1. |
|
Fantastisk gennemført indhold og perfekt ghostbusters-stemning gør spillet et køb værd for især dem der kunne lide filmene. Gameplaymæssigt er det ikke noget særligt, men fungerer fint. |
27/07-09 |
7/10 |
2. |
|
"MetroidMan" er stadig opdelt i lineære baner og missioner, men denne gang har Capcom formået at omgå tidligere brølere og indkluderet et udfordrende og mangfoldigt gameplay og ægte Megaman bosser |
16/04-07 |
7/10 |
3. |
|
"Ophavsmand" til et utal af klassiske spilcitater. Gilbert og især Schafers humor kommer godt til udtryk, og spillets puzzles er noget af det bedste, der er set i genren. |
30/03-11 |
8/10 |
4. |
|
"Ophavsmand" til et utal af klassiske spilcitater. Gilbert og især Schafers humor kommer godt til udtryk, og spillets puzzles er noget af det bedste, der er set i genren. |
26/08-04 |
8/10 |
5. |
|
"Som etteren, bare bedre" siger det meget godt. Variationen har fået en god tak op, og det har sjældent været mere underholdende at pumpe testosteron med vennerne! |
12/12-08 |
8/10 |
6. |
|
"Spirituel" efterfølger til Galaxy Fight. Stilen er ændret drastisk, og spillet er betydeligt lettere end "forgængeren". Det fjerner klart noget af charmen, men gør spillet mere spilbart. |
14/01-05 |
5/10 |
7. |
|
"Taktisk" actionspil med flydende animationer får det til at virke som en blanding mellem Shinobi og Prince of Persia, hvilket man hurtigt indser er en alt for sjælden blanding! |
21/02-18 |
7/10 |
8. |
|
2D shooters bliver ikke meget bedre. Contra er tilbage, og bedre end nogensinde før. Beviset på at der er masser af liv tilbage i serien. Dette spil alene kræver mange timers træning at gennemføre. |
03/03-05 |
8/10 |
9. |
|
Absolut en klassiker, og allerede i '94 var der gode figurer med, men der er for meget Fatal Fury over styringen for min smag, og de fastlåste hold medfører meget irritation. |
14/01-05 |
5/10 |
10. |
|
Absolut et genialt og hysterisk morsomt adventurespil, der revolutionerede genren og stadig i dag viser vejen. |
21/01-05 |
8/10 |
11. |
|
Absolut fremragende! Afledt af alt hvad der har defineret genren gennem 30 år, og en hyldest til klassikerne, men forstår samtidig at skabe sin egen identitet, med udfordring og dybde. |
22/01-12 |
8/10 |
12. |
|
Adventurespil uden puzzles, men i stedet med fokus på utroligt velgjort prosa. Sætter sig selv en umådeligt høj standard som det ikke helt kan leve op til, men stadig en helt unik oplevelse! |
30/12-21 |
7/10 |
13. |
|
Afsindig god efterfølger der tager serien i en lidt anden retning. Mere traditionelt, men på mange måder mere finpudset. Det er dog også meget nemmere, og man sidder ikke på kanten af stolen længere |
14/04-15 |
7/10 |
14. |
|
Aldrig har et rytmespil skillet ud i så stor grad. Helt igennem perfekt kontrol og genial musik. En stejl, men stort set uendeligt opadgående indlæringskurve gør spillet virkelig unikt. |
21/01-05 |
9/10 |
15. |
|
Alle bør prøve 999, men det er umuligt at opsummere i én score, da det som spil lader meget tilbage at ønske - kedelige genspilninger med meget trial and error. Men det hele giver meningen til sidst! |
23/11-11 |
6/10 |
16. |
|
Amatøragtigt forsøg på et adventurespil hvis eneste dragende kvaliteter er et sammenhængende plot, der dog aldrig når at blive spor spændende. Alt for mange designfejl til at være et fungerende spil |
07/12-10 |
3/10 |
17. |
|
At gøre powerups til inventory er en sjov idé der føjer større konsekvenser til spillet, men selve banerne er desværre kedeligt udført, og fjendernes AI er irriterende. |
05/05-19 |
5/10 |
18. |
|
Bag det rå og upolerede ydre gemmer sig en opskrift som alle dungeon crawlers burde tage ved lære af. Et perfekt eksempel på et gennemført "open world" design, der i den grad belønner udforskning. |
06/08-18 |
7/10 |
19. |
|
Bag hvad der ligner en genopfindelse af serien, viser det sig at God of War faktisk bare finder sig selv igen, og jeg er fuldt tilfreds. Solide slåskampe, men repetitionen viser sig efter nogle timer. |
05/12-19 |
7/10 |
20. |
|
Bedre end Dread i den forstand at du faktisk har en smule input i hvor du går hen. Men mangler stadig mange af seriens bedste kvaliteter, og flash-counter systemet ødelægger rigtig meget af gameplayet |
20/09-22 |
6/10 |
21. |
|
Bedre gameplay, flottere områder, og langt bedre historie gør 2'eren på alle måder til et meget bedre spil. Lider desværre stadig af stærke problemer med at formulere det moralske tema det prøver på |
03/10-22 |
8/10 |
22. |
|
Bedste run'n'gun i årevis, mildt sagt. Har et par bump på vejen, og især 3. bane er lidt kedelig, mens den sidste er alt for nem, men det er forfriskende med et helt nyt ufiltreret "arcade" actionspil |
04/10-21 |
8/10 |
23. |
|
Bemærkelsesværdigt for sin evne til at bygge en mareridtsagtig klaustrofobisk stemning, selvom det nok kun er *delvist* overlagt. Mister lidt pusten når man bliver mere bekendt med mekanikerne bag det |
10/11-22 |
6/10 |
24. |
|
Benhårdt og uudtrætteligt spil, der hele tiden finder på nye måder at udfordre spilleren. Anden banes langsomme tempo og den langtrukne slutspurt trækker ned i hvad der kunne være seriens bedste spil. |
28/10-20 |
8/10 |
25. |
|
Blandingen af shooter og RPG fungerer godt. Det er spændende hele vejen, og belemres kun med den fesne historie, og universet, der viser sig ikke at være så stor og omfattende som man først troede. |
20/11-08 |
7/10 |
26. |
|
Blandingen mellem Castlevania og mere fremadrettet action er ikke en dårlig opskrift, men det til tider komplet idiotiske level design ødelægger fuldstændig stemningen. Kunne have været rigtig godt. |
25/04-04 |
5/10 |
27. |
|
Bliver først rigtigt udfordrende på loop 2, men har faktisk mange gode idéer der udvikler godt på konseptet fra Rush'n Attack. Lidt mindre forudsigelige fjender, og det ville have været en klassiker |
30/08-23 |
7/10 |
28. |
|
Bomberman som et platformspil fungerer langt bedre end man skulle tro. Det meste af formlen virker faktisk som den plejer. Spillet virker dog uambitiøst og alt for kort. |
20/01-21 |
7/10 |
29. |
|
BOTW om igen, men mere af det, meget mere af det. Det er helt ubegribeligt for mig at et spil kan være så tætpakket med indhold. Var nødt til at tvinge mig selv til at stoppe med det efter 100+ timer |
03/07-23 |
9/10 |
30. |
|
Bryder med traditionerne, og viser hvordan et FPS sagtens kan være kreativt og innovativt. Spillet bæres af mange nervepirrende situationer og bliver aldrig ensformigt. Synd det "kun" er et licenssp |
01/06-10 |
7/10 |
31. |
|
Bryder med traditionerne, og viser hvordan et FPS sagtens kan være kreativt og innovativt. Spillet bæres af mange nervepirrende situationer og bliver aldrig ensformigt. Synd det "kun" er et licenssp |
02/04-06 |
7/10 |
32. |
|
Burde stå til en 10er alene pga. inkluderingen af både Rondo og Symphony, men selvom man kigger på remaken alene, er der tale om et kvalitetsspil uden lige. Bare ærgerligt at den nye grafik er rædsom |
22/06-10 |
9/10 |
33. |
|
Charmerende og stemningsfyldt, men rodet og for småt til at udnytte sit potentiale. Ud af de uendeligt mange genstande der kan findes, har kun få et formål. Spil Shadowgate i stedet. |
31/07-17 |
4/10 |
34. |
|
Charmerende, med en rigtig solid start, men det store fokus på en umælende hovedperson gør den meget forhastede historie uinteressant, mens gameplayet er så lineært og nemt at det føles som tidsspilde |
16/01-18 |
6/10 |
35. |
|
Charmerende, morsomt, og virkelig flot animeret. Men selvom grundidéen er sjov, har spillet svært ved at benytte det til fængende gameplay, især tank-kampene bliver hurtigt ensformige |
20/07-22 |
5/10 |
36. |
|
De fem første klassiske Larry-spil og masser af ekstra materiale.
Et must for alle adventurefans. |
23/02-04 |
7/10 |
37. |
|
De individuelle udfordringer per bane er generelt kedelige og uinspirerede, især sammenlignet med de tidligere GB-spil. Ellers et meget fint koncept, der spiller som man kan forvente. |
20/01-21 |
6/10 |
38. |
|
De originale kampe gør Kaze Kiri væsentlig sjovere end normale beat'em ups. Men det er ensformigt, og muligheden for at fortsætte hvor man døde fjerner al udfordring. |
07/06-06 |
5/10 |
39. |
|
De tidlige baner er en virkelig god Contra-klon, men af en eller anden grund er alle de elendige designvalg samlet og klumpet sammen på de sidste to baner, i stedet for bare at være fjernet helt :( |
25/01 |
6/10 |
40. |
|
Den bedste first person shooter, jeg har spillet. Level designet er aldrig blever overgået. Det er virkelig en nydelse at finde vej gennem de geniale baner. |
07/10-03 |
8/10 |
41. |
|
Den bedste type spil, der ikke laves nok af. Level design synes dog lidt sløset, og kontrasten mellem at være fuldt opgraderet eller ej er alt for voldsomt. Kan kun se frem til remaken! |
04/07-23 |
6/10 |
42. |
|
Den største spiloverraskelse i mange år. Uhyggeligt perfekt lavet, og både dragende, flot, uhyggeligt og udfordrende. Det eneste der holder det fra et 10-tal, er den nok en anelse begrænsede målgruppe |
20/11-09 |
9/10 |
43. |
|
Den sædvanlige klage: Spillet er alt ALT for kort. Det har ekstremt stort potentiale, og anime stemningen er perfekt, men spillet udnytter det aldrig godt nok. |
01/03-04 |
6/10 |
44. |
|
Den uinteressante historie opvejes af de elskelige figurer og den farverige verden. Føles lidt tomt i forhold til forgængerne, men den ekstra produktion der er lagt i at udpensle byerne gør op for det |
16/01-18 |
8/10 |
45. |
|
Der er ikke mange spil, der kan måle sig med SS, når det gælder stemningsfuld præsentation. Grafikken og musikken er fantastisk, og kampene er ekstremt intense. Kun 4'eren overgår dette. |
14/01-05 |
8/10 |
46. |
|
Der er ikke meget af hverken stemning eller story, men rent design og gameplaymæssigt, er det faktisk noget af det bedste man finder i Zelda-serien. Et must for alle, der elskede Zelda 3. |
01/03-04 |
8/10 |
47. |
|
Der er ikke meget Fedtmule over denne titel, men til gengæld masser af Capcom. Zelda-inspireret men alligevel ret unik gameplay. Hvor ville det havde været fedt, hvis det var længere, og sværere. |
07/10-03 |
7/10 |
48. |
|
Der er ikke så meget at komme efter som i f.eks. X3, men til gengæld kan man spille hele spillet som Zero, og både grafikken og kontrollen har fået de pift opad, de fortjener. |
03/03-04 |
8/10 |
49. |
|
Der er kun én ting, der gør at Quake stadig er sjovt, nemlig deathmatch på DM6. Det bliver til gengæld aldrig kedeligt. Men spiller man single player på nightmare sværhedsgraden, kan det også være ok. |
08/09-05 |
6/10 |
50. |
|
Der første fighterspil, der fangede mig, udover Street Fighter II. Det har nogle kvaliteter, som man ikke ser i efterfølgerne, men rent gameplaymæssigt er det naturligvis ikke på samme højde. |
27/09-04 |
6/10 |