X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Splinter Cell: DA


Svar
RaGeRaGeSkrevet 18/10-06 16:22, rettet 18/10-06 16:26 
Jeg ser virkelig frem til denne titel efter al den gode omtalelse og anmeldelser af Xbox360 versionen.

Jeg går udfra der er en del andre SC fans herhjemme, som skal have spillet, når det udkommer (på fredag?).

Har forresten fundet denne lille reklame for det nye spil, synes den er ret grineren. I skal mindst indtaste en alder over 20 år ellers lander i inde på en helt anden side.

woot!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KeenKeenSkrevet 18/10-06 16:32 
Nu får jeg jo løn imorgen så mon ikke det kommer med hjem fredag ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/10-06 16:43 
God omtale og anmeldelser?

Måske ser jeg de forkerte steder, men indtil videre har jeg kun læst at de har "ødelagt" multiplayer.

Hvor kan man læse noget positivt?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RaGeRaGeSkrevet 18/10-06 16:59, rettet 18/10-06 17:16 
Gamereactor og IGN har anmeldelser til spillet, har os læst en del positive indlæg på diverse amerikanske forummer.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RooneyRooneySkrevet 18/10-06 19:41, rettet 18/10-06 19:42 
SC: DA, er moderart underholdende. Det er ikke et dårligt spil, men det er slet, slet ikke af samme støbning som f.eks Metal Gear Solid spillene.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-06 19:56, rettet 18/10-06 20:57 
SC:DA sutter max. Jeg har ALDRIG oplevet så dårlig en tutorial i noget andet spil. Flot at man skal gætte sig til det hele, så er der jo ikke meget mening i det. Og hvad i alverden laver Mick Øgendahl på forsiden?
Det er da meget flot og ser ud til at køre glimrende, men det er alt for åndsvagt skruet sammen.

Godt jeg bare har lånt spillet...

EDIT: Dette er baseret på ca. en times spil. Brug det hvis i vil. Jeg kommer nok ikke til at ændre mening da det næppe havner i min maskine igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 18/10-06 20:39 
Inde på gamersrepublic.net forumet forstod jeg det sådan at ulige nummerede SC spil (Splinter Cell og Chaos Theory) er lavet af Montreal holdet (det gode af dem ;-)) mens lige nummererede spil (Pandora Tomorrow og Double Agent) er lavet af Shangai holdet.

tricky clicky
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/10-06 23:39 
Rooney>

Du bliver nok nødt til lige at uddybe, om du har spillet de andre Splinter Cell f.eks.

For hvis du generelt mener Metal Gear Solid _serien_ er bedre end Splinter Cell serien, så er din mening jo lidt ligegyldig (for dem der kan lide Splinter Cell)

Jeg gider eks. ikke spille min tid med endeløse japanske ligegyldige cutscenes.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-06 02:06, rettet 19/10-06 02:30 
Jeg har det på samme måde, men selv hvis man ser bort fra de irriterende cutscenes i MGS, kan jeg bedre lide Splinter Cell.

dRxL>
Inde på gamersrepublic.net forumet forstod jeg det sådan

Det er også rigtigt, omend Ubisoft Annecy Studios også har hjulpet til med nogle af produktionerne. Blandt fans anses Montreal spillene ofte for at være de bedste. En af grundende til, at vi ser meget frem til det kommende Splinter Cell(det 360 eksklusive), er netop, at det er af det "rigtige" team(og så at det burde være mere next gen end DA).

Indtil da skal Double Agent nok underholde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/10-06 09:45 
Men er det ikke noget med at multiplayerdelen, og specifikt versus mode, er lavet af et andet studie end singleplayer?

For det er sgu versus jeg er mest bekymret for :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RooneyRooneySkrevet 19/10-06 10:04 
SeventhSun>
Rooney>

Du bliver nok nødt til lige at uddybe, om du har spillet de andre Splinter Cell f.eks.

For hvis du generelt mener Metal Gear Solid _serien_ er bedre end Splinter Cell serien, så er din mening jo lidt ligegyldig (for dem der kan lide Splinter Cell)

Jeg gider eks. ikke spille min tid med endeløse japanske ligegyldige cutscenes.

Jeg har spillet og gennemført det første SC. Det var rigtigt godt, meget af tiden. 2'eren var kun okay, og Chaos Theory var alt for nem.

Jeg mener MGS spillene er bedre end SC spillene, fordi de er sjovere og meget mere interessante. Man får et forhold til karakterene, og det kan jeg godt li'.

At du ikke gider spillenes cutscenes, fortæller jo mere om dig og dit kendskab til MGS, end om selve MGS serien. Og det bliver iøvrigt en helt anden diskussion, som jeg ikke tror vil være klog at tage i denne tråd.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/10-06 11:29 
Ja jeg nåede ikke så langt i MSG fordi jeg ikke gad cutscenes. Og siden har jeg ikke været interesseret.
Det var også mit indtryk, at stealth elementet er meget bedre implementeret i SC.

Men ja det er sådan set ligegyldigt, og det virker også som om du bare bedre kan lide MSG, hvilket er ok, men så er det nok ikke lige din mening, jeg skal forholde mig til ang. køb af det nye SC.

Det første Metal Gear til NES var dog rigtig godt :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 19/10-06 12:31 
Jeg har holder nu også mere at MGS serien frem for SC som jeg syntes er "sjælløs metervare" - men sårn er Tom Clancy spillene nok bare ;)
Har ikke prøvet SC:DA så den kan jeg selvfølgeligt ikke udtale mig om, men mit undtryk udfra videoer så ligner serien sig selv.

Ikke at MGS serien er perfekt men anime stilen og karaktererne er for mig mere interessante og kan godt leve med de lange cut-scenes.
RaGeRaGeSkrevet 19/10-06 18:33 
Nogen der kender den officielle udgivelsesdato til SC:DA?

Nogle siger i morgen andre mener det er den 27 oktober, men hvad er så rigtig?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SephirothSephirothSkrevet 19/10-06 20:46 
Det er i morgen :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 22/10-06 14:25 
Eftersom jeg ikke brød mig om det originale Splinter Cell tog jeg i EB Games og købte Double Agent med tankerne på, at jeg altid kunne bytte det.

Spillet har overrasket mig positivt og den store afveksling i missionerne er dejlig. Sværhedsgraden er høj, men der er stadig for meget trial & error i gameplayet. Desuden kan det være ret svært at høre, hvad personerne siger. Undertekster Ubi!!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/11-06 15:12 
Er der nogen der har noget at sige om multiplayer versus mode i DA?

Jeg var rigtig glad for Versus i CT, og åbentlyst er det lavet en del om.
Men det er jo ikke det samme, som at det ikke er sjovt :-)

Demo'en giver mig ikke helt nok oplevelse til at jeg vil dømme spillet, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I synes?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-06 15:59, rettet 06/11-06 16:01 
Spillet er rigtigt godt i multiplayer. Hurtigere og mere tilgængeligt. Grunden til at der er mere fart over begivenhederne skyldes bla at det bevæger sig hurtigere, sigtet er blødere og der er (potientielt)to ekstra spillere pr hold.

Spillet virker faktisk på flere måder til at have taget samme udvikling som Rainbow Six Vegas. Jeg fortrækker den nye multiplayer.

Men bryder du dig ikke om opsætningen af den, kunne du evt tage et kig på Double Agent til de gamle maskiner, som indeholder en helt anden multiplayer:

The competitive multiplayer mode in the Xbox and PS2 versions of Double Agent is a surprising departure from the innovative but rather complicated spies-versus-mercenaries mode introduced two years ago. Namely, it's not spies-versus-mercenaries anymore, but just spies-versus-spies in a battle between Third Echelon and a rival organization, Upsilon.

Også singleplayeren er helt anderledes, mere mørk og liniær i stil med de gamle spil(selv om CT var lidt åbent). Oven i det er der rigtig co-op over nettet(dog kun i Xbox versionen)og i splitscreen. Gamespot anmelder DA til de to Xboxe til samme karakter, men bruger tid på at fremhæve, at der er tale om to forskellige spil:

It's a shame that the Xbox 360 version of Splinter Cell Double Agent, being the most high-tech, is liable to get most of the attention. That's not because the Xbox 360 version isn't the best overall, since it probably is. But there are a lot of legitimately different, legitimately interesting things about the older-console versions of this game, which Splinter Cell fans simply shouldn't miss out on. Double Agent on the older consoles has a lot of its own great missions, gameplay, and plot points that you won't get from the 360 version alone, and they retail for less. The Xbox version particularly stands out, thanks to its online co-op mode and relatively impressive graphics, but the PS2 version is no slouch, either. And if you do get a chance to experience both versions of Double Agent's story, in the end, it might make a strange kind of sense. There are two sides to every story, after all.

http://www.gamespot.com/xbox/action/splintercell4/review.html?page=1

Jeg regner selv med at anskaffe mig Xbox versionen på et tidspunkt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig