X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

P:R ranking


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/12-05 15:20, rettet 12/12-05 16:52 
Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv, om dette er en god eller dårlig ide, but here goes:

Ville det være helt hul i hovedet, hvis nu man indførte en slags ranking-system på PR?
Jeg tænker mest mht. til at kunne afgøre, om man kan stole på andre brugere mht. handel, eller om man bør tage diverse indlæg seriøst?
Det kunne f.eks. bare være et ikon under navnet, ligesom PR-ikonet hos moderatorerne, og så kunne man enten være klassificeret som kobber, sølv eller guld (Eller Mario, Bowser og Toad, for den sags skyld).
Klassificeringen kunne bygges på, hvor lang tid profilen har aktiv, hvor mange indlæg, hvor mange vurderinger, positive handler evt. anmeldelser m.m.

Jeg ved godt, det virker som noget Hitler ville kunne lide, men det fungerer jo godt på andre fora, og det ville måske anspore til lidt mere aktivitet andre steder end på forummet (Hint: Vurderinger!)?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
quadquadSkrevet 12/12-05 15:40 
Men det eliminerer vel grundlaget for at være en høj-niveau bruger når klassificeringen nåes ved udøve andre handlinger på siden end ellers tiltænkt. Derved presser vi brugere ud i situationer for at blive klassificeret højere, selvom klassificeringen er uberettiget.
Som det fungerer nu er ry og navn vil den eneste faktor de faste brugere har brug for.
Vil jeg tjekke en persons pålidelighed, tjekker jeg handels-fanen, antal vurderinger; vurderings-fanen osv.
Skulle der opstilles en formel til at udregne klassificeringen ud fra aktiviteten og pålideligheden? En bruger med ingen pålidelighed, men stor aktivitet ville derved kunne klassificeres højt.

Inddelingen ville blive noget juks.

Rangeringer inden for alle Live Arcade-spillene derimod ;)
SumezSumezSkrevet 12/12-05 16:19 
Vi har jo faktisk haft mindst et eksempel på en bruger, der har været meget aktiv på forummet, men åbenbart ikke var til at stole på med hensyn til handler (vil ikke påtage mig det ansvar at nævne nogen navne)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 12/12-05 16:35 
Jeg syntes det ville være en dum idé fra min side, for jeg bruger næsten kun forummet og det har jeg altid gjordt, lige siden jeg fandt det tilbage da det hed DKF.

Hvis jeg skal tvinges til at være mere aktiv end jeg har lyst til at være, ville det bare være spild af tid...

mht. Vurderinger, så kan du jo bare spørge ad? ;-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SøgAArdSøgAArdSkrevet 12/12-05 16:37, rettet 12/12-05 16:39 
Jeg synes også at det er en dårlig idé. Jeg synes derimod at positiv-/negativ handel er for få indikationer mht. information vedr. sælger/køber (i handelssektionen).
Home is where the hardware is..
QQSkrevet 12/12-05 16:39 
Rangeringen mht. markeringen af henholdsvis positive og negative handler i Handel mener jeg er tilstrækkelig.
Mener ikke at en rangering indenfor Forum er nødvendig, den enes mening er vel ligeså god som en andens. Desuden vil en diskussion altid "vindes" af den der argumenterer bedst(og evt. også har ret). Mener ikke at et rangeringssystem skal give den enkelte forumdeltager fordele(eller omvendt) i en diskussion.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 12/12-05 16:41 
Nu snakker DeluxScan jo heller ikke direkte om fordele eller det modsatte, men derimod tillid til den enkelte bruger.
Home is where the hardware is..
QQSkrevet 12/12-05 16:48 
Det er rigtigt, og jeg kan godt se hvor det spiller ind i et forum (mht. til f.eks. teknisk support), men i en diskussion er det anderledes...
Desuden ser jeg ikke grund til at "belønne" brugere for deres aktivitet på sitet...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/12-05 16:52 
Højere grad af tillid (Ikke at jeg ikke stoler på folk som udgangspunkt) og aktivitet er målet, men jeg er som sagt ikke engang selv sikker på, jeg synes det er en god ide :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
LessCDTLessCDTSkrevet 14/12-05 23:43 
Jeg mener, at det vil ødelægge noget af den frihed, som er det der gør P:R ideel for mig. Der vil blive "konkurrence" om vi vil det eller ej, fordi en sådan ordning indgyder (for sådan er vi mennesker) konkurrence.
Jeg mener, at det burde være muligt at opbygge en gensidig forståelse og pålidigheds-"følelse" omkring hinanden via. indbyrdes snak. Desuden er der jo som omtalt; Handelsfunktionen, som vejleder mht. køb.
Mht. vurderinger kan jeg ikke se at en rangering ville være så vigtig, da det ikke kun kan baseres på en rangering, men også den enkeltes subjektive syn på tingene osv.

Jeg kan også godt se fordelene ved en sådan ordning, jeg synes bare ikke, at de stemmer overens med P:R-ånden :)
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig