Således spillets helt store gimmick, og over til de virkelige problemer - den forfærdelige styring. Wii Boxing var i sig selv ikke en helt vellykket implementering af motion control i et boksespil, idet slagene virkede lidt for tilfældige. I det mindste forstod Nintendo dog logikken bag det faktum, at spilleren er nødt til at se sin digitale repræsentation over ryggen for logisk at kunne afgive slag i samme retning. Dette faktum overser Ready 2 Rumble fuldstændig, idet spillet viser kampen fra siden som i Fight Night. Da man som spiller samtidig skal rette slag ind mod skærmen, giver dette absolut ingen mening.
Heldigvis gør det ikke den store forskel hvordan man slår, for spillets registrering af input er helt håbløs. Dette resulterer i en spiloplevelse, hvor man ofte ser sig nødsaget til at vifte febrilsk med armene, for i det mindste at udrette noget.
Havde spillet indeholdt muligheden for i det mindste at kunne skifte motion control ud med knappetryk, kunne spillet sandsynligvis have været forbedret markant. Man skulle naturligvis stadig udholde de håbløse karikaturer, den skræmmende grafik og en forsimplet gengivelse af boksning.
Jeg husker Ready 2 Rumble på Dreamcast som et underholdende og flot spil, der gav mig en del timers god underholdning. Naturligvis var der ikke tale om det dybeste og mest tilfredsstillende bekendtskab, men mindre kunne også gøre det på en konsol så grafisk fremsynet som Dreamcast var.
På Nintendo Wii virker det til at AKI har taget alle de problemer der gennem tiden har været med Nintendo Wii - inferiør grafik og håbløs styring - og i stedet har gjort disse problemer til Ready 2 Rumble Revolutions centrale kernekompetencer. Umiddelbart ikke det klogeste valg man kunne foretage sig...