X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 på DVI-skærm


Svar
MIKA-LMIKA-LSkrevet 11/02-08 20:15 
Jeg er i den situation at jeg gerne vil have mig en Xbox 360, men den eneste skærm jeg har pt. er et 23" Apple HD Cinema Display. Det kører fint med DC og Xbox, men det er igennem et virvar af eksempelvis DC til VGA til DVI og hertil lydopsætningen - hvilket leder til betydeligt besvær og et væsentligt kvalitetstab.

Hvordan får jeg nemmest en Xbox 360 slået til min DVI skærm, med det bedst mulige billede til følge?

Jeg kender ikke til de kabler der kommer med/kan købes til 360eren, men jeg formoder der findes et HDMI kabel med lydudgang, så jeg blot skal bruge en HDMI-til-DVI adapter, og så køre lyden eksternt? Eller er der kun ren HDMI, så jeg skal have en adapter der kan skille lyden ud?
Og hvor finder man overhovedet sådanne adaptere til en ordentlig pris.

Og sidst har jeg ikke fulgt med i hvilke af de nuværende modeller der faktisk har HDMI ud. Pro og Elite?
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
N-ZaneN-ZaneSkrevet 12/02-08 00:03 
Har kigget efter et HDMI til DVI men finder desværre intet med lyd-udtag. Der er dog rigeligt af den slags med VGA (!)
Det er vidst pt. kun Elite der er udstyret med HDMI udgang
I kick azz for the Lord!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/02-08 00:12 
Nopes, de nye PRO har også HDMI-ud.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-08 06:08 
Samt den billige Arcade.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 12/02-08 11:50 
MIKA-L>
Jeg kender ikke til de kabler der kommer med/kan købes til 360eren, men jeg formoder der findes et HDMI kabel med lydudgang, så jeg blot skal bruge en HDMI-til-DVI adapter, og så køre lyden eksternt? Eller er der kun ren HDMI, så jeg skal have en adapter der kan skille lyden ud?

Ved godt det ikke er helt så prof, med dette er den nemmeste løsning:
http://www.chadledford.com/?p=50

Man kan vist få en officiel dongle til digital udgangen, men ja, det bestemmer du selv :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 12/02-08 12:19 
Til min Elite medfulgte sådan en lyd-dongle til brug ved ovenstående setup mener jeg. Har selv overvejet, om ikke det vil give bedre billedkvalitet end mit VGA.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig