1. |
|
Det eneste spil i denne generation hvor jeg har benyttet mig af forretningernes tilbud om at tage åbnede spil retur. Håbløs Gauntlet klon i dræbende tempo og uden nævneværdige kvaliteter overhovedet. |
29/04-05 |
2/10 |
2. |
|
Denne generations dårligste spil, jeg har prøvet. Alt kan gennemføres på få timer, og det er dårlig imens. Hvem end der lod dette spil gå gennem kvalitetskontrollen skulle skamme sig. |
21/05-04 |
2/10 |
3. |
|
Japansk hack'n'slash i bedste (værste) KOEI-stil med så mange underlige designvalg, at selv en fuld anmeldelse ville savne plads til art nævne alt. Online co-op underligt dragende - og velfungerende |
29/06-09 |
3/10 |
4. |
|
Horribelt at spille med joystick, men vandt rigtig meget, hvis man brugte det numeriske tastatur i stedet, grundet den øgede præcision. |
01/09-06 |
3/10 |
5. |
|
Sidescrollende shmup. Et af mine fem første computerspil og stadig ikke (helt) uden kvaliteter, selvom tidens tand bider hårdt - ikke mindst hvad længde angår. |
01/09-06 |
3/10 |
6. |
|
Langsom og karaktermæssigt ubalanceret hjemmeversion. Spillet går ned efter bane 255, hvilket vi fandt ud af efter at Amstrad'en stod tændt i en uge. Det tæller jeg som gennemført. |
19/08-06 |
3/10 |
7. |
|
Underligt rpg, der kan gennemføres med otte forskellige karakterer (hvilket jeg gjorde) med hver deres spinkle historie. Ikke engang godt, da det kom. I dag tvivler jeg på, det kan spilles. |
26/01-05 |
3/10 |
8. |
|
At jeg har gennemført dette svage spil viser, hvor desperat man som PAL-ejer var for at få om ikke nogle gode adventurespil så bare nogle adventurespil. Medvirkende til indkøb af US adaptor. |
24/10-04 |
3/10 |
9. |
|
Spillet blærer sig med rigtig god grafik. Til gengæld er kameraet så elendigt at det eneste, der gør spillet spilbart et autoaim-funktionen, der gør at du også rammer fjender, du ikke kan se. |
03/10-04 |
3/10 |
10. |
|
Ret dårlig spil primært grundet ensformigheden og savnet 2player, der ofte er det eneste, der kan redde en dårligt udført gå-ind-i-rum-dræb-gå-ind-i-nyt-rum-dræb-gentag. Oplevede også tekniske fejl. |
21/05-04 |
3/10 |
11. |
|
Ikke helt så dårligt, som folk har gjort det til, hvis man har to dansemåtter. Gameplayet er dog stadig under middel og trækkes yderligere ned af, at der kun er få sange at danse til. |
21/05-04 |
3/10 |
12. |
|
Open world-settingen føles mindre end normalt, fordi verden er delt op i øer. Men i forhold til spillets kvalitet er der rigeligt at foretage sig. Ganske pænt og med velfungerende level-system. |
12/05-14 |
4/10 |
13. |
|
Et af de spil fra dengang, vi bare blev ved, til det var gennemført. Og derefter gennemførte igen og igen. Godt designet på 40 inspirerende skærmbilleder og teknisk set temmelig god grafik. |
04/11-11 |
4/10 |
14. |
|
Fint forsøg på at lave et Secret of Mana-spil til GBA (faktisk er det forgængeren). Spillet er temmelig langt og står grafisk rent og klart i al sin sort/hvide glans. |
07/03-07 |
4/10 |
15. |
|
Ikke engang specielt imponerende, da det kom, men det fungerer da. Enkelt 2d-platformspil, der var temmelig nemt - og et af de tidlige tegn på at Mario ikke nødvendigvis betød topkvalitet. |
07/03-07 |
4/10 |
16. |
|
Forbavsende sjovt lige at løbe igennem igen efter alle de år. Dog forældet i en sådan grad, at spillet alligevel må betegnes som næsten dårligt efter nutidens standarder. Blandt de store spil dengang. |
19/08-06 |
4/10 |
17. |
|
Under middel efter dagens standarder, men stadig værd at kigge på, hvis man vil opleve starten på en legende. Nok svært at tygge sig igennem for folk uden nostalgiske briller. |
21/01-06 |
4/10 |
18. |
|
Godt da da kom frem trods en draw distance på ca. 5 cm, hvilket jo var et generelt PS problem. Lidt kort og egentlig halvtyndt gameplay, men båret af rigtig god humor og charme. |
10/05-05 |
4/10 |
19. |
|
Jeg vågner stadig om natten og undrer mig over hvad der fik mig til at give denne narrative katastrofe 80 timer af mit liv. Kan ikke betegnes som et spil da man blot klikker gennem dialog i evigheder. |
21/05-04 |
4/10 |
20. |
|
Skuffende Aliens-shooter, der ikke har meget med Sega/Gearbox at gøre, men reelt set er en middelmådig budgettitel med ganske hæderlig coop. Ekstra udskældt grundet uindfriede forventninger. |
23/07-13 |
5/10 |
21. |
|
Hvis man kan se igennem fingre med en del teknisk sjusk og dumme quick time events, er Resident Evil 6 en hæderlig co-op-oplevelse. Men heller ikke mere end det. Tager næsten 30 timer at gennemføre! |
10/03-13 |
5/10 |
22. |
|
Desværre trægt i dag, men stadig blandt klassikerne og et lille beat 'em up-gensyn værd. Efterfølgeren er noget bedre, hvis man tager de nostalgiske briller af. Men godt gammeldaws spildesign. |
05/11-11 |
5/10 |
23. |
|
Fantastisk dårlig AI trækker ned. Ved udgivelsen skilte det sig ud med co-op, men efter at det er blevet standard, er der ikke rigtig noget at komme efter. |
04/11-11 |
5/10 |
24. |
|
Det gode, grundlæggende Guitar Hero-gameplay er naturligvis til stede, men valget er Aerosmith som fokus er kikset, bl.a. grundet musikernes begrænsede evner. Flere af de "sikre" numre er udeladt! |
04/11-11 |
5/10 |
25. |
|
Meget stor og visuelt indbydende verden, man får lyst til at opleve. Desværre en helt ligegyldig main story + 500 quests, der reelt set er ens. I co-op dog klart en 50 timers hård grind værd. |
10/09-09 |
5/10 |
26. |
|
I dag er det svært at værdsætte spillets kvaliteter på en s/h GameBoy. De er der dog, og blandingen af platform og rpg fungerede i sin tid sublimt. |
07/03-07 |
5/10 |
27. |
|
Rigtig underholdende actionspil og bestemt en værdig efterfølger til Gryzor. God blanding mellem reflekser og hukommelse kræves af spilleren. |
10/09-06 |
5/10 |
28. |
|
Drag med Lance og Bill aka Sly og Arnie i krig i dette udmærkede og afvekslende sidescrollende skydespil med varierede våben og alternative banetyper. Kostede vist en del at gennemføre... |
09/09-06 |
5/10 |
29. |
|
Mit første bip-spil og helt usædvanlig veldesignet er det. Det fulgte mig overalt, og man kan få sindssygt høje scores. Dog en grænse for, hvor sjovt den slags er i dag. |
01/09-06 |
5/10 |
30. |
|
Helt forrygende når man lejede det fra den lokale tank i 1990. Kan godt spilles i dag, selvom alderen har sat sine spor. Blandingen af RPG og platform fungerer overraskende godt. |
21/01-06 |
5/10 |
31. |
|
Frank-drengen og co. spillede i sin tid næsten lige op med Mario Kart. Blandt de mest spillede SNES-spil i mit hjem. I dag selvfølgelig forældet. |
03/03-05 |
5/10 |
32. |
|
Meget sødt da det kom, men man kan jo ikke beskylde det for at være godt. Hvis man æder alle Zelda-style spil råt er det er hyggeligt bekendtskab. Kunne reelt set være udgivet en generation før. |
16/01-05 |
5/10 |
33. |
|
Reelt set en (i øvrigt mindre) samling minigames, der kæder en temmelig morsom historie sammen. Men vurderet som spil er vi tæt på en dumpekarakter. Fans af mini games bør købe Wario Ware i stedet. |
12/01-05 |
5/10 |
34. |
|
Hele 24 retrospil lyder umiddelbart som guf. Men valget er faldet på ældgamle spil, der knap er spilbare i dag. Man burde primært have valgt spil fra 1986-1990 i stedet. |
12/01-05 |
5/10 |
35. |
|
Gav op i midt i dette efter at have gennemført VI og VII. Næsten decideret dårligt med en på alle måder banal historie og papirtynde karakterer. Ucharmerende grafik. Største force er dets navn! |
21/05-04 |
5/10 |
36. |
|
Misforstå mig ikke: jeg elskede spillet i co-op trods ensformighed, lethed og N64-grafik. Som singleplayerspil ville karakteren nok ligge på 2, men at kunne spille med vennerne gør det spilbart. |
21/05-04 |
5/10 |
37. |
|
Meget flot og yderst stemningsfuld walking-sim. En del af spillets reelle gameplay er dog ikke videre vellykket. Weird fiction som spil. |
07/11-17 |
6/10 |
38. |
|
Kort og flot lille rejse igennem en spøjs verden. Tilsat en usædvanligt god lydside bliver det en fin oplevelse. |
25/11-16 |
6/10 |
39. |
|
Fejlene er mange, og man kommer til at bruge alt for meget spildtid på transport gennem grimme områder. Omvendt er spillet også spændende, udfordrende og anderledes. På mange måder en oplevelse værd. |
04/11-13 |
6/10 |
40. |
|
Et stort eventyrspil, der er noget sværere tilgængeligt, end man typisk ser det i dag. Selvom grafikken halter, giver Risen 2 en god piratoplevelse - og dem findes der faktisk ikke så mange af. |
30/10-13 |
6/10 |
41. |
|
Solid shooter, der savner co-op, men som fortæller en simpel og velfungerende Warhammer-historie. Rigtig meget at hente for fans af universet. |
26/12-11 |
6/10 |
42. |
|
Ikke spilbart i singleplayer, men en god oplevelse i co-op 2-4 spillere. Lidt bedre designet end Dark Legacy, men også ældre. Kan man lide Gauntlet er det et must. |
04/11-11 |
6/10 |
43. |
|
TimeSplitters 2 viser, at man faktisk kan lave en hæderlig fps på GameCube på trods af den alternative controller. Sjovest i co-op og for folk, der har behov for bots i multiplayer. |
04/11-11 |
6/10 |
44. |
|
Meget smukt spil, der lægger op til store ting. Disse forløses dog først i de fremragende efterfølgere. AC bliver desværre kedeligt efter nogen tid, alle dets kvaliteter til trods. |
04/11-11 |
6/10 |
45. |
|
Underligt nok ganske god fps fra 360ens spæde ungdom. Skydesekvenserne, hvor man styrer Jack, står stærkere end den del af spillet, hvor man styrer King Kong. Der er et par wow-øjeblikke undervejs. |
04/11-11 |
6/10 |
46. |
|
En lidt søgt mulighed for at vende tilbage til den western-verden, mange stadig hungrer efter. Vi ligger i niveau noget under originalen, men stadig en god oplevelse. |
28/08-11 |
6/10 |
47. |
|
Onlinedelen for op til seks spillere er en slags moderne Gauntlet med en del dybde i kampsystemet. Spillet er utilgængeligt og har et dårligt interface, men man vænner sig til det. |
10/09-10 |
6/10 |
48. |
|
Anderledes styring, hvor man svinger våbnet i den retning højre stick bevæges ala Robotron. Et noget trivielt hack'n'slash-spil, der alligevel fænger - ikke mindst grundet online co-op. |
12/09-09 |
6/10 |
49. |
|
Nogenlunde fungerende WWII-shooter, der ikke formår at skille sig ud fra mængden. Baseret på bevægelsesmønstre fra cover til cover. Hurtigt glemt bortset fra enkelte stærke scener. |
12/09-09 |
6/10 |
50. |
|
Hæderligt forsøg på at lukrere på Secret of Manas succes, men desværre uden co-op og forbilledets charme. Typisk action adventure med god musik. Gik i stå hen mod slutningen. |
04/08-08 |
6/10 |