51. |
|
Velfungerende beat'em up, især efter Konami standarder, men bliver ensformigt, og lider under SNES'ens typiske problem med for få samtidige fjender. Bosskampene er også generelt ringe |
06/07-23 |
6/10 |
52. |
|
Samme sløsede gameplay, nu med flottere grafik og en marginalt mere spændende verden |
06/07-23 |
5/10 |
53. |
|
Sjovt udforsknings-baseret gameplay der føles som en opdatering af Prince of Persia-formlen. Desværre betyder meget lange og ensformige baner at det kører træt før det når slutningen |
06/07-23 |
6/10 |
54. |
|
En sjov men meget kort platformer med et bizart præmis og twist-slutning. |
06/07-23 |
5/10 |
55. |
|
Nok den eneste gang et "byg-dit-eget-spil"-spil virkelig er lykkedes, da editoren faktisk føles som en leg i stedet for rent arbejde. Mulighederne er meget større end man først skulle tro |
06/07-23 |
8/10 |
56. |
|
En forbedring over 1'eren, da spillet i større grad opfordrer til at udforske og finde hemmeligheder, men desværre stadig alt for kort og nemt. |
06/07-23 |
6/10 |
57. |
|
Et spil der nok aldrig bliver kedeligt at udfordre vennerne i. Simpelt men hektisk gameplay! |
04/07-23 |
7/10 |
58. |
|
En perfektion af hvad et Tomb Raider burde være. Kreativt banedesign vender (bogstaveligt talt) ting på hovedet når du mindst venter det, og skaber en uforlinelig oplevelse af at være på eventyr |
04/07-23 |
8/10 |
59. |
|
Et open world beat'em up RPG lyder måske godt på papiret (???), men resultatet bliver at kamp er nemt og ensformigt, og man farer vild hele tiden |
04/07-23 |
4/10 |
60. |
|
Den bedste type spil, der ikke laves nok af. Level design synes dog lidt sløset, og kontrasten mellem at være fuldt opgraderet eller ej er alt for voldsomt. Kan kun se frem til remaken! |
04/07-23 |
6/10 |
61. |
|
Et "lavbudget" sidespring mellem de store 3D-titler, nu også i 3D. Selvom spillet er slået mindre stort op, formår det stadig at byde på et væld af sjove kreative indslag, og ser utroligt flot ud! |
04/07-23 |
8/10 |
62. |
|
Slægter spilmekanisk SOTN på så kraftigt at det er svært ikke at sætte pris på. Men mangler "magien" og lider kraftigt af så mange tekniske udfordringer at det føles som om det er ved at styrte sammen |
04/07-23 |
7/10 |
63. |
|
Nok stadig det bedste spil i serien. Hyggeligt retssalsdrama med en historie der bliver bedre når alle brikkerne falder på plads til sidst! |
04/07-23 |
7/10 |
64. |
|
Metroid uden det centrale element der gør serien til noget særligt. Hvorfor? |
04/07-23 |
5/10 |
65. |
|
Spillet der gjorde collectathon til et skældsord. Den forcerede backtracking på alle baner i spillet er ufatteligt træg og irriterende, man forundres over hvad Rare havde forestillet sig. |
04/07-23 |
4/10 |
66. |
|
Nok det bedste spil i serien, på godt og ondt. Gør ikke noget særligt unikt, men har en god hyggelig stemning, og metroidvania strukturen er gennemført |
04/07-23 |
7/10 |
67. |
|
I bund og grund et moderne FMV-spil, hvor man sjældent har mulighed for at gætte konsekvenserne af de valg man tager. I forhold til det, er Until Dawn egentlig sluppet meget fint fra det |
04/07-23 |
6/10 |
68. |
|
Fint gameplay og utroligt flot grafik, men føles virkelig som om det mangler noget. Var det måske planen at have en metroid-agtig overworld, som blev skrottet pga tidspres? |
04/07-23 |
6/10 |
69. |
|
Medrivende verden og figurer det for alvor adskiller det fra næsten alt andet i genren, især for sin tid. Sjældent har jeg spillet et RPG der giver mig decideret lyst til at snakke med alle NPC'erne |
04/07-23 |
8/10 |
70. |
|
Sjove modes, god produktionsværdi, absolut ingen udfordring da man utroligt nemt kan spille for evigt uden nødvendigvis at være specielt god til Tetris. |
04/07-23 |
4/10 |
71. |
|
Hyggeligt og spændende eventyrspil af en type der meget sjældent bliver lavet længere. |
04/07-23 |
8/10 |
72. |
|
Lider af det klassiske problem hvor resten af spillet bliver alt for nemt nemt så snart man har block pass og remote trigger. Der er lidt at gå efter ift. score-systemet men det er ikke specielt sjovt |
04/07-23 |
6/10 |
73. |
|
Mere af det samme, men uden encounters på kortet, det gør at spillet føles tomt. Som etteren et godt spil, men alt for kort. |
04/07-23 |
6/10 |
74. |
|
Hvis man lader sit skud nok op, kan man sparke bolden direkte gennem målmanden. Sådan burde alle fodboldspil være |
04/07-23 |
6/10 |
75. |
|
Virker som om kampene er kluntede og tilfældige kun for at sikre at spilleren af og til dør og kan underbygge "nemesis" systemet. En sjov gimmick hvor luften dog ret hurtigt går af ballonen. |
04/07-23 |
3/10 |
76. |
|
Rammer et fedt groove omkring midten når det faktisk føles som et spil. Men den tungt scriptede start, og de sidste mange timer hvor man bare følger en linear sti, gør intet godt for spillet. |
04/07-23 |
7/10 |
77. |
|
Fantastisk hyggelig stemning, en klassiker af gode grunde. Den underlige hybrid af actionkamp og turbaseret fungerer dog aldrig så godt. Efterfølgeren er på alle måder meget bedre! |
04/07-23 |
6/10 |
78. |
|
Skal man spille et AAA open world spil af denne type, så er Spider-Man et sjældent underholdende et af slagsen. Alene det at holde en combo kørende under en kamp føles sjovt og kreativt |
04/07-23 |
7/10 |
79. |
|
Et utroligt nemt og ensformigt RPG til børn. Idéen er ret god, men udførslen virker doven. Ville vinde meget med et mere interessant kampsystem, hvilket ingen efterfølger endnu har fulgt op på |
04/07-23 |
4/10 |
80. |
|
Konstante sjove setpieces gør Contra HC utroligt mindeværdigt. Mister lidt på genspilninger pga forudsigelige bosser med masser af safespots og downtime |
04/07-23 |
8/10 |
81. |
|
Et af de bedste run'n'guns der er lavet, selv de svagere top-down baner kan ikke overskygge spillets højdepunkter. Skal spilles på hard mode! |
04/07-23 |
9/10 |
82. |
|
Mere et gyserspil end originalen. Egentlig en perfekt opskrift på hvordan et *moderne* Resident Evil spil burde være |
04/07-23 |
8/10 |
83. |
|
En meget bedre formel end 2'eren. Banernes ekstra udfordringer er mere åbenlyse og sjovere, time trials giver rigtig god mening. Dog ikke helt på niveau med 1'eren, og gimmick-banerne trækker lidt ned |
03/07-23 |
7/10 |
84. |
|
BOTW om igen, men mere af det, meget mere af det. Det er helt ubegribeligt for mig at et spil kan være så tætpakket med indhold. Var nødt til at tvinge mig selv til at stoppe med det efter 100+ timer |
03/07-23 |
9/10 |
85. |
|
Kort-dueller destilleret til de vigtigste grundelementer med tilfredsstillende dybde. Deckbuilder konceptet parres perfekt med roguelike-formlen, det er svært at stoppe sig selv fra lige ét spil til |
22/05-23 |
8/10 |
86. |
|
Meget typisk vestlig tilgang til "run'n'gun". Designet omkring flere våben end du kan nå at bruge, en overflod af checkpoints, og du bruger sværdet mere end du kommer til at røre en skyder. |
22/05-23 |
6/10 |
87. |
|
Mindre fokuseret end 1'eren. Mange sjove baner, men helt uden den samme arkade-agtige udfordring i at nå 100%, i stedet er mange af spillets hemmeligheder bare irriterende uintuitive |
22/05-23 |
6/10 |
88. |
|
Virkelig sjov krydsning mellem puzzle og action, der kun skraber overfladen af sit eget potentiale. Især bosserne er langt bedre end NES-udgaven, og 1CC er lettilgængelig for begyndere |
09/05-23 |
7/10 |
89. |
|
Synes trivielt og derivativt selv for sin tid og 3D-perspektivet virker ofte upræcist. Men banerne er solidt designet og det føles ekstremt tilfredsstillende at gå efter en perfekt score i hver af dem |
08/05-23 |
8/10 |
90. |
|
Fattigmands-Undertale tilsat en meget mere alvorlig historie, der er bevægende når den fungerer, men fremstår umoden resten af tiden. "Gameplay" er primært kosmetisk, så væbn dig med tålmodighed |
03/05-23 |
6/10 |
91. |
|
Mange sjove idéer virker kun delvist udført. Man forbarmer sig da det tydeligvis er et lille indie-spil med begrænsede resourcer, men savner stadig mere af de ting spillet gør godt! |
03/05-23 |
6/10 |
92. |
|
Fantastisk gennemført leveldesign går til spilde i et spil hvor øjebliks-gameplayet er repetitivt og irriterende. Dårligt designede fjender, samt tilbagevendende kloak-baner trækker kraftigt ned |
03/05-23 |
4/10 |
93. |
|
Meget simpel stop-and-go platformer designet primært omkring fælder der varierer fra sjove til uinspirerede, ligesom sværhedsgraden også svinger voldsomt mellem frustrerende og "alt for nemt" |
16/03-23 |
5/10 |
94. |
|
Hvis man kan leve med spillets insisteren på aldrig at udfordre spilleren, er der stadig rigtig mange sjove og kreative påfund der gør Triple Deluxe til et af de sjoveste Kirby-spil jeg har prøvet |
09/03-23 |
7/10 |
95. |
|
Herlig stemning, kreativt design fyldt med sjove idéer. Det er utroligt så meget arbejde der er lagt i det spil i forhold til hvor lidt der er lagt i intuitiv styring eller gennemtestet banedesign |
02/03-23 |
4/10 |
96. |
|
Flot fokus på at gå i en ny retning og rette op på de ting Doom 2016 manglede. Mere udfordrende og mere tilfredsstillende. Spillets dybde læner dog meget op ad de evner man unlocker undervejs |
02/03-23 |
8/10 |
97. |
|
Overraskende gennemført spil. Desværre er andelen af reel platform-gameplay relativt lille, og spillet stopper ligesom man føler det er kommet i gang. Når det er godt er det dog rigtig godt |
02/03-23 |
7/10 |
98. |
|
Meget hyggeligt throwback-FPS, brillierer på spændende områder, men selve gameplayet bliver drønhurtigt trivielt og ensformigt. Ikke på niveau med Doom og Quake, men en fin hyldest til begge |
06/02-23 |
6/10 |
99. |
|
Vinder hånden på hjertet flere point på den fantastiske præsentation, men bag den gemmer sig også en ganske kompetent run'n'gun boss rush |
05/02-23 |
8/10 |
100. |
|
Hæderligt eksempel på en klassisk action platformer, selvom timingen på alting føles lidt sært. Mangler en sidste bane med ordentlig udfordring. |
05/02-23 |
6/10 |