X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV-tråden


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/04-06 01:03, rettet 05/04-06 10:14 
Jeg står og vil investere et faldskærm HDTV... har kigget frem og tilbage og har fundet interesse i blandt andet denne fra samsung...

derudover er jeg blevet varmt anbefalet denne fra Mirai

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=1604... Se hele indlægget


Samsung LE32M51
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Svar
la0sla0sSkrevet 15/10-08 23:21, rettet 15/10-08 23:21 
Chill ;) ;)

Det handler selvfølgelig ikke om at jeg ikke tror på dig, bare at jeg gerne vil have det uddybet mht. hvordan kvaliteten er, før jeg går hen og anbefaler min makker Søren til at smide penge efter sådan et tv og evt. kalibrering. Især når han hører at den ikk' har buzzword: 1080p.

Men tak for indbydelsen, kan da være jeg eller evt. vi vil tage dig op på den.

nåja hvordan er den som monitor på en pc? Er det brugbart? Edit: nej ikke som decideret monitor, men bare hvordan ser det ud at slutte en computer til? Er det ok?
Hvad sker der?
JuggernautJuggernautSkrevet 15/10-08 23:35 
Jeg har set pc tilsluttet til en kammerats plasma. Dog modellen ældre end dem Naiera henviser til. Og jeg ville sagtens kunne leve med det. Det er fuldstændigt magen til det jeg har set på Samsungs LCD skærme. Det skal lige indskydes at det kun var skrivebordet jeg rodede lidt med, så jeg ved ikke hvordan skærmen vil opføre sig hvis du skal spille på den.

Men umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i at køre pc'en over plasmaskærmen.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
la0sla0sSkrevet 15/10-08 23:53 
Cool og tak! :D
Hvad sker der?
dpldplSkrevet 16/10-08 01:56, rettet 16/10-08 01:57 
Har selv mit PC sat til min TV. Tvivler på der er forksel på px og PZ ved det (udover mere opløsning giver lidt mere plads)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 16/10-08 10:21, rettet 16/10-08 10:23 
la0s>
Især når han hører at den ikk' har buzzword: 1080p.

Tja, det kan man jo egentlig kun undre sig over. PX80'eren er det absolut bedste tv i prisklassen, og så kan det jo egentlig være ligemeget hvad specifikationerne siger ;) Tv'et modtager 1080p (også 1080p/24 fra en PS3) og skalerer det til en opløsning, der er mere end rigeligt høj til et tv på den størrelse. Køber han et tilfældigt 40" LCD tv med 1080p opløsning får han med garanti dårligere billedkvalitet end med et PX80, så det er jo med at se længere end specifikationerne, og fokusere på hvad der rent faktisk foregår på skærmen :)

Mht. pc på plasma med 'løjerlig' opløsning, så er det bedste man kan gøre dér nok at bruge DVI eller HDMI, og så sende 720p eller 1080p ind i tv'et. Så er der ingen gøjl med aspektratioerne når man kører ting hvor den slags betyder noget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-08 14:13 
Men skrivebordet vil ikke være for kønt når der bliver skaleret op og ned. Til at se film og den slags fra PC vil det sikkert se ganske fint ud. Jeg personligt kunne heller aldrig finde på at bruge et HDTV som pc skærm og lave alm. pc arbejde på sådan et. Skærmen er simpelthen for stor IMO :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 16/10-08 15:04 
Nu skaleres der jo egentlig kun ned, hvis man sender 1080p ind i tv'et (som det jo understøtter). Skrivebordet renderes jo i den opløsning computeren smider ud.

Ellers har du selvfølgelig fuldstændig ret i, at man ikke bruger et fladskærms-tv, uanset teknologi, som arbejdsskærm. Det fungerer overhovedet ikke i praksis.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-08 19:11 
Var det ikke en ide med HDMI-indgange istedet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-09 22:43 
Er LED det samme som OLED? Da jeg engang læste op på OLED fik jeg det indtyk at det ville tage et godt stykke tid før man kunne få skærme i ordentlige størrelser (tidligst 2012 mener jeg).

Hvis det er de samme kan man så godt regne med at Samsungs første LED modeller er noget bras?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/05-09 22:50, rettet 26/05-09 22:51 
OLED og LED er ikke det samme.

Og nej, Samsungs LED skærme er faktisk ret fede. Tag et smut i Fona, eller noget, og se deres modeller. Jeg synes de står ret godt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-09 23:00 
Jeg har godt nok ingen planer om at udskifte tv de næste 5-6år men det kunne da godt være man skulle kigge forbi næste gang man er i nærheden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 26/05-09 23:01 
ALDRIG bedøm et tv udfra hvordan det ser ud i fona.....
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 26/05-09 23:09, rettet 26/05-09 23:22 
Som nævnt er LED bestemt ikke OLED. De tv Samsung så svinagtigt markedsfører som en helt ny teknologi, er egentlig bare LCD tv med en anden form for bagbelysning. De arver stadig en lang række af LCD-teknologiens svagheder, så det er selvfølgelig stadig et plasma tv der giver markedets bedste billedkvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 22/03-15 17:46 
Jeg har lagt mærke til, at billedet på mit Panasonic plasma-tv (P50UT50Y) først starter nogle få millimeter inde på alle kanaler (også PS3). Det forsvinder ved at bruge funktionen '16:9 Overscan'.

Det er sådan set ok, men billedet bliver jo en anelse dårligere med overscan, så vil helst kunne bruge den originale opløsning. Men tænker, at det så kan give fare for burn-in, da der jo så altid er nogle millimeter der ikke bruges ala, når man ser noget i 4:3. Oder was?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-15 19:05 
Hvis du har pixelorbiter (eller hvad de nu kan finde på at kalde den slags) er det helt normalt, og billedet vil blive rykket lidt frem og tilbage til alle retninger.

Alternativt kan du slå det helt fra. Pixelorbiter plejer som regel kun af rykke en 4-5 pixels rundt, så hvis dele af et HUD i et spil er tykkere end dét, så hjælper det ikke på at fjerne image retention. Det spreder det snare rundt over et større område. Jeg havde det personligt aldrig på når jeg spillede, dengang jeg havde plasma.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 22/03-15 19:57 
Jeg opdaterede for sjov firmware i mit seks år gamle LG 32" fra v3.12 til 3.75 i går. Ingen ændring overhovedet, umiddelbart. Hvad gør de her fjernsynsopdateringer normalt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-15 21:48 
Som regel ikke noget mærkbart. Der kan være et par bugfixes, men ofte slet ikke noget man har opdaget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 22/03-15 21:54, rettet 25/03-15 21:23 
Det må have været sådan noget. Jeg forventede nye, skinnende menuer :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 25/03-15 19:58, rettet 25/03-15 19:58 
Konsolkongen>
Hvis du har pixelorbiter (eller hvad de nu kan finde på at kalde den slags) er det helt normalt, og billedet vil blive rykket lidt frem og tilbage til alle retninger.

Alternativt kan du slå det helt fra. Pixelorbiter plejer som regel kun af rykke en 4-5 pixels rundt, så hvis dele af et HUD i et spil er tykkere end dét, så hjælper det ikke på at fjerne image retention. Det spreder det snare rundt over et større område. Jeg havde det personligt aldrig på når jeg spillede, dengang jeg havde plasma.

Takker. Ja, der er Pixelorbiter. Jeg huskede dit svar forkert, så prøvede lige at sætte til Auto (man kan ikke slå det fra), hvilket nogle gange gør afstanden til kanten større, men vil så prøve at have det på, og holde lidt øje med om det flytter billedet rundt som det skal.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-15 20:48 
Mærkeligt hvis det ikke kan slås fra. Hvor gammelt er TV'et?
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 25/03-15 21:18, rettet 25/03-15 21:22 
Det er en 2012-model. Huskede også man kunne slå det fra, men både tv og manual nævner kun On og Auto - Auto forklares lidt dårligt, men det lyder til, at det så aktiverer det ved "velegnede" billeder, og ellers er det slået fra.

"Virker kun automatisk for velegnede billeder, og du genkender sjældent rystelserne".
DunwichDunwichSkrevet 06/12-15 12:39 
Mit ca seks år gamle Philips tv er begyndt at knitre lidt når det er tændt. Ved ikke hvorfor og det virker helt som det plejer, men tænker jeg vil købe et nyt nu her.

Er Sony KDL43W809C et godt tv og er det godt til spil også? Hvordan med lag på det? Kender ikke nok til det med MHz andet end det skal være over 100 MHz for at være godt, så man undgår langsom opdatering af skærm.

I øvrigt nogen der har bud på, hvorfor et tv begynder at lyde som det knitrer lidt?
DunwichDunwichSkrevet 07/12-15 12:11 
Ingen der ved noget?
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 07/12-15 14:12 
Dunwich>
Mit ca seks år gamle Philips tv er begyndt at knitre lidt når det er tændt. Ved ikke hvorfor og det virker helt som det plejer, men tænker jeg vil købe et nyt nu her.

I øvrigt nogen der har bud på, hvorfor et tv begynder at lyde som det knitrer lidt?

Det kunne være nogle elektrolytter som er ved at stå af...
Hvis der er en elektrolyt som buler i toppen, er det på tide at udskifte den:

HDTV-tråden
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
DunwichDunwichSkrevet 07/12-15 14:26 
Det spøjse er, at det holder op med at knitre, jo længere det er tændt. Hvad kan det betyde?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-15 15:25 
Det kan sagtens passe. Mange gange virker defekte elektrolytter fint når de er varmet op :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 07/12-15 15:36 
Måske er elektrolytterne 'varmet op' til den tid?

'Lytterne' på strømforsynings-gruppen i min pc-skærm var så slidte, at billedet blinkede op til en ½ time før det blev klart...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
DunwichDunwichSkrevet 10/12-15 11:57 
Får dette TV i morgen:

https://www.sony.dk/support/da/product/KD-55X8505C

Håber det er godt.
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig