Følgende er nogle nedslag på forskellige tidspunkter i spillets udvikling, som fortæller lidt om hvor langt vi var i løbet af de tre måneder.

1/6/2006
En bruger skriver om spilkonkurrencen på Play:Right. En halv time senere taler Rune og Jimmy sammen, om det ikke var noget, man burde være med i - efter tidligere at have lavet et par mindre spilprojekter sammen. Der enes om at vende det nærmere, hvis vi kan finde et interessant og ikke alt for krævende koncept.

2/6/2006
Rune foreslår et co-op Cannon Fodder-agtigt spil, hvor spillerne skal samarbejde som to terrorister og sprænge bygninger i København. Idéen droppes da man ikke kan bruge to mus på en normal pc'er, og det næppe heller vil score mange point på originalitet.

3/6/2006
Rune tænker videre og kommer frem til idéen om et spil baseret på interviews mellem politikere og medier, der skal handle om spindoktorernes indflydelse. Arbejdstitlen er Mediemagt, og kun interview-runden er fastlagt.

4/6/2006
Jimmy synes om idéen og foreslår de ting, der siden bliver til beviser og forberedelsesrunden. Jimmy er usikker på hvor meget han kan bidrage med, og foreslår at vi annoncerer efter flere deltagere.

5/6/2006
Rune skriver en helt masse ned og forsøger generelt at få hele idéen og konceptet gjort forståeligt på skrift, så der er en nogenlunde klarhed over, hvad planen er.

8/6/2006
Et overraskende stort antal melder sig som interesserede i at bidrage til spilprojektet. Der går en masse tid med at forklare og tale frem og tilbage. Mange har ikke deltaget i noget lignende før, og har ikke rigtigt nogen idé om, hvad det vil kræve at lave et spil.

13/6/2006
Rune får i praksis fast arbejde midt i det hele, og pludselig er spilprojektet ikke så nemt at klemme ind i mellem freelance-opgaver.

17/6/2006
Rune opretter internt forum til yderligere diskussion mellem dem, der seriøst synes at have noget at bidrage med. Deltagerantallet er skrumpet voldsomt ind igen. Endelig holdsammensætning ender med at være: Rune, Jimmy, Mette, Daniel, Jannik, Lasse.

18/6/2006
Daniel har lavet en del grafik, herunder det endelige logo, og lagt stilen for udseendet.

19/6/2006
Jimmy og Mette får barn #2, tillykke.

26/6/2006
Rune tegner de første deciderede tegninger til spillet, forsøger stadig at ramme en brugbar stil.

27/6/2006
Jimmy færdiggører v0.01 af koden, spillet er for første gang "spilbart" og vi kan nogenlunde se, hvad det er, vi er ved at lave.

29/6/2006
Jimmy laver midlertidig lyd til spillet.

30/6/2006
Mette skriver (over flere dage) koncepterne for de forskellige sager, resten af spillet baseres på.

2/7/2006
Rune tegner de første brugbare tegninger, som ender med at være i spillet.

6/7/2006
Jimmy tilføjer meningsmålinger, talebobler, knapper og mange andre ting.

7/7/2006
Rune koder et PHP-baseret værktøj til at skrive dialogen i. Som forventet blev det for uoverskueligt og besværligt at lave så meget XML i "hånden". På denne måde kan vi også allesammen arbejde på de samme tekster.

12/7/2006
Interview-runden er ved at fungere, og det er på høje tid at få planlagt forberedelsesrunden, som stadig er meget konfus.

13/7/2006
De første udkast til musikken kommer fra Lasse.

19/72006
Konceptet ændres så man kan bruge beviser overalt i interviewet.

23/7/2006
Jimmy tilføjer muligheden for at vælge person til interviewet.

1/8/2006
Mette og Jimmy færdigskriver den første sag. De øvrige vokser sig langsomt større med flere og flere replikker, som også Rune fylder på.

5/8/2006
Der bliver enighed om konceptet for forberedelsesrunden, og den bliver med det samme indført. Daniel laver de første, simple animationer.

6/8/2006
Rune bliver færdig med de sidste persontegninger. Jimmy indfører animation - med lip-sync ;)

7/8/2006
Hele pointsystemet har været udskudt i længere tid, men nu er der et koncept på, hvordan det skal fungere.

10/8/2006
Det endelige pointsystem indføres.

18/8/2006
Daniel bliver færdig med de sidste ikoner.

19/8/2006
Spillet er nu så langt, at man kan spille det igennem fra start til slut, og få en helhedsoplevelse af, hvordan det ender (og hvad der ikke fungerer).

21/8/2006
Rune laver webside om spillet.

22/8/2006
Betatest startes.

26/8/2006
Jimmy tilføjer baggrunde til studiet, efter det omsider er blevet klarlagt, hvordan det skal fungere.

27/8/2006
Rune laver endelig farvelægning af figurerne, efter Daniel alligevel ikke kunne finde tiden.

28/8/2006
Lasse og Jannik leverer en næsten færdig udgave af musikken, der nu er et komplet nummer.

29/8/2006
Rune laver endelig animation på figurerne af samme grund som ovenfor.

30/8/2006
Mette og Jimmy bliver færdig med første "draft" af den ottende og sidste sag. Herfra gælder det "kun" rettelser og finpudsning af dialogen.

31/8/2006
Antallet af indlæg i det interne diskussionsforum om spillets udvikling passerer 900 styks - når vi op på 1.000 inden aflevering? ;)

1/9/2006
Daniel laver introsekvens til interviewrunden.

2/9/2006
Jimmy retter de sidste bugs og Rune får omsider tilføjet muligheden for at bruge beviser optimalt på bestemte steder i interviewet.

3/9/2006
Mette og Rune tilføjer de sidste replikker og retter de sidste slåfejl i dialogen (forhåbentligt).

4/9/2006
Spillet er så færdigt som det bliver. Afleveringsfristen er nået og spillet er afleveret.