X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spil til 4-årig?


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 21/08-04 13:55 
Jeps vi har sådan to tvillinger, og de har så fået en PS2(!), Men de har ikke nogle spil til den så hvilket spil vil være godt til 2 drenge på 4 år?
Sælg mig en Xbox =)
LindpindLindpindSkrevet 21/08-04 14:55 
Adventure spil vil nok være interessant for almindelige 4-årige drenge. Tekken 4 ville nok også lige være sagen især multiplayer mode, og da det er to tvillinger kan de jo netop ta en omgang sammen :D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/08-04 15:07 
Ja, adventure-spil er måske et godt bud. Men hvor mange af den type spil til PS2 er lige på dansk?

Det giver naturligvis en rigtig god mulighed for farmand at være med og sidde og oversætte historien, mens ungerne spiller. Deri kan måske indflettes små lærende elementer, altefter hvor seriøst man vil gå til værks med spil som leg og/eller læring.
CrishakeCrishakeSkrevet 21/08-04 16:04, rettet 21/08-04 16:05 
Lyder ret spændende. Tror at bilspil ville være en god idé, men tror ikke det skal være noget som NFSU, alt for indviklet til sådanne størrelser. Kan selv huske, nej må have været lidt ældre, der havde jeg utrolig meget glæde af Spyro-serien, kunne være en mulighed? Fodboldspil ja, man kan sige mange sportstitler ville være godt. Men vil lige skrive når jeg kommet i tanke om mere:P

- Crishake
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 21/08-04 16:30 
Min fætter på 5 år er vildt glad for Tekken Tag, som han faktisk kan banke mig i ;) Gran Turismo 3 spiller han også en del. Ellers tror jeg spil som Spyro og Crash Bandicoot kan være sagen for den alder.
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 21/08-04 17:48 
Der skulle vel ikke være nogle der vil sælge nogle af de omtalte børne spil til mig? Så kan de jo få flere spil.

BTW: Tak for alle svarene.
Sælg mig en Xbox =)
KilroyKilroySkrevet 21/08-04 17:55 
A Dog's Life er et godt bud på børnespil. Det er også med dansk tale.
Cat in the Hat vil jeg fraråde på det kraftigste, selvom børn sikkert er glade for filmen. Spillet er pinligt dårligt.
Jak & Daxter: The Precurser Legacy er også meget godt.
Kilroy Was Here
CoreCoreSkrevet 21/08-04 18:23, rettet 21/08-04 18:25 
Jeg har selv en på 5, og han spiller en del, den dag idag bl.a. Spiderman 2 og Rebel Strike. Men da han startede havde han næsten svært ved at styre på næsten hvilket som helst spil. Så spillene skal være MEGET simple, mht styringen, til at starte med, da næsten selv de letteste er for svære.

Igennem tiden, har han spillet:

Tekken 4, hvilket er udemærket da de kan få figurene til at slås næsten uanset hvad de trykker på, og så er det jo totalt blottet for blod og afrevne lemmer.

Tony Hawk Pro Skater 3, som har den her freeride-funktion, hvor de bare kan cruise rundt uden at det er på tid.

Eye Toy: Play, ja det siger vel næsten sig selv, da de fleste kan baske med armene :)

Crazy Taxi, hvilket næsten er det bedste at starte op med, da man i options-menuen kan indstille styringen til at praktisk talt kun at foregå på to-tre knapper, og samtidig kan man bruge "Work for 10 minutes"-delen, så ka' de bare køre løs. Derudover kan dette erhverves for meget små penge.

Men noget af det bedste er nok at få fat i nogle af Disneys PS1-spil, hvoraf Hercules, Tarzan og Kejserens nye flip er de bedste. Disse er simple platformspil, og så foregår de på dansk. Dog er det ikke alle Disneys der er lige gode. Eksempelvis kan Monsters Inc ikke anbefales da der er rimelige mange funktioner der skal indlæres inden man overhovedet kommer ind i selve spillet.

Udover de nævnte, så er de her heller ikke helt skidte, selvom de kræver at børnene får rimelig styr på joypaddet: Croc: Legend Of The Gobbos, Crash Bandicoot-serien, Spiderman 2, Jak & Daxter.

Desuden foregår ALLE Harry Potter-spillene også på dansk...

Håber det kan hjælpe.

EDIT: Mht. Disneyspillene, så har jeg set at Brugsen har haft en pakke med tre i, til 300 kr. Det er fra et gammelt tilbud med f.eks. min lokale Brugs har nogle stykker endnu. Jeg er ikke 100 % men jeg mener faktisk at det er Tarzan, Hercules og Kejserens nye flip.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 21/08-04 21:16 
grislings store eventyr er godt til små børn
By the power of Grayskull!
MåsseMåsseSkrevet 21/08-04 21:59 
Hvad med at gemme den PS2 væk og gå ud og leg med dem :o)
Jeg har købt to Xboxe i håb om at få ligeså meget power som en ps2
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/08-04 23:02 
Hvad med Virtual Valerie? ;)
HardballerHardballerSkrevet 21/08-04 23:18 
Manhunt?? Hehe, ej..

Det er vel bare diverse børnespil, alt lige fra peter plys til?? Spiderman er også et godt bud..
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 22/08-04 00:01 
Måsse>
Hvad med at gemme den PS2 væk og gå ud og leg med dem :o)


Er vi også hverdag i mange timer, men det er når vi andre gerne vil have fred så kan de sidder og spille PS2, skal ikke have dem til at røre Cuben eller nogle af de gamle nintendo'er, de er sku for kostbare til at blive overfaldet af sådan en 2 små størrelser, derfor får de en PS2 ;):P
Sælg mig en Xbox =)
RuneSPRuneSPSkrevet 22/08-04 12:25 
LOL!

Men kan godt se din pointe, efter at min SNES blev lånt ud til mine små fætre har den aldrig virket...

R.I.P SNES ;(
JuggernautJuggernautSkrevet 22/08-04 12:32 
Anders_Jensen>
Er vi også hverdag i mange timer, men det er når vi andre gerne vil have fred så kan de sidder og spille PS2, skal ikke have dem til at røre Cuben eller nogle af de gamle nintendo'er, de er sku for kostbare til at blive overfaldet af sådan en 2 små størrelser, derfor får de en PS2 ;):P


Nu er en Snes jo hovedsageligt rimelig nem at få fat i og ovenikøbet til en billig penge. Ps2'en koster stadig en smule over 1000,- så der skulle ikke være tvivl hvorvidt jeg skulle låne min snes ud eller min Ps2. Desuden skal man være MEGET hårdfør overfor en snes for at ødelægge den... Den er jo nærmest bygget med Dublo-klodser.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 22/08-04 13:01, rettet 22/08-04 13:02 
Ja ja, det var også bare ment i spas, men de vil gerne have noget at spille på og så mente de gamle at en Ps2 var lige sagen, selvom jeg har sagt til dem det nok ville være smartere med en Gameboy eller en Gamecube, men gider simpelthen ikke til at diskutere med dem. Nå men nu vil jeg ud og spille fodbold med de små :)
Sælg mig en Xbox =)
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 22/08-04 15:22 
Kilroy>
A Dog's Life er et godt bud på børnespil. Det er også med dansk tale.

Enig!! Og med dansk tale, som jeg ligefrem godt gad at høre på.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
Danny SallingDanny SallingSkrevet 22/08-04 15:28 
Donald duck going quackers er nemt at gå til, ikke den helt store udfordring for en voksen mand, men ganske rimelig for en mindre "mand" ;-)


PS
Har det selv til min DC og det skal da siges at jeg da har spillet det igennem op til flere gange, det er sku et lidt skægt spil det :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig