X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Store problemer med min pc


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 09/07-11 00:19 
Jeg har haft store problemer med min pc siden strømmen gik (en mus bed i en ledning som så resulterede i at strømmen gik) med at den slukker midt i at man bruger den, og når den så skal startes op igen spørger den om man vil starte i fejlsikret tilstand (jeg vælger jeg altid bare st starte normalt). Mit spørgsmål er så, er det hardware eller software der har fejl?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
OlimarOlimarSkrevet 09/07-11 00:47 
Det kan være mange ting, det første jeg ville gøre er at køre scandisk( Dette kan tage flere timer afhængig af størrelsen på din HD) Hvis du er heldig er det kun beskadet clusters og kan i de fleste tilfælde repareres. Bipper din PC på noget tidspunkt ?
SonicSonicSkrevet 09/07-11 00:48, rettet 09/07-11 00:51 
Det er bare windows der har noteret, at det ikke blev lukket ordentligt ned sidst, og ikke kan finde ud af, om det er pga. strømsvigt, hard shutdown, eller windows der crashede. Det betyder intet at du valgte at boote maskinen i normal tilstand.

Hvis det er sket under et strømsvigt, er det nok dit software(kombination af driver og OS) der driller. Prøv at installere dine drivers igen.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
OlimarOlimarSkrevet 09/07-11 00:49 
Kommer an på om den gør det hele tiden, hvilket jeg forstod det som om den gjorde på hans post. Altså hver gang han starter den op.
SonicSonicSkrevet 09/07-11 00:52 
Ja, læste det lige igen, har tilføjet lidt til tidligere post.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KTCKTCSkrevet 09/07-11 09:16 
Prøv at hoppe i BIOS og lad den stå der en dags tid. Hvis den ikke står i BIOS endnu efter en dags tid, er der et hardware-problem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 09/07-11 14:28 
Jeg har fundet en del driver fejl, men når den vil hente ny driver og instalere siger den bare mislykket :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/07-11 14:40, rettet 09/07-11 14:40 
Prøv at afinstallere de gamle drivere først, og før du installere de nye, så kør noget renseprogram a la det her:

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Jeg kan også varm anbefale at give din PC en alm. hovedrengøring med CCleaner. Både mht. midlertidige filer og registreringsdatabasen.

CCleaner er et rigtig godt værktøj.
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/07-11 23:10 
Har prøvet det nu, men problemet er der stadig, den er godt nok blevet en smulle hurtigere, men den lukker stadig ned, specielt hvis man feks. køre bittorrent program eller andre programmer der suger lidt kraft.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WehnerWehnerSkrevet 10/07-11 23:22 
Jeg kom engang til at cutte strømmen fra min computer med støvsugeren, og derefter kørte den også vildt ringe. For mig var kuren format c:
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 13/07-11 02:26 
Det lyder ikke som software. Enten er bundkortet eller strømforsyningen defekt.

At den oftere slukker, når du laver noget krævende, passer meget godt med, at den da bruger mere strøm end normalt. Prøv at tjekke i Bios om der i event loggen er noteret en årsag til at den slukkede ned. Hvis den slukker for at beskytte noget, som pludselig ikke kan køles, burde det for eksempel stå derinde.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/07-11 18:43 
Hvordan kommer jeg ind i Bios og hvor skal jeg lede henne? Er en røv til PC :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KTCKTCSkrevet 13/07-11 20:13 
Normalt er det DEL, F1 eller lignende, men det skulle gerne stå der som noget af det første når du tænder computeren.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 16/07-11 17:29, rettet 16/07-11 17:29 
I Bios har jeg disse faner:

Main
Advanced
Power
Boot
Exit

Jeg var inde i power og så at chassis fan speed var 1155 og stod med rødt. Temperaturen var:

cpu 76.5
mb 49

Er det meget og hvorfor stod fan speed med rødt?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/07-11 18:11 
Måske fordi den kører med max omdrejninger?

Det kunne godt tyde på, at din PC har problemer med at komme af med varmen.
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 16/07-11 23:52 
Kan den lukke ned når den når op på et bestemt antal grader og hvor varmt er det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/07-11 00:14, rettet 17/07-11 00:15 
Ja, moderne bundkort har sikkerhedsforanstaltninger, som lukker systemet ned, hvis bestemte dele bliver for varme.

76.5 grader synes jeg lyder lige voldsomt nok for en CPU, medmindre den er passivt kølet eller overclocket.
AV Intelligent Terminal
dpldplSkrevet 17/07-11 02:35, rettet 17/07-11 16:50 
Det er forskellig fra CPU til CPU, der er nogen der først lukker ned ved 90 grader eller over. Men over længere tid er det dårligt og den cpu vil død tidlig.

Men vis det var imens du var i bios, så lyder det til at være for varmt. Da PC jo ikke laver ret meget i bios. Når du går ind i bios'en var det en "kold"(Stået slukket og fået tid til køle ned) eller "varm"(Lige brugt den og slukkede også gået ind i bios) start. Vis den temp er for en kold start, så der noget galt med hardware vil være mit gæt.

Vis det er fordi din køling ikke virker særlig godt, så kan man prøve med rengør den(skal helst støvsuge sig PC inden i ofte!) og måske skifte kølepasta eller prøve helt nye køler. Uheldigvis er de sidste 2 ting ikke som nemt at teste for alle, siden kræver delene hjemme.

Hvilken CPU er det? Der er faktisk folk der kører med den temp når de spiller, så det ikke unormalt, bare problemmet er en cpu laver ikke noget i bios.
(Testede en maskine for et par uger siden som kørte 93 grader på max load, hvilket var grænsen for den type intel)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/07-11 16:15, rettet 17/07-11 16:20 
Normalt har man ikke lyst til at se temperature over 80 grader ved belastning. At din CPU-temperatur er 76 grader i BIOS, hvor der nærmest ikke er belastning, er bekymrende. Jeg ville tjekke om CPU-blæseren i det hele taget kører når systemet er tændt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig