1. |
|
Der kan siges meget godt og skidt om historien og Rockstars 20 år gamle opskrift, men gameplayet, settingen og den dertilhørende indlevelse fejler intet. |
03/10-19 |
9/10 |
2. |
|
Selvom grafikken ikke er ældet med ynde, formår MGS' simple stealth og knudrede historie at underholde selv 20 år efter sin udgivelse. |
04/03-18 |
9/10 |
3. |
|
Interessant lille perle, med frisk alternativ storytelling. Ideen med detektivarbejde i en søgemaskine fungerer forbløffende godt. |
25/11-17 |
7/10 |
4. |
|
Fin lille walking-sim, god suspense. |
17/11-17 |
6/10 |
5. |
|
Den simultane kontrol af de to brødre gennemsyrer gameplayet, der dog kun udfordrer ens koordinationsevne. Den fine fortælling lever gennem den flotte eventyrverden, men man når kun at se overfladen. |
03/11-17 |
6/10 |
6. |
|
Kort og godt. "Journey 2: Under vandet". Flot og stemningsfyldt, men ikke så gribende som Journey. thatgamecompany's høje abstraktionsniveau gør det dog svært at definere hvorfor. |
18/10-17 |
7/10 |
7. |
|
Mere af det samme. Cinematisk rail-shooter af høj kvalitet. Det underholder fra start til slut, men er som sine forgængere, ikke noget man vender tilbage til. |
18/10-17 |
6/10 |
8. |
|
Fin historisk side-scroll puzzler. Ikke særligt udfordrende og en kende plat i sine let overdrevne karakterer. Musikken er dog helt i top og den grafiske stil klæder Første Verdenskrig-stemningen. |
08/03-17 |
6/10 |
9. |
|
Let fordøjeligt, men tomme kalorier. Bringer ikke rigtig noget nyt til serien, men fortsætter i samme sikre spor. 10 timer lang gunfight, med sporadiske puzzles. Klatring og udforskning er for nemt. |
18/02-17 |
6/10 |
10. |
|
Simpelt hack-n-slash på Batman-modellen. Underholdende og langtidsholdsbart, selvom det egentlig ikke er så dybt. |
08/02-17 |
8/10 |
11. |
|
Gennemført flot oplevelse. Gameplayet er dog en kende let, historien tynd og kort, men spillet lover aldrig mere end det kan holde. Der er kælet for detaljen og stemningen er i top. |
28/07-16 |
8/10 |
12. |
|
Flot og fængende, trods framerate-dips. Historien er ikke så dyb, men måden den er fortalt på byder på en oplevelse af de helt store. Kort og intenst. Jeg måtte løbende kigge mig over skulderen. |
26/07-16 |
8/10 |
13. |
|
Gør alt, hvad en indie-titel skal gøre, rigtigt. Eneste minus er den bratte afslutning, der kunne have været mesterlig, hvis den fantastiske stemning var blevet forløst bedre. |
20/06-16 |
8/10 |
14. |
|
Balancerer mellem det uoverskuelige og overfladiske. Noget micromanagement er direkte kedeligt, mens andet er for tyndt. Kræver tilvænning og tilpasning for at ramme en sjov sværhedsgrad. |
20/06-16 |
7/10 |
15. |
|
Udemærket afslutning på sagaen. De helt store episke øjeblikke udebliver dog og de gameplaymæssige ændringer er til at overse. |
20/06-16 |
7/10 |
16. |
|
Flot remaster, tro mod originalen. Mængden af trial-and-error puzzles fungerede dog nok bedre i forrige årtusinde. |
18/06-16 |
7/10 |
17. |
|
På trods af en langstrakt og tumpet afvikling af slutningen, fremstår MGSV som et sandt mesterværk. Uhyggelig godt gameplay og en helstøbt oplevelse Kojima kan være stolt af, trods Konamis idioti. |
17/04-16 |
9/10 |
18. |
|
Værd at bruge tid på. Bringer ikke meget nyt til hovedspillet, men forlænger oplevelsen med en håndfuld timer. Kort, men godt. |
15/11-15 |
8/10 |
19. |
|
Vanedannende og veludført. Let at gå til, men med tilpas meget udfordring. Masser af nervepirrende øjeblikke at finde online. |
15/11-15 |
8/10 |
20. |
|
Ganske underholdende, selv om det fejler flere steder, særligt med tidspresset, der ikke er nødvendigt. Pikmin er frustrerende at kontrollere, men det passer måske egentlig meget godt til historien? |
11/11-15 |
7/10 |
21. |
|
Eneste minus er den lineære fortælling, der ikke indbyder til fri leg. Til gengæld spiller det fremragende og flot. Godt med underholdning efter gennemførsel.Fedt, anderledes take på multiplayer. |
20/10-15 |
9/10 |
22. |
|
Lækker lille forsmag på Phantom Pain. Den usædvanligt veludførte spiloplevelse, gør det op for den korte spilletid. Gør det på ingen måde ud for en fuld spiludgivelse, men en tilføjelse til PP. |
20/10-15 |
9/10 |
23. |
|
iPad versionen moderniserer grafik, lyd og gameplay, og spillet bevarer al sin charme og humor. Sammen med sin forgænger, overstråler det resten af udvalget på mobilmarkedet. |
11/08-15 |
10/10 |
24. |
|
iPad versionen moderniserer grafik, lyd og gameplay, og spillet bevarer al sin charme og humor. Sammen med sin efterfølger, overstråler det resten af udvalget på mobilmarkedet. |
11/08-15 |
9/10 |
25. |
|
Milepæl for genren, der stadig tåler en gennemspilning i dag, trods den lave opløsning. Single-player er lækkert opbygget og man forstår, hvorfor det tog over 10 år at lave 2'eren. Og så er der multi. |
05/08-15 |
10/10 |
26. |
|
Selvom der er masser af genbrug og Zelda-tradition, brydes der i stor stil med de gamle rammer. Gode nye ideer, friske koncepter og veludførte puzzles får det til at føles alt andet end gammeldags. |
26/07-15 |
7/10 |
27. |
|
Fin expansion pack i både længde og indhold. Selve Act V byder på rigelig underholdning og vil man have mere, er der hundredevis af timers "ekstra-materiale". |
30/05-15 |
8/10 |
28. |
|
Fint lille Zelda-eventyr, der dog aldrig formår at slå de helt store toner an. Minish-delen tilføjer meget originalt til puzzles og dungeons, men genbruges meget. De sidste dungeons trækker tænder ud. |
20/05-15 |
7/10 |
29. |
|
Længe siden jeg rigtig har hygget mig og haft svært ved at lægge et spil fra mig, som med Pikmin 3. Simpelt, smukt og nydeligt. |
02/09-14 |
8/10 |
30. |
|
Superkort og superlækkert. Masser af LucasArts magi, men de helt skøre geniale puzzles udebliver. Til gengæld er voice-acting og setting helt i top. |
12/08-14 |
8/10 |
31. |
|
Som sin forgænger fremragende hele vejen rundt. Formularen tåler helt sikkert endnu et spil. Det eminente banedesign brillierer, uanset om man hopper rundt på planeter eller i mere "almindelige" baner |
24/06-14 |
9/10 |
32. |
|
Stort og detaljeret, men en kende overfladisk. Gameplaymæssigt væsentligt bedre end sin forgænger. Historien er i orden og karaktergalleriet underholdende, men irriterende i længden. |
24/06-14 |
7/10 |
33. |
|
Taber lidt momentum ift. fremragende Wings, men historien og fokus på Zerg gør det ganske gennemspilleligt. RPG elementer og Evolution missions havde jeg dog gerne været foruden. |
19/05-13 |
7/10 |
34. |
|
Smukt og originalt klatrespil. Repetivt gameplay, frustrerende kontrol og overfladisk fortælling, forhindrer spillet i at være det episk og fremragende spil, det ellers er så tæt på at være. |
09/02-13 |
7/10 |
35. |
|
Yderst behagelig oplevelse. Det er sjældent jeg giver mig selv tid til at spille RTS, men jeg var tryllebundet hele vejen. For nemt måske, men til min casual smag velbalanceret. |
03/02-13 |
9/10 |
36. |
|
Underholdende og udfordrende. Sværhedsgraden daler dog betragteligt i co-op, til gengæld hæver det casual-underholdningsværdien. Sjovt, men ikke vanedannende. |
05/01-13 |
7/10 |
37. |
|
Det perfekte bilspil til alle os, der får lange boller af Gran Turismo. Action-packed, underholdende og flot, men ikke særligt udfordrende. Indpakningen bliver dog for cheesy i længden. |
29/12-12 |
7/10 |
38. |
|
Fremragende underholdning - også for den casual gamer, der har brugt mere tid på etteren end toeren. |
29/12-12 |
8/10 |
39. |
|
Fantastisk stemning! Jeg husker tydeligt, hvordan jeg følte mig draget og nysgerrig, og samtidig var ved at skide i bukserne af skræk, da jeg første gang klikkede på venstre musetast i Tristram. |
08/06-12 |
8/10 |
40. |
|
Dejligt gensyn med hovedspillet. Tilfører stort set ingen nye elementer og er alt for kort. Godt som gensyn / ekstra kapitel. |
05/04-12 |
6/10 |
41. |
|
Fortsætter hvor 1'eren slap og tilføjer tilpas med nyt. Længere singleplayer omend stadig tilpas kort. Tilføjelsen af Coop virker utrolig oplagt når først man sidder midt i det. Nær perfekt. |
28/01-12 |
9/10 |
42. |
|
Klassisk og genredefinerende. Selv efter alle de år er det stadig en fornøjelse at spille. Selvom elementerne er simple, virker det grundlæggende ikke forældet. |
27/01-12 |
9/10 |
43. |
|
Banebrydende hjernebrydende. Ualmindeligt simpelt og alligevel ualmindeligt underholdende. Men desværre gør den korte levetid at det ikke folder sig ud til mere end et gimmick/bonus spil. |
27/01-12 |
9/10 |
44. |
|
Nyskabende og værdig efterfølger til OoT. Mangler desværre forgængerens storslåethed, men sidequests, et finurligt, dog halvfrustrerende tidssystem, samt en god sjat Zelda-magi, gør det til sin egen. |
24/11-11 |
9/10 |
45. |
|
Ideen er da meget sjov, og stemningen fungerer til dels. Men spillet er tyndt og lever slet ikke op til hovedspillet. Det er ærgeligt da mulighederne for en udvidelse kunne have affødt meget mere. |
24/11-11 |
6/10 |
46. |
|
Westernmagien er i top. Sandkasse har aldrig føltes mere naturligt, omverdenen reagerer sandsynligt på ens (u)gerninger og verdenen og dens virkemidler formår til stadighed at tage pusten fra en. |
24/11-11 |
10/10 |
47. |
|
Nyskabelserne er tæt på perfekt udført. Skuespilspræstationer har aldrig før været så vitale for et spil. Historien er fremragende, men pacing og spænding fejler. Smukt og teknisk imponerende. |
24/11-11 |
8/10 |
48. |
|
Udemærket port med alle features fra tidligere versioner. Desværre med de prerenderede cutscenes fra PS2, og ikke de in-game renderede fra GC. Vælg selv Wiimote eller "almindelig" styring, er et plu |
09/03-09 |
8/10 |
49. |
|
Unikt for sin tid og teknisk udemærket. Imponerende stilistisk. Desværre for kort og for lineært. Banerne er store og flotte, men valgmulighederne for gennemførelse er ikke mange. |
22/02-09 |
7/10 |
50. |
|
Aldrig har jeg set et spil der oser så meget af production value som MGS4. Utrolig teknisk gennemført, på nær frameraten i enkelte cutscenes. Let tilgængeligt ift tidligere titler i serien. |
22/02-09 |
10/10 |