X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bede-x

Vurderinger


6,2/10
Bede-x
542 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Dato Sortering Vurdering
251.
Lone Soldier
Et skoleeksempel på de udfordringer udviklerne stod overfor ved overgangen fra 2D til 3D. Demonstrerer hvor slemt det kunne gå, før man fik forståelse for 3D grafikkens integration i moderne spildesign. 15/05-12 2/10
252.
Doom
Doom har stået distancen bedre end de fleste andre FPS spil fra perioden, fordi det mestrer nogle få elementer, frem for at række ud efter noget genren ikke var klar til på daværende tidspunkt. 14/05-12 7/10
253.
Alien Trilogy
Så primitivt som det er, så formår det stadig at underholde. Bør spilles i små doser, da spillet gentager sig selv lige så ofte som musikken. 14/05-12 5/10
254.
Shadow Complex
Udviser stor forståelse for Metroid strukturen uden at tilføre den noget. Hvis det ikke var så utiltalende og atmosfæren var bedre ville det hjælpe på helhedsindtrykket. Kontrolproblemerne gør ikke. 14/05-12 5/10
255.
Advance Wars: Dual Strike
"Wars" konceptet blev perfekteret for hurtigt, med det resultat at serien nu står i stampe. Således virker nye tiltag enten unødvendige eller ubalancerede. 14/05-12 7/10
256.
Mace Griffin: Bounty Hunter
Virker som om det pludselig skifter til en helt anden engine et stykke inde i spillet. Ikke specielt godt op til da, men det er et glimrende eksempel på hvor usammenhængende spillets elementer er. 13/05-12 4/10
257.
Splinter Cell: Conviction
Taber en del af seriens identitet ved at omdanne den til et mere ordinært actionspil. Ærgeligt, selvom der er en del gode takter, ikke mindst coop. 12/05-12 7/10
258.
Air Buster
Klassisk farverig shooter action med repetitiv, men fin musik. Nemmere at gå til og nyde end mange af nutidens udspil i genren med deres komplekse skudmønstre og esoteriske scoresystemer. 11/05-12 7/10
259.
Assassin's Creed
Der er storhedsøjeblikke gemt i Assassin's Creed, hvis man orker at rode ensformigheden og gentagelserne igennem. 11/05-12 6/10
260.
Dark Savior
Et interressant forsøg på at bryde med lineariteten i spil, men udstiller også problematikkerne ved at forfølge den retning. Alt for eksperimenterende, ufokuseret og usikkert. 11/05-12 3/10
261.
The First Templar
Alt for mange designmæssige problemer og tekniske fejl overskygger, hvad der burde have været hjernedød underholdning. I stedet er det bare hjernedødt. 10/05-12 4/10
262.
Sonic Generations
En rodebutik af dårlig framerate, skiftende uvarslede regelskift, kollisions- og perspektivproblemer, sammenblandet med en vis portion reel spilglæde. Ikke samme tidløse kvaliteter som forbillederne. 10/05-12 6/10
263.
Rez HD
Stående i et hav af kreativt livløse blockbuster produktioner er det lettere end nogensinde at værdsætte, hvor progressive Sega var og hvor meget kant deres produktioner havde. De er savnet. 09/05-12 9/10
264.
Silpheed
Perspektivet er generende og der savnes adspredelse i fjendernes angrebsmetoder, der er alt for låste. Ellers delvist interessant rent teknisk. 08/05-12 3/10
265.
Angry Birds Space
Det lille twist med tyngdekraften er lige nøjagtig nok til at holde en fanget igen, selv om det måske stadig er for afhængigt af tilfældigheder. 07/05-12 7/10
266.
Tales From Space: Mutant Blobs Attack
Frameraten burde være højere og ligesom andre tidlige Vita titler er der en del gimmick tiltag, man sagtens kunne være foruden. Det er dog ikke nok til at spolere hyggen. 07/05-12 7/10
267.
VVVVVV
Twistet på platformsgenrens hoppefunktion ledsages af fremragende banedesign, udtryksfulde sprites og klassisk fængende chiptunes. En opvisning i minimalisme for sadistiske sjæle. 28/04-12 7/10
268.
Fez
Stærkt engagerende selvom teknikken halter på mange punkter og størrere variation i puzzles ville være at foretrække. Kræver dedikation. 21/04-12 8/10
269.
Warp
Låner fra spil som Metroid, Portal, Metal Gear Solid og Splosion Man, men formår alligevel at føles helt som sit eget. Mere grafisk variation og bedre musik ville være at fortrække. 20/02-12 8/10
270.
Two Worlds
Loot-gamers der kan lide at udforske, kan måske overkomme de tekniske fejl og det komiske stemmeskuespil og finde ind til kernen, som er et godt opgraderingssystem og en stor åben(klichepræget)verden. 14/02-11 3/10
271.
Assassin's Creed II
Sværhedsgraden er sænket for at undgå frustrationer med en problematisk kontrol, der er for mange gentagelser og AIen er for gennemskuelig. Alligevel giver spillet ofte et enestående sus i maven. 11/02-11 7/10
272.
Castlevania: Lords Of Shadow
Kan man komme ud over de tvivlsomme kameravinkler og det tætte slægtskab med andre spil i genren, er LoS udemærket underholdning, men det er for nemt og føles underligt kompartmentaliseret. 01/01-11 6/10
273.
Earth Defence Force 2017
Blander det bedste fra Serious Sam med det bedste fra Dynasty Warriors. Ærgeligt der ikke blev plads til online coop, men det er ikke nok til at slå skår i glæden. EDF, EDF! 01/01-11 8/10
274.
Castlevania: Harmony Of Despair
Så længe man spiller det i co-op, som det er tiltænkt, føles det på mange måder friskere end de nyere udspil i serien. Desværre en ret kortvarig oplevelse. 27/10-10 7/10
275.
Sonic The Hedgehog 4: Episode I
Udemærket underholdning og et skridt i den rigtige retning for serien, men på ingen måde ligeså mindeværdigt som de gamle 16-bit spil. 25/10-10 6/10
276.
Blue Dragon
Et simpelt plot trækker ned og efterlader: Varmhjertet visuelt design, hyggelig atmosfære, underholdende kamp/encounter system. De få retarderede designvalg kan skippes uden frygt for straf. 24/09-07 7/10
277.
Overlord
Glimrende blanding af Pikmin og Fable hvis største fejl er små kontrolproblemer, en lidt usammenhængende historie og uheldige gentagelser af cutscenes/setpieces, efter de er oplevet første gang. 30/07-07 7/10
278.
Castlevania: Symphony Of The Night
Den gode konvertering gør, at Live Arcade udgaven er nøjagtig lige så fantastisk som de gamle versioner. 26/06-07 9/10
279.
TMNT
Blot fordi et spil er til børn, er der ingen grund til, at det skal være så nedladende, som TMNT er. Udover den manglende udfordring er det repetitive banedesign og stemmerne et problem. 23/05-07 4/10
280.
Dune II: Battle For Arrakis
Kontrollen kræver tilvænning og er langsommere end andre versioner. AI'en virker lidt primitiv og spillet en anelse for simpelt. Overkommer man disse forhindringer, er Dune II alligevel underholdende 06/05-07 6/10
281.
Yoshi's Island DS
Artoon leverer over forventning med et spil, som går i originalens fodspor og kommer tæt på dens kvalitet. Sødt, nuttet og samtidigt en passende udfordring, hvis man går efter alt. 07/12-06 8/10
282.
Splinter Cell: Double Agent
For megen trial & error slår skår af glæden i den ellers stemningsfulde singleplayer. Heldigvis er oplevelsen stadig positiv og samtidigt står multiplayeren stærkere end nogensinde før. 19/11-06 8/10
283.
Just Cause
Det er svært at retfærdiggøre min karakter, når der er så mange fejl, men jeg kunne bare ikke stoppe med at spille. Og det er vel det, det handler om? 10/10-06 7/10
284.
Sonic The Hedgehog 3
Fængende musik, farverig grafik og øget udfordring. Sonic når det er bedst. 29/08-06 7/10
285.
Kid Icarus
Omend det er forældet, så er det snildt på højde med de første Zelda og Metroid spil, og havde der været nogen retfærdighed til, ville Kid Icarus være lige så stort, som de serier er i dag. 27/08-06 4/10
286.
DuckTales
Nuttet platformsspil der gør hvad det skal for at fungere, men heller ikke mere og det fremstår lidt identitetsløst. Måske er det bare mig, men det synes at minde lidt om Mega Man på overfladen. 24/08-06 5/10
287.
TimeSplitters
Alt for simpelt og begrænset - særligt i singleplayer - selvom seriens feel giver spillet en del. 24/08-06 5/10
288.
Streets Of Rage III
Min absolutte favorit blandt 16-bit beat'em ups. Serien er her omfattende nok til, at man ikke trættes af at gentage de samme angreb hele tiden. Også mere varierede baner. Eneste minus er musikken. 24/08-06 7/10
289.
Ninja Gaiden (2004)
Utroligt mange tilgangsvinker til kampene, stort og afvekslende banedesign, helt igennem forbløffende massive bosser. Ninja Gaiden har det hele og er intet mindre end en action perle. 24/08-06 9/10
290.
Two Crude Dudes
Stiv animation og kun meget få angreb, gør at spillet hurtigt bliver kedeligt. co-op kan ikke redde det, når der er så lidt at komme efter. 24/08-06 4/10
291.
The Revenge Of Shinobi
Sega har et godt greb om Shinobi serien og selv en ældre udgave som Revenge, fremstår elegant og fantasifuld. Det finpundsede gameplay understøttes af et godt soundtrack. 24/08-06 7/10
292.
Shinobi III: Return Of The Ninja Master
Seriens absolutte højdepunkt og det er noget af en bjergtop. Den gode styring, kombineret med variationen, er det, som gør udslaget. At den tekniske side er i top pynter bare endnu mere. 24/08-06 8/10
293.
Streets Of Rage
Co-op og den gode musik tæller op, men man er for begrænset i sine angrebsmuligheder, til at kampene forhindres i at virke ensformige. 24/08-06 5/10
294.
Prince Of Persia: The Sands Of Time
Fabelagtigt spil med suværen styring, smuk musik og flotte omgivelser. At spillet er lidt kort, skader det ikke det mindste. 23/08-06 9/10
295.
Prince Of Persia: The Two Thrones
Ubisoft skal passe på, at det ikke bliver for meget af det gode, når de opdaterer deres franchises så hurtigt. Stadig velfungerende, men nogle plottråde virker forceret og der er(igen) nogle bugs. 23/08-06 7/10
296.
Prince Of Persia: Warrior Within
Stil ændringen var uønsket og kampsystemet er unødvendigt kompleks, men spillet indenunder benytter samme romantisk pirrende platformsgrundkerne som SoT. Synd at der er nogle bugs. 23/08-06 8/10
297.
Splinter Cell
Satte ny standard for stealthspil og så langt, som det gælder singleplayer, er vi faktisk ikke kommet videre. Atmosfærisk og opslugende til trods for at genrens typisk svage AI og fysik går igen. 23/08-06 8/10
298.
Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Lidt svagere singleplayer end det første. I stedet tilbydes en fremragende og enestående multiplayer. Lidt mere grafisk afpudsning ville være at fortrække. 23/08-06 8/10
299.
Blinx: The Time Sweeper
Hvis man ikke generes af det repetitive gameplay og frustrations elementerne efter tredie verden, er Blinx faktisk udemærket underholdning. Slutbossen er bare urimelig svær. 23/08-06 6/10
300.
Doom
Overraskende nok er det lykkedes, at få det meste af Doom oplevelsen over på GBA'en. Selv co-op - uden save - er der blevet plads til, omend det ledsages af slowdown. Bedre end forventet. 23/08-06 6/10
542 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »