1. |
|
Biler, babes, Bond. Ingen af delene fungerer rigtigt i sammenhængen. Det er som tre spil i ét, men hvad hjælper det, når det er tre dårlige spil? |
06/04-04 |
2/10 |
2. |
|
Velfungerende Bond-spil, men det gør sig ikke for alvor bemærket. Dertil er det for forudsigeligt og trivielt. |
01/11-03 |
5/10 |
3. |
|
Stemningsfuldt Bond-spil, der desværre er generelt forudsigeligt og kedeligt. Bilmissionerne er håbløse, men jetpacken er sjov. Bond var bedre i førsteperson. |
22/01-06 |
4/10 |
4. |
|
Klar forbedring af sidste års Bond-spil, med mange velfungerende elementer. Visse ting holder dog stadigvæk ikke. |
17/11-03 |
6/10 |
5. |
|
Serien tro bydes der på masser af humor, drama og udspekulerede forbrydelser, men selvom spilmekanikken er blevet bedre, er oplevelsen ikke. Tempoet er alt for ujævnt og de fjernede retssager savnes. |
04/11-12 |
6/10 |
6. |
|
Velfungerende adventure der primært plages af ikke at være rigtigt unikt. Det er på mange punkter for hverdagsagtigt, omend det naturligvis også har sin charme. |
11/04-04 |
6/10 |
7. |
|
Utroligt ubalanceret, men stadigvæk sjovt. Og så er der jo også... Dolphins Rule! |
09/11-03 |
6/10 |
8. |
|
Omgivelserne imponerer, historien fænger og spilmekanikken fungerer, men summen lever ikke op til delelementerne. For meget fyld og for lidt fokus gør et potentielt mesterværk til en ujævn oplevelse. |
28/03-11 |
6/10 |
9. |
|
Visuelt og teknisk overlegen perlerække af boss-kampe, der dog medfører at helheden føles mere som en interaktiv demo end et helstøbt spil. Også derfor er det et enestående spil. |
05/04-10 |
7/10 |
10. |
|
Meget sympatiske personer i et spændende og til tider rørende plot er grundlaget for en god - omend kort - historie. Puzzlesne er generelt for lette, men til gengæld ofte opfindsomme. |
25/05-06 |
6/10 |
11. |
|
Interaktivitet er der ikke meget af, men det glemmes hurtigt, når både figurerne, dialogen og historien glimrer med gakket humor og rørende drama, som gør det meget svært at slippe spillet. |
18/08-12 |
7/10 |
12. |
|
Typisk førstepersonsskydespil der bliver bedre undervejs, som det så småt adskiller sig fra inspirationskilderne. Heldigvis er der ikke meget af arcadeorginalen tilbage, udover lidt tiltrængt humor. |
04/06-05 |
6/10 |
13. |
|
En generelt imponerende produktionskvalitet - at kravle op i det højeste kirketårn og kigge udover Venedig er en oplevelse. Lidt ensformigt, så et kortere og sværere spil havde dog ikke skadet. |
11/01-10 |
7/10 |
14. |
|
En række gode, men små forbedringer, en ny, stor by og en historie der står i stampe. Isoleret set endnu bedre end forgængeren med færre irritationsmomenter, men man har set og prøvet det hele før. |
17/01-11 |
7/10 |
15. |
|
Det er bare hack'n slash, men det er usædvanligt veludført. Eneste rigtige skår i glæden er den totalt anti-klimatiske slutning og at man modsat Gauntlet-serien ikke kan spille mere end to sammen. |
02/11-03 |
6/10 |
16. |
|
Endnu et dansk 2d-skydespil, der på visse punkter har arcadekvaliteter. Grafikken er lækker, men gameplayet hænger på visse punkter grundet svigende kontrol. |
30/09-03 |
5/10 |
17. |
|
Generelt godt rollespil, der både har fine og mindre fine, nye idéer. Desværre er figurerne for uinteressante og ucharmerende, hvilket efterlader en noget kold og i sidste ende generisk oplevelse. |
11/02-06 |
6/10 |
18. |
|
Dansk 2d-skydespil af arcadekvalitet. Utroligt flot og med et interessant våbenudvalg. I dag går det dog lidt for langsomt sammenlignet med genrens udvikling. |
30/09-03 |
6/10 |
19. |
|
Hukommelsen svigter måske lidt, men den husker det her spil som noget meget specielt for sin tid. Lækker stemning især mod slutningen og klassiske adventures er (næsten) altid gode. |
11/11-03 |
8/10 |
20. |
|
Fremragende og gennemsympatisk spil. Figurerne, historien, gameplayet, designet. Alt fungerer. Om noget er der lidt for meget stealth og lidt for lidt udforskning. |
01/03-04 |
8/10 |
21. |
|
Ligeså imponerende og velfungerende som for otte år siden, og beviser både originalens sympatiske kvaliteter og afslører hvad spilmediet siden har savnet. Konverteringen er dog for sløset og fejlfuld. |
24/06-11 |
8/10 |
22. |
|
Selvom spildelen er begrænset og klichéerne mange, så er den samlede oplevelse en særdeles spændende, rørende og sympatisk interaktiv fortælling, der med sin helhed let overgår de tidligere forsøg. |
28/10-13 |
8/10 |
23. |
|
Produktionskvaliteten er høj og verdenen er velrealiseret, men selve spillet er for hovedparten en forældet og kedelig omgang ligegyldige gentagelser. Kun den allersidste del hæver for alvor helheden. |
31/07-13 |
6/10 |
24. |
|
Meget stor fan som jeg var af bøgerne (og tildels tegneserien og filmen), så var dette et must da jeg var små ti år. Men spillet kunne desværre slet ikke leve op til oplægget. |
11/04-04 |
2/10 |
25. |
|
Hypet skydespil der led under at være meget langsomt og reelt ikke på niveau med forgængeren, Menace. Tilgengæld var der en to player-funktion, som fik det til at holde meget længe. |
11/11-03 |
4/10 |
26. |
|
For hovedparten en gennemført dyb og kærlig opdatering af det bedste fra Castlevania-serien, påsat nyt navn. Udover nogle ujævne bosser føles det altsammen helt rigtigt, men gør ingen nye fremskridt. |
17/07-19 |
8/10 |
27. |
|
Acceptabelt forsøg på at genoplive beat 'em up-genren, men gameplayet er for svagt. Spiloplevelsen er for rodet og ensformig. |
02/11-03 |
4/10 |
28. |
|
Første halvdel er et usædvanligt flot, velproduceret og spændende JRPG, der formår at være klassisk og moderne. Desværre er anden halvdel en langtrukken omgang gentagelser med alt for meget grinding. |
09/01-15 |
6/10 |
29. |
|
Grundlæggende et kærligt gensyn med serien og genren, som da den var bedst. Kvaliteten af elementerne svinger en del, men figurerne er sjove og historien spændende - indtil den stopper brat halvvejs. |
18/12-13 |
6/10 |
30. |
|
Umiddelbart fyldt med forbedringer i forhold til det første spil, men stemningen, balancen og sværhedsgraden bliver aldrig det samme. Stadig et godt, klassisk eventyrspil, men uden den ekstra dybde. |
14/08-04 |
6/10 |
31. |
|
Godt struktureret klassisk eventyrspil med mange gode gåder, en udmærket historie, interessante figurer og særpræget atmosfære, der tilsammen overskygger de tekniske mangler og ventetider. |
23/07-04 |
7/10 |
32. |
|
Glædeligt at se et klassisk adventure, men det når aldrig genrens bedste. Dialogen er god, men mange opgaver er dårlige - kasseskubberi og stealth hører ikke hjemme her - og loadetiderne er horrible. |
10/07-04 |
5/10 |
33. |
|
Med de rigtige modstandere er det et underholdende partyspil, som fungerer på de fleste planer. Det er dog meget traditionelt og lige-ud-af-landevejen, ligesom man savner forskellige forbedringer. |
10/01-06 |
5/10 |
34. |
|
Tæt på arcadeperfekt konvertering af et udmærket koncept - i hvert fald når man spiller to mand sammen. Bliver dog noget ensformigt. |
11/11-03 |
5/10 |
35. |
|
Mange figurer med mange minder. Generelt velfungerende og det er også et godt spil i denne konvertering, men nogle dumme design-beslutninger (EO) og den ubrugelige controller trækker ned. |
06/04-04 |
5/10 |
36. |
|
Fin nytænkning med den store verden og rollespilselementerne som fanger interessen, men til sidst bliver det spilmæssigt for ensformigt. Både baner og bosser er meget uinspirerede. |
05/04-04 |
5/10 |
37. |
|
Magien fra Symphony Of The Night er tilbage. Men det er for let og alt for kort til at leve op til klassikeren. |
02/11-03 |
7/10 |
38. |
|
Det grundlæggende gameplay fungerer, og både våben- og familiar-system er godt. Desværre er banerne meget kedelige, uden noget at udforske. Musikken er heller ikke på vanligt niveau. For generisk. |
19/02-06 |
6/10 |
39. |
|
Klassisk fintunet gameplay i fantastisk smukke omgivelser og passende længde (for den bedste slutning). Touch-elementerne og børnevenligheden er eneste egentlige minusser. |
22/05-06 |
8/10 |
40. |
|
Ganske omfattende med mange områder og mange (svage) bosser. Visse elementer af magisystemet fungerer godt, mens musikken skuffer. Til tider så lidt lineært, at man spilder meget tid. |
27/03-04 |
7/10 |
41. |
|
På næsten alle tekniske og kunstneriske områder et meget imponerende spil. Desværre er det for ensformigt, men alligevel også relativt kort. Rollespilselementerne savnes stort. |
28/03-04 |
7/10 |
42. |
|
Enormt gennemført gameplay og spildesign samt fantastisk musik, der tilsammen gør spillet evigt ungt. Men på visse punkter - fx historien - for uambitiøst og begrænset til at være fantastisk. |
26/09-10 |
8/10 |
43. |
|
En meget anderledes, udfordrende og engagerende spiloplevelse, der både fremtvinger overvejelser om hovedfigurens dilemma og hele spilmediets potentiale samt begrænsninger. |
25/09-11 |
7/10 |
44. |
|
Typisk action-licensspil, der gameplaymæssigt fungerer, men bestemt ikke byder på noget nyt. Narnia-stemningen er dog hjemme takket været en udmærket audiovisuel side. |
22/01-06 |
5/10 |
45. |
|
Genrens højdepunkt. Hverken historien eller figurerne er til at stå for. Alt andet må måles mod dette mesterværk. |
02/11-03 |
10/10 |
46. |
|
Spilmediet blev aldrig det samme efter denne milepæl, der var et af de første dybt seriøse spil, der samtidig var underholdende og lettilgængeligt. Utrolig langtidsholdbarhed. |
20/05-04 |
9/10 |
47. |
|
Bestemt ikke Sierras bedste, men stadig ganske underholdende. |
11/11-03 |
5/10 |
48. |
|
Hvad Murder skulle have været. Måske nok klicheer hele vejen igennem, men det virker og twistet til sidst overraskede mig virkelig dengang. Et af få adventures jeg har spillet flere gange. |
11/11-03 |
7/10 |
49. |
|
Slet ikke med samme gennemslagskraft som Civilization, men på nogle punkter alligevel bedre og med mere charme. Dejlige minder om et aldeles dejligt spil, der har dybden med sig. |
02/11-03 |
8/10 |
50. |
|
I forhold til TC1 og 2 er "ærtebøssen" udskiftet med en tung maskinpistol, som gør spillet meget mere udfordrende og intenst. Fra start til slut finpudset og gennemarbejdet til et af genrens bedste. |
16/06-08 |
6/10 |