Burn Zombie Burn

Burn Zombie Burn (forkortet BZB herefter) er en lille hyggelig shooter, der i stil med Geometry Wars handler om at score så mange point som overhovedet muligt. I BZB gøres dette ved at skyde på den konstante strøm af zombier, der vælter op ad jorden. Jo flere jo bedre, og længere er den egentlig ikke.

Udstyret med lækkert hår og en pistol, der er så praktisk at den ikke kan løbe tør for ammunition, bliver du smidt ind på en af to håndfulde baner, der stille og roligt bliver befolket af flere og flere zombier. Rundt omkring på banen dukker der i tide og utide nye våben frem, der i modsætning til standard-pistolen kan løbe tør for ammunition. Til gengæld er disse våben også en del mere brugbare mod de fremmasende horder af udøde, og fås i flere forskellige smagsvarianter, lige fra plæneklipper til mini-gun. Efterhånden som bølgerne af zombier tager til, så dukker der også nye typer af zombier frem – blandt andet en piruetterende balletzombie, der i overvældende mængder danser en bizar udgave af Svanesøen – gerne hen over dit ansigt, hvis de får muligheden for det.

For at presse scoren ekstra i vejret, kan du sætte ild til zombierne med en fakkel eller lignende antændings-aggregater. Zombier skyer som regel ilden, så den kan også bruges til at holde dem på afstand, men når først der er ild i en zombie, er den ikke bange for noget, spæner en smule hurtigere og sætter selvfølgelig ild til alle de zombier den kommer i nærheden af. Hver eneste brændende zombie tæller op på en multiplikator oppe i hjørnet, og det betyder at jo flere
zombier du sætter ild til, jo højere bliver scoren. Hver gang du skyder en brændende zombie, så tæller tælleren selvfølgelig én ned, men udover de brændende rester af råddent kød, som et skud hagl fra en shotgun normalt skraber af en brændende zombie, så er der også en chance for at en brændende zombie smider noget lidt lækrere ting end de småting en normal zombie smider. Der er blandt andet mulighed for at opgradere dit TNT, og jo mere det bliver opgraderet, jo større mulighed er der for mere massiv ødelæggelse.

Der er tre forskellige muligheder at spille BZB på. Den primære er Free Play, hvor det bare gælder om at holde ud så længe som muligt. Derefter er der Timed Mode, der er begrænset af et ur, der tæller ned . Når det når nul, er spillet slut. Mere tid kan erhverves ved at nedlægge de brændende zombier. Sidst, men ikke mindst, er der Rescue Daisy, der minder meget om Free Play, men med et twist. Daisy er fanget i en bil i midten af banen, og sårbar over for zombiernes angreb, og målet er at holde zombierne på afstand så længe som overhovedet muligt.

Burn Zombie Burn er et sjovt lille spil, og et af de mere underholdende på PSN, hvis man er både til zombier og arcade-agtige shooters. Det kan godt blive en smule forvirrende og uoverskueligt, når det vælter rundt med brændende, levende lig på skærmen, men det er også en stor del af spillets charme. Der er ikke meget forskel på den lille håndfuld baner, der følger med spillet, men det gør ikke det store, for det er stadig morsomt at spille, og endda endnu bedre, hvis du slæber en ven med.

Burn Zombie Burn (EU)
7/10

Burn Zombie Burn   © Kuju Entertainment 2009   (PS3)    1/3 Burn Zombie Burn   © Kuju Entertainment 2009   (PS3)    2/3 Burn Zombie Burn   © Kuju Entertainment 2009   (PS3)    3/3