1. |
|
Stor kærlighed til forlægget omsættes til vellykket AA immersive sim med gode muligheder for at udleve magtdrømme. En god portion jank trækker ned. |
28/01 |
7/10 |
2. |
|
Et imponerende enmandsprojekt fra Lucas Pope, der mangler lidt på variationen i gameplayet, men ellers byder på et spændende mordmysterie til søs. |
12/01 |
9/10 |
3. |
|
Vi nærmer os ottetallet, men genbruget bliver til sidst stort, og inspirationen lille. Stjæler med arme og ben, men formår alligevel at finde sin egen identitet. |
12/12-23 |
7/10 |
4. |
|
Capcom har begået en ny-klassiker, der står på skuldrende af alle seriens andre udgivelser. Spillet formår at excellere, og fremstår som et af de bedste action gys mediet har at byde på. |
19/11-23 |
9/10 |
5. |
|
Næsten på højde med Until Dawn og The Quarry, og indtager en flot tredjeplads blandt Super Massives gyser udgivelser. |
06/11-23 |
7/10 |
6. |
|
Formår at finde sin egen identitet, og niche rent gameplay-mæssigt, selvom der er hentet stor inspiration i FROMs andre moderne udgivelser. Fed lydside. |
24/10-23 |
8/10 |
7. |
|
Glimrende arvtager til Duke Nukem, med samme hastighed i gameplayet og overordnede designfilosofi. Nok for langt, men der er meget kvalitet at hente i de fleste baner. |
12/05-23 |
7/10 |
8. |
|
Låner tungt fra genrens definerende spil, mest af alt Silent Hill 2, men lykkes alligevel med at finde sin egen identitet, og overrasker med de mange lag i sin fortælling. |
12/01-23 |
8/10 |
9. |
|
Gentager successen fra original-udgivelsen, med en håndfuld tilføjelser, hvor ikke alt er udtalt godt. Historien er endnu en gang god, og dybet stadig fascinerende at udforske. |
08/11-22 |
8/10 |
10. |
|
En kæmpe mundfuld fra Hidetaka Miyazaki, der lykkes med utroligt meget mere end de fleste andre open-world-spil, og samtidig bevarer kernen fra souls-spillene, uden at kompromisset bliver for stort. |
08/11-22 |
8/10 |
11. |
|
En tour de force i stemning og en ufravigelig vision af en dybt foruroligende fortælling. Tæt på mesterværks niveau, kun enkelte elementer trækker ned. |
29/10-22 |
9/10 |
12. |
|
Blanding af historiske fakta og fiktions mysterier, giver en virkeligt spændende verden at gå på opdagelse i. Dejligt kompakt, og velovervejede spilmekanikker. |
08/11-21 |
8/10 |
13. |
|
Series S: Velskrevet med flere overraskelser undervejs, og solidt taktisk gameplay. Kører virkelig ustabilt med konsekvente hardlocks ca. hver tredje time. |
25/07-21 |
8/10 |
14. |
|
Point ‘n click genrens genopstandelse, der på fantastisk vis udfolder et medrivende univers, og dragende mordmysterie med masser af uventede drejninger. |
20/07-21 |
9/10 |
15. |
|
Series S: Glimrende sammensat skydespil, der viser sig at være mere GTA end Elder Scrolls. Glimrende musik, fin historie og en velskabt levende verden. |
27/05-21 |
8/10 |
16. |
|
Sniger sig lige nøjagtigt op over middelmådighedens grænse, mest på grund af den store kærlighed universet er gengivet med. Spil-delen er ret uinspireret, og simpelthen kedeligt. |
27/05-21 |
6/10 |
17. |
|
Man forstår skuffelsen da spillet udkom: Her er, hvad der vel bedst kan beskrives som et remake af det første spil - og det er sådan set ret godt, på trods af brudte løfter. |
18/02-21 |
6/10 |
18. |
|
Et stemningsmættet sci-fi epos, der på en gang låner med arme og ben, og føles unikt, ud fra fortællerperspektivet. Glimrende audiovisuel side. |
18/02-21 |
8/10 |
19. |
|
Spillet lykkes med at følge XCOM-formlen tæt, men skærer sim-delen fra. Selv med et par esser i ærmet, føles det til slut ret ensformigt, og man savner flere unikke missioner. |
30/12-20 |
7/10 |
20. |
|
Ikke siden det originale AVP, har det været så dragende at spille monster. Styringen kan drille lidt, men man er konstant fjenderne overlegen, og lærer hurtigt hvad der virker. |
11/11-20 |
8/10 |
21. |
|
Teknisk en generation bagud, og alligevel imponerer den visuelle vision, der triumfere i et flor af blomster, partikler og vind. Et ret overkommeligt spil, der dog sagtens kunne undvære sidste 1/3. |
25/08-20 |
7/10 |
22. |
|
En klassisk hævnfortælling, der cinematografisk nok ikke findes bedre i mediet. Spiller virkelig godt, med god afveksling og pacing, men det kunne sagtens have været 5 timer kortere. |
08/07-20 |
9/10 |
23. |
|
Efter gennemførsel sidder man tilbage med store følelser i brystet, og en fornemmelse af hvor få spil der formår at fortælle en god historie. Imponerende fra så ukendt en udvikler. |
21/04-20 |
8/10 |
24. |
|
Det direkte grimme naive grafiske udtryk i karakterdesignet, er eneste svaghed, i en enormt vellykket Taiwanske gyser. |
11/04-20 |
8/10 |
25. |
|
Et spil med en enormt gennemarbejdet grafiske side med virkelig stærk art direction. Ærgerligt tiden ikke var til mere end en hurtig afslutning, og en del løse ender. |
12/07-19 |
7/10 |
26. |
|
Sjældent ser man et så homogent produktet, der emmer af kærlighed til mediet, og høj kvalitet. Eneste aber dabei er at spillet tydeligt er en generation bagefter grafisk - småting! |
20/06-19 |
8/10 |
27. |
|
Fuldstændig fænomenal udførsel af miljø, banedesign, udforskning og overlevelseselementer. |
20/06-19 |
8/10 |
28. |
|
Et virkeligt godt bud på et evolutionært hop, der med afsæt i genrens rødder både føles klassisk og moderne. Kravet om gentagne gennemspilninger for at få det hele med, er dog for groft. |
16/05-19 |
7/10 |
29. |
|
Kompetente kampe, virkelig godt banedesign, og en fin pacing af historien. Alligevel ender det med at blive for meget formular længden taget i betragtning, og man savner mere variation i boss-kampene. |
16/05-19 |
8/10 |
30. |
|
Det spiller virkelig godt, med interessante baner og mål hele vejen igennem kampagnen. Historien er pinligt dårlig anime-pladder og giver flere steder slet ingen mening, men den kan springes over. |
16/05-19 |
7/10 |
31. |
|
Medrivende og overbevisende selvom præmissen er en floskel. |
31/12-18 |
8/10 |
32. |
|
Perspektivet er nyt, men resten er klassisk Resident Evil, og det fungerer virkelig godt. Desværre degenerer de gode takter lidt til sidst i spillet, hvor alt pludseligt er linært og ligefremt. |
23/07-17 |
8/10 |
33. |
|
Man holdes enormt meget i hånden, igennem de mange korridorer. Våbene er spændende, men fjendedesignet kedeligt. Manuskriptet er pinligt dårligt flere steder. |
18/07-17 |
6/10 |
34. |
|
Giant Sparrow har taget et syvmilespring i forhold til deres sidste udgivelse. Edith Finch er en rørende fortælling, med varierende gameplay, længden taget i betragtning. |
07/07-17 |
8/10 |
35. |
|
Læner sig gevaldigt op ad genrenormer, men formår i langt de fleste tilfælde at exellere inden for disse. Historien er klassisk, men godt fortalt med flere lag af intriger. |
07/07-17 |
7/10 |
36. |
|
En glimrende kampagne, hvor der skeles ikke så lidt til den nye udgave af Battlestar Galactica. Havde måske fået en bedre modtagelse, havde man droppet "Call of Duty"-mærkaten. |
31/03-17 |
7/10 |
37. |
|
Historien meget amerikansk, uden synderligt meget på hjerte, og dialogen så udpræget et eksempel på produktionens samtid, at det ofte bliver distraherende. |
31/03-17 |
6/10 |
38. |
|
Fortællingen bliver så indforstået og subtil at den fremstår overfladisk. Gameplaymæssigt er det en tynd omgang, a la tryk x og vent. |
31/03-17 |
5/10 |
39. |
|
Undervejs føler man at meget er gået tabt i den jævnt dårlige engelske oversættelse. Stemningen er dog bevaret, hvor især musikken ligger på et højt niveau. |
30/11-16 |
6/10 |
40. |
|
Noget af det ypperligste man kan finde inden for mediet når det kommer til science fiction. Spil det for fortællingen, ikke for horror-delen. |
20/09-16 |
9/10 |
41. |
|
I bund og grund et kerneeksempel på at godt spildesign ikke er at fjerne kontrollen fra spilleren til fordel for iscenesættelse. |
25/06-16 |
5/10 |
42. |
|
Et spil der finder ind til kernen af hvad der genremæssigt er klassisk, samtidig med at det føles friskt og solidt. Der er rig mulighed for variation og udfordring. |
09/06-16 |
8/10 |
43. |
|
Gone Home skal have ros for at, mediet taget i betragtning, tackle et nyt emne. Historien er interessant, men bliver lige selvbevidst og fjerde væg væltende enkelte steder. |
09/06-16 |
7/10 |
44. |
|
En kombination af et best-of og et remake af det første spil, der virkelig rammer plet. Sjovt, underholdende og virkeligt flot. |
07/05-16 |
8/10 |
45. |
|
Længden er kort, historien sød og gameplayet eksperimenterende på grænsen til det frustrerende. Et kig værd hvis man har lyst til at prøve kræfter med noget anderledes. |
24/04-16 |
5/10 |
46. |
|
En fin omgang hjernedød underholding, der hæmmes af at være pinligt dårligt optimeret til platformen. |
22/04-16 |
6/10 |
47. |
|
Det er historien og karakterene der er det bærende element i et metroidvania ultra light - denne er heldigvis god, men måske lige selvbevidst nok. Ret dårligt optimeret til platformen. |
12/02-16 |
7/10 |
48. |
|
Historien er den rent tematisk mest interessante og velfortalte af Tell Tales spil. Kombineret med universet og den gode art direction er det lidt af en éner. |
21/01-16 |
8/10 |
49. |
|
Kræs for kendere, der holder sig meget tæt til stilen fra TV-serien. Grafisk lader spillet meget tilbage at ønske med nogen af de dårligste animationer i nyere tid. |
21/01-16 |
7/10 |
50. |
|
Det er hyggeligt og spændende at udforske den unikke vertikale verden. Spillet er charmerende, smukt og har en meget passende længde. |
07/01-16 |
7/10 |