bliver lang på det næste Fallout, med mindre de har spin-offs New Vegas style eller remakes/remasters planlagt.

6. De har nogle ikke nærmere definerede andre projekter, som de kigger på en gang i mellem.

Hele interviewet er her (ved -57:54):

https://youtu.be/AQzn2KdkkUQ
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 14/06-22 23:26 
Preproduction?

Det er muligt spillet vil køre på en PS5/Series X, men jeg gætter på det udkommer når næste generation er igang. Fallout kommer med sikkerhed ikke til de nuværende konsoller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-22 23:31 
Elder Scrolls VI ik? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-22 00:11 
Jo, selvfølgelig, Kongen. Rettet :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 15/06-22 07:19 
Jeg var ude og Google efter det IV remake, men prøvede så også at bytte rundt på cifrene da det ikke rigitg gav noget ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 17/06-22 09:09 
Beklager at have sendt dig på Google jagt :)

IGN har et længere interview med Obsidian, omstændighederne omkring hvordan de blev købt af Microsoft og hele den der snak om “begrænset integration”, der går tilbage til læringsprocesser fra Minecraft indkøbet. Der bliver ikke som sådan sagt noget nyt, men er alligevel interessant at se, at det er omtrent det samme man hører fra alle de nye studier, om at Microsoft mestendels holder sig væk fra den kreative process og lader studierne gøre, hvad de vil:

https://www.ign.com/articles/obsidian-xbox-acquisition-strategy-staying-out-way?utm_source=facebook
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/06-22 16:24, rettet 17/06-22 19:10 
Digital Foundry kigger på Starfield:

Xbox E3 2022 show

Better image quality than Todd Howard
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig