X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tror jeg har Skoda' itis.


Svar
valiantvaliantSkrevet 16/09-04 22:50, rettet 16/09-04 23:16 
Var i Bella centret i foråret for at se de nye bilmodeller, nok mest den nye Octavia.
Nu har den lokale forhandler fået 4 Styks Hjem, hold K-tf, en lækker dyt, får plader på den første imorgen, så slæber nok lige konen med ud på en prøvetur og håber på en ekstra bevilling.
Pulsen er helt oppe, røde ører, napper et glas rødvin og læser vildt i alt tilgængeligt brochuremateriale, det kan vist kun kun slåes ned ved en handel.
PapandPapandSkrevet 16/09-04 23:05 
"Hvordan fordobler man værdien på en Skoda? Smider en Mars bar i handskerummet". :)

Ej, Skoda er faktisk blevet et ret lækkert bilmærke, og det er da bestemt en bil, som jeg vil være på udkig efter - når jeg får råd.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
valiantvaliantSkrevet 16/09-04 23:22 
Min Octavia 1.8 SLX er er fra 97, reperationer: et blinkrelæ skiftet.
Hvis det ikke var fordi min svigersøn var helt ude i skoene for at skifte sin Felicia ud med min Octavia ville jeg nok beholde den jeg har, gør det måske også kommer lidt an på konen, Gu' ved om en æske af en eller anden slags kunne hjælpe ?
ComradeComradeSkrevet 16/09-04 23:32 
Skoda er da blevet en god bil, men jeg ville aldrig selv få en.
Man får helt sikkert meget bil for pengene, men jeg vil personligt hellere skyde flere penge i og betale for mærket.

Men skal jeg købe en bil hvor man får meget bil for pengene, vil jeg nok hellere købe en Kia eller Daewoo som har fået et ret frækt design på nogle af deres modeller.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
valiantvaliantSkrevet 17/09-04 00:06 
Comrade>
Skoda er da blevet en god bil, men jeg ville aldrig selv få en.
Man får helt sikkert meget bil for pengene, men jeg vil personligt hellere skyde flere penge i og betale for mærket.

Men skal jeg købe en bil hvor man får meget bil for pengene, vil jeg nok hellere købe en Kia eller Daewoo som har fået et ret frækt design på nogle af deres modeller.

Regnede faktisk med at skulle købe en nyere brugt i 97, men en kolega gjorde mig opmærksom på det nye koncept med Kia, var ude at se på den, men dumpede den på rustbeskyttelsen.
Da jeg luftede tanken om Skoda's nye model for konen sagde hun "NEJ", da hun så den sagde hun, den skal være Rød.
Denne gang har jeg faktisk sagt at Audis nye A3 er flot,
niks siger hun --- Skoda', tror jeg giver hende ret.
JuggernautJuggernautSkrevet 17/09-04 08:36 
Skoda er blevet et rigtigt godt mærke. Desværre er de kommende modeller på prisniveau med VW Golf, Passat osv... Og så forsvinder grunden ligesom til at købe en Skoda.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillgoreKillgoreSkrevet 17/09-04 09:16 
Da vi skulle udskifte vores Open Corsa så ville konen have en Berlingo - men der nedlagde jeg Veto, nul putte!
Så faldt hun over en Skoda Fabia Combi og vi fandt en to år gammel for 126000,- Vi kiggede på en Peugot 206 sw som et alternativ, men efter at have set en Skoda indvendigt fik Peugoten sparket. Skodaen var meget mere "robust" indvendig og den er fyldt med en masse smarte detaljer fx. Hvis man sætter den i bak gear mens viskerne er tændt, så starter bagrude viskeren automatisk.

Jeg havde det ihvert fald svært med at hun ville have en skoda, men jeg er fandme glad for den, det er en god bil.
Men de skal passe på at de ikke hæver priserne for meget, men det tror jeg nu de er opmærksomme på, da det ikke giver mening at Fabiaen udkonkurrer Poloen da det i sidste ende er samme firma der laver dem.
JuggernautJuggernautSkrevet 17/09-04 09:23, rettet 17/09-04 09:25 
Vi har en Skoda Favorit som lige skal holde 3 år endnu inden vi kan tilgode midler til at finansiere en nyere bil. Vi prøvekørte en Skoda som den du nævner og den var virkelig fin. I samme åndedrag prøvede vi også en Peugeot 206.... Der er altså meget forskel. Fransk og tysk er der meget forskel på. Men jeg kunne godt tænke mig en Octavia stationcar. Konen vil helst have en Superb. Jaja...:)
Synd denne her ikke bliver lavet i stationcar ;)

http://www.zimmermotorcars.com/images/silver1.jpg
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
valiantvaliantSkrevet 17/09-04 09:31 
Synes også at prisen har fået en tand for meget opad på den nye model, særligt hvis man vil have en med lidt gejl.
Skoda' må jo mene at kunne sælge på andet end prisen.
JuggernautJuggernautSkrevet 17/09-04 09:39 
Ja pointen er jo netop at skulle kunne købe en "VW" i forklædning.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/09-04 13:50 
Prisen på en Skoda er stadig ganske fornuftig, hvis man holder sig fra den nye Octavia. Fabia'en er billig, og med et VW diesel-monster under hjelmen bliver den en utrolig sjov køremaskine.
Går man videre op til en Superb kan den fås for knap 300.000, hvilket er et fund! Den bil er en af de bedste, jeg kender (Med en diesel, altså). Man sidder bedre end i en Passat, gearet er i Audi-kvalitet og overgås kun af Volvo S40 og Honda Accord.

Personligt ville jeg dog vælge en Seat fremfor Skoda - mest pga. det lidt federe design og friskere interiør. En Ibiza f.eks. er ikke meget dyrere en en Fabia, men ser mange gange bedre ud. Kvaliteten er naturligvis den samme.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/09-04 13:58 
Comrade>
Men skal jeg købe en bil hvor man får meget bil for pengene, vil jeg nok hellere købe en Kia eller Daewoo som har fået et ret frækt design på nogle af deres modeller.

Det er så netop lige her, man ikke får noget bil for pengene. Kia og Daewoo er måske billige, men det er på alle områder biler fra starten af 90'erne. Det friske design kan jeg heller ikke få øje på. Al ære til dem, der ejer en af de mærker, men jeg kunne personligt aldrig finde på at købe en, bare fordi der følger ekstra gejl med som AC og el-crap.
SKAL det absolut være i den kategori, så tag dog en Hyundai! Langt bedre kvalitet - specielt gearkasser - og meget, meget federe interiør.

Kia, Peugeot, Nissan, Citroen og Daewoo ville jeg aldrig købe. Det er, efter min mening, skrald på fire hjul.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
valiantvaliantSkrevet 17/09-04 14:55 
Så røg der lige en tre timer med snak, prøvekørsel. prisoverslag m.m.
Prøvekørte en 1,6 102 HK med mellemste udstyrspakke og blev bestemt ikke skuffet, den kører lige så godt som den ser ud, var lige omkring svigersønnens arbejde og ryddede faktisk arbejdspladsen, alle skulle have et kig.
Det peger nu på modellen med nye 1,6 FSI motor og den mellemste udstyrspakke, hælder dog lidt til højest pakke, men kan bedre lide indtrækket i mellemste, tygger lige på det til på mandag.
Kan også godt lide Seat modellerne.
Deler helt og fuldt betragtningerne om de fleste lavpris biler som er bygget på forældet teknik, dette er jo ikke tilfældet med Skoda'/Seat som bygger på nyeste teknologi.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/09-04 15:24, rettet 17/09-04 15:27 
Snakker vi VW, så er jeg en dieselmand.
Har du overvejet en diesel? Jeg ved godt, at prisen får et hak opad, men du får en meget mere sporty bil - og langt bedre økonomi.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
LingobarLingobarSkrevet 17/09-04 16:35 
DeluxScan>
Kia, Peugeot, Nissan, Citroen og Daewoo ville jeg aldrig købe. Det er, efter min mening, skrald på fire hjul.

Jeg ville nu ikke sige nej til en Nissan Skyline R34...

Mine forældre (på din alder, valiant ;P) har nu hver sin Skoda, og for pengene er de ovenud tilfredse.
Dine dage er salte...
valiantvaliantSkrevet 17/09-04 16:39 
Har overvejet diesel, men størstedelen af mit formodentlige fremtidige kørselsbehov har en kørselslængde på ca. 3 km. så desværre, men disel er helt klart en god ting og også noget der rykker.
ComradeComradeSkrevet 17/09-04 18:26 
Deluxscan jeg ved ikke om du har set de nye Daewoo, men min mormor har netop købt en Daewoo Lacetti og den har altså et design der overgår Skoda Fabia flere gange.

Men jeg holder mig nu stadig til Alfa, hvis jeg skal vælge en bil, de er bare for sprøde!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
WehnerWehnerSkrevet 17/09-04 18:51 
valiant>
størstedelen af mit formodentlige fremtidige kørselsbehov har en kørselslængde på ca. 3 km.

Du skulle måske overveje en cykel, så :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
valiantvaliantSkrevet 17/09-04 19:23 
Wehner>
valiant>
størstedelen af mit formodentlige fremtidige kørselsbehov har en kørselslængde på ca. 3 km.

Du skulle måske overveje en cykel, så :)

God ide har faktisk en 8-10 stykker.

De 3 km. er konens kørselsbehov og hun gider ikke cykle hvis det regner eller lign, det går ud over frisuren siger hun, har ellers lige fået en ny Harald Nyborg cykel.

Jeg har et noget svingende behov i øjeblikket kører jeg en del og har behov for en bil.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/09-04 10:23 
Lingobar>
Jeg ville nu ikke sige nej til en Nissan Skyline R34...

Heller ikke jeg, hvis jeg fik den foræret. Skulle jeg selv købe, så er der meget, meget andet, jeg hellere ville have.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/09-04 10:28, rettet 18/09-04 10:46 
Comrade>
Deluxscan jeg ved ikke om du har set de nye Daewoo, men min mormor har netop købt en Daewoo Lacetti og den har altså et design der overgår Skoda Fabia flere gange.

Set, kørt og tæsket. Nu vil jeg ikke genere din mor, men jeg bryder mig slet ikke om den slags biler. Vi kan godt blive enige om, at Fabiaens design er lidt tørt, men for nogle få tusinde ekstra kunne hun have fået en Seat Ibiza 1.2 - en laaaangt bedre bil.
Nogle af mine største klager over Daewoo går på det direkte grimme interiør og det totalt slaskede gearskift. For ikke at tale om skumgummisæderne og ufattelig høj rullestøj.
EDIT: I øvrigt kommer den også med Hankook dæk, der altså ikke ligefrem er supergode dæk. Spares hvor der spares kan.

Men jeg holder mig nu stadig til Alfa, hvis jeg skal vælge en bil, de er bare for sprøde!

Jeg er helt klart til Audi. Den nye A3 med TDI... Mums!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
valiantvaliantSkrevet 20/09-04 13:13 
Så Røg der lige en ny Octavia II ned i kurven.

Har lige bestilt den nye Octavia i formiddag, så nu er pulsen ved at være normal igen, men der er leveringstid, forventer dog at få den rimeligt hurtigt.
Sidste gang bestilte jeg også i september og fik først i Juni, som en af de første 1.8 SLX'ere
De biler forhandleren har fået tildelt er ved at være solgte og introduktionen er først på Lørdag/Søndag.

Skoda' Octavia II Ambiente 1.6 FSI
Sahara Beige Metalic.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/09-04 17:39, rettet 20/09-04 17:39 
Tillykke med en fed bil!
Farven er også velvalgt!

Når jeg kører i tog forbi Hedehusene står der to rækker jernbanevogne med Octavia'er... Sygt nok, hvis de alle er solgt.

EDIT: Hvad måtte du slippe i alt?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
valiantvaliantSkrevet 20/09-04 18:59 
Tak!
Ville gerne have haft en rød, som den sidste, men farven på den nye er blevet for mørk mener jeg, så valget faldt på den Sahara Beige.
Gik faktisk også efter Elegancen i udstyr, men syntes at interiøret i den var enten for mørkt eller for lyst,
derfor Ambiente som havde et gråt indtræk og en god farvesammensætning i bla. døre, sparede så 25.000 kr, men skal ud og købe et sæt alufælge.

Prisen --- puha foreløbig står vi på 277.000 kr.
valiantvaliantSkrevet 22/09-04 15:10, rettet 22/09-04 15:10 
Prøv lige og tjek www.skoda.dk det er precis den model og farve jeg har købt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig