X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sumez

Vurderinger


„Spis sundt og tro på dig selv“


6,6/10
Sumez
725 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Dato Sortering Vurdering
301.
Little Nemo: The Dream Master
Sjove idéer med udforskning og forskellige dyr man kan ride på, men føles frustrerende, og mange af spillets fjender er utroligt dårligt designet, trods spillets flotte Capcom-polish 28/05-17 4/10
302.
Bucky O'Hare
Rigtig godt spil med masser af indhold og variation i banerne. Man kan mærke at det her var forgængeren til Gunstar Heroes. Bliver holdt tilbage af besværlig styring og dårligt balanceret sværhedsgrad 28/05-17 6/10
303.
Ninja Crusaders
Lave ambitioner placerer det lige under Ninja Gaiden, men når spillet er på det højeste rammer det samme velgjorte spildesign som man forbinder med spil som Contra og netop NG. Ekstremt undervurderet! 22/05-17 7/10
304.
Akumajou Special: Boku Dracula Kun
Overraskende helstøbt og virkelig velgjort spil der bliver ved med at emme af kreativitet fra start til slut. Ikke så meget genspilningsværdi, men værd at hive frem fra tid til anden. 14/05-17 7/10
305.
Mitsume Ga Tooru
Et af de bedre platformsspil til NES, især i forhold til at det aldrig kom udenfor Japan. Interessante spilmekanikker og kreativt design. Tilpas udfordrende, dog uden at være særlig svært. 14/05-17 7/10
306.
New Ghostbusters II
Et solidt actionspil der føles som et Ghostbusters-spil bør. Udfordringen er meget solid uden at være specielt uoverkommelig. Lidt simpelt spil alt i alt, men sjovt så længe det varer. 14/05-17 6/10
307.
Mr. Gimmick
Ufatteligt kreativt design og vanvittig dybde i gameplayet. Svært at lære, endnu sværere at mestre, men 100% underholdende. Et af de bedste spil på NES 14/05-17 9/10
308.
Metal Storm
Et af de mere unikke spil på NES, og nok det eneste af sin type. Solidt actionspil med en tyngdekrafts-gimmick der gør det til lige dele puzzle-spil med mange kreative idéer 16/04-17 7/10
309.
Cocoron
En sjov idé, men holdes tilbage af småkedeligt level design, og ingen rigtig udfordring eller forløsning. Et hyggeligt bekendtskab, og mest interessant pga. de tossede figurer. 10/04-17 6/10
310.
Ufouria: The Saga
Et tidligt "metroidvania", underholdende og charmerende i bedste SunSoft-stil. Lidt kort og begrænset i sit omfang, men et must-play på maskinen. 02/04-17 6/10
311.
The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild
Meget tiltrænkt genopfindelse af serien, og en milepæl indenfor openworld-konceptet. Havde ikke behøvet at være et Zelda-spil, men er et eventyr alle bør opleve, uanset forudindtagelser. 27/03-17 9/10
312.
Tetris: The Absolute: The Grand Master 2 Plus
Hvis 10/10 virkelig repræsenterer et "perfekt" spil, så kan intet spil ramme betegnelsen bedre end den mest velpolerede implementering af Tetris der nogensinde vil blive lavet. 17/03-17 10/10
313.
Inside
Føles redundant i forhold til Limbo, og trækker lidt mere i langdrag. Her er flere gode puzzles, men de er altid meget ligetil, og det bliver aldrig rigtig tilfredsstillende. Meget fin stemning. 06/02-17 6/10
314.
The Last Guardian
Fantastisk simulering af et levende væsen der gør det hele oplevelsen værd. Har dog ikke voldsomt meget at byde på udover det umiddelbare. 27/12-16 7/10
315.
Elevator Action Returns
Fantastisk præsentation og hårdkogt stil. Gameplaymæssigt en smule simpelt uden den store holdbarhed, men altid fornøjeligt at spille igennem 28/11-16 6/10
316.
Goku Makaimura Kai
Point for at de har fjernet hit points og item collection delen, og givet spillet en mere arcade-agtig struktur. Desværre er Kai-udgaven stadig baseret på unfair og kedeligt leveldesign. 22/11-16 5/10
317.
Contra 4
Trods en indledningsvis hård indlæringskurve, er spillet ikke nær så svært som man skulle tro, men genskaber spilglæden fra de to første NES-spil i serien med overraskende perfektion 29/09-16 8/10
318.
Donald In Maui Mallard
Kreativt level design med mange nye idéer hele tiden, desværre er spillet også presset af mange elendige designvalg og horribel styring. Kunne have været meget bedre. 12/09-16 4/10
319.
Zero Escape: Zero Time Dilemma
Føles som et dovent forsøg på at binde en knude på forgængernes løse ender, uden interesse i hvor det skal føre hen. Kunne forsvares hvis de små fortællinger undervejs havde været interessante. 25/08-16 4/10
320.
Ghost Trick: Phantom Detective
Interessant koncept. Bliver lidt hurtigt traditionelt, men er underholdende hele vejen. Historien er spændende, men igen en tand klichéfyldt og kører lidt af sporet. 04/07-16 6/10
321.
Henry Hatsworth In The Puzzling Adventure
En sjov idé, med overraskende stort potentiale. Til tider udnyttes det, men oftest er puzzle-delen triviel, mens platform-delen er et studie i elendigt spildesign 23/06-16 4/10
322.
Professor Layton And The Curious Village
Effekten af japanere der forsøger at efterligne stilen og tonen fra klassisk fransk animation er både hyggelig og charmerende. Enkelte rigtig gode puzzles, og generelt et godt "tidsfordrivs-spil". 18/05-16 6/10
323.
Castle Of Illusion
En smule bedre end SMS-spillet, men begge er værd at spille. Stadig lidt for kort og for nemt, men oser af flot Disney-charme, og er en fornøjelse at spille, selvom Mickey er enormt træg at styre 09/05-16 6/10
324.
The Lucky Dime Caper
En velkommen udfordring i forhold til Mickey-spillene, men desværre tit af de helt forkerte årsager. Styringen er kluntet og især for et '91-spil er standarden lav. Tydeligvis presset for hurtigt ud. 09/05-16 4/10
325.
Land Of Illusion
På mange områder en forbedring af Castle of Illusion, og et fuldt ud fornøjeligt spil. Desværre stadig meget kort og nemt, og ligesom forgængeren, er potentialet slet ikke fuldt udnyttet. 09/05-16 6/10
326.
Wario: Master Of Disguise
Underlig puzzle-platformer i umanerligt langsomt tempo. Man holdes i hånden, men alligevel kan nogen puzzles være ugennemskuelige pga. dårligt design, og touch-styringen er dum og unødvendig 03/05-16 5/10
327.
Dark Souls III
Et rigtig godt comeback efter den lidt lunkne 2'er. Leveldesign og bosskampe i topklasse. En anelse lettere end førhen, og den ubehagelige tykke stemning når aldrig at lægge sig helt omkring dig 03/05-16 8/10
328.
Castle Of Illusion
En fin pendant til Capcoms Ducktales, med meget lignende gameplay og koncept. En anelse for nemt og kort, dog uden at være ren barneleg. Kreativt level design trækker op, kluntet styring trækker ned 30/03-16 6/10
329.
Dragon Age: Inquisition
En tiltrængt opdatering, der bryder de smalle rammer og åbner for udforskning. Desværre viser et længerevarende besøg at spillet forfalder til alle de værste klichéer for idéforladte open world-spil 29/03-16 6/10
330.
The Witcher 3: Wild Hunt
En ny målestok for hvordan en open world-formel skal håndteres for at undgå trivielle gentagelsesbaserede quests. Til gengæld tager seriens egne styrker skade af en ensformig og alt for stor verden. 29/03-16 8/10
331.
Axiom Verge
Virkelig vegjort eksempel på et klassisk Metroidvania, men også helt uden noget der hæver det fra masserne. Masser af uudnyttet potentiale! 30/01-16 6/10
332.
Undertale
Virkelig gennemført, charmerende og morsomt spil med originale og kreative gameplay-tiltag. Plottet er meget klassisk, men de enkelte elementer får dit liv til at føles en anelse rigere 18/01-16 8/10
333.
Magical Quest 3
Superflot spil, og co-op tilføjer meget. Men alt i alt føles det som en forhastet efterfølger, og en del mere tilgivende end sine forgængere. 23/11-15 6/10
334.
Magical Quest
God og kreativ platformer. Styringen er ikke på NES-Capcom niveau, men alt i alt lever spillet op til standarden for deres Disney spil 23/11-15 6/10
335.
Aladdin (Capcom)
Et solidt spil, men ikke særlig bemærkelsesværdigt. Disney-spil må have været rutine-arbejde for Capcom på dette tidspunkt, og Virgin's MegaDrive-spil fremstår langt mere kreativt til sammenligning 15/11-15 6/10
336.
DuckTales
Et offer for Capcoms masseproduktionmaskine med genialt gemeplay og gode baner, men føles som om halvdelen er skåret væk. Flere baner og hemmeligheder ville have gjort spillet til et mesterværk 08/11-15 6/10
337.
Mario Kart 8
Mario Kart om igen, men produktionsniveauet når hidtil uanede højder! Sansen for detaljer og de smukke baner lægger et perfekt finish på serien, der næppe kan gøres bedre uden drastisk nytænkning! 02/11-15 7/10
338.
Sonic Colours
Kvaliteten svinger mellem fantastiske fartprægede baner med konstant flow til langsomme puzzleprægede baner der ikke helt følger spillets ånd, men generelt et flot og tilpas uselvhøjtideligt comeback! 29/10-15 6/10
339.
Sonic Adventure 2
Kunne være sjovt i teorien, men oplevelsen ødelægges konstant af elendige designvalg, umulig styring, fejl, og kameraproblemer, virker som om det slet ikke er testet. Sonic fortjener langt bedre! 29/10-15 3/10
340.
Steins;Gate
Fantastisk imponerende historie. Lige så fjollet og stereotypisk som den er, er den tilsvarende dybsindig, modig og til tider grotesk. Den "ægte" slutning bringer minimum én tåre til øjet. 28/08-15 8/10
341.
Illusion Of Gaia
Kan fremstå mangelfuldt i forhold til samtidens store RPG-mesterværker, men har en unik charme, mindeværdige scener og virkelig velgjort og varieret leveldesign. 03/08-15 7/10
342.
Batman: Arkham Knight
Et par ærgerlige mangler i forhold til forgængerne, og flere tåkrummende momenter i plottet - men noget af det bedste historiefortælling i mediet, og et helt fantastisk polish gør det til et must! 22/07-15 7/10
343.
Bloodborne
Føles ikke så finpudset om forgængerne, men bringer til gengæld en ny vinkel til kampsystemet. Kunne bruge mere kreative bosser og varierede områder, men er stadig fantastisk godt! 08/07-15 8/10
344.
Divinity: Original Sin
Meget råt i kanterne, men et virkelig frisk pust i massen af sjæleløse moderne WRPGs. Der er mange kreative potentielle løsninger til alle udfordringer, og kampsystemet er et af de bedste turbaserede! 10/06-15 7/10
345.
Ninja Gaiden III: The Ancient Ship Of Doom
Afsindig god efterfølger der tager serien i en lidt anden retning. Mere traditionelt, men på mange måder mere finpudset. Det er dog også meget nemmere, og man sidder ikke på kanten af stolen længere 14/04-15 7/10
346.
Castle In The Darkness
En overraskende velgjort hyldest til klassiske spil og godt gameplay. Udfordringen er høj uden at være uoverkommelig, og gør selv backtracking sjovt, da man hele tiden bliver bedre. Smager efter mere! 10/04-15 7/10
347.
Ninja Gaiden (1988)
Med Castlevania som forbillede, er hvert skridt en ny udfordring der skal mestres og huskes, her foregår alt bare mange gange hurtigere. Uhyggeligt velgjort og næsten fejlfrit spil. 07/04-15 8/10
348.
FTL: Faster Than Light
Velgjort, men spiller på alle de forkerte tangenter. Uendelig repetitiv micromanagement tjener ikke andet formål end at stå til nåde for spillets morbide tilfældige udfald. Absolut tidsspilde. 22/03-15 4/10
349.
The Legend Of Zelda
Er bevidst designet til at kræve hjælp udefra, og styringen og fjenders design virker upoleret. Det var en rigtig god prototype til mange af efterfølgerne, men virker i sig selv ufyldestgørende. 14/02-15 5/10
350.
Ys: Memories Of Celceta
Overflod af god stemning, hyggelige områder og gode figurer, men den ligegyldige historie fylder nogen gange lidt meget, og udfordringen er ikke-eksisterende, især når man sammenligner med Felghana. 09/01-15 6/10
725 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »