X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Støj


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 21/04-04 11:10 
Kan det på nogen effektiv måde lade sig gøre at skille sig af med den voldsomme støj fra Ps2'en?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/04-04 11:30 
No problem, jeg har sat en variabel modstand på blæserne i alle mine konsoller, nemt, billigt og yderst effektivt, det eneste der støjer nu er når drevene læser...

Der er selvfølgelig en chance for meltdown, men jeg har kørt med det i flere år uden nogen form for overophedning, silence is golden.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 12:24 
Hvordan med de nyere modeller? Er de ikke næsten lydløse?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/04-04 12:58, rettet 26/04-04 23:07 
Så er det nok fordi du ikke har hørt "lydløs" (ny model eller ej), når jeg har venner på besøg så spørger de tit om maskinerne egentligt er tændt ;) (GC, PS2)

Støj

Billede af min XBOX, første model, det eneste der støjer igennem er harddisken og noget access på DVD drevet, den støjer stadig lidt, men meget mere "behageligt".

Hvorfor går jeg op i det?, simpelthen fordi jeg ser det som... erm.. STØJ, der er folk som er ligeglade, men der irritere mig meget, specielt fordi jeg ikke ser grund til at de skal larme som en Boeing 747.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JuggernautJuggernautSkrevet 21/04-04 12:59 
Jeg mener ikke min version er så gammel. Kan ikke huske den præcise version, men købte den for ½ år siden cirka. Jeg kan selvfølgelig være uheldig at det er en gammel model der lå på lageret og samlede støv...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
psychomantispsychomantisSkrevet 21/04-04 13:13 
Hvis der er inbygget IR sensor til fjernbetjening, er det en ny "støjsvag" model.
JuggernautJuggernautSkrevet 21/04-04 13:56 
Det har jeg ikke bemærket :) Den larmer som et lokomotiv desværre.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 21/04-04 16:36 
Det ser virkelig fedt ud det der, Star Soldier. Er det et indgreb du vil forklare yderligere til os, der ikke selv kan udtænke vores elektroniske kredsløb? :)
Jeg er godt nok lidt nervøs med overophedning. Det du gør er vel bare at gøre blæseren svagere? Det lyder ikke helt sikkert for mig. Det er jo ikke fordi min PS2 står midt ude på gulvet og trækker frisk luft fra vinduet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 21/04-04 16:45, rettet 21/04-04 16:45 
Jep det giver færre omdrejninger pr. minut.

Faktisk fuldte der sådan et mellemstik med en modstand på, til min CPU køler, som jeg kunne sætte i mellem for at bringe blæsehastigheden og dermed gøre den mindre støjsvag :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/04-04 16:59 
Sumez>
Er det et indgreb du vil forklare yderligere til os, der ikke selv kan udtænke vores elektroniske kredsløb? :)

Jeg er godt nok lidt nervøs med overophedning.

Det er faktisk ikke så magisk og ret nemt at lave, jeg har valgt at bruge en variable modtand (potentiometer) på 100-220Ohm (se link), det er vigtigt at i køber en som kan tage noget effekt, dem jeg bruger er på 4W.

Modden: klip den røde ledning over til blæseren og lod den imellem, ganske enkelt, nu kan i regulere blæser hastigheden som i vil, modden er yderst effektiv, tro mig.

Overophedning: jeg har lavet omkring 10 af slagsen lige fra PS2 til Panasonic Q og alle har kørt uden problemer i flere år nu, jeg har selv presset mine maskiner ret hårdt (lukket inde i et tv skab i en stegende sommer hede), selv der var der ikke tegn på nogen overoph., luften der kommer ud fra maskinerne er stadig "kølig", ingen VARM luft, husk på at maskinerne også bliver solgt i lande hvor der er HOT, så det er nok normalt at fabrikkerne sætter max. rpm på (blah blah).

Potent...
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SumezSumezSkrevet 21/04-04 17:02 
Kører du så normalt med all 220 ohm?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/04-04 17:09, rettet 21/04-04 17:10 
Jeg bruger selv 220Ohm (fordi jeg købte stort ind af dem engang), med den kan du regulere blæseren fra nul-fuld rpm. hvor der kun bliver brugt omkring 1/3 del af modstanden (før der er nul rpm), så jeg vil tro at 100Ohm er mere præcist (Du bruger så hele området i potentiometeret), enkelt men svært at forklare ;)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 18:26 
Star Soldier>
Luften der kommer ud fra maskinerne er stadig "kølig", ingen VARM luft, husk på at maskinerne også bliver solgt i lande hvor der er HOT, så det er nok normalt at fabrikkerne sætter max. rpm på (blah blah).

Min helt normale Xbox blæser varm luft ud - Er det ét problem? *Husk på at jeg er en tech-spade*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 21/04-04 18:42 
Sumez>
Jeg er godt nok lidt nervøs med overophedning.

Alternativt kan du skifte blæserne ud, med nogle mere støjsvage i stedet (men der er selvfølgelig dyrere). Det skulle ikke være ret svært, og der er nogle links i nogle af de gamle tråde.
JuggernautJuggernautSkrevet 21/04-04 18:48 
Jeg har hørt at blæseren skulle være ret lille og man i worst case bliver nødt til at skære i kabinettet for at få plads til den nye.
Jeg synes det Star Soldier snakker om lyder rigtigt godt. Og hvis han har testet det i så lang tid som han siger, kan det da ikke være helt tosset.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KTCKTCSkrevet 21/04-04 19:14 
Det er meget normalt, at der kommer varm luft ud af en Xbox...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 21/04-04 19:25 
Juggernaut>
Jeg har hørt at blæseren skulle være ret lille og man i worst case bliver nødt til at skære i kabinettet for at få plads til den nye.

Jeg har nu læst flere steder om løsninger, der med den rette blæser sagtens kunne passe i kabinettet.
JuggernautJuggernautSkrevet 21/04-04 19:56 
Fair nok :) Det vil jo kun være bedre ikke sandt?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
jaesjaesSkrevet 21/04-04 20:18 
Jo, men det kan godt blive halv-dyrt, hvis man skal fikse alle sine konsoller, da en god blæser alene, let kan koste 100-150 kr.
JuggernautJuggernautSkrevet 21/04-04 21:04 
Jeg vil med glæde ofre 150,- pr konsol hvis jeg kunne slippe for den kraftige støj :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig