X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo: The Master Chief Collection


Svar
JmogJmogSkrevet 17/05-14 08:17 
Det var forventet at 2014 ville have et remake af toeren for at give Halo-fans noget mens de venter på femmeren, men det her er ret imponerende fanservice.

Halo 1-4 (ingen Reach/ODST) i HD remakes til Xbox One.

Hvis det kommer til at koste 60$ så er jeg dælme på. Fantastisk value for money.

Kilde
142 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-17 05:12, rettet 18/10-17 05:12 
Næste år går de sgu tilbage og patcher MCC:

Fans of classic Halo games also have a lot to look forward to with today’s announcement that Halo: TheMaster Chief Collection will receive enhancements for Xbox One X, as well as fixes, improvements and upgrades to the core game to help bring it forward and modernize many of the game’s systems to take advantage of Xbox platform advancements since its original launch.

While we’re incredibly excited by this opportunity to go back under the hood with MCC, it’s not going to be easy nor is it going to happen overnight. To help facilitate this process we’re planning to roll out a public “flighting” program for MCC to allow for iterative patches and updates while testing in the wild at large scale. Right now, we’re targeting kicking this off next spring and when the time comes we’ll need the support of our community to help test and provide feedback at large scale as we work to update and improve MCC. We’ll share additional details and timing as plans are locked.

https://www.halowaypoint.com/en-us/news/odds-ends

Hvor omfattende det så bliver, er svært at fastslå ud fra det citerede, men ville blive rigtig glad, hvis de tog tiden til endelig at få det til at virke, så man kan gennemføre Halo 2 i online co-op. Det har Halo fans fortjent.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 18/10-17 11:12 
Det er vist også på høje tid :p Men jeg skal gerne give det en chance til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 18/10-17 11:13 
Det _var_ altså også mærkeligt, at en så højprofileret udvikler/franchise bare kunne sige: "Sorry folks, vi giver op."
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-17 14:16, rettet 18/10-17 14:21 
Frankie har skrevet flere gange over på Gaf, at han nok skal forklare det en dag - måske endda denne her uge.. - men at han op til nu ikke har måtte snakke om det. Et nyt interview med Bonnie Ross nævner, at det var svært at få til at køre ordentligt, da pakken grundlæggende bestod af seks forskellige engines og hvis jeg skulle gætte, har det nok ikke hjulpet, at der var så mange firmaer involveret, som kun var kontrakt skrevet til en periode, før de gik videre til andre projekter. Ud over 343i blev det som du sikkert ved, lavet i samarbejde med Certain Affinity, Ruffian Games, Saber Interactive, Blur Studios og United Front Games, der alle håndterede forskellige aspekter.

Man fornemmer at det har gjort ondt langt ind i 343i, hver eneste gang det bliver nævnt og lige får svineren på Gaf, hvor Frankie skriver dagligt, men det har sikkert været ude af deres hænder. De fleste ville nok også være gået videre, men lige netop her er det vigtigt, at de ikke bare fejer så uværdig en behandling af deres kronjuvel ind under gulvtæppet og giver det, hvis ikke et forsøg mere, så i det mindste et forsøg på en forklaring. Også selv om det næste år vil være fire år efter udgivelse.

Tror ikke man skal regne med, at man pludselig ser en 1:1 restoration af gameplayet i spillene, så fx super bouncing virker som det gjorde i Halo 2, men det er synd, hvis det for altid vil være umuligt at gennemføre i online co-op. Det er sådan en pakke, fans skulle kunne gå tilbage til i fremtiden og gerne med andet end ærgelse over udfaldet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 18/10-17 14:49 
Det ville give mening, hvis der ligger noget fordækt bag. Spændende hvad han kan (må) afsløre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 21/10-17 05:40 
Bede-x>
Frankie har skrevet flere gange over på Gaf, at han nok skal forklare det en dag - måske endda denne her uge..

Første del af Frankies forklaring:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1451175

Mere vil følge næste år.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 28/10-17 15:07 
Flytter lige den herover:

Bede-x>
Den blev postet på reddit (ikke at den i sidste ende forklarer så meget):

https://amp.reddit.com/r/halo/comments/77q13s/halo_mcc_what_happened_and_what_happens_next/

Men Gaf var jo også hans foretrukne forum, hvor han skrev 10-20 indlæg om dagen, så det var nemt at komme i kontakt med ham, hvis man stod med et Halo spørgsmål, som kunne besvares uden at skade deres mediestrategi. Og han var langt fra den eneste. Om det så var folk fra IGN, Digital Foundry, Sony, Microsoft osv. så havde de jo allesammen en profil der ovre. Antallet af brugere gjorde også der var plads til lidt af det hele, folk med enhver (spil) interesse. Er synd hvis det spredes for alle vinde.

Tak for linket. Fik endelig læst det nu. Enig i at han ikke siger så meget, og ret tungt fokus på mp, set i forhold til, at Halo 2 ikke kan gennemføres i co-op. Men mon ikke det kan det, når den store update kommer. Trods alt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 28/08-18 17:23 
Patch på over 73 gigabyte :p Er det ikke noget med, at det reelt set er hele spillets samlede størrelse?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 29/08-18 00:39 
Jo, det er reelt hele spillet, de udskifter rub og stub. Utroligt at det er nødvendigt - textures, lydfiler og hovedparten af gamecode vil jo være det samme.
WehnerWehnerSkrevet 29/08-18 00:44 
Og det går laaaaaangsomt!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 29/08-18 01:23, rettet 29/08-18 01:54 
Jeg gloede godt nok lige, da jeg launchede MCC for et øjeblik siden. Af en eller anden grund var alle menuer defaulted til tysk :-D

99% installiert!
JmogJmogSkrevet 29/08-18 01:57 
Skulle bare lige se hvordan etteren så ud. Puha, det er godt nok svært at stoppe med at spille.

Det er også enormt interessant at kunne skifte frem og tilbage mellem original (også i 4K) og remaster med et knaptryk. Når man starter med at spille i remaster mode tænker man “ah, det holder sig meget godt for sin alder - ser ud som jeg husker det”. Så trykker man på knappen og forskellen er godt nok markant.
DunwichDunwichSkrevet 29/08-18 11:39 
Mine menuer defaultede osse til tysk i går, og det gloede jeg da godt nok lidt over. Men så satte jeg min Xbox til engelsk, og startede MCC igen, hvor den så spørger om jeg vil installere engelsk i spillet, og så røg det tyske ud igen.

Jeg er helt væk i spillene; Min ven og jeg spillede Halo CE i online co-op for første gang, og kunne næsten ikke stoppe igen. Da vi tog en pause fra CE snuppede vi et par baner i Halo 2, og der var det osse svært at stoppe. Heldigvis var vi blevet trætte, der ved 2 tiden i nat, så vi stoppede der.

Jeg har slet ikke kigget på Halo 4 og ODST endnu, men Halo 3, spillede jeg lidt singleplayer i, og hold da op, et løft det osse har fået, på bla texture fronten. Jeg synes det originale Halo 3 ser fantastisk ud, med lidt HDR og de andre fede ting de har lagt på det, men nu er det MCC versionen jeg kommer til at spille. Altså, med mindre det falder helt fra hinanden længere inde i spillet, men det tvivler jeg på.

Halo 3 ER stadig Bungies mesterværk, i min bog, så vil selvfølgelig helst spille den bedste version. Det bliver spændende at se, om MCC udgaven er som den skal være nu, når jeg får tid til at spille det mere. Ellers er det tilbage til originalen igen.

Det tog noget tid at hente updaten, så mens det stod på, hyggede vi os med Halo Reach i co-op, og det var så overraskende godt stadigvæk, at da updaten var installeret, spillede vi videre i Reach i et par timer. Det er virkelig fedt det spil, efter alle disse år. Det har, SVJV, ikke fået den store behandling, sådan under the hood wise, for vi sporede ikke decideret bedre textures og/eller HDR tilføjet, men godt så det ud, og det kørte helt stabilt, osse på framerate fronten.

Multiplayer har jeg slet ikke prøvet endnu, men vil sgu gerne prøve Blood Gulch igen, og finde ud af, om det stadig holder. Måske resten af Aalborg Banden, har lyst til en lille reunion der på, ved lejlighed? ;)
JmogJmogSkrevet 29/08-18 13:45 
Reach er faktisk det eneste Halo spil (tæller ikke Halo Wars med) som ikke er X Enhanced eller i 4K. Man kunne håbe de gør det på et tidspunkt.
Bede-xBede-xSkrevet 20/09-18 20:26, rettet 20/09-18 20:29 
Med de seneste updates lyder det faktisk til, at de begynder at nærme sig, hvor det burde have været fra starten:

https://www.halowaypoint.com/en-us/news/mcc-september-update

Er stadig i tvivl om Halo 2 kan gennemføres i online co-op, men dagens patch gør i det mindste sådan, at Halos rocket launcher rammer, der hvor man sigter. Det er store skridt fremad..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-18 21:40 
Mon ikke Master Chief Collection efterhånden tager prisen som værste udgivelse nogensinde? :)

Jeg var lidt mut over at det kun var digital download der fulgte med i kassen til min Xbox One, men hold da helt op hvor er den fysiske skive ikke fem potter pis værd her :D

Rart hvis det snart er acceptabelt. Hvad tog det, 4 år? Endnu mere utroligt og pinligt når man tænker på hvad maskinen ellers har af udvalg, at dette ikke har været prioriteret højere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/09-18 07:35 
Vi kan håbe der kommer en Complete Edition :D
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/09-18 08:22 
Remaster Chief Collection: Complete Combat Evolved Edition!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DunwichDunwichSkrevet 21/09-18 11:40 
Jeg er ikke helt med på hvad I taler om? Efter fuld opdatering, er den fysiske skive ikke nødvendig, og spillet starter uden brug af skive. Jeg har haft skiven, siden spillet kunne købes i butikken, og den lader mig spille spillet, uden brug af skive nu, hvilket var en overraskelse. Det samme gælder for Gears 4 - efter fuld opdatering, behøver spillet ikke længere den fysiske skive. Troede ikke MS tillod den slags, men de er kommet på bedre tanker.

Mht selve spillet - har I overhovedet spillet det nu, efter den store opdatering, for flere uger siden?

I CE har jeg brugt rocket launcher få gange, og alle gange ramte den hvor jeg sigtede. Er det sådan noget med, at det er 2 ud af 47000 mennesker, som har oplevet problemet i et enkeltstående tilfælde, på et særligt tidspunkt af dagen? Inden jeg læste om denne nye patch, har jeg losset rockets i hovedet på Elites, på flere forskellige baner, og de har alle truffet deres mål. Altså inden denne nye patch, som jeg i øvrigt ikke har hentet endnu.

Heller ingen problemer med co-op i nogle af spillene. Lige bortset fra på selve dagen, hvor opdateringen blev tilgængelig. Men der virkede intet af online delen, før hen på aftenen.

Vi mangler halvanden bane i Halo 2, min buddy og jeg, og skal nok sige til, hvis det hele falder fra hinanden, og ikke kan gennemføres, men indtil videre, kører det som det skal.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-18 12:25 
Vi snakker om at det er pinligt at de stadig lapper på spillet fire år efter udgivelse. Og at dét indhold der ligger på skiven altså ikke er meget værd, da det hele er blevet erstattet at patches siden udgivelsen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 22/09-18 19:53 
Dunwich>
Jeg er ikke helt med på hvad I taler om? Efter fuld opdatering, er den fysiske skive ikke nødvendig, og spillet starter uden brug af skive. Jeg har haft skiven, siden spillet kunne købes i butikken, og den lader mig spille spillet, uden brug af skive nu, hvilket var en overraskelse. Det samme gælder for Gears 4 - efter fuld opdatering, behøver spillet ikke længere den fysiske skive. Troede ikke MS tillod den slags, men de er kommet på bedre tanker.

Her kræver Halo stadig skiven for at starte. Sikker på du ikke har Game Pass?
JmogJmogSkrevet 23/09-18 00:32 
Konsolkongen>
Vi snakker om at det er pinligt at de stadig lapper på spillet fire år efter udgivelse. Og at dét indhold der ligger på skiven altså ikke er meget værd, da det hele er blevet erstattet at patches siden udgivelsen.

Indhold på skiven er jo aldrig noget værd når det er multiplayerspil. Singleplayerdelen havde jeg ikke problemer med der var større end bugs i mange andre spil.
Bede-xBede-xSkrevet 12/03-19 22:17 
Reach bliver tilføjet og så kommer samlingen også på PC (både MS store og Steam):

https://www.resetera.com/threads/halo-the-master-chief-collection-announced-for-pc-steam-microsoft-store-staggered-release-reach-first.104959/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 04/12-19 15:53, rettet 04/12-19 16:36 
Halo Reach er oppe, og hold da op det ser godt ud. 60 fps, HDR og - I guess - 4K textures.

Det spiller fantastisk, så jeg tager lige en gennemspilning til, ved siden af Half-Life 2 i The Orange Box.

Halo MCC opdaterede sig selv i går, og det krævede ca 40 GB. Ved man, hvad den megen data, egentligt tilføjede til spillene i pakken, udover Reach, selvfølgelig?
DunwichDunwichSkrevet 15/12-19 00:13 
https://www.youtube.com/watch?v=qmHPc_TL6bE

9.5
DunwichDunwichSkrevet 05/06-21 11:51 
Jeg glæder mig til Season 7 i MCC.

Digital Foundry gør vist også.

https://www.youtube.com/watch?v=MrWvxtldoHU

Min buddy og jeg, er ved at spille Halo CE igennem endnu engang, med den originale grafik, og vi har en fest med det, så vi tager helt klart en tur til, når Season 7 går online.
DunwichDunwichSkrevet 22/06-21 11:23 
Så er det i morgen det sker:

https://www.halopedia.org/Season_7:_Elite
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/06-21 19:14 
Det er hovedsageligt bare skins, samt lidt grafiske tweaks for at bringe spillet på niveau med originalerne?? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 24/06-21 00:19 
https://support.halowaypoint.com/hc/en-us/articles/4402601893268-Halo-The-Master-Chief-Collection-MCC-Patch-Notes-June-2021

De har, endeligt, droppet spillets PC kode, og baserer nu Halo CE på de originale Xbox assets.

Jeg har spillet Pillar of Autumn igennem nu her, og det føles...bare bedre nu. Man kan ikke benægte, at feedback gennem grafik, styring osv, virker nærmest 1:1 med dengang vi spillede Halo på den originale Xbox. Eneste forskel er nu, at det kører i 60 fps, og har fået et boost i opløsningen bla. Spillets originale feel er tilbage, og jeg lod også mærke til at hitreactions ikke længere kan være random, ift hvordan man rammer fjenderne; Nu rammer man sgu der hvor man sigter, og ikke der hvor spillets hitboxes glitcher, og lader dig ramme. Det kunne være ret frusterende tidligere, at spillet pludseligt flyttede sigtet lidt til højre eller venstre, i stedet for præcis der hvor man sigter.

Jeg spiller primært med classic grafik, men har skiftet lidt frem og tilbage, og med mindre jeg tager helt fejl, så har remastered grafik, også fået et lille løft og hak opad; Det gør ikke noget, og det kan sagtens være jeg tager et længere kig på det senere. Men Halo CE med classic grafik og lyde, det vil jeg nu helst. Mener også man fik remastered lyd med classic grafik tidligere, men kan tage fejl. Men nu er det immervæk classic grafik og lyd man spiller med, og sådan bør det være.

Næste opgave: At finde nogen at spille CTF på Blood Gulch med. Anyone?
GreaseballGreaseballSkrevet 24/06-21 07:08, rettet 24/06-21 07:09 
Det lyder til jeg lige skal havde bootet Halo CE op igen.

Dunwich, du er velkommen til at sende en invite hvis du ser mig online. Savner lidt at spille HALO online. Kunne være sjovt at tage lidt fat igen. Gamertag, Greaseball DK
ExceptionExceptionSkrevet 24/06-21 16:15 
De har, endeligt, droppet spillets PC kode, og baserer nu Halo CE på de originale Xbox assets

Jeg ville gerne kaste penge efter en ny fysisk udgivelse af HMCC med alle de positive ændringer som spillet har fået hen ad vejen.

Udgivelsen var plaget af en del tekniske ting (multiplayer etc.), men 343 er kommet godt efter det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-21 16:21 
Det har også taget snart syv år >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 24/06-21 17:14 
Derfor skal vi have en ny fysisk udgivelse. :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-21 17:17 
Enig :) Jeg fik MC Collection med som download da jeg købte min Xbox One. Det var jeg oprindeligt ked af, men helt ærligt den skive er ikke fem potter pis værd i dag, så en ny opdateret udgave ville være rart :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 24/06-21 17:30 
Det synes jeg også. Selvom det har taget 343 lang tid (muligvis for lang tid) at optimere Halo spillene, så er det faktisk en rigtig fed samling i dag. Så lad os få en flot forkromet boks, med alle de nye tiltag. Det ville jeg egentlig godt betale 500-600 kr. for. :)

PS:
Selvom jeg ikke selv spiller det. Så har jeg også enormt respekt for udvikleren på "No Man's Sky". Spillet levede ikke op til hvad der blev lovet, men i det mindste prøver udvikleren sgu da at gøre det godt igen. Hatten af for det. Det kunne mange andre udviklere lære noget af.
DunwichDunwichSkrevet 28/10-21 23:08 
Tjek MCC ud, efter den nyeste ca 40 GB update. Nu tror jeg ikke nogle af spillene kan max'es mere ud; De ser simpelthen fænomenale ud - det gjorde de også inden updaten, men nu er der alligevel sket lidt ekstra.

Der er tilsyneladende kommet en permanent bedre FOV - som stadig kan ændres som man har lyst til. Flottere grafik i alle spil, og - vigtigst af alt for bla mig - en, så vidt det føles, total elimination af nogen form for deadzone, i nogle af spillene. DET her er 60 fps kontrol, og præcis den type kontrol, jeg har savnet lige siden CoD 4 tilbage på PS3 og Xbox 360. Super smooth 60hz styring - man kan ikke ramme forkert her, med så lækker styring, og det spiller bare.

Nu skriver jeg 60hz styring, men det føles mere som 120 fps på et 120 hz TV, og det synes jeg også jeg har læst, at de ville implementere i spillene. Det føles immervæk hurtigere og mere præcis, end 60 fps.

Så jeg tager selvfølgelig lige en tur igen, igennem alle Halo spillene.
ExceptionExceptionSkrevet 29/10-21 16:45 
Det synes jeg også. Selvom det har taget 343 lang tid (muligvis for lang tid) at optimere Halo spillene, så er det faktisk en rigtig fed samling i dag. Så lad os få en flot forkromet boks, med alle de nye tiltag. Det ville jeg egentlig godt betale 500-600 kr. for. :)

I rest my case.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-21 17:32 
Kommer det fysisk?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/10-21 22:39 
En samling jeg godt kunne fristes af, hvis jeg engang hopper på XBSX vognen.
ViolatorViolatorSkrevet 29/07-22 15:01 
Nogen der er friske på at gå amok i Halo 1 i aften? Cirka 22-2230..
8 vs. 8 på Blood Gulch
Indtil videre er følgende klar:
Bateman
Sniperdad
Og undertegnede :)
DunwichDunwichSkrevet 29/07-22 19:24 
Jeg kigger måske forbi :)
DunwichDunwichSkrevet 29/07-22 22:41 
Har I allerede givet op for i aften?
142 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig