Mission: Red arcademaskiner


Hvad laver vi på museet, når vi ikke lige holder åbent? Vi redder blandt andet arcademaskiner. Denne gang havde en automatopstiller på Fyn mistet muligheden for at have port på sit lager - det betød at ingen store arcademaskiner ville kunne komme ud. Alt der ikke blev hentet inden for en uge blev derfor hugget op. Vi droppede alle andre planer, og tog afsted en meget, meget tidlig morgen den første dag... 1/43 Inden vi har kørt tyve minutter går bremserne i stykker - det starter godt. Vi er dog endnu kun på vej efter lastbilen, som skal køre langt det meste af turen, så vi fortsætter. Uden at bremse... 2/43 Så er lastbilen hentet og turen går mod Fyn. 3/43
Vi holder for første (men ikke sidste) gang i kø på den gamle Lillebæltsbro. Ikke særligt sjovt når man har broskræk... 4/43 Så er vi nået frem til destinationen på Fyn, men der er ingen hjemme... 5/43 Så frem med N-Gagen for at ringe efter nogen til at låse op. 6/43
Og vi er inde. Her er nogle af de maskiner, der står parat til at ryge ud... 7/43 Og nogle flere. Alle er - jævnfør grunden til at de skal væk i første omgang - store, klodsede og tunge. Fint symboliseret ved Revolution X, hvor man skal være to mand bare til at løfte kontrolpanelet... 8/43 Første maskine bliver denne Cisco Heat sitdown. Næppe genrens højdepunkt, men denne blanding af Out Run og Chase HQ er alligevel lidt unik, sædet bevæger sig og maskinen fungerer komplet. 9/43
Cisco Heat ombord på lastbilen. 10/43 To Revolution X gør den selskab. 11/43 Bilen er blevet fuld, og vi gør klar til den tre en halv time lange hjemtur... 12/43
Monoton kørsel der går endnu langsommere, nu der er fuldt læs på. 13/43 Omsider hjemme og det er allerede blevet mørkt igen. 14/43 Første aflæsning på begyndes. Forrest en Cyber Sled og en Super Soccer Stars fra Konami. 15/43
Cyber Sled placeret på vores Lager #4-B... 16/43 Cisco Heat aflæsset. 17/43 Dag 2 og vi er afsted igen. Denne gang knap så tidligt, da vi ikke skal hente en lastbil først. 18/43
Hurtigere går det heller ikke af at broskrækken nødvendigører en tur gennem Vejle fremfor Vejlebroen. 19/43 På Fyn igen og klar til næste læs. 20/43 Så er det meste kommet ombord. 21/43
Der er lige plads til at stable lidt ekstra småting ind. 22/43 Og lige tre en halv time hjem igen... 23/43 Aflæsning af 50" storskærme og andre "småting". 24/43
En Exhaust Note og en kvart Four Trax mangler stadig at komme af. 25/43 Så er hele det andet læs kommet af, og lageret er allerede fuld. Hvilket egentligt var efter den oprindelige plan, men vi har lige fundet ud af, at vedkommende der skulle have haft After Burneren er sprunget fra, så nu skal der lige laves plads til den. 26/43 Så er alt stablet mere sammen, der er ryddet op og nu lidt plads igen. 27/43
Dag 3 og den sidste tur til Fyn er i gang. 28/43 Og vi holder på Lillebæltsbroen... Igen... 29/43 En After Burner sitdown på liften. Komplet vejer den godt et halvt ton, så vi har pillet alt af den, så liften kan klare den. Håber vi... 30/43
After Burner ombord. 31/43 Vedkommende der skulle have haft denne T-Mek sprang fra, så den skal vi også lige have med. 32/43 Og så er der helt ryddet. Vi har fået alt med. 33/43
Parat til at forlade Fyn for sidste gang i denne omgang. 34/43 Forklaring på hvorfor vi konstant skal holde på Lillebæltsbroen: Bane Danmark er ved at male den. Det var de i øvrigt også, da vi også måtte holde på den tilbage i foråret... 35/43 På hjemvejen rammer vi rush hour i Vejle. Kø overalt. Det tager over en time bare at komme igennem byen, og det bliver alt for sent og mørkt til, at vi kan nå mere den dag. 36/43
Dag 4. After Burner aflæsses. Don't try this at home... 37/43 Alt ommøbleret igen, så både T-Mek og After Burner kan klemmes ind på lageret. 38/43 Og det lykkes. 39/43
Dog måtte en del mindre ting så transporteres tilbage til os selv, for at vi kunne få plads til de ekstra ting. 40/43 Blandt andet en Dead Or Alive og en Magical Spot (med én hærget side og én perfekt side) må overvintre på museet. 41/43 Og så skal vi bare tilbage med en lastbil igen. 42/43
Hvor der heller ikke er nogen hjemme, så vi må sidetalke os til en løsning. Og derefter køre endeligt hjem - uden at bruge bremserne... Og sådan gik fire dage på at redde en håndfuld arcademaskiner fra lossepladsen. 43/43