1. |
|
Acceptabelt forsøg på at genoplive beat 'em up-genren, men gameplayet er for svagt. Spiloplevelsen er for rodet og ensformig. |
02/11-03 |
4/10 |
2. |
|
Af de mange titler der forsøgte at leve op til LucasArts' adventures var dette vel det eneste, der gjorde det. Herligt hele vejen igennem. |
14/11-03 |
7/10 |
3. |
|
Aldeles herligt spil med sjov animation, morsom dialog og humoristiske puzzles, som giver mening og sjældent føles så låste og obskure som genren tenderer. I det hele taget blandt genrens allerbedste. |
24/03-07 |
8/10 |
4. |
|
Aldeles storartet strategispil, der vækker følelser og tanker i både sin vedkommende historie og taktisk dybe spilmekanik. Dertil en i spilsammenhæng uset sober og moden behandling af krig som tema. |
09/05-09 |
9/10 |
5. |
|
Alt er genkendeligt, med det er lutter glædelige gensyn, og alt er på vanligt kvalitetsniveau. De nye hovedpersoner giver tilpas nyskabelse, og den begrænsede længde er opnået ved at fjerne alt fyld. |
31/12-17 |
7/10 |
6. |
|
Alt for mange og alt for lette kampe plager det traditionelle JRPG, der til gengæld ofte brillerer med en spændende historie og et overvældende antal fine, dybe karakterer, der gør det besværet værd. |
16/07-10 |
6/10 |
7. |
|
Basalt velfungerende, men kampene bliver ikke rigtig sjove, og historien er en triviel omgang løben frem og tilbage. Selvom figurerne dermed bliver spillets force, så er de stadig ikke mindeværdige. |
14/05-21 |
5/10 |
8. |
|
Bedre og mere humorfyldt end King's Quest-spillene, men stadig plaget af dumme dødsfald, ulogiske gåder og svag præsentation. |
11/04-04 |
5/10 |
9. |
|
Bedre og mere humorfyldt end King's Quest-spillene, men stadig plaget af dumme dødsfald, ulogiske gåder og svag præsentation. |
11/04-04 |
5/10 |
10. |
|
Bestemt en klassiker, men også ret simpelt og til tider slemt præget af tilfældigheder pga. dårlig styring. Det skal spilles med den originale arcadecontroller. Men stadig sjovt når man er to. |
12/11-03 |
5/10 |
11. |
|
Bestemt ikke Sierras bedste, men stadig ganske underholdende. |
11/11-03 |
5/10 |
12. |
|
Bestemt ikke uden charme på en lidt dum måde, men først og fremmest er det bare for dumt. Alene at køre fra det ene til det andet sted var en udfordring uden lige. |
11/04-04 |
3/10 |
13. |
|
Bevarer forgængernes kvaliteter i forbedret, omend spilmekanisk mere ensformig udgave. Til gengæld er det omsider lykkes at få historien med, så man ultimativt engagerer sig fuldt i galaksens skæbne. |
15/06-12 |
8/10 |
14. |
|
Bevarer forgængernes stil og overordnede charme, men uden at bidrage. Mange gåder er kun variationer over tidigere, og historien folder sig først ud til sidst, og svigter dermed oplæggets potentiale. |
04/08-12 |
6/10 |
15. |
|
Biler, babes, Bond. Ingen af delene fungerer rigtigt i sammenhængen. Det er som tre spil i ét, men hvad hjælper det, når det er tre dårlige spil? |
06/04-04 |
2/10 |
16. |
|
Blander flere genrer sammen på en frisk og charmerende måde til et unikt spil, der er lige så godt i dag som dengang, fordi det grundlæggende koncept fungerer. En desværre overset klassiker. |
11/08-05 |
7/10 |
17. |
|
Blegnede teknisk mod konkurrenten Lotus, men en udmærket karrieremode for to spillere gjorde det alligevel værd at bruge tid på. |
12/11-03 |
4/10 |
18. |
|
Bød ikke rigtigt på noget nyt i forhold til det første Manhunter-spil, men stadig en af de bedste Sierra-serier - hvis ikke den bedste. |
11/04-04 |
5/10 |
19. |
|
Dansk 2d-skydespil af arcadekvalitet. Utroligt flot og med et interessant våbenudvalg. I dag går det dog lidt for langsomt sammenlignet med genrens udvikling. |
30/09-03 |
6/10 |
20. |
|
De tre spilbare hovedpersoner gør det lette og hyggelige eventyrspil mere interessant, men der er nogle tekniske problemer og en del sjusk. Ærgerligt at man ikke kan udforske Hogwarts mere. |
19/09-07 |
4/10 |
21. |
|
Dejligt klassisk Sierra-adventure. Jeg husker stadig at have gennemført det klokken 6 om morgenen, efter at have siddet hele natten med det. |
12/11-03 |
6/10 |
22. |
|
Delphine går lidt frem i blinde med deres første adventure - det gør spilleren også til tider i forsøget på at finde de bittesmå objekter. Et flot spil, men uden humor. |
12/11-03 |
5/10 |
23. |
|
Den generiske men velfungerende spilmekanik overstråles af de atmosfæriske omgivelser, men det er især de velspillede hovedpersoner og den europæiske ånd der fænger og fængsler én i spillets univers. |
01/01-11 |
7/10 |
24. |
|
Den grundlæggende mekanik og universet er som altid meget velfungerende og finpudset, men historien er ligegyldig og bringer intet nyt til figurerne. For meget genbrug, nærmest venstrehåndsarbejde. |
31/12-14 |
6/10 |
25. |
|
Den halvdel der udgøres af kampe er velfungerende, men den anden halvdel der udspiller sig i mellem - dialog, historie og aktiviteter - er uengagerende tidsspilde, og milevidt fra forgængerens niveau. |
25/02 |
6/10 |
26. |
|
Den ulidelige løben rundt i ucharmerende omgivelser afbrydes kun af dårlige minispil og kampe mod ikke-eksisterende AI. Musikken er lige så ensformig som resten af spillet, og teknikken er ringe. |
04/04-08 |
2/10 |
27. |
|
Det bedste af de klassiske spil i serien. Det hele hænger bedre sammen og der er ikke så mange åbenlyse svagheder. |
11/04-04 |
6/10 |
28. |
|
Det bedste af Larry-spillene, som jeg husker dem. Tilpas balance mellem humor og fornuft gjorde det både spilbart og underholdende. |
11/04-04 |
5/10 |
29. |
|
Det er bare en arcaderacer, og det er bare Out Run i moderne udgave, men det er lige så sjovt som Out Run altid har været, og det er dermed blandt de absolut bedste arcaderacere. |
29/07-05 |
7/10 |
30. |
|
Det er bare hack'n slash, men det er usædvanligt veludført. Eneste rigtige skår i glæden er den totalt anti-klimatiske slutning og at man modsat Gauntlet-serien ikke kan spille mere end to sammen. |
02/11-03 |
6/10 |
31. |
|
Det er ikke ret godt, men alligevel er der noget dumt tiltrækkende over det og sammen med tre venner er det værd at bruge tid på. Men det er egentligt ikke ret godt. |
02/11-03 |
4/10 |
32. |
|
Det er nærmest identisk med Gitaroo Man, så det har de samme styrker og (små) svagheder. To ekstra sange trækker lidt op, widescreen-formatets manglende vertikale overblik trækker lidt ned. |
30/03-07 |
7/10 |
33. |
|
Det er rigtigt at gå nye veje, men ændringerne er til det værre. Mangel på gåder, konsekvent angst og en relevant hovedperson. Historien er et fremskridt og den audiovisuelle side er igen fantastisk. |
11/09-04 |
6/10 |
34. |
|
Det er svært at sige hvordan fascinationen af dette spil opstod, for det er jo egentligt bare dumt Dragon's-Lair-dø-og-lær-gameplay. Men dengang var det sjovt. |
14/11-03 |
4/10 |
35. |
|
Det grundlæggende gameplay fungerer, og både våben- og familiar-system er godt. Desværre er banerne meget kedelige, uden noget at udforske. Musikken er heller ikke på vanligt niveau. For generisk. |
19/02-06 |
6/10 |
36. |
|
Det lidt forudsigelige gameplay og kluntede kontrol holdes oppe af en udmærket stemning. |
07/11-03 |
5/10 |
37. |
|
Det mest charmerende Square-spil siden Super Nintendoen. Det er klassisk japansk RPG og herlig underholdning. Til gengæld lever man sig aldrig helt med og historien udvikler sig lidt rodet. |
02/11-03 |
8/10 |
38. |
|
Det motorstyrede maskingevær er eneste højdepunkt i denne generiske omgang skydetelt, der selv for genren er trist og ensformig, komplet blottet for taktik og spænding. |
03/08-13 |
3/10 |
39. |
|
Det simple, velfungerende koncept udnyttes til fulde i genrens mest interessante singleplayer-oplevelse, omend lidt ensformigt mod slutningen. Historien og stilen er sympatisk og med glimt i øjet. |
26/07-11 |
7/10 |
40. |
|
Efter en lidt puzzle-tung start udvikler spillet sig til at være decideret fremragende. Byder på dybde, humor og udfordring i et imponerende banedesign. Formentligt bedste eksklusive Game Boy-spil. |
13/12-11 |
8/10 |
41. |
|
En enormt flot og interessant verden, der bruges til en grundlæggende spændende og tematisk relevant historie, der desværre ikke følges til ende. Manglen på eventyr udstiller genrens begrænsninger. |
16/04-10 |
7/10 |
42. |
|
En fascinerende, intens oplevelse med fremragende spildesign og stemning, båret af effektive audiovisuelle virkemidler. Temaet kunne have været mere elegant uddybet, men helheden er prisværdig modig. |
30/07-10 |
8/10 |
43. |
|
En generelt imponerende produktionskvalitet - at kravle op i det højeste kirketårn og kigge udover Venedig er en oplevelse. Lidt ensformigt, så et kortere og sværere spil havde dog ikke skadet. |
11/01-10 |
7/10 |
44. |
|
En længe savnet opfølger, der gentager det geniale fra originalen, og tilføjer tilpas gennemtænkte tilføjelser og vedkommende figurer. Både udfordring og historie er dog ujævn og langsom til tider. |
16/02-21 |
8/10 |
45. |
|
En medrivende, grusom oplevelse med intensitet, kvalitet, detaljer og dybde uden lige. Men når manipulation og gentagelse kammer over, afsløres det også som en efterfølger, der aldrig var behov for. |
29/07-20 |
8/10 |
46. |
|
En meget anderledes, udfordrende og engagerende spiloplevelse, der både fremtvinger overvejelser om hovedfigurens dilemma og hele spilmediets potentiale samt begrænsninger. |
25/09-11 |
7/10 |
47. |
|
En rig spilverden spækket med afvekslende udfordringer, sjove personer og intelligent design. Alt er genkendeligt, men samtidig så friskt, at de små irritationsmomenter ikke slår skår i spilglæden. |
24/12-11 |
9/10 |
48. |
|
En række gode, men små forbedringer, en ny, stor by og en historie der står i stampe. Isoleret set endnu bedre end forgængeren med færre irritationsmomenter, men man har set og prøvet det hele før. |
17/01-11 |
7/10 |
49. |
|
En stor skuffelse oven på de sidste spil. Præget af for meget genbrug, mangelfuld historie og overfladiske personer. Lige modsat af, hvad serien ellers stod for. Desværre. |
02/11-03 |
6/10 |
50. |
|
En unik sympatisk og poetisk oplevelse, der blander Rez og Katamari med grønne græsmarker, og som uden ord udtrykker mere mening og fremprovokerer flere følelser end langt de fleste spil. |
25/02-10 |
8/10 |