1. |
|
Helt forrygende når man lejede det fra den lokale tank i 1990. Kan godt spilles i dag, selvom alderen har sat sine spor. Blandingen af RPG og platform fungerer overraskende godt. |
21/01-06 |
5/10 |
2. |
|
At jeg har gennemført dette svage spil viser, hvor desperat man som PAL-ejer var for at få om ikke nogle gode adventurespil så bare nogle adventurespil. Medvirkende til indkøb af US adaptor. |
24/10-04 |
3/10 |
3. |
|
Horribelt at spille med joystick, men vandt rigtig meget, hvis man brugte det numeriske tastatur i stedet, grundet den øgede præcision. |
01/09-06 |
3/10 |
4. |
|
Jeg vågner stadig om natten og undrer mig over hvad der fik mig til at give denne narrative katastrofe 80 timer af mit liv. Kan ikke betegnes som et spil da man blot klikker gennem dialog i evigheder. |
21/05-04 |
4/10 |
5. |
|
Veludført efterfølger til et af historiens store spil. Er falmet lidt i dag, hvor simpelheden overskygger noget af spilleglæden. Men bestemt en gennemspilning værd for retrofans. Slutningen er svær!! |
26/01-05 |
6/10 |
6. |
|
Min eneste arkademaskine indeholder dette spil. Min ikon er fra dette spil. Meget nyskabende da det kom frem. Et action adventure med secrets og noget der mindede om dialog. Var og er perfekt. |
04/04-04 |
10/10 |
7. |
|
Stort, ambitiøst og ingenlunde euro-jank. En kæmpe, gennemarbejdet verden at udforske kombineret med moden, velskrevet dialog og spændende historie. |
01/02-16 |
10/10 |
8. |
|
Solid shooter, der savner co-op, men som fortæller en simpel og velfungerende Warhammer-historie. Rigtig meget at hente for fans af universet. |
26/12-11 |
6/10 |
9. |
|
Wonder Boy in Monster Land rip-off, men ikke desto mindre blandt de maskiner, der hev flest tokroner hjem i sin tid. Charmerende og spilbart endnu. |
12/01-05 |
6/10 |
10. |
|
En stærk og veldesignet 3d-fighter. Figurerne er flotte at se på, og levetiden er i princippet uendelig. |
12/09-09 |
8/10 |
11. |
|
Meget flot og yderst stemningsfuld walking-sim. En del af spillets reelle gameplay er dog ikke videre vellykket. Weird fiction som spil. |
07/11-17 |
6/10 |
12. |
|
Open world-settingen føles mindre end normalt, fordi verden er delt op i øer. Men i forhold til spillets kvalitet er der rigeligt at foretage sig. Ganske pænt og med velfungerende level-system. |
12/05-14 |
4/10 |
13. |
|
Anderledes styring, hvor man svinger våbnet i den retning højre stick bevæges ala Robotron. Et noget trivielt hack'n'slash-spil, der alligevel fænger - ikke mindst grundet online co-op. |
12/09-09 |
6/10 |
14. |
|
Fantastisk dårlig AI trækker ned. Ved udgivelsen skilte det sig ud med co-op, men efter at det er blevet standard, er der ikke rigtig noget at komme efter. |
04/11-11 |
5/10 |
15. |
|
TimeSplitters 2 viser, at man faktisk kan lave en hæderlig fps på GameCube på trods af den alternative controller. Sjovest i co-op og for folk, der har behov for bots i multiplayer. |
04/11-11 |
6/10 |
16. |
|
Meget gennemarbejdet spil, der, udover at tilbyde Rock Bands solide gameplay, også dokumenterer Beatles' musikalske udvikling op gennem 60erne. |
10/10-09 |
8/10 |
17. |
|
Det Street Fighter jeg har spillet mest. Lidt for langsomt, men ellers perfekt i alle henseender. Tilføjede fire nye fighters til SFII:Turbo og visse karakterer blev ændret en smule. Smukt gameplay. |
12/01-05 |
9/10 |
18. |
|
Blandt kongerne i genren. Perfekt atmosfærisk verdensdesign, der giver det ultimative bevis på, at backtracking holder. De nye GBAspil i serien viser, hvor vandtæt formlen var/er. |
24/10-04 |
9/10 |
19. |
|
Ikke revolutionerende som treeren og måske lidt for let. Ikke desto mindre bedre end sin forgænger og dermed alt andet 2d-platform. Stort, fængende, fantasifuldt og velkonstrueret. |
24/10-04 |
9/10 |
20. |
|
Ikke engang specielt imponerende, da det kom, men det fungerer da. Enkelt 2d-platformspil, der var temmelig nemt - og et af de tidlige tegn på at Mario ikke nødvendigvis betød topkvalitet. |
07/03-07 |
4/10 |
21. |
|
Legendarisk i sin tid og vækker lutter gode minder. Hvis man købte det i dag, ville man dog blive skuffet. Mangler den 4-player mode som Street Racer indførte. |
03/03-05 |
6/10 |
22. |
|
Da det kom var det så fantastisk, at man knap forstod det. Reelt set et 16bitspil på et 8bitsystem. Et af de spil, der flytter grænserne for, hvad man kan med en genre. |
24/10-04 |
9/10 |
23. |
|
Om spillet skulle have heddet Mario eller ej, kan for så vidt være ligegyldigt. Spillet er god og afvekslende comfort-gaming, da det er lidt lettere end de andre spil i serien. |
08/10-06 |
7/10 |
24. |
|
Den dag i dag er der noget rent og langtidsholdbart over SMB. Fremragende banedesign og en finurlig måde at komme omkring manglen på save points. |
21/01-06 |
7/10 |
25. |
|
Bedømt som helhed kan jeg ikke give denne pakke andet end 10/10, for spilleglæden er utrolig høj og pakken indeholder skelsættende spil. Sådan et cartridge man holder klar til kommende nevøer/niecer. |
08/10-06 |
10/10 |
26. |
|
Intet andet spil bærer samme store ansvar for at løfte konsolmediet fra 2d til 3d. Spillet var unikt da det kom, og er stadig yderst spilbart. Kameraet kunne drille, men det gør det stadig i nye spil. |
04/04-04 |
10/10 |
27. |
|
Rigtig underholdende actionspil og bestemt en værdig efterfølger til Gryzor. God blanding mellem reflekser og hukommelse kræves af spilleren. |
10/09-06 |
5/10 |
28. |
|
Frank-drengen og co. spillede i sin tid næsten lige op med Mario Kart. Blandt de mest spillede SNES-spil i mit hjem. I dag selvfølgelig forældet. |
03/03-05 |
5/10 |
29. |
|
En efter dagens standarder uset ren fighter, der på én gang virker retro og tro mod alle fighteres moder (SFII) og samtidig alligevel moderne. God netkode. Grafikken skæmmer lidt. |
28/06-09 |
9/10 |
30. |
|
En af de bedre hjemmeversioner. Langt bedre end World Warrior på alle punkter. Spilbare bosser, justerbart tempo og et gameplay, der holder den dag i dag. |
12/01-05 |
8/10 |
31. |
|
Undervurderet i sin tid for det er faktisk et glimrende fighter-spil Arika her leverede. Grafikken ældes dog ikke just med ynde. |
24/02-05 |
6/10 |
32. |
|
En historie, der er fortalt bedre end de fleste nutidige spils, fordi den holdes enkel og velstruktureret tilsat godt skuespil. Sjovt hack'n'slash gameplay og den rette stemning. |
12/09-09 |
7/10 |
33. |
|
Kun serverproblemer holder dette spil fra ottetallet. Vellykket og intens shooter, der (næsten) bringer de store PC til konsol. Den undervurderede offline del overraskede mig positivt. |
24/10-04 |
7/10 |
34. |
|
Blandt generationens bedste fighters og fungerer sågar upåklageligt med GC-controller. Flot, udfordrende og meget detaljerigt. For en gangs skyld også interessant single-player. |
20/01-07 |
8/10 |
35. |
|
Et af de spil fra dengang, vi bare blev ved, til det var gennemført. Og derefter gennemførte igen og igen. Godt designet på 40 inspirerende skærmbilleder og teknisk set temmelig god grafik. |
04/11-11 |
4/10 |
36. |
|
Måske det arcade-spil, der kom tættest på Bubble Bobbles sublime co-op gameplay. Der er stadig et stykke op, men Snow Bros holder. Musikken er også klassisk. |
10/09-06 |
7/10 |
37. |
|
Overset klassiker fra dengang, der var spillehaller til. Nyskabende fordi player 1 og 2 styrede vidt forskellige fartøjer. I dag forventer man mere af en toptitel, men det er stadig sjovt. |
21/01-06 |
7/10 |
38. |
|
Meget sødt da det kom, men man kan jo ikke beskylde det for at være godt. Hvis man æder alle Zelda-style spil råt er det er hyggeligt bekendtskab. Kunne reelt set være udgivet en generation før. |
16/01-05 |
5/10 |
39. |
|
Sablet af et anmelderkorps, der ikke forstår multiplayerspil, men det er det tætteste på et moderne, dynamisk, veldesignet CS vi kommer på konsol. Meget lang levetid. Genopliv-systemet genialt. Sport. |
21/08-07 |
9/10 |
40. |
|
Pirater og humor går op i en højere enhed. Et af de spil, der etablerede LucasArts som en af de helt store i starten af 90erne. Humor er sjældent brugt så vellykket i spilmediet. |
24/10-04 |
8/10 |
41. |
|
Co-op alene giver 8-tallet. Flot og fængende med endog særdeles fremragende musik visse steder. Grafisk holder spillet på sine egne præmisser i dag. En slags forgænger til BG:DA. Og bedre. |
04/11-11 |
8/10 |
42. |
|
Hæderligt forsøg på at lukrere på Secret of Manas succes, men desværre uden co-op og forbilledets charme. Typisk action adventure med god musik. Gik i stå hen mod slutningen. |
04/08-08 |
6/10 |
43. |
|
Ret dårlig spil primært grundet ensformigheden og savnet 2player, der ofte er det eneste, der kan redde en dårligt udført gå-ind-i-rum-dræb-gå-ind-i-nyt-rum-dræb-gentag. Oplevede også tekniske fejl. |
21/05-04 |
3/10 |
44. |
|
Underligt rpg, der kan gennemføres med otte forskellige karakterer (hvilket jeg gjorde) med hver deres spinkle historie. Ikke engang godt, da det kom. I dag tvivler jeg på, det kan spilles. |
26/01-05 |
3/10 |
45. |
|
Meget stor og visuelt indbydende verden, man får lyst til at opleve. Desværre en helt ligegyldig main story + 500 quests, der reelt set er ens. I co-op dog klart en 50 timers hård grind værd. |
10/09-09 |
5/10 |
46. |
|
Det bedste musikspil. En karrieredel, der strukturelt sætter en standard, som alle efterfølgende musikspil bør måles mod. Mange sange, gode sange og solidt gameplay alene som i co-op, fuld som ædru. |
04/11-11 |
8/10 |
47. |
|
Et stort eventyrspil, der er noget sværere tilgængeligt, end man typisk ser det i dag. Selvom grafikken halter, giver Risen 2 en god piratoplevelse - og dem findes der faktisk ikke så mange af. |
30/10-13 |
6/10 |
48. |
|
Hvis man kan se igennem fingre med en del teknisk sjusk og dumme quick time events, er Resident Evil 6 en hæderlig co-op-oplevelse. Men heller ikke mere end det. Tager næsten 30 timer at gennemføre! |
10/03-13 |
5/10 |
49. |
|
Sandsynligvis det bedste Resident Evil, og man vænner sig hurtigt til den kluntede styring, der jo er seriens vartegn, men som skægt nok ikke skæmmer. Bør spilles i co-op. Svært at lægge fra sig. |
12/09-09 |
8/10 |
50. |
|
En lidt søgt mulighed for at vende tilbage til den western-verden, mange stadig hungrer efter. Vi ligger i niveau noget under originalen, men stadig en god oplevelse. |
28/08-11 |
6/10 |