101. |
|
En fornærmelse af en historie fyldt med cheesy oneliners og en kærlighedshistorie på tween-niveau. Spillet er med negativ effekt gjort mere åbent, med generiske sidemissioner og fremstilling af våben. |
12/09-14 |
5/10 |
102. |
|
Stramt gameplay og styring. Desværre er gameplayet lige simpelt nok, og bliver i sidste ende for gentagende, selvom der løbende introduceres nyt gennem våbentilpasning. |
07/08-14 |
7/10 |
103. |
|
Det høje tempo klæder spillet virkeligt godt, og lader spilleren føle sig magtfuld, uden at der bliver gået på kompromis med sværhedsgraden. |
21/07-14 |
7/10 |
104. |
|
Formår at mestre den svære balance mellem tilgængelighed og dybde. Et glimrende stykke med metroidvania, der imponerer med mængden af fanservice uden at blive for indforstået. |
07/07-14 |
8/10 |
105. |
|
Et vanvitigt flot spil med stemningsskabende musik. Gameplayet synes fyldt med paradoxer: spilleren opfordres til at snige sig rundt, men våben, udstyr og AI tillader det simpelthen ikke. |
02/07-14 |
5/10 |
106. |
|
En lettere doven opdatering, hvor nogen af de mest oplagte tilføjelser er fraværende. Muligheden for at gå på eventyr i spillets åbne verden, hæmmes i stor grad af spillets linære opnygning. |
23/06-14 |
6/10 |
107. |
|
Indeholder tilpas meget nyt til at det er fornøjeligt på ny at tage turen igennem kampagnen. Teknisk kører spillet virkeligt ringe på PS3, med hyppige dyp i frameraten. |
20/06-14 |
7/10 |
108. |
|
Spillets charme og flotte grafik kan desværre ikke rykke meget ved at kampsystemet ultimativt ikke fungerer og at pacingen er helt i skoven. Alt for meget grind! |
11/06-14 |
5/10 |
109. |
|
Et dude-bro whitesploitation-spil der omhandler syv usympatiske og forkælede møgunger fra Hollywood, der stikker næsen for langt frem. Gameplayet opvejer nogenlunde det elendige manus. |
06/05-14 |
5/10 |
110. |
|
Grandia har en helt igennem herlig charme, der lader et par kameler glide lettere ned. Kampsystemet er stadig glimrende. |
14/04-14 |
7/10 |
111. |
|
En håndfuld mini-spil eller to med Nintendo-fernis, der varierer meget i kvalitet. Man undres over manglen på online multiplayer, der ellers ville være oplagt indholdet taget i betragtning. |
08/04-14 |
6/10 |
112. |
|
Charmen er overvældende i et eventyr, hvor historien står stærkest, men hvor gameplayet halter. Det går lige an, med spillets korte længde, men så heller ikke mere. |
18/03-14 |
6/10 |
113. |
|
Et virkelig godt SRPG, der lever højt på den flotte grafiske stil, der blotligger det på en gang familiære og unikke univers. De svære valg man stilles over for, har ultimativt ikke megen konsekvens. |
27/02-14 |
8/10 |
114. |
|
New Leaf er et bevis på at selv små ændringer kan gøre en kæmpe forskel. Spillet nyder godt af diverse online-funktioner, selvom enkelte Nintendo-begrænsninger er en kæp i hjulet. |
19/12-13 |
8/10 |
115. |
|
Stadig en af de bedste produktioner af vestlige RPG'er. |
16/12-13 |
8/10 |
116. |
|
En helt unik produktion der overvælder med sin fantasifuldhed i såvel den audiovisuelle, gameplay- og fortællemæssige dimension. Simpelthen en fantastisk hyggelig og emotionel oplevelse. |
25/11-13 |
9/10 |
117. |
|
Spillets første halvdel er en anelse sløj, men den sidste er ret glimrende. Mange puzzles er denne gang ikke obligatoriske, måske fordi de alle består af ret uinspireret brug af touch og gyro. |
03/11-13 |
6/10 |
118. |
|
Ikke den bedste konvertering: Spillet kører flydende, men der er en del pop-up ret tæt på spilleren. Det er dog stadig skævt på den Japanske måde og underholdende. |
20/10-13 |
6/10 |
119. |
|
Der mangler virkelig meget finpudsning, og grundelementer i gameplayet samt kontrollen lever ikke op til den gængse standard. Består hovedsagligt af en række intetsigende skirmish missioner. |
07/10-13 |
5/10 |
120. |
|
Et bevis på at point and click-genren stadig har sin berettigelse. Det er hovedsagligt den stærke fortælling, og spillerens mulighed for at påvirke denne, der hæver niveauet til fremragende. |
29/09-13 |
8/10 |
121. |
|
En evolution af genren, der formår at gøre interface og præsentation strømlinet og moderne. Derudover et vellykket remake af originalen, som bevarer intensiteten og gameplayets kompleksitet. |
26/08-13 |
8/10 |
122. |
|
Det fængende gameplay er den primære attraktionen, men man kunne med fordel have byttet om på rækkefølgen af powerups. En anelse kort. |
11/08-13 |
7/10 |
123. |
|
Bioshock Infinite er en tour de force i verden og historie, som vist ikke er gjort bedre siden første iteration. Ærgerligt nok mangler gameplayet originalens dybde og variation. |
30/07-13 |
7/10 |
124. |
|
Det er imponerende at Liberation er teknisk muligt på platformen. Desværre afvikles spillet ringe, og er tillige grimt ad pommeren til, hvilket en hel del manglende finpudsning kunne have afhjulpet. |
24/07-13 |
5/10 |
125. |
|
Lumines uden de store dikkedarer. Spillet er stadig vanedanende, underholdende og denne udgave har, som sidst, et fint soundtrack. |
19/07-13 |
7/10 |
126. |
|
Et af de få spil hvor historie, gameplay, grafik og musik konvergerer i en perfekt sammenhæng, hvilket understreger spillets høje niveau. Fremragende! |
07/07-13 |
8/10 |
127. |
|
Tilfører genren en mængde metroidvania, der styrker holdbarheden, og lysten til at gå på opdagelse. Styringen sidder lige i skabet, og gameplayet er fornøjeligt og underholdende. |
24/06-13 |
8/10 |
128. |
|
De få interessante elemnter drukner i en strøm af generisk FPS-clicheer. Især historien fremstår uinspireret, forlægget taget i betragtning. Grafisk er spillet pænt. |
18/06-13 |
5/10 |
129. |
|
Historien og fortællestilen er det mest positive, i hvad der viser sig at være et overfladisk hack n' slash, hvor de valg man foretager sig ingen konsekvenser har. |
17/06-13 |
5/10 |
130. |
|
Spillet er gammeldags på den uheldige måde og indeholder en stor mængde tekniske problemer. Et meget lidt gennemarbejdet produkt, der til tider kan være frustrerende ubalanceret. |
13/06-13 |
3/10 |
131. |
|
Spillet kombinere på fornem vis mech-simulation med tower defense, og holder en fanget med et loot-drop system a la Diablo. |
28/05-13 |
7/10 |
132. |
|
Fragmenteret i en sådan grad at det må betegnes som absurd. I glimt får man indtryk af hvad visionen har været, men spillet hæmmes af uigennemtænkt design, intet fokus og mangel på opfindsomhed. |
24/05-13 |
4/10 |
133. |
|
Gamplayets hastighed matcher ikke rigtigt den simulationstunge styring der virker unødig kompleks grænsende til det frustrende. Kort og ikke særligt underholdende. |
18/05-13 |
5/10 |
134. |
|
Vanvittigt flot og stilsikkert platformen taget i betragtning. Opfindsomhed og kreativitet går fortsat hånd i hånd i et spil der kun hæmmes af en lidt kluntet kontrol. |
18/05-13 |
8/10 |
135. |
|
En imponerende mængde af valg må foretages med vidt forskellige historie- og gameplaymæssige konsekvenser som følge. Der er mange grove kanter, men spillet har til trods en herlig forkrøblet charme. |
15/05-13 |
7/10 |
136. |
|
Den glimrende historie er hvad der virkelig løfter oplevelsen til noget særligt, men gameplayet er stadig stramt dog uden overraskelser. Fantastisk lydside. |
11/05-13 |
8/10 |
137. |
|
En fin opsamling af de seks bit .trip spil, der udover det mest kendte, Runner, også indeholder de langt mere interessante og bedre konstruerede Beat og Flux, der er en blanding af Pong og Rez. |
07/05-13 |
6/10 |
138. |
|
Åbenlyst venstrehåndsarbejde hvor den største udfordring er at mestre den kluntede styring. Lige så ensformigt som det er kort, og lige så kedeligt som det er grimt. |
23/04-13 |
3/10 |
139. |
|
Et glimrende stealth-spil, der byder på mange omveje og indhold hvis man kan lide at gå på opdagelse. Det er småt med innovation, men det spillet gør, gør det rigtig godt. |
08/04-13 |
7/10 |
140. |
|
Absurditeten er gennemgående i både historie og gameplay, og passer utroligt godt til genren. Volition formår igen at bygge videre på formlen på en fornuftig måde. En række tekniske problemer skæmmer. |
16/03-13 |
8/10 |
141. |
|
Høj produktionsværdi platformen taget i betragtning. Gameplayet mangler dybde, og de mange simple kampen er for lette, dog velfungerende. Historiens gakkede elementer redder en del. |
12/03-13 |
6/10 |
142. |
|
Måske franchisens svageste udgivelse. Elementerne synes ude af balance, og har ikke meget af den velkendte Nintendo-fajance. Grafisk er der desuden tale om lidt af en katastrofe. |
12/03-13 |
5/10 |
143. |
|
Hæver barren for genren med sit fantastiske banedesign, balancerede gameplay og høje produktionsværdi. Havde det ikke været for den lidt svage tekniske del, ville karakteren være et point højere. |
06/03-13 |
8/10 |
144. |
|
Fin port, hvor både den uændrede original og en opdateret udgave med ny grafik følger med. Konceptet er lidt tyndt efter nutidens standard, men stadig velfungerende. |
04/03-13 |
6/10 |
145. |
|
Glimrende SRPG, med et dybt spilmekanisk system, og fantastisk flotte animationer. Historien sejler lidt, og er ikke vanvittig interessant, men gameplayet løfter spillet voldsomt. |
23/02-13 |
7/10 |
146. |
|
Spillet er optaget af det filmiske i en sådan grad at det går udover det spilmæssige på grund af alt for tung scripting. Blændende flot, selvom animationerne for ofte bliver asynkrone og spastiske. |
23/02-13 |
6/10 |
147. |
|
Spillets meget linære første halvdel står i skyggen af en virkelig god anden halvdel. Den store mængde af diversitet og det kram den udført med er imponerende. En af platformens bedste titler. |
16/02-13 |
8/10 |
148. |
|
80 fantastiske timer der binder spiller og verden sammen gennem en simulationsdel der viser sig at være det bærende element i spillet med dybe og ikke mindst charmerende karaktere. |
02/02-13 |
8/10 |
149. |
|
Et spændende bud på et SRPG hvor det taktiske element i fodbold blandes med kortspil. Gameplayet er udfordrende og stramt. Man savner en kampagne med fokus på en historie licensen taget i betragtning. |
01/02-13 |
7/10 |
150. |
|
Et spil der charmerer med sit flotte håndtegnede grafiske udtryk, og leverer tilpas meget udfordring. Et minus er den nogle gange store mængde trial and error. |
28/01-13 |
8/10 |