X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Prince Of Persia får ny lækker stil


Svar
BeanoBeanoSkrevet 29/04-08 19:02 
Syntes der er et stort skridt i den rigtige retning :)

"First images and info for the new Prince of Persia" (oversat med Google)
69 emne(r).
« < 1 2

Svar
IqonIqonSkrevet 30/12-08 15:59 
Beano>
Jeg døde nu ret meget i TRU men syntes rigtigt godt om det alligevel. Lidt kort og kameraet var hø som gjorde at der var et par steder hvor man var tvunget til at springe i blinde, men alt i alt et solid TR spil med flot grafik og uden for mange gimmicks. Gunplay må de gerne nedtone for min skyld i næste spil - TR spillene er (traditionelt) ikke shootere og skal heller ikke være det IMO. Lad Uncharted spillene om det :)


Jeg synes der er sket en væsentlig forbedring i mængden af gunplay fra Legend til Underworld (i.e. den er faldet voldsomt), men jeg er helt enig i at der gerne må være endnu mindre af det. Jeg synes nu heller ikke jeg døde specielt meget i TRU med undtagelse af nogle få tricky steder, hvor det oftest var kameraet, der voldte problemer.

Generelt synes jeg nu ikke jeg blev synderligt frustreret over hverken skuddueller eller kameraet hvis jeg ser på spillet som helhed; dertil er der for få situationer hvor de er til gene.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 30/11-09 20:04 
Nyt Prince Of Persia annonceret til 2010... Prince of Persia: The Forgotten Sands.

"Prince of Persia: The Forgotten Sands to continue 'Sands of Time' series"
SumezSumezSkrevet 01/12-09 10:09 
Øv! Jeg var ellers helt vild med det forrige spil, og ville gerne have at de fortsatte den fortælling i stedet. Det lagde jo også virkelig meget op til en fortsættelse (og det der DLC var lidt crappy)

Men det har nok ikke solgt så godt som de havde håbet, og med filmen der er på vej, gælder det jo om at spinde guld på den, mens man kan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 01/12-09 14:08 
Syns også det er synd at der måske aldrig kommer en efter følger til sidste års Prince of Persia. Kunne rigtig godt lide den stil spillet var lavet i.
Det første Sands of Time var også rigtig lækkert spil men syns dog at de to efterfølgere var noget af en skuffelse sammenlignet med Sands of Time(fik vist aldrig gennemført nr 3)
SumezSumezSkrevet 01/12-09 14:25 
Jeg synes klart 2'eren var højdepunktet. En perfekt blanding af udforskning og et velfungerende kampsystem, de to ting der manglede i 1'eren.
Men jeg mener ikke der er meget mere at tilføje den ex-trilogi. Jeg elskede stemningen fra det nye PoP, og det klæder spillet at der stort set ikke var noget kamp i det. Men lige præcis dét sælger nok ikke spillet særlig godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/12-09 14:01 
En stor skam de har droppet den flotte stil fra Prince Of Persia 2008 spillet - frygter der bliver lige så kedeligt at se på som PoP: Warrior Within :(

"Prince of Persia: The Forgotten Sands debut trailer"
SumezSumezSkrevet 14/12-09 14:14 
Jeg håber på at spillet bliver ligeså godt som PoP: Warrior Within, men frygter at det bliver ligeså kedeligt som PoP: The Two Thrones
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/12-09 14:16 
Ja det bliver forhåbentligt sjovere og mere udfordrende end 2008 spillet :)
KilroyKilroySkrevet 14/12-09 16:00 
Jeg forstår ikke helt kritikken af sværhedsgraden. Om du bliver hevet op af elika eller om man får et continue-skilt er vel ligegyldigt? Dog tror jeg at jeg var blevet ret så gal over hyppige dødsfald under de der sekvenser hvor man løber fra plade til plade over vægge, hvis det ikke havde været for netop Elika.

Sammen med SoT er det nye Prince of Persia mine to favoritter. Ærgerligt at Ubisoft føler trang til at besøge den gamle prins. Måske det er tænkt som en samarbejdspartner til filmen?
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 14/12-09 16:13 
Helt enig Kilroy. At man konstant bliver reddet fra sin død, synes jeg ikke er værre end de konstante checkpoints der findes i så mange andre moderne spil. Tomb Raider Underworld synes jeg er et endnu værre eksempel end PoP, der er bare ikke så meget fokus på det, fordi det faktisk fremstår som en slags "game over". Så synes jeg egentlig det er mere fornuftigt at Ubisoft med PoP har valgt at kalde en spade for en spade.

Men med de tsagt, så synes jeg at spil i dag er alt, alt for blødsødne, men den diskussion hører en anden tråd til. Det er heldigt, der er spil som Demon's Souls, der kan blande sig i konventionerne en gang imellem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/12-09 16:43, rettet 14/12-09 16:47 
Kilroy>
Jeg forstår ikke helt kritikken af sværhedsgraden. Om du bliver hevet op af elika eller om man får et continue-skilt er vel ligegyldigt?

Well... måske men det var ingen straf overhovedet ved at dø. Der skulle hellere have rigtige checkepoints og længere imellem dem så det ikke var så konsekvensløst at fejle. Men ok, PoP's bliv-reddet-fra-døden-checkpoint-system skjulte dog også at meget i spillet var trial-and-error :)

Siden det nye spil er i fortsættelse af Sands Of Time antager jeg at revind vender tilbage i en eller anden form - det var efter min mening en super løsning.
SumezSumezSkrevet 14/12-09 16:50 
Beano>
Well... måske men det var ingen straf overhovedet ved at dø.

Hvis du kigger på alle de spil, der er udkommet de seneste mange år, synes jeg det efterhånden er blevet sværere at finde et spil, hvor der er en straf ved at dø end det modsatte...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/12-09 16:58 
De fjeste spil bliver man sat tilbage ved et checkpoint som er et stykke tilbage (som minimum) - derved en lille straf og ikke som PoP hvor man sendes tilbage til præcist samme sted man døde.
SumezSumezSkrevet 15/12-09 09:16, rettet 15/12-09 09:19 
Det stykke er virkelig meget lille i de fleste spil efterhånden. Jeg kan i hvert fald ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et action-adventure agtigt spil, hvor det har føltes som om der var den mindste smule risiko i at dø.

I Tomb Raider, som jeg nævnte, er der nærmest et checkpoint rundt om hvert hjørne. I Uncharted-spillene er de eneste steder man føler at man er nødt til at gøre noget forfra, når man dør i løbet af en af de der uendeligt lange skuddueller, og der resulterer det nok nærmere i frustration end i noget der føles som en ærlig udfordring.
Til sammenligning kan man, I de senere dele af Prince of Persia "2008", sagtens falde over steder hvor der går meget lang tid mellem man har fast grund under fødderne (hvilket må betegnes som checkpoints her).

Som sagt, det eneste PoP gør anderledes er blot at kalde en spade for en spade. Man kan ikke dø i spil længere - hvad er konsekvensen? At udfordringen eller evt. bare spiloplevelsen ligger i andre elementer, som udforskning og puzzle-løsning. At vise spilleren en "falsk død" tjener ikke rigtig noget formål.

Death Is A Slap On The Wrist
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/12-09 09:46, rettet 15/12-09 09:46 
Syntes checkpoints i U2 er yderst fornuftigt placeret - med enkelte udtagelser. Der er en klar risiko ved at dø da man skal spille en sektion igennem (døde ihvertfald flere gange hvor jeg følte straf nok til at motivere mig til at tage mig mere sammen) men uden det var frustrerende. Det er rigtigt godt ballanceret IMO.

TRU kan jeg ikke helt huske i detaljer men kan nemt komme i tanke om mange top-titler hvor man straffes langt mere end PoP... MW2, NSMBW, Assassins Creed II, Batman: AA, Borderlands, LBP, ... - uden det går over i Demon's Souls' torturagtige straf :)

Jeg har ikke noget imod bliv-reddet-i-sidste-øjeblik systemet i PoP i princippet - elegant udført og det fjernede frustrationen men var desværre HELT uden konsekvenser eller begrænsninger hvilket gjorde det alt for ligegyldigt at spille efter et stykke tid. Sands Of Time systemet var bare betydeligt bedre og løste de samme problemer uden at gøre det for nemt eller konsekvensløst :)
På samme måde ærger det mig også at rewind i Forza 3 er helt uden konsekvenser.
SumezSumezSkrevet 15/12-09 09:52, rettet 15/12-09 09:53 
Batman: AA og Borderlands? Er du seriøs? I begge spil er der jo ikke rigtig nogen straf overhovedet. I Borderlands kan du bare hoppe tilbage og fortsætte hvor du var kommet til, i Batman er der højst et par skurke du lige skal tæske igen. Det eneste sted, der reelt er nogen "død" i Batman, er når man kæmper mod de få "bosser", der er. Selv i Scarecrow-sekvenserne er der checkpoints så tit, at det ikke rigtig føles som om man fejler overhovedet.
Altså, jeg synes ikke der er noget direkte galt med det, men kan ikke forstå at du synes PoP er "værre" på det punkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/12-09 09:53, rettet 15/12-09 09:55 
Siger ikke straffen er stor - men den er større end PoP.

EDIT: Syntes PoP er "værre" fordi man for det meste sættes direkte tilbage til springet lige før det gik galt - uden nogen begrænset antal forsøg.
SumezSumezSkrevet 15/12-09 09:53 
Og jeg siger at den ikke er. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/12-09 10:10 
Ok :O

Anyway, lidt mere info om spillet...

Ubisoft has revealed that Prince of Persia: The Forgotten Sands takes place between the stories of The Sands of Time and Warrior Within and incorporates "powers of nature" alongside time-manipulation.

The new game sees the Prince visiting his brother's kingdom only to find it under siege. Inevitably someone flips the Sands of Time and this plunges Princey into another epic adventure where he will "learn to bear the mantle of true leadership", according to Ubi. And to bear some best-in-class chest hair, most likely.

"The Prince will discover that harnessing the forces of nature itself will prove to be a devastating companion to his ability to rewind time," we're also told. IT GON RAIN.

What else? There will be "gigantic" environments, "huge-scale, multi-enemy combat" and level design to "push the Prince's prodigious abilities to unseen levels".

We've yet to see any screenshots of the game, which runs on the Anvil engine (Prince of Persia 2008, Assassin's Creed I and II), but we do now have some initial artwork to go with this weekend's teaser trailer.

Prince of Persia: The Forgotten Sands is due out for DS, PC, PS3, PSP, Wii and Xbox 360 in May 2010, timed to coincide with the Sands of Time film

Lyder lovende :)

Kilde
69 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig