X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Højttalere


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 29/06-03 13:58, rettet 29/06-03 13:58 
Er der nogle der ved, hvor kan man købe nogle billige og godt højtalerer, til sin computer?
Sælg mig en Xbox =)
StriferStriferSkrevet 29/06-03 14:01 
Man kan købe nogle Bogart 600W højtalere til 399 kr. med to sat. og en sub.! Men om det er billigt det er op til dig selv!

MM Vision......
XBL Gamertag: ZeNtiX
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 29/06-03 17:47 
Er der ikke nogle der kan finde nogle billigerer. da jeg ikke "behøver" så mange W
Sælg mig en Xbox =)
StriferStriferSkrevet 29/06-03 17:53 
Jo Bogart 240W højtalere i MMvision til 189 kr.!
XBL Gamertag: ZeNtiX
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-11 22:50, rettet 21/03-11 22:51 
Mine JBL højtalere har 2x inputs til biamping, men min forstærker har ikke mulighed for at bruge to af bag-udgangene til at biampe.

Den har dog en front A og B udgang hvor den ene er en skrue og den anden er en form for klips-udgang. Forstærkeren kan sættes til A+B på een gang, vil der måske være noget at hente ved at forbinde højtalerne til begge udgange?

http://www.sonyinsider.com/wp-content/uploads/2008/06/str-dg820-3small.jpg
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 22/03-11 06:29 
Det må du ikke gøre :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/03-11 08:45, rettet 22/03-11 08:55 
Altså sætte bas/mellemtone til udgang A og diskanten til udgang B? Det ville nok være en dum ide. Diskanten siger nok bare "fut" og så aldrig noget mere :D

Du kan sikkert godt gøre det, hvis du bruger et eksternt delefilter. Men da forstærkeren ikke er beregnet på bi-amping, vil fordelingen mellem de to områder nok blive lidt skæv. Jeg forstår heller ikke helt, hvad du mener med "vil der måske være noget at hente"?
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 12:57 
Jeg tænkte at biamping i al almindelighed plejer at give bedre/kraftigere lyd. Men fair nok jeg er glad for jeg spurgte inden jeg gjorde noget dumt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 18:00 
Konsolkongen>
Mine JBL højtalere har 2x inputs til biamping, men min forstærker har ikke mulighed for at bruge to af bag-udgangene til at biampe.

Sikker på det ikke er bi-wiring du mener?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 18:05 
Bi-wire er det ikke bare når du har to set ledninger til hver højtaler fra samme udgang? Sådan har jeg det allerede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 18:07 
Jeps. Bi-amping kræver et eksternt delefilter.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HankyHankySkrevet 22/03-11 18:13, rettet 22/03-11 18:15 
http://www.audioholics.com/education/frequently-asked-questions/the-difference-between-biamping-vs-biwiring

Min gamle Denon 1906 var en 7.1 kanals receiver og kunne, hvis man kun benyttede sig af 5.1, bruge de sidste to kanaler (surround back) som bi-amp -mulighed til frontene.

Jeg havde da ikke noget eksternt delefilter dengang? :S
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 18:14 
Men på nogen 7.1 forstærkere kan du vælge at slå de to bagerste kanaler fra og bruge dem til bi-amping.

Jeg er glad for jeg lige spurgte inden da jeg ikke ved specielt meget om lyd :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 18:17 
Hanky>
Jeg havde da ikke noget eksternt delefilter dengang? :S

Jo det havde du faktisk. Forstærkeren havde et delefilter som den kunne bruge til formålet som du beskriver.
Pointen er/var at der ikke er noget delefilter i selve højttaleren.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/03-11 18:20, rettet 22/03-11 18:21 
Jep, en forstærker, som er beregnet til bi-amping, har netop indbygget delefilter :)
(..eller sådan har jeg i hvert fald forstået det. Jeg har aldrig selv forsøgt mig med bi-amping)
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 18:25 
Konsolkongen>
Jeg er glad for jeg lige spurgte inden da jeg ikke ved specielt meget om lyd :)

Selvfølgelig :-) men så længe det kun er bi-wiring der er tale om, sker der intet ved at prøve.
Jeg tror ikke du kan høre forskel. Selvom du trækker diskant og bas fra hver sin udgang, vil udgangen stadig behandle det fulde signal før det sendes til højttaleren, henholdsvis diskant og bas.
Derudover så er forstærkere i den klasse typisk udstyret med parallel-koblede udgange, dvs. udgang A og B trækker på præcis samme transistortrin. Impedansen "8-16Ω" underbygger ret kraftigt den teori, da de fleste forstærkere kan klare ned til 4Ω, og lidt under, og det er hvad du får når både udgang A og B aktiveres.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 18:43 
Men Killer Bean og Hanky siger at det er en meget dårlig idé. Hvad skal man tro? Hvis der ikke er nogen forskel i lydkvaliteten kan det være ret ligemeget, så gider jeg ikke ændre på det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 19:12 
Du ville vide hvis det var bi-amping højttalere, og det er kun hvis de er det at det er en dårlig idé.
Ved bi-wiring er forskellen mere teoretisk end den er reel.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 19:14 
Jamen er det ikke netop bi-amping højtalere når de har 2x inputs hver?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 19:15 
Nej. Både bi-amping og bi-wiring bruger 2x terminaler.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 19:16 
Aha. Hvordan ved man så hvad man har? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 19:22 
Hehe, ja det er jo det ;-)

Jeg er ret overbevist om at det både ville stå på højttalerne, samt at du ville have købt dem til det specifikke formål at køre bi-amping, og det lyder det ikke til du har.
Desuden kører du ikke bi-amping nu, og det virker jo fint, så jeg kan ikke andet end at konkludere at det er bi-wiring.

Fabrikanterne kan med lethed lave bi-wiring på deres højttalere uden at gøre det store nummer ud af det. Ofte sætter de en klampe på, så du kan andvende et enkelt kabel, og fjerne den hvis du vil bruge et kabel mere.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 19:27 
Jeg har købt dem brugt af Xsane herinde fra for mange år siden :) JBL 80 (8000 da det vidst er en jubilæums model), men der står ikke noget på dem om at de er bi-amp.

Hvad ville der så ske hvis jeg havde en 7.1 forstærker der kunne bi-ampe og jeg forsøgte med det og de ikke er det? Ville de så flække?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 19:35 
Kan ik lige finde noget info ud fra det du skriver.

Du ville godt kunne koble dem til en bi-amping forstærker, men så går fidusen lidt af det, da pointen er at komme væk fra det passive delefilter som sidder i højttaleren.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 19:36 
Okay :)

Jeg kan heller ikke selv finde noget rigtig info på dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 20:04 
Men hvis du havde et par bi-amping højttalere og koblede dem til en alm. forstærker uden delefilter, ville de højst sandsynligt brænde af ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 20:06 
Tak det giver mening så :)

Vil man ikke få dobbel watt hvis man smider et par bi-wire højtalere som mine til en 7.1 forstærker man sætter i bi-amp mode?

Eller gør det ingen forskel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/03-11 21:10 
Hmm, måske kan du trække lidt mere effekt, men tror nu ikke det er så meget. Måske fra 80W til 100W eller lign. Ved det sgu ik rigtig, hehe.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-11 21:11 
Okay :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 20/01-19 14:19, rettet 20/01-19 14:20 
Jeg skal have fat i en bluetooth-højttaler, der kan bruges til at blive flyttet lidt rundt i lejlighedens værelser og afspille fra mobil/iPad. Den behøver ikke være lillebitte, og basgengivelse (altså basguitar, ikke Randers-bas) er en høj prioritet.

Derudover skal den også have en fysisk indgang, så den kan kobles til mit tv, der har phonoudgang (og faktisk også optisk, ser jeg lige).

Nogle anbefalinger/råd, inden jeg sætter min research i gang?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 20/01-19 17:09 
Jeg foreslår i hvert fald SONYs produkter. Deres lydingeniører er for vilde indenfor små BT-højtalere.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 20/01-19 23:27 
Altså sådan noget her? Den har i hvert fald et minijack.

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B078WTP3XH?pf_rd_p=71cb17e9-f468-4d3f-94d5-a0de44c50a7e&pf_rd_r=GJF2PG6HMQ17R6ZMV59B
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 21/01-19 08:51, rettet 21/01-19 08:52 
Jeg har en SONY SRS-X33 og har også lyttet til nogle af de nyere generationer. De lyder alle bedre og bedre for hver release - måske nogle af de mindre har lidt vild, kunstig bass, men man overraskes alligevel over hvor fyldig lyd der kan komme ud af sådan en bette dims.

Da jeg researchede fik SONYs BT speakers nærmest altid near-top karakterer, men er alligevel billigere end Bose og B&O.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 21/01-19 11:32 
Ah ja. Den er lige en tand større, den du har. Det må den egentlig også gerne være. Den er ikke som sådan til beach parties.

Det går lige op for mig, at de har en X2, X3 og X4-model. Umiddelbart lyder X3-serien som et godt kompromis størrelsesmæssigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig