X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forbløffende gode UHD Blu-ray-udgivelser


Svar
millenniummillenniumSkrevet 22/10-20 14:41 
Mens det er blevet ret op af bakke at gå i biografen, har jeg i stedet satset flere penge på hjemmebiografens billedkvalitet. Har fået fået nyt LG OLED TV, Sony 4K blu-ray afspiller og et ultra high speed HDMI.

Men jeg orker simpelthen ikke starte forfra på filmsamlingen - for tredje gang. Vil hellere investere i de 4K udgivelser af både nye og gamle film, hvor udgiveren både forkæle... Se hele indlægget
The medium is the message.
332 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Svar
NaieraNaieraSkrevet 17/03 15:30 
Du har ikke forstået den tråd på Reddit jeg linkede til. Jeg er ligeglad med subjektive holdninger fra anmeldere der ikke fatter en skid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/03 15:32, rettet 17/03 15:32 
Jeg faldt over et tydeligt eksempel på hvordan den nye udgivelse er klart dårligere...

Forbløffende gode UHD Blu-ray-udgivelser
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/03 15:35 
Ham fidusen der mener åbenbart helt seriøst at billedet til venstre er bedre, men det er jo ingen overraskelse at dumme mennesker kan lide DNR og EE.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 17/03 15:48 
Naiera>
Du har ikke forstået den tråd på Reddit jeg linkede til. Jeg er ligeglad med subjektive holdninger fra anmeldere der ikke fatter en skid.

Jeg forholder mig udelukkende til, hvad jeg ser på skærmen. Jeg forholder mig ikke til hvordan filmen egentligt står, men til detaljerne i billedet. Om der er brugt DNR, EE osv, er jeg fuldstændig ligeglad med; Jeg forholder mig udelukkende til, at detaljerne beviseligt er på et niveau, som vi ikke har set før, i Aliens.

35mm film er Gud, og det samme er 70mm. Men Aliens har aldrig nogensinde haft så mange detaljer fremme, hverken i den nyeste 35mm eller 70mm visning, på den allernyeste kopi, i den uge den havde premiere, tilbage i 1986. Så kan du komme med, og quote, dine grafer og regneark osv, at folk ikke fatter en skid, og at de er dumme osv, indtil solen den går ned, og jeg vil stadig være ligeglad.
NaieraNaieraSkrevet 17/03 16:47 
Se på din skærm at billedet til venstre meget tydeligvis er ringere end det til højre. Hvis du ikke kan se det, så burde du for altid holde dig fra at udgyde din holdning til videokvalitet offentligt.

Jeg var selvfølgelig 99.99% sikker på at du ville være på AI-opskaleringsholdet da jeg smed linket op i går, men det er stadig morsomt at se dig insistere på at tage så meget fejl, især med sammenligningen ovenover taget i betragtning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 17/03 18:22 
Det er heldigvis bare en film :)
Hvis det er så svært at blive enig om hvad der er bedst, kan det umuligt være helt ringe..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 17/03 20:34 
Naiera>
Se på din skærm at billedet til venstre meget tydeligvis er ringere end det til højre. Hvis du ikke kan se det, så burde du for altid holde dig fra at udgyde din holdning til videokvalitet offentligt.

Jeg var selvfølgelig 99.99% sikker på at du ville være på AI-opskaleringsholdet da jeg smed linket op i går, men det er stadig morsomt at se dig insistere på at tage så meget fejl, især med sammenligningen ovenover taget i betragtning.

Jeg bedømmer ikke en film transfer, ud fra et screenshot, og slet ikke en vigtig film som Aliens.

Overvej, hvad der ligger i ordet AI-opskaleringsholdet Vs. 35mm film, som er det man har restaureret her. Jeg ved godt det er ligeså svært at forklare dig det, som det er for dig at forstå det, men hvis du påstår du ved noget om 35mm film, så er der da et håb om, at det synker ind, lige pludselig.
NaieraNaieraSkrevet 18/03 00:17, rettet 18/03 00:20 
Totes bro

Og man har altså ikke restaureret 35mm film. Hvis de havde, så havde der været farver udenfor 709-farverummet. Som sagt, så har du ikke forstået den Reddit-tråd jeg linkede til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/03 00:18 
Sumez>
Det er heldigvis bare en film :)
Hvis det er så svært at blive enig om hvad der er bedst, kan det umuligt være helt ringe..

Men nu er det jo altså helt vildt nemt at se hvad der er godt og hvad der er snot på det billede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 18/03 08:35 
Man kan nok godt snakke pænt til hinanden alligevel :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 18/03 08:41 
Naiera>
Totes bro

Og man har altså ikke restaureret 35mm film. Hvis de havde, så havde der været farver udenfor 709-farverummet. Som sagt, så har du ikke forstået den Reddit-tråd jeg linkede til.

Hvis tesen er, at de har brugt samme transfer som blev brugt til BD'en, som jeg antager dengang blev restaureret i 4K fra 35mm film, så har man restaureret 35mm film, til UHD'en.
JmogJmogSkrevet 18/03 08:55 
Hvorfor snakker I om 70mm? Så vidt jeg ved filmede Cameron aldrig i 70mm dengang. Der burde kun findes 35mm negativer af filmen.
NaieraNaieraSkrevet 18/03 09:07 
Jeg snakker ikke om 70mm ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 18/03 10:33 
Jmog>
Hvorfor snakker I om 70mm? Så vidt jeg ved filmede Cameron aldrig i 70mm dengang. Der burde kun findes 35mm negativer af filmen.

Jeg nævnte 70mm, fordi 35 og 70mm film er Gud. Det var ikke en kobling til selve Aliens, omend, så vidt jeg har læst, blev Aliens dog faktisk vist i noget 70mm blow-up engang.
DunwichDunwichSkrevet 18/03 12:02, rettet 18/03 12:03 
Naiera>
Jeg faldt over et tydeligt eksempel på hvordan den nye udgivelse er klart dårligere...

Forbløffende gode UHD Blu-ray-udgivelser

Du har vist sakset det foto fra https://www.blu-ray.com. Jeg kender ikke vedkommende eller har set noget af det han har lavet, men der er en som kommenterer følgende om ham:

"Also that guy is also possibly the worst reviewer ever. Countless times he has straight up lied to sell more copies. Thats a salesman not a reviewer."
NaieraNaieraSkrevet 18/03 13:08 
Vildt nok at han forsøger at sælge flere eksemplarer af den gamle Blu-ray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
vyssenvyssenSkrevet 18/03 13:41 
Jeg nyder virkelig mine 4k skiver, og synes jeg har "øje for kvalitet" helt generelt. Jeg har dog brug for lidt voksenhjælp til at se hvad, der springer i øjnene på billedet til venstre. Måske det bare er min mobilskærm eller billedets opløsning, men jeg synest mest det er farvetonerne der er ændret.
NaieraNaieraSkrevet 18/03 13:46 
Generelt er der bare mindre detalje. Sammenlign skægstubbene, og det mørke under/omkring dem. Panden er også en vokset smøre til venstre. Du skal selvfølgelig kigge på billedet på en nogenlunde stor skærm og trykke på billedet så det bliver større.

Så vidt jeg kunne læse på Blu-ray.com, som tidligere nævnt i denne tråd, forsøger ham anmelderen med denne sammenligning helt seriøst at sige, at 4K'en er bedre. Det passer vel med at han er salgsmand og ikke anmelder, men det er stadig helt hen i vejret at forsøge at sælge 4K-udgivelsen med sådan en sammenligning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 19/03 00:26 
Jeg køber dem alle, uanset hvad YT siger. :P
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 19/03 09:57, rettet 19/03 22:37 
Cameron har vist en usund besættelse med at få filmene til at se clean og moderne ud. Det er virkelig synd, men jeg hopper nu alligevel på Aliens. Om ikke andet, så for Atmos tracket :D
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/03 20:50 
Ro på…..
Alt med Aliens er godt… der findes ikke dårlige ting fra Alien franchise.
Og der findes kun 2 filme! Resten er fan-lavet-mislykkes-film !! Det ved alle!

Nogle der har set et godt tilbud på Aliens 4K ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 20/03 11:08, rettet 20/03 12:00 
Og hvorfor ser det ud til at amerikanerne kan lave compare videoer med dem nu, mens vi i Europa må vente til slutningen af april? o_O

Jeg glæder mig særligt til The Abyss. Nogen der nåede at se re-premieren i biografen?
The medium is the message.
vyssenvyssenSkrevet 20/03 18:49 
Abyss var en af mine barndomsfavoritter. Håber på et glædeligt gensyn.

Så The Northman i hjemmebiffen i går på uhd. Jeg var faktisk ikke overvældet, hverken af lydside, billeder eller film. Ikke at det var kedeligt eller grimt, men alligevel. Havde nok bare for høje forventninger. Havde måske mere regnet med energien fra Apocalypto i en oldnordisk setting.
JmogJmogSkrevet 21/03 01:18 
millennium>
Og hvorfor ser det ud til at amerikanerne kan lave compare videoer med dem nu, mens vi i Europa må vente til slutningen af april? o_O

Jeg glæder mig særligt til The Abyss. Nogen der nåede at se re-premieren i biografen?


Jep, så den i mandags i en stor sal i Cinemaxx. Stadig en fremragende film og hold da op, den så nydelig ud. Filmen er fuld af af praktiske effekter og ægte dykkerscener. Det er virkelig ældet med ynde.
millenniummillenniumSkrevet 22/03 11:14 
Jeg var tilfældigvis i London den weekend alle danske biografer viste The Abyss, så måtte misse den. (Og de viste den ikke i London samme weekend).

Det er klart den film jeg glæder mig mest til, fordi den er så forbistret flot, og jeg har ikke set den siden jeg kørte DVD. Ages it seems. Så den dog i biografen i 1989 :D.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 22/03 14:18 
Og DVD-versionen var endda en non-anamorph DVD. Det betød at man var nødt til at zoome ind og dermed gik glip af endnu mere opløsning.
DunwichDunwichSkrevet 16/04 22:21, rettet 16/04 22:56 
Forbløffende gode UHD Blu-ray-udgivelser

Aliens ser fantastisk ud på UHD og ligner bestemt ikke de 4K streams jeg har set, eller de tvivlsomme 4K YouTube videoer, jeg også har gransket. UHD'en er noget helt, helt andet. Heldigvis.

Det her er lige så kæben rammer gulvet. Hold da kæft!

Det samme gælder umiddelbart for True Lies, som jeg har set et par scener fra; Det ser rigtig godt ud.

Link...
NaieraNaieraSkrevet 16/04 22:55 
LOL
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 16/04 23:21 
Er du okay?
millenniummillenniumSkrevet 17/04 08:46, rettet 17/04 08:47 
Huh...! Hvordan fik du dem så hurtigt?

Krydser fingre for at Coolshop ikke gider vente med at sende ud til forudbestilingerne.
The medium is the message.
EltanEltanSkrevet 17/04 08:47 
Naiera er aldrig ok, har sikkert et par diagnoser eller tre, så ignorer ham bare.
DunwichDunwichSkrevet 17/04 16:17 
millennium>
Huh...! Hvordan fik du dem så hurtigt?

Krydser fingre for at Coolshop ikke gider vente med at sende ud til forudbestilingerne.

https://www.youtube.com/watch?v=r3kQlzOi27M

;)
332 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig