251. |
|
Overvældende da det udkom på Amiga i midten af 80'erne, men reelt et dårligt spil. Denne version tilfører intet nyt, men gør en del ting værre - blandt andet er musikken dårligere end originalen. |
25/06-04 |
2/10 |
252. |
|
Musikken og udfordringen er charmerende og på mange punkter fungerer spillet fint. Men den ekstreme ubalance i sværhedsgraden på de sidste baner gør det alt for frustrerende. |
19/06-04 |
3/10 |
253. |
|
Har en simpelhed og sværhedsgrad der gør, at man lige tager ét spil til. Senere generer fjollede angrebsmønstre, der sammen med dårlig kontrol gør det hele alt for tilfældigt. |
04/06-04 |
6/10 |
254. |
|
En sampak af to decideret fantastiske spil - i originalversionerne. Rainbow Islands er en smule ved siden af - især med musikken - mens Bubble Bobble hele vejen igennem er en svag konvertering. |
01/06-04 |
7/10 |
255. |
|
Formentligt mit personlige favoritspil og beviset på at alder ikke er afgørende indenfor mediet. Samtidig må jeg erkende at sværhedsgraden ikke er perfekt balanceret og at banerne ikke er lige gode. |
24/05-04 |
8/10 |
256. |
|
Indbydende og underholdende, samtidig med at det er usædvanligt omfattende for et arcadespil. Sammenlignet med beslægtede konsolspil som fx Castlevania-serien er det dog for simplistisk. |
23/05-04 |
7/10 |
257. |
|
Indbydende og underholdende, samtidig med at det er usædvanligt omfattende for et arcadespil. Sammenlignet med beslægtede konsolspil som fx Castlevania-serien er det dog for simplistisk. |
23/05-04 |
7/10 |
258. |
|
Starten på en moderne klassisk serie. I dag plaget af den svigtende teknik, men stadig et virkelig godt spil, med en utrolig dybde og tilgængelighed. |
20/05-04 |
7/10 |
259. |
|
For sin tid nyskabende (for genren) og teknisk enestående. Stadig lettilgængeligt og med en helt utrolig dybde, som kun Virtua Fighter når. Fantastiske animationer og balance. Genrens højdepunkt. |
20/05-04 |
8/10 |
260. |
|
Spilmediet blev aldrig det samme efter denne milepæl, der var et af de første dybt seriøse spil, der samtidig var underholdende og lettilgængeligt. Utrolig langtidsholdbarhed. |
20/05-04 |
9/10 |
261. |
|
Platformspil blev aldrig det samme. Spillet der egenhændigt formåede at gøre 3d brugbart indenfor genren og samtidig er det fyldt med kvalitet på næsten alle andre punkter. |
20/05-04 |
9/10 |
262. |
|
Underligt upoleret spil, der både indtryksmæssigt og spilmæssigt virker meget utilfredsstillende. Det indarbejder dog nogle nye idéer, som skiller spillet lidt ud og formentligt giver en større dybde. |
20/05-04 |
4/10 |
263. |
|
Så længe det holdt min interesse, var det virkelig en dejlig oplevelse. Tilpas simpelt og dybt på samme tid. Men med tiden bliver det ensformigt. |
13/05-04 |
7/10 |
264. |
|
Måske ikke helt på højde med originalen, og bestemt ikke ret nyskabende, men når man først er inde i det, er det meget lækkert og velfungerende. Utroligt fair overfor spilleren. |
10/05-04 |
7/10 |
265. |
|
Formentligt genrens højdepunkt. Hvor gameplayet ikke helt slår til, tager den gakkede humor over sammen med den unikt flersporede historie. Muligheden for at spille fem hamstere mod en gud er vild. |
30/04-04 |
7/10 |
266. |
|
Er på mange områder spændende, men intetsigende dialog og et alt for klodset kamp- og healingsystem trækker voldsomt ned. Man savner især tempo, humor og charme. |
26/04-04 |
5/10 |
267. |
|
For sin tid enestående spil, der for alvor gjorde strategigenren tilgængelig. I dag lidt for simpelt og kedeligt på nogle punkter, men selve grundkernen fungerer stadig - og bedre end opdateringerne. |
25/04-04 |
7/10 |
268. |
|
På én gang originalt og klichefyldt cyberpunk-eventyr, der på næsten alle områder udskilte sig fra resten af Sierras klassiske adventures. Bortset fra den dårlige teknik. |
11/04-04 |
6/10 |
269. |
|
Meget stor fan som jeg var af bøgerne (og tildels tegneserien og filmen), så var dette et must da jeg var små ti år. Men spillet kunne desværre slet ikke leve op til oplægget. |
11/04-04 |
2/10 |
270. |
|
Velfungerende adventure der primært plages af ikke at være rigtigt unikt. Det er på mange punkter for hverdagsagtigt, omend det naturligvis også har sin charme. |
11/04-04 |
6/10 |
271. |
|
Det bedste af Larry-spillene, som jeg husker dem. Tilpas balance mellem humor og fornuft gjorde det både spilbart og underholdende. |
11/04-04 |
5/10 |
272. |
|
Som nærmest alle de andre Sierra-spil i samme generation virker det som noget usammenhængende rod med hverken charmen fra de gamle spil eller de elementer, man måtte forvente af nyere adventures. |
11/04-04 |
3/10 |
273. |
|
Humor: Ja. Sex: Ja (sådan da). Udfordring: Ja. Godt gameplay: Nej. Unikt spil for sin tid med en del gode sider, men flere dårlige. Vurderingen er måske farvet af de mange timer, jeg brugte på det. |
11/04-04 |
4/10 |
274. |
|
Tilbage i den kedelige stil fra seriens første spil og med det ligeså kedelige interface som de andre spil fra samme periode. Kedeligt. |
11/04-04 |
3/10 |
275. |
|
Langt bedre end forgængerne med mange interessante - næsten rollespilsagtige - elementer og mere dyster stemning. En del tåbelige designvalg og alt for lette dødsfald forhindrer dog bedre vurdering. |
11/04-04 |
5/10 |
276. |
|
Gentog alle fejlene fra det første King's Quest, uden at tilføje ordentlige forbedringer. |
11/04-04 |
3/10 |
277. |
|
Jævnt kedeligt univers og triste gåder fører ingen gode veje i dette klassiske eventyrspil, som egentligt ikke var specielt godt. Dengang gled alle adventures ned. |
11/04-04 |
3/10 |
278. |
|
Bød ikke rigtigt på noget nyt i forhold til det første Manhunter-spil, men stadig en af de bedste Sierra-serier - hvis ikke den bedste. |
11/04-04 |
5/10 |
279. |
|
Bestemt ikke uden charme på en lidt dum måde, men først og fremmest er det bare for dumt. Alene at køre fra det ene til det andet sted var en udfordring uden lige. |
11/04-04 |
3/10 |
280. |
|
Har sine gode sider, men Police Quest-serien formåede sjældent meget mere end at være halvkedeligt og forudsigeligt. Dette var seriens højdepunkt efter min mening. |
11/04-04 |
4/10 |
281. |
|
Håbløs grafik, hvor man ikke kan se hvad der foregår, og dårligt interface ødelægger dette spil, ligesom flere andre fra samme generation. |
11/04-04 |
3/10 |
282. |
|
Det bedste af de klassiske spil i serien. Det hele hænger bedre sammen og der er ikke så mange åbenlyse svagheder. |
11/04-04 |
6/10 |
283. |
|
Bedre og mere humorfyldt end King's Quest-spillene, men stadig plaget af dumme dødsfald, ulogiske gåder og svag præsentation. |
11/04-04 |
5/10 |
284. |
|
Bedre og mere humorfyldt end King's Quest-spillene, men stadig plaget af dumme dødsfald, ulogiske gåder og svag præsentation. |
11/04-04 |
5/10 |
285. |
|
Gameplayet er til dels som det skal være, men grafikken er ucharmerende forfærdelig, lyden ikke meget bedre, netværkskoden elendig og styringen upræcis. Jeg tager til hver en tid Saturn Bomberman. |
08/04-04 |
4/10 |
286. |
|
Definitionen på kedsomhed. De lange ventetider afbrydes til tider af middelmådige minispil, der ofte er ubalancerede og sjældent specielt sjove. Konceptet er grundlæggende godt, udførslen forkert. |
07/04-04 |
3/10 |
287. |
|
Finpudsninger her og der, men stadig grundlæggende samme spil. For hver to fejl Konami retter, synes der at komme en ny. Denne gang irriteres man især over den dumme hånd-på-bolden-regel. |
06/04-04 |
7/10 |
288. |
|
Generisk rollespil der på overfladen gør alting rigtigt, men ikke rigtigt har den dybde eller personlighed, som man forventer af genren, når Enix står bag. |
06/04-04 |
6/10 |
289. |
|
En bleg kopi af Speedball 2. Der mangler stemningen, intensiteten og først og fremmest kontrollen. Hvor utroligt skuffende, at det er gået tilbage på alle de år. |
06/04-04 |
3/10 |
290. |
|
I en generation plaget af besværlige 3d-spil forstod Pandemonium at gøre brug af klassiske 2d-teknikker, som gjorde det betydeligt mere spilbart end mange af konkurrenterne. |
06/04-04 |
6/10 |
291. |
|
Biler, babes, Bond. Ingen af delene fungerer rigtigt i sammenhængen. Det er som tre spil i ét, men hvad hjælper det, når det er tre dårlige spil? |
06/04-04 |
2/10 |
292. |
|
Definitionen på et elendigt spil. Omtrent alting er galt. 5 fps i en WipeOut-klon? Hvorfor udgiver man det her i Europa og lader perler forblive i Japan? |
06/04-04 |
1/10 |
293. |
|
Ganske underholdende, men også rimeligt ordinært RPG. Alt er set og gjort før. |
06/04-04 |
6/10 |
294. |
|
Lugter lidt af genbrug, men indenfor genren er det stadig ganske fornøjeligt. Lyspistolspil er sjældent de helt store oplevelser. |
06/04-04 |
4/10 |
295. |
|
Veludført moderne udgave af Ikari Warriors og Commando, omend det ikke for alvor byder på noget nyt eller på anden måde skiller sig ud. |
06/04-04 |
6/10 |
296. |
|
Mange figurer med mange minder. Generelt velfungerende og det er også et godt spil i denne konvertering, men nogle dumme design-beslutninger (EO) og den ubrugelige controller trækker ned. |
06/04-04 |
5/10 |
297. |
|
Som sin forgænger et fantastisk spil, men det er for meget sin forgænger. Visse dybere problemer er justeret væk, men nye er kommet til. Man må forlange mere. Selvstændigt set dog stadig fremragende. |
05/04-04 |
8/10 |
298. |
|
Som sin forgænger et fantastisk spil, men det er for meget sin forgænger. Visse dybere problemer er justeret væk, men nye er kommet til. Man må forlange mere. Selvstændigt set dog stadig fremragende. |
05/04-04 |
8/10 |
299. |
|
Godt og nytænkende spil (for genren), som bestemt udskiller sig. Men hele det defensive koncept vil næppe tiltale alle og spillet har en del fejl og mangler. Dog tæt på at kravle højere op. |
05/04-04 |
6/10 |
300. |
|
Fin nytænkning med den store verden og rollespilselementerne som fanger interessen, men til sidst bliver det spilmæssigt for ensformigt. Både baner og bosser er meget uinspirerede. |
05/04-04 |
5/10 |