1. |
|
"Wars" konceptet blev perfekteret for hurtigt, med det resultat at serien nu står i stampe. Således virker nye tiltag enten unødvendige eller ubalancerede. |
14/05-12 |
7/10 |
2. |
|
2D/3D sammenblandingen fungerer dårligere end evt alternativer Capcom kunne have benyttet. Ydermere skaber de hurtigt overståede områder mange brud i spiloplevelsen. Det burde være bedre. |
21/08-06 |
5/10 |
3. |
|
3D frihedsberøvet platformer og så meget bedre på grund af det. Indelukketheden får spillet til at opføre sig mere som en 2D sidescroller, hvilket virker befriende på sin egen måde. |
14/08-06 |
8/10 |
4. |
|
80% Sonic/20% Mario, uden selvfølgelig at nå deres højder, men selv med mindre frustrations elementer, forbliver det kompetent, om end dømt til at gå i glemmebogen, bortset fra de idérige bosser. |
01/09-20 |
6/10 |
5. |
|
80'er kitsch, 90'er FMV og 00'ernes cinematiske fokus i et arkade-agtigt skær. Overfladisk og forhadt, men personligt holder jeg faktisk af det, fordi det svælger i Twisted Pixels unikke firma ånd. |
30/09-15 |
5/10 |
6. |
|
Action platformer af så overbevisende kvalitet og med så megen variation, at man hungrer efter mere. En ny udgave vil blive modtaget med kyshånd. |
25/07-06 |
8/10 |
7. |
|
Af en eller anden grund fokuserers der ofte på, at spillet ikke er et "rigtigt" Mario spil, i stedet for at fokusere på de kvaliteter det har. Dem er der en del af, Mario spil eller ej. |
23/08-06 |
7/10 |
8. |
|
Afgiver en næsten Nights-agtig vibe og er så charmerende, at det er nemt at se forbi mekaniske fejl der opstår ifm. et kamera og en perspektivhåndtering, som ellers er interessant udnyttet. |
08/01-13 |
7/10 |
9. |
|
Afsindigt dårligt udspil i Shinobi serien, hvor stort set alt er gået galt. Det kan ikke engang scrolle ordenligt. Sega burde skamme sig. |
03/08-06 |
2/10 |
10. |
|
Afstikker fra Ghost'n Goblins spillene, der kombinerer platformselementer med simpel rollespils mekanik. I sin tid et mindre hit hos Aalborg banden. For primitivt i dag. |
14/08-06 |
4/10 |
11. |
|
AI'en og interaktions dynamikken er til tider mangelfuld som i andre stealth spil. På alle andre måder er Chaos Theory den komplette pakke. |
06/09-05 |
9/10 |
12. |
|
Alarmerende elskværdig bite-size produktion i børnehøjde hvor nostalgi, naivitet og klarsyn mixes til en sympatisk cocktail. Ville stå stærkere med færre påtvungne konfliktløsninger. |
05/11-13 |
7/10 |
13. |
|
Alle de grundlæggende Zelda elementer forfindes her, men teknikken har sat for mange begrænsninger på oplevelsen. |
13/01-06 |
3/10 |
14. |
|
Alt for mange designmæssige problemer og tekniske fejl overskygger, hvad der burde have været hjernedød underholdning. I stedet er det bare hjernedødt. |
10/05-12 |
4/10 |
15. |
|
Alt for simpelt og begrænset - særligt i singleplayer - selvom seriens feel giver spillet en del. |
24/08-06 |
5/10 |
16. |
|
Alt fra design til spilmekanik er plagiater fra andre, mere kendte spilserier, hvilket får Rogue Ops til at fremstå identitetsløs. |
10/08-05 |
5/10 |
17. |
|
Alt hvad man finder i de moderne Mario Kart spil er tilstede her, blot simplere og på flere punkter ringere. |
12/01-06 |
5/10 |
18. |
|
Anstrenger sig for at efterligne Elder Scrolls spillene, men formår kun overbevisende at kopiere antallet af bugs. En rigtig pap verden og styringen er dårlig. |
14/02-13 |
3/10 |
19. |
|
Arbejder sig på enestående vis ud over AI og fysik afhængighed og det er heldigt, da Future Perfect er under al kritik på disse punkter. Online tilføjelsen er velkommen og challenges stadig morsomme. |
26/07-06 |
7/10 |
20. |
|
Arkaderacer der var sjovt da det kom, men som ikke holder i dag. Grafisk er det nok svært at få mere 3D ydeevne ud af megadriven. |
17/08-04 |
3/10 |
21. |
|
Arkitekturen og dialogerne er fremragende som aldrig før. Oven i det tilføres bedre puzzles. Hvis ikke alting var så tomt og man havde lagt backtracking på hylden, ville det være nået endnu længere. |
21/08-06 |
7/10 |
22. |
|
Artoon leverer over forventning med et spil, som går i originalens fodspor og kommer tæt på dens kvalitet. Sødt, nuttet og samtidigt en passende udfordring, hvis man går efter alt. |
07/12-06 |
8/10 |
23. |
|
Assault prøver at genskabe strukturen fra det første i nye omgivelser og er på alle væsentlige punkter svagere end originalen. Heldigvis er dén inkluderet til at bære udgivelsen. |
05/01-13 |
8/10 |
24. |
|
At det hævede level cap og muligheden for at spille videre efter slutningen på Fallout 3, er det mest interessante ved udvidelsen, siger det hele. Resten er for kampfokuseret til at være spændende. |
03/03-14 |
4/10 |
25. |
|
At styringen ikke er intuitivt opsat på controlleren og at spillet sommetider benytter feje tricks, er ikke nok til for alvor at ødelægge denne mindeværdige klassiker indenfor cinematiske platformers. |
13/12-12 |
7/10 |
26. |
|
Banedesignet er lige så annonymt som mange af de platformers fra "dyr med attitude" perioden og musikken så repetitiv, at man bliver drevet til vanvid. Synd, for der er også en del gode elementer. |
18/05-12 |
5/10 |
27. |
|
Banedesignet halter en sjælden gang imellem, men der ud over er det endnu en tour de force for Konamis elskede serie. Musikken er fremragende. |
10/08-05 |
8/10 |
28. |
|
Bedre end den svage toer selv om det aldrig lever op til de to første kapitler. Sam skal selvfølgelig give fingeren til den gode smag, men derfor behøver det ikke være så smagløst. |
23/10-12 |
6/10 |
29. |
|
Bedre end man tror og formår på mange måder at give sit eget unikke spin på "mansion" genren. De stive bevægelser
kan godt gøre det lidt tungt at danse med i platformssekvenserne. |
03/09-12 |
6/10 |
30. |
|
Bedre konvetering kunne man ikke håbe på. Exhumed er mere atmosfærisk og nok også bedre, men når det kommer til humor og stil er Duke kongen. |
13/01-06 |
7/10 |
31. |
|
Befriet for de fleste konventioner og overflødigt mekanisk bagage skabes et rum til at udfolde et narrativ på mediets egne præmisser med genretvivlen i centrum. Stærkere i formen end fortællingen. |
25/10-13 |
8/10 |
32. |
|
Begrænset platformsspil med slowdown og tearing. Manglen på musik gør ikke spillet bedre. |
23/03-04 |
4/10 |
33. |
|
Begyndelsen på det tre dimensionelle kampspil. Lidt for simpelt, både teknisk og underholdningsmæssigt. |
17/08-04 |
3/10 |
34. |
|
Benytter sandkasse konceptet anderledes end de fleste andre spil ved at ligge vægten på platformselementer og selve oplevelsen af at traversere byen i højden. Kort, friskt og super i coop. |
19/06-12 |
8/10 |
35. |
|
Besidder en umiddelbarhed der er svær at modstå og fungerer fremragende som casual underholdning. Perspektivet, liv og scoresystemet er dog ikke uproblematiske. |
01/09-20 |
7/10 |
36. |
|
Besidder ikke samme charme som originalen, men er ligeså sjovt at spille, omend det præges af samme frustrationer og er ligeså hurtigt overstået. |
16/05-12 |
6/10 |
37. |
|
Betagende eventyrsscenerier og en afmålt pacing ligger bunden, men det er kommunikationen gennem handling og vanskelig inputmekanik, der hæver det til et emotionelt engagerende og mindeværdigt niveau. |
18/04-14 |
8/10 |
38. |
|
Betydeligt nemmere end Xbox versionen med det nye checkpoint system og der er lidt mere besvær for at opnå optimal kontrol. Ellers er der ikke meget af væsentlighed der adskiller versionerne. |
05/12-12 |
5/10 |
39. |
|
Bizart adventurespil som på glimrende vis illustrerer visse problemer med genren. For langsomt og for underligt. Spillet besidder dog en unik stil. |
23/03-04 |
5/10 |
40. |
|
Blander det bedste fra Serious Sam med det bedste fra Dynasty Warriors. Ærgeligt der ikke blev plads til online coop, men det er ikke nok til at slå skår i glæden. EDF, EDF! |
01/01-11 |
8/10 |
41. |
|
blandingen mellem FPS og platformsspil giver JF en følelse af friskhed, som mange spil mangler. Sjov stil og iørefaldende musik. Desværre ovre på få timer. |
18/08-04 |
7/10 |
42. |
|
Blot fordi et spil er til børn, er der ingen grund til, at det skal være så nedladende, som TMNT er. Udover den manglende udfordring er det repetitive banedesign og stemmerne et problem. |
23/05-07 |
4/10 |
43. |
|
Bluepoint leverer endnu en fremragende remaster der bevarer Vita versionens charme, tilbyder bedre kontrol og kører solidt 60fps. De inkluderede dlc missioner er dog meget svingende i kvalitet. |
25/02-16 |
7/10 |
44. |
|
Bortset fra at videosekvenserne er forbedret, er spillet nøjagtigt det samme som til Saturn. Lige mangelfuldt. |
10/01-06 |
3/10 |
45. |
|
Bortset fra boss kampene - som kan være ret dynamiske - benytter spillet sig primært af fjender og fælder, der nemmest undviges med udenadslære. |
12/01-06 |
5/10 |
46. |
|
Bortset fra manglen på reel analog bevægelse er der ikke noget grundlæggende galt med Darksiders. Det føles bare voldsomt uinspirerende at spille noget der aldrig løfter sig over klon stadiet. |
17/05-12 |
7/10 |
47. |
|
Capcom demonsterer her mange af de kiksede elementer i japanske horror spil: Ringe styring, pinlig voiceacting, grinagtigt puzzles og et dårligt savesystem. |
26/07-06 |
4/10 |
48. |
|
Castlevania påføres Super Metroids struktur. Resultatet er et stemningsfuldt platforms eventyr, med lækker stil og uforglemmelig fængende musik. Overgåes i genren kun af inspirationskilden. |
10/08-05 |
9/10 |
49. |
|
Co-op og dag/nat cyklussen giver nyt liv til et ellers gammelt og overbrugt zombie tema, med Ubisoft Game som det underliggende fundament. Bedre end man skulle tro ud fra de præmisser. |
30/10-17 |
7/10 |
50. |
|
Co-op og den gode musik tæller op, men man er for begrænset i sine angrebsmuligheder, til at kampene forhindres i at virke ensformige. |
24/08-06 |
5/10 |