X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bede-x

Vurderinger


6,2/10
Bede-x
529 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Dato Sortering Vurdering
1.
Journey To The Savage Planet
Positivt at spillet siden min PS4 gennemførelse er blevet patched med sigtehjælp og lock-on, selv om sidstnævnte kunne implementeres bedre. Oplevede flere, sikkert tilfældige, connection issues. 22/04 6/10
2.
The Surge 2
De mere varierede miljøer og et utal af vigtige mindre balance ændringer gør op for at det mister klaustrofobifølelsen fra det første. Føles næsten overdesignet, men også helt umuligt at slippe. (PC) 22/04 8/10
3.
Forza Horizon 4
Forrygende bilspil delvist begravet under manipulative service tiltag og skruppelløs kasinoøkonomi, som får det til at eksistere i en næsten progressionsløs tilstand trods barer der går op overalt. 16/04 7/10
4.
Platformance: Castle Pain
Der er noget fascinerende ved layoutet, hvor man kan se hele banen på en gang og det virker fremragende. Problemet er banen i ental. Det er alt for lidt. 16/04 4/10
5.
Platformance: Temple Death
Ligeså velstruktureret som det første, men stadig kun en bane. Og det er stadig for lidt. 16/04 4/10
6.
Tales From Space: Mutant Blobs Attack
Ikke alt touchscreen funktionalitet er lige elegant overført fra Vita'en, men nok stadig at foretrække over originalen, grundet skiftet fra 30fps til 60fps. 16/04 7/10
7.
Kingdom Rush
Fungerer grundlæggende eksemplarisk, men microtransactions kombineret med engangsudstyr gør det umuligt at stole på sværhedsgraden senere i spillet er tilfældig. 16/04 6/10
8.
Operencia: The Stolen Sun
Det er ærgeligt at manuskript og stemmeskuespil er på så lavt et niveau og at spillet bliver nedladende ved at fortælle løsningen på mange puzzles, for det meste andet er flot, vellavet og varieret. 16/04 7/10
9.
Plague Tale, A: Innocence
Hjertevarme karakterer i en gennemført setting og med fremragende pacing. Kræver dog accept af hyppige regelbrud, ulogiske svagheder og et stærkt håndhævet forbud mod at spilleren tænker selv. (PC) 16/04 7/10
10.
The Surge
Spillets “tilfældige” våbencomboer, kampsystemets magnetiske fastlåsning og kameraet der er for sløvt til at slippe lock-on, var stadig klare minusser i en ellers fornøjelig anden gennemspilning. 16/04 7/10
11.
The Surge
Har potentialet til at frustrere med den forpligtelse bevægelser fastlåses i og diverse sværhedsgradsudsving, men den ildevarslende trykkende stemning og de hårdtslående kampe er det hele værd. 08/04 7/10
12.
Super Mario Odyssey
Langt hen af vejen et fantastisk spil med alt den magi Nintendo er kendt for. Desværre påtvungne motion controls og påvirket af tidens trends med for meget overflødigt fyld. Skurrende visuelt stilmix. 03/04 8/10
13.
Moonlighter
Den simple forretningsdrift og huleudforskning vekselvirker hensigtmæssigt og skaber et fængende loop det meste af spillet. Begge dele burde dog være videreudviklet for at undgå stagnation til sidst. 27/03 7/10
14.
Ziggurat [Download]
Når man åbner for lidt i spillet, løfter det sig over hvad budgettet egentlig er til, uden man nogensinde glemmer de svage hit reaktioner, repetitive layouts og fjendernes provokerende ledende angreb. 20/03 6/10
15.
Void Bastards
Opsætningen virker nervepirrende og spændende i begyndelsen, men bliver ensformigt inden man er så meget som halvvejs igennem og så er der lang vej hjem for den i forvejen middelmådige spilmekanik. 19/03 5/10
16.
World War Z (2019)
Et hæderligt forsøg på at genskabe Left 4 Dead oplevelsen, der dog ikke når helt op på forbilledets niveau i følelse og stemning, mens der også savnes flere ting som fx splitscreen. 03/03 6/10
17.
Days Gone
Følger tidens trends til punkt og prikke, men med en mere elegant camouflering af de sædvanlige Ubisoft gøremål gennem storyline systemet. Måske for langt, selv om det aldrig bliver kedeligt. 03/02 7/10
18.
Journey To The Savage Planet
Kampsystemet virker som om det mangler lock-on, mens man savner mere og bedre musik, men fortræffelig - omend lidt bøvlet - udforsking i gakkede omgivelser, de steder spillet ikke påpeger alting. 03/02 6/10
19.
Remnant: From The Ashes
Fortræffeligt kampsystem der lykkedes med at overføre Souls mekanik til afstandskampe. Procedural generation får dog meget til at føles ligegyldigt, mens bossernes minion spawns vil frustrere mange. 27/01 7/10
20.
Earth Defense Force: Iron Rain [Download]
Mere succesrig i forsøget på at fange seriens essens end Insect Armageddon, selv om arenaerne og kampene er for små og simple ift. hovedserien. Samtidigt skæmmes oplevelsen af microtransactions. 23/01 6/10
21.
Gears 5
Majoriteten af hvad der virker er fra den klassiske Gears formel, mens nye tiltag enten ikke tilfører noget eller decideret skader oplevelsen. Mange bugs, instant death angreb og microtransactions. 23/12-19 6/10
22.
Darksiders III
Frameraten er selvfølgelig dårligere end PC udgaven på et nogenlunde system, men det er loadetiderne, der føles som den største og mest frustrerende forskel. Også enkelte ærgelige crashes. 22/12-19 7/10
23.
Darksiders III
One-note kampsystem og kompas + tutorial hints burde udelades, men ellers en fortrinlig blanding af Dark Souls og Metroid, med fryd leveret fra udforskningen og den labyrintiske omgivelsessammenhæng. 08/12-19 8/10
24.
Outer Wilds
Spillet uden forhåndskendskab, belønnes tilliden med inspirerende detektivarbejde, nervepirrende udforskning, aha-oplevelser, bevægende øjeblikke og et bankende varmt hjerte af lejrbål og skumfiduser. 21/08-19 9/10
25.
Prey (2017)
Trods trælse loadeskærme, for megen renden frem og tilbage, svage kampe og at det taber pusten til sidst, er man aldrig i tvivl om, at Arkane igen-igen har leveret noget af genrens allerbedste. 15/08-19 8/10
26.
A Hat In Time
Selv om det aldrig slipper sine indie rødder helt, er det mere vellykket end det har lov til at være og formår næsten at være for Super Mario Sunshine, hvad Yooka-Laylee var for Banjo-Kazooie. 15/08-19 7/10
27.
Timespinner
Igavania i alt andet end navn, men uden samme sans for detaljer, med manglende variation i udstyr og for meget repetition i mapdesignet. Også ret kort, med kedelige fetchquests og spildte tidskræfter. 24/06-19 5/10
28.
Kane & Lynch 2: Dog Days
Gør alt hvad det kan for at virke cool og filmisk, men det hele falder til jorden med den retarderede AI, den dårlige sigte mekanik, ineffektive våben og mange glitches. 09/11-17 3/10
29.
Super Lucky's Tale
Styringen føles ikke nær så god og baggrundene i sidescroller banerne er slørede på den originale XO grundet den halverede framerate og sjældne stutters, der kan æde input. Bør nok spilles på XOX. 08/11-17 5/10
30.
Super Lucky's Tale
Kameraet vil med garanti komme til at koste nogle liv og figurene føles en smule generiske, men banedesignet er heldigvis i den gode ende. Ærgeligt det er afsluttet så hurtigt. 08/11-17 5/10
31.
The Mummy Demastered
Stemningsfuldt især på lydsiden, men handicappes af for meget genbrug fra andre Metroidvania spil. Er en mindre irritation, at der ikke er et energi opfyldningssystem og så er det også for kort. 02/11-17 5/10
32.
The Turing Test
De fleste puzzles er ikke specielt godt udført og den lave sværhedsgrad hæves ofte, ved at gøre gåderne mere uoverskuelige, frem for mekanisk komplekse. Visuelt ensformigt og plottet for overfladisk. 30/10-17 5/10
33.
Dying Light: The Following: Enhanced Edition
Det flade landskab og buggy'en får udvidelsen til at skille sig ud fra hovedspillet, men det gør også parkour delen lidt kedeligere. Mange side quests, desværre langt færre historie missioner. 30/10-17 7/10
34.
Dying Light
Co-op og dag/nat cyklussen giver nyt liv til et ellers gammelt og overbrugt zombie tema, med Ubisoft Game som det underliggende fundament. Bedre end man skulle tro ud fra de præmisser. 30/10-17 7/10
35.
Harms Way
Taget i betragtning at det er produceret som en reklame, viser det sig at være en smule bedre og mere strategisk i multi player, end man tror. Selvfølgelig stadig dårligt og mangler indhold. 29/10-17 3/10
36.
Gunstar Heroes
Porten har mange svagheder, uden i større grad at påvirke gameplayet, der stadig fremstår opfindsomt og som en ekemplarisk udnyttelse af den originale hardware. 29/10-17 9/10
37.
SteamWorld Dig 2
Mere af det samme som det første, dog med mere håndlavet indhold og mindst ligeså fængende, selv om de fleste hemmeligheder er for lette at gennemskue, hvis man har prøvet genren før. 29/10-17 8/10
38.
Black
Kunne godt bruge flere fjendetyper og mere in-game musik, mens det er irriterende at man ikke kan skippe cutscenes i starten, men grundlæggende solidt og godt med et næsten Goldeneye agtigt feel. 29/10-17 7/10
39.
Castlevania: Portrait Of Ruin
Serien begynder at se gammel ud med tvivlsomme nyskabelser, alt for meget genbrug både fra serien selv og i spillet for at nå den rigtige slutning. 29/10-17 6/10
40.
Ori And The Blind Forest
Savner variation i fjender og angreb, mapdesignet er marginalt over krusedulle niveau og save funktionen gør det meste konsekvensløst. Hurtigt overstået genre letvægter i fabelagtig indpakning. 08/10-17 6/10
41.
Crysis
En bedrift at AIen er næsten lige så spilødelæggende som hvad Crytek præsterede i Far Cry. Frustrende sværhedsgrad, trælse køretøjskampe, kommunikerer elendigt og har håbløs joypad integration. 12/08-17 3/10
42.
Left 4 Dead
Muligvis overføldiggjort af toeren, men et fortrinligt co-op spil vurderet på sine egne præmisser, hvor den ubalancerede og uforudsigelige AI director er en stor del af charmen. Dog meget nemt. 07/07-17 8/10
43.
Fallout: New Vegas
Quests og fraktioner er bedre og mere komplekst sammenhængende end hos forgængeren, men omvendt er settingen også lidt mindre veludført og der er mange bugs. 07/07-17 7/10
44.
Dead Space 3
Mængder af genbrug, mekanikker tilpasset microtransactions og co-op så naturligt presset ind som en elefant i en elevator. Skole eksempel på hvad der sker, når et mindre hit forsøger at gå mainstream. 07/07-17 5/10
45.
Shadow Blade: Reload
Kører som man efterhånden forventer fra et Unity spil, er meget ensformet i baneopbygningen og har lidt præcisionsproblemer. Mobil rødderne mærkes tydeligt. 05/07-17 5/10
46.
Sacred 3
Friskt at det er kampsystemet, frem for grindingen, som driver værket, omend det havde hjulpet, hvis det var bedre udført og mere poleret. 04/07-17 5/10
47.
Clockwork Knight 2
Føles som anden halvdel af det første spil og ift. længde havde begge været bedst tjent med at være slået sammen. Stadig meget charmerende, hvis man kan leve med gentagelser af det førstes fejl. 04/07-17 5/10
48.
Clockwork Knight
På det rent personlige plan holder jeg både af spillet, stemningen og selv den floaty kontrol, men objektivt mærkes det tydeligt, at det er fra en transitions periode og det er alt for kort. 04/07-17 5/10
49.
Fieldrunners 2
Svært at vurdere for den gamle version der stolt proklamerede ingen microtransactions var faktisk ganske god. Den nuværende derimod er den sædvanlige dosis reklame spamming og penge plageri. 04/07-17 5/10
50.
Inside
Et naturligt skridt videre i rækken fra Limbo, med mindre frustration, hvor tematikken løftes og kommunikeres bedre gennem miljø samt puzzles. Endelig en dansk udvikler man kan holde i højeste esteem. 28/05-17 8/10
529 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »