X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

EA køber DICE


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/10-06 19:16 
Det måtte jo ske... desværre. Nu skal Battlefield og RalliSport nok blive maltrakteret...

Link
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 02/10-06 19:24 
Tja, jeg havde nu lugtet lunten da Burnout blev EA-ficeret...
Men lad os håbe at DICE bevarer noget af integriteten.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 02/10-06 19:39, rettet 02/10-06 19:44 
Jeg synes ikke, at det er gået ned af for Burnout spillene, siden EA overtog dem. Om nået har serien vel oplevet de bedste anmeldelser(håndholdte undtaget) og salgstal efter overtagelsen...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 02/10-06 19:49 
Jeg har vist ikke sagt noget om salgstal eller andet af det du skriver.
Men EA propper deres logo ind overalt i et spil, overhænger banerne med reklamer fra deres andre spil og udgiver et nyt spil i serien stort set hvert år...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 02/10-06 20:11 
Jeg syntes da på ingen måde at det kan kaldes for en overraskende udvikling. Har DICE egentlig andet (aktuelt) end Rallisport der ikke står EA på i forvejen ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KLTKLTSkrevet 02/10-06 21:14 
Må da også umiddelbart sige at det ikke er helt uventet at dette sker, og tror egentlig ikke der sker de helt store ændringer som følge af denne udvikling.
9/11 Was An Inside Job
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/10-06 21:15 
Ja tingene går da ikke vildt stærkt.

Det er snart to år siden jeg selv skrev om den her "nyhed".

EA vil gerne købe DICE
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KTCKTCSkrevet 02/10-06 21:22 
Men, i sidste ende kan man da håbe på, at de mange opkøb får "fortyndet" de ting ved EA, som så mange af os ikke bryder os om.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SephirothSephirothSkrevet 02/10-06 21:48 
KTC>
Tja, jeg havde nu lugtet lunten da Burnout blev EA-ficeret...
Men lad os håbe at DICE bevarer noget af integriteten.

Burnout er fra Criterion ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KTCKTCSkrevet 02/10-06 22:46, rettet 02/10-06 22:50 
Det ved jeg da godt :)
Pointen var bare, at EA er ude med pengeposen hos andre udviklere for at få dem ind under deres vinger.
Criterion blev allerede købt af EA i 2004...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SephirothSephirothSkrevet 02/10-06 22:54 
Aha, på den måde.
Men ja, det er ingen overraskelse.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HeroldHeroldSkrevet 02/10-06 23:04 
DICE har stort set været indlemmet i EA i lang tid - det er vist rimeligt tydeligt at se på antallet af Battlefield-spil, samt udvidelser/boosterpacks. Det burde ikke gøre den store forskel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 02/10-06 23:28 
Hvem er efterhånden blevet assimileret i EA?

Criterion
Digital Illusions (DICE)
Kesmai (GameStorm)
Maxis
Mythic Entertainment
Origin
Westwood

Og så ejer de vist også 1/5 af aktierne i Ubisoft...
Deres køb af en stor del af Bullfrog menes vist også at være grund til at firmanavnet ikke eksisterer mere...

Faktisk ser det ud til at EA lige så stille udraderer de firma-navne de opkøber, hvilket også er grunden til at mange af navnene i listen ovenfor ikke findes i dag.
For en gammel Amiga-gamer som mig, stikker dette i hjertet, da disse firmaer har frembragt nogle af de fedeste spiloplevelser. EA-mærket kan i dag ikke overbevise mig så meget om at købe en titel, som hvis der havde stået Westwood, Bullfrog eller Digital Illusions på den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/10-06 23:31 
Som sagt ikke en uventet nyhed. Det måtte ske og har da også været under opsejling længe.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 05/10-06 23:38 
KTC>
Faktisk ser det ud til at EA lige så stille udraderer de firma-navne de opkøber, hvilket også er grunden til at mange af navnene i listen ovenfor ikke findes i dag.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=20195

Well...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 06/10-06 00:41 
EA = Borg :(

Damn, lige meget hvordan jeg vender og drejer det, kan jeg ikke få det til at være en god ting, når et firma bliver så stort at det bare opkøber alle konkurrenterne...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig