X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bede-x

Vurderinger


6,2/10
Bede-x
542 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Dato Sortering Vurdering
101.
Until Dawn
Selvsikre karikaturer og selvbeviste klichéer styrker tilbedelsen af konventionerne, uden behov for at skamme sig eller føle forpligtelse til at vende noget på hovedet. Rendyrket genre kærlighed. 01/11-15 8/10
102.
Sonic Adventure
Kollisionsdetektionen, kameraet, adventure sekvenserne og styringen konkurrerer hårdt om, hvem der er dårligst. Umuligt at kåre en vinder, men elendigt er det. 30/10-15 3/10
103.
Far Cry
Høj sværhedsgrad, elendig telepatisk AI, dårlige hit reaktioner og følelsen af ufærdighed er definerende for oplevelsen. Virker som om de lavede miljøerne + kampsystemet og glemte at producere resten. 09/10-15 3/10
104.
LocoCycle
80'er kitsch, 90'er FMV og 00'ernes cinematiske fokus i et arkade-agtigt skær. Overfladisk og forhadt, men personligt holder jeg faktisk af det, fordi det svælger i Twisted Pixels unikke firma ånd. 30/09-15 5/10
105.
SOMA
Værdien kommer af, at Soma er noget så sjældent som et horror spil med noget på hjertet. Og lader man sig ikke genere af monster møderne og få uklare puzzles, er det også præcis, hvor det rammer. 25/09-15 8/10
106.
The Chronicles Of Riddick: Assault On Dark Athena
Holder sig utrolig godt, i særdeleshed på PC, der som sædvanlig er konsol udgaven med bedre framerate, forbedret billede kvalitet + lidt ekstra lir. GOG udgaven er dog uden multiplayer. 14/09-15 8/10
107.
Mad Max
Er frustrerende at indse, at spillet faktisk er der: Settingen er velrealiseret og moment-til-moment gameplayet er gribende. Så hvorfor drukne det hele i Ubisoft-agtige gentagelser? Chumbucket er fed! 08/09-15 6/10
108.
The Talos Principle
Familært trods radikalt stilskifte fra Croteams eksplosive Sam. Friskt selv gående i Portals fodspor. Anstrengelsesløs indlæringskurve, lagdelte gåder, tankevækkende (omend lommefilosofiske) temaer. 29/08-15 9/10
109.
Earth Defense Force 4.1: The Shadow Of New Despair
Mange tekniske forbedringer, bare ærgeligt at det modsat 360 udgaven ikke kan håndtere splitscreen i online mode. Den kraftigt reducerede sværhedsgrad er nok en smagssag, men let er det blevet. 08/07-15 9/10
110.
The Witcher 3: Wild Hunt
Der er næsten ikke superlativer nok til at beskrive områder som monster-, quest- og verdensopbygning. Halter dog lidt spilmekanisk og trues konstant af udviklernes besættelse af at være omfattende. 10/06-15 8/10
111.
The Last Of Us: Remastered
Overraskende så meget der kommer ud af en ellers klichéfyldt opsætning og fortælling. Det trækker lidt i langdrag i anden halvdel og præges også en smule af uinspirerende AAA checkliste design. 25/04-15 8/10
112.
Elliot Quest
Utrolig velsammensat Zelda II klon med en enorm tillid til at spilleren kan tænke selvstændigt og finde rundt på egen hånd. Spændende hvor langt udviklerne kan tage det, den dag de går egne vegne. 16/04-15 8/10
113.
Axiom Verge
Starter forsigtigt ud som en Metroid klon, men efterhånden som lag tilføjes på lag, udvikler det sig både opfindsomt og inspirerende, indtil det optjener sig en plads ved siden af forbillederne. 03/04-15 9/10
114.
Earth Defense Force 2025
Har tekniske fejl over det hele, men Sandlots rendyrkede forståelse af deres eget koncept er så gennemborende, at man selv efter 1000+ timers spil stadig sidder med åbenmundet betagelse. 26/03-15 9/10
115.
Splinter Cell: Blacklist
Efter lang tids kamp mod cinematisk syge er vores elskede stealth serie afgået ved døden. Den efterlader sig et vellavet overflødigt action spil. Bisættelsen har fundet sted. 2002-2013. Hvil i fred. 24/03-15 7/10
116.
Dynasty Warriors 3
Det bedste af de tidlige Musou spil og sætter man pris på enkelheden, samt fraværet af det grinding helvede der præger de moderne udspil, kan det meget vel være det bedste overhovedet. 23/03-15 7/10
117.
Planescape Torment
Mærket af tiden i sin pathfinding og den sløve pacing. TSRs originale setting, opfindsomme påfund og filosofiske undertoner løfter det til et hovedværk alle med bredere interesse i genren bør spille. 16/03-15 7/10
118.
Dishonored
Et af de spil hvor man føler, at man får lov til at vælge sine egne måder, til at overkomme de problemer man stilles over for. Den lækre setting gør også næsten op for den kedelige historie. 08/03-15 8/10
119.
Dragon Age: Inquisition
Degenererer til et singleplayer MMO med Ubisoft Game quest design, mens opsætning og gameplay aldrig forsøger at hænge sammen. Stort potentiale spild og ærgeligt at klimakset føles så forhastet. 05/02-15 6/10
120.
Castlevania: Lords Of Shadow: Ultimate Edition
PCens evner til at få konsolkonverteringer til at ligne remasters fra en efterfølgende generation er ikke nok til man overser fejlene eller glemmer at det ikke burde hedde Castlevania. 15/01-15 6/10
121.
Far Cry 4 [Limited Edition]
Velproduceret reskin af forgængeren omend det på alle måder forbliver den underlegen. Kedeligere skurk, kedeligere kort og for mange trivielle Ubisoft godbids-gøremål. Alt for mange.. 21/12-14 6/10
122.
Ryse: Son Of Rome
Monotont kampspil med få bevægelser og fjendetyper, samt et overflødigt opgraderingssystem, afløses sparsomt af simple scriptede sekvenser. Teknisk føles antikkens rom storslået. Det gør spillet ikke. 24/11-14 5/10
123.
How To Survive
Selv ikke coop kan skjule hvor hurtigt det bliver kedeligt at løbe fra A-B i de samme få områder gentagne gange med spildtids gøremål og et lettere kluntet kampsystem som eneste underholdning. 24/11-14 4/10
124.
Lords Of The Fallen
Rammer plet på mange grundlæggende punkter, men det snørklede banedesign udfordrer kameraet lidt for meget. Trænger også kraftigt til en patch for at udbedre teknikken og forbedre stabiliteten. 06/11-14 6/10
125.
Shovel Knight
Tager sit fundament fra spil som Mega Man, Castlevania, Zelda II m.fl. og udviser generelt så stor forståelse for det fra NES æraens lånte spildesign, at det udvikler sig forbi stiløvelse til hyldest. 02/10-14 7/10
126.
Diablo III: Reaper Of Souls: Ultimate Evil Edition
Utroligt velpoleret og i coop godkendt underholdning til en enkelt weekend, efterfulgt af så meget hamsterhjuls grinding, som man man kan holde til. 04/09-14 6/10
127.
Fallout 3: The Pitt
Meget kort udvidelse der på sin vis er udmærket udført, men også mister meget af det der gjorde hovedspillet så indbydende ved at være indelukket og begrænset. 04/09-14 5/10
128.
Earth Defence Force
Det meste serien er kendt for - fra diverse tekniske problemer til storslåede kampe rodfæstet i 50'er sci-fi/monster b-films universer - er at finde i en mindre og mere ydmyg pakke i første udgivelse. 20/07-14 7/10
129.
NiGHTS Into Dreams...
Den simple tematik fæstner sig i hjertet på en måde der ville kræve kirurgi at fjerne, mens kombinationen af link-mekanik og luftleg står ulig alt andet. Segas lilla nar er ikke sådan at spøge med. 27/05-14 8/10
130.
Assassin's Creed: Freedom Cry
Med så mange overflødige udgivelser kunne man håbe at serien snigmyrdede sig selv, men om ikke andet har Ubi til fulde bevist, at de i genre regi sidder enevældig på genbrugets og gentagelsens trone. 27/05-14 4/10
131.
Amazing Spider-Man, The (2012)
Den kompetente svingemekanik er eneste lyspunkt, ikke kun ved styringen, men også ved resten af spillet, der præges af kedelige og ofte gentagende missions- og fjendetyper, samt mange crashbugs. 19/05-14 3/10
132.
InFamous: Second Son
Så langt som hovedmissionerne angår virkelig godt. Færre kontrolproblemer pga. kræfter der mindsker behovet for kontekstsensitive interaktionsflader. En livløs by og trivielle sideopgaver trækker ned. 04/05-14 6/10
133.
Brothers: A Tale Of Two Sons
Betagende eventyrsscenerier og en afmålt pacing ligger bunden, men det er kommunikationen gennem handling og vanskelig inputmekanik, der hæver det til et emotionelt engagerende og mindeværdigt niveau. 18/04-14 8/10
134.
Plants Vs. Zombies
Modsat efterfølgeren der mere er et grisk pengeeksperiment end egenligt spil, er det første i serien en farverig chamerende udgivelse i tower defense genren med masser af indhold. 18/04-14 7/10
135.
Flower (2009)
Inden man råber kejserens nye klæder grundet den sløve og prætentiøse fremtoning i de første baner, bør man opleve de sidste områder, hvor det meste tilgives i ordløse udtryksfulde rammer. 18/04-14 7/10
136.
3D Sonic The Hedgehog
Små fejl i sprite hierakiet, en næsten ubrugelig classic mode og en 3D effekt der ikke tilføjer meget, er ikke nok til at ændre på helheden. Sonic er og forbliver en klassiker. 10/04-14 8/10
137.
Assassin's Creed IV: Black Flag
Det seneste af utallige kapitler i Ubisofts retningsløse fabriksproducerede open world skinner box, hvor forbedringer og meningsfuldhed som altid glimrer ved deres fravær. Mange point for settingen. 09/04-14 6/10
138.
Far Cry 3
Som altid bør man ignorere den efterhånden karakteristiske open world collectathon og spildtidsgøremål, for at finde ind til hvad det handler om. Kører afsindigt meget bedre end konsol udgaverne. 23/03-14 7/10
139.
Dungeon Defenders
Kan man klare at navigere det horrible interface og leve med dårlig karakter balance, er Dungeon Defenders sjovt i coop. Desværre udvikler det sig for hurtigt til gentagende grinding. 23/03-14 6/10
140.
Thief (2014)
Decideret nyfortolkning af en klassisk serie med mange skavanker fra moderne blockbuster gaming. Udemærket for hvad det er, men fans af de første spil kommer til at være ude efter blod. 11/03-14 6/10
141.
Fallout 3: Broken Steel
At det hævede level cap og muligheden for at spille videre efter slutningen på Fallout 3, er det mest interessante ved udvidelsen, siger det hele. Resten er for kampfokuseret til at være spændende. 03/03-14 4/10
142.
Fallout 3: Point Lookout
En markant anderledes setting end grundspillet giver friskheden der skal til, for man har lyst til at spille videre, så længe man kan acceptere teknikken og har realistiske forventninger til længden. 03/03-14 6/10
143.
Far Cry 3
Mange ting trækker op (landskaber, lydspor, stealth m.m.), men der bør komme et opgør med Ass Creeds platte gøremål og struktur, som kopieres 1:1 her. Ujævn teknik og alt for støjende vejledning. 03/03-14 7/10
144.
Dead Rising 2: Case West
Er stadig i besiddelse af en umiddelbar galskabsfyldt morskab, men omgivelserne er for kedelige og tilføjelserne for få til det kan anbefales til andet end fans af serien. 03/01-14 5/10
145.
Fallout 3
Moderne Elder Scrolls i Fallout universet hvor ødemarkens sørgelige tomhed viser sig at være et interessant bekendtskab, der passer perfekt til Bethesdas døde stil, bugs og copy/paste lokationer. 02/01-14 8/10
146.
Mirror's Edge
Unikt i den måde man påtvinges snarrådige reaktioner og af samme årsag ærgeligt at der er så få "rigtige" måder at gøre tingene på. Oplevelsen værd for panikken, atmosfæren og den stilrene arkitektur. 16/12-13 7/10
147.
Anachronox
Usædvanlig kreativt karakter design og langtidsholdbar humor overvinder let det visuelle design, der er så kedeligt udført som det er konceptuelt fantastisk, samt det tilhørende triste kampsystem. 03/12-13 7/10
148.
Perfect Dark
Overgår på alle måder N64 versionen med mere stabil teknik og online integration, mens det fastholder samme kreative kerne hvis lige i omfang og detaljerigdom stadig ikke er set i dag. 03/12-13 9/10
149.
Licence To Kill
Overraskende varieret og egentlig også sjovt på en primitiv måde, men som mange spil fra perioden er det så kort, at man ikke når at danne et ordentligt forhold til det. 20/11-13 3/10
150.
Uncharted 3: Drake's Deception
Karakterer og lokationer er vellavede, men igen går man efter laveste fællesnævner og bryder de regler man selv sætter op. Fornærmende i sin oppustede ubegavethed (singleplayer vurdering). 17/11-13 5/10
542 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »