X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Andre som overvejer et skift til Xbox One S?


Svar
ExceptionExceptionSkrevet 30/07-16 00:45 
Jeg går lidt og overvejer om den ældre Xbox One skal skiftes ud med en S model. I min tilgang til overvejelsen indgår både fordele og ulemper, og nu står jeg så i et dilemma; derfor der søges input.

Fordele:

Den er mindre.
Indbygget strømforsyning.
4K Blu-ray.
HDR
Muligvis optimeret design af komponenterne (Læs: Xbox360 generation).

Ulemper:

Jeg HAR jo allerede en Xbox One.
Hvor dyrt bliver det (trade-in eller fuldpris?)
Uforudsigelige problemer pga. størrelsen iht. "børnesygdomme"?
Skulle man vente til "Scorpio" ankommer?

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra ligesindede hvilke aspekter I evt. kigger på, samt hvilke muligheder I ville vælge.:)
WehnerWehnerSkrevet 30/07-16 00:54 
Jeg tænker selv at vente på Scorpio. Det er alligevel mest PS4, jeg bruger, så det er ikke så akut heller. Jeg synes, det er lækkert, der kommer upgrades, men jeg gider heller ikke opgradere _for_ ofte.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-16 00:54 
Set i lyset af hvor lidt min nogensinde er blevet brugt (under 50 timer), så ville det være vanvittigt for mig at udskifte til en S. Jeg venter til Scorpio :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/07-16 01:14 
Jeg havde overvejet om jeg skulle hoppe på en One S, men taget i betragtning hvor lidt jeg har brugt mit Playboxii 3360U setup siden jeg fik mig en anstændig PC - så kan jeg vist godt vente på en Scorpio. Det samme med Playstation, hvor jeg også sagtens kan vente på en PS4 Neo (eller hvad der nu måtte komme efterfølgende) :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 30/07-16 01:17 
Jeg kan i øvrigt komme til at blive fristet over evne, hvis der kommer et rigtig godt trade-in-tilbud fra GameStop.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 30/07-16 01:20 
De eneste af fordelene ved den nye maskine der interesserer mig, er at den bruger lidt mindre strøm, men da jeg kun bruger den til bagudkompatibilitet en gang i mellem, betyder det ikke det store. Fremadrettet kommer der kun multiplatform titler til maskinen, som kører bedre alle andre steder end One, hvilket ikke giver det store incitament til at investere i platformen. Bliver først med Scorpio at det måske kan ændre sig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/07-16 01:21, rettet 30/07-16 01:22 
@Wehner:
På Scorpio eller S? Mindes at der var nævnt trade-in tilbud på One S andetsteds her på P:R.
Ved dog ikke om 15-1700 (afhængigt af hvilken model man bytter med) er at betragte som et "rigtig godt" tilbud. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 30/07-16 01:24 
Ikke på S :) Der skal det være urealistisk godt. Håber på trade-in til Scorpio. Til den tid skal man jo bare af med den gamle.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 30/07-16 01:29 
Jeg har allerede afleveret min gamle Day One hos Gamestop for 1400kr.
1600kr for en mindre Xbox One med intern 4k upscale og UHD Blu-ray drev var for godt at sige nej til.
Og så har jeg noget mere attraktivt at bytte til hvis jeg skal have en Scorpio.
3of193of19Skrevet 30/07-16 01:32 
Hos Gamestop koster 2TB S
3000kr standard.
1600 ved indbytning af en 500GB One, 1300 for en 1TB, 1100 for en 500GB PS4, 900 for en 1TB PS4.
JmogJmogSkrevet 30/07-16 11:14 
Jeg venter til Scorpio. Hvis jeg havde et 4k display ville jeg måske være fristet pga UHD-funktionaliteten til film, men da jeg ikke har det, giver One S ingen mening for mig. Om Scorpio er interessant for mig vil tiden vise. Min computer er hurtig nok til at køre spil bedre end den bliver.

Jeg må dog indrømme at efter jeg har fået et gaming PC igen, så ER det nu engang sjovere at spille på konsol.
3of193of19Skrevet 30/07-16 12:05, rettet 30/07-16 12:06 
Scorpio har også fået mig til at stærkt overveje at købe flere multiplatformspil på One. Sikkerheden at disse spil vil virke på en Xbox langt ud i fremtiden (da vi ikke ved noget om hvorvidt PS5 vil være fuldt ud bagud kompatibel med PS4/Neo), og vil se bedre ud såsnart jeg skifter til Scorpio gør det meget attraktivt. De fleste Xbox spil kører med dynamisk opløsning, dvs den interne opløsning kører så højt spillet nu kan klare og samtidigt holde en stabil framerate, ved skift til Scorpio får spillene masser af luft til at køre op til 4k.
JmogJmogSkrevet 30/07-16 12:39 
Det er stort set lige så sikkert at PS5 vil være bagudkompatibel med Neo og PS4 som at Scorpio vil være det med X1. Det er en stor del af grunden til at de skiftede over til X86 arkitektur i maskinen.

Dynamisk opløsning er ikke "de fleste spil". Jeg vil sige langt under halvdelen. Og det er ca. lige så udbredt på PS4. Spil med dynamisk opløsning vil ikke automatisk rendere i 4k - de er med sikkerhed hardcoded til at køre 1080p med nedskalering til opløsning X når det er nødvendigt. Maskinen vil heller ikke være kraftig nok til at rendere for eksempel Halo 5 eller Forza i 4K (medmindre de går ned til 30fps). Det vil kun kunne ske via en patch at eksisterende spil kommer op på native 4k og det bliver ved at skrue ned for grafisk lir. Hovedparten vil være opskaleringer ligesom Xbox One S.

Der vil komme 4k native spil til begge maskiner, men det bliver meget få AAA-spil der gør det. Forhåbentlig. For det bliver på bekostning af 60fps.
GreaseballGreaseballSkrevet 30/07-16 13:21 
Jeg skifter min 1tb Call of Duty Xone ud med den Gears of war maskine som kommer.
For en 1tb extra og mindre strøm brug. Plus den vil se godt ud ved siden af min Gears Xbox360 maskine.
ExceptionExceptionSkrevet 30/07-16 13:59 
3of19>
Jeg har allerede afleveret min gamle Day One hos Gamestop for 1400kr.
1600kr for en mindre Xbox One med intern 4k upscale og UHD Blu-ray drev var for godt at sige nej til.
Og så har jeg noget mere attraktivt at bytte til hvis jeg skal have en Scorpio.

Den mulighed vil jeg da observere, mange tak for info. :)
ExceptionExceptionSkrevet 30/07-16 14:05 
Jeg har også den "gamle" GoW 360 stående, så det kunne da være lidt lir at få fat på den nye limited edition. :)
GreaseballGreaseballSkrevet 30/07-16 16:06 
Den ser fed ud. Med ridser der er skåret ind i den i stedet for bare trykt på.
ExceptionExceptionSkrevet 30/07-16 17:19, rettet 30/07-16 17:19 
Så godt indslaget med Major N og Rod Fergusson hvor de viser den frem, og blandt andet nævnte lige netop dette fede design :)
EltanEltanSkrevet 30/07-16 23:58 
Nogen steder hvor de tager en 360 i bytte?
JmogJmogSkrevet 31/07-16 00:41 
Gamestop.
GreaseballGreaseballSkrevet 01/08-16 00:36 
Tror ikke de tager 360'eren ind mere. Fik at vide de kun er interesseret i One og PS4.
Per SPer SSkrevet 02/08-16 16:09, rettet 02/08-16 16:31 
En mening om Model S fra Digital Foundry:

+ at der nu ligger en række meninger fra andre sites på YouTube (find selv din foretrukne).

Xbox One S GPU Overclock! Do Games Run Faster?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ExceptionExceptionSkrevet 02/08-16 18:31 
Mange tak for deling, har set et par stykker nu. :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig