X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal i parken


Svar
CoreCoreSkrevet 21/04-04 09:50 
Hvem skal over og se Slipknot med Metallica som afterparty i parken her i Maj. Og er der nogen der har hørt noget officielt ang. det tredje band der spiller ?

Jeg har en idé til en mulighed for hvem det kunne være, det er dog kun mit eget tankespind den er opstået i, og så lige tilsat en lille portion ønsketænkning. Men da Slipknot blev offentliggjort som værende det ene opvarmningsb... Se hele indlægget
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
73 emne(r).
1 2 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 21/04-04 09:50 
Hvem skal over og se Slipknot med Metallica som afterparty i parken her i Maj. Og er der nogen der har hørt noget officielt ang. det tredje band der spiller ?

Jeg har en idé til en mulighed for hvem det kunne være, det er dog kun mit eget tankespind den er opstået i, og så lige tilsat en lille portion ønsketænkning. Men da Slipknot blev offentliggjort som værende det ene opvarmningsband, der sagde Metallica selv at der ville være et tredje band, med mindst lige så stor status som Slipknot, men det var hemmeligt hvem det var, fordi at det skulle være en slags surprise. Men til sommer skal Metallica på tour i bl.a. England sammen med Linkin Park, og Linkin Park skal efter sigende spille i Hamburg et par dage før showet i parken, og i Sverige et par dage efter.

Makes you wonder...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 10:01 
Ja jeg skal derind, hehe, men heldigvis er det da ikke linkin park der er det 3.
Faktisk har det været offentlig gjordt længe at det er lostprophets der er de andet band.

Jeg er også lidt ked over at slipknot er med som opvarmere, jeg havde håbet vi havde set devildriver eller damageplan eller sådan noget, som desværre er ret utænkelige.
CoreCoreSkrevet 21/04-04 10:23 
Hvor nederen, Lost Prophets er da ingen steder i nærheden af samme status som Slipknot.

Det skal så lige siges at jeg har et rimelig stort anti-parti mod Metallica, jeg kommer egentlig kun fordi at jeg følges med 15-20 kammerater, og så for at se Slipknot, så nu er jeg fatisk ude i noget med at give 500 + togbillet fra Skanderborg til Kbh. for at se Slipknot (for anden gang). Nu er jeg da mere fristet til at droppe parken, og tage ind og se Soulfly ugen før...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 10:50 
hehe ja alle har sine forskellige musiksmage, jeg er bare ikke lige til mallcore metal.
HankyHankySkrevet 21/04-04 13:51 
Bwaha .. Kom Linkin Park havde jeg været der.
Men uden, så not.

Linkin Park er lige min musiksmag og det lyder for godt.
Tror Konsolkongen vil give mig ret =)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CoreCoreSkrevet 21/04-04 17:55 
mallcore ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 18:10 
Hehe, Skændsels ord for Nu-Metal. Det er nok are fordi at os som hører old-school Heavy Metal vi er sure over at det er dem som spiller Nu-Metal der skorer kassen og ikke dem som spille det som vi kan lide, hehe:)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-04 18:38 
Hanky>
Linkin Park er lige min musiksmag og det lyder for godt.
Tror Konsolkongen vil give mig ret =)

Så skidt da ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 21/04-04 18:48, rettet 21/04-04 18:49 
Jeg er helt klart også mere på til det old-school metal, men Nu-metallen har skaffet os en masse fede bands som Korn, Slipknot, System Of A Down & Mudvayne m.m.

Og det er vel ikke deres skyld at alle fede bands lukker og slukker som Pantera, Sepultura, Faith No More, Suicidal Tendencies & Fear Factory har gjort(og Death, men det er vist nærmere bare livets gang), desuden er Mallcore vel ikke lige ordet man kan bruge om Slipknot, især ikke i en tråd der relaterer til Metallica for hvis nogle er kommercielle så er de vist vinderne, og Devildriver lyder måske old-school, men de havde nok ikke fået så meget opmærksomhed hvis ikke det var for Dez Farfaras medvirken.
:-D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 19:22 
Jeg siger heller ikke at Devildriver er Old-School, men jeg kan godt lide andet musik end Old-School Metal.
Jeg vil da bestemt mene at Slipknot er Nu-Metal, men det er jo helt på til en selv.
Du har helt ret i at Metallica er super meget Komercielle, men deres nye musik er jo også noget lort. Den eneste grund til at jeg skal ind og se dem er fordi at jeg håber på at de spille noget fra de gamle plader(Kill em all, Ride the Lightning og Master of Puppets).

Jeg synes heller ikke at Korn, Slipknot, System Of A Down & Mudvayne er særlig fede jeg syns det er noget lort rent ud sagt.
-Korn er det syge MTV band og lever på MTV's reklame, deres gamle musik var ok, deres nye skoder.
-Slipknot virker bare som nogle popdrenge der leger maskebal og det mest omtalte ved bandet er maskerne.
-System of a Down er det eneste som jeg ikke brækker mig opver ved at høre i radioen da jeg syns det er nogle ok ting de laver, men bestemt ikke noget at råbe hura for.
-Mudwayne er en flok tøsedrenge der vil prøve at være seje, ved at spille noget lidt hårdere musik.

Men husk det her er min mening ;)
CoreCoreSkrevet 21/04-04 19:31 
Hehe la' mig gætte: Du er en af dem der fældede en glædeståre da Bruce Dickinson kom tilbage i Iron Maiden :-)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 19:51 
Hehe netop :-)
CoreCoreSkrevet 21/04-04 19:56 
Så er der jo ikke så meget andet for at vi må græde os i søvn over Panteras afgang ved døden, og håbe på et fremtidigt revival, mens vi slår tiden ihjel med Superjoint Ritual, Damageplan, Machine Head og Ill Niño...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 20:02 
nemlig, Damageplan er fede det er bare lidt surt at de gerne vil have det til at lyde fuldstændig som Pantera.
Et andet fedt band at slå tiden ihjel med er Crowbar, Motorhead(ved ikke om de spiller mere) og Static-X.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/04-04 20:08 
I skulle prøve noget Killswitch Engage eller God Forbid - det er godt :)

Kan dog også godt lide Machine Head, Slipknot, Damageplan m.fl.
(...)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 20:09 
Killswitch Engage og God Forbid er ok men ikke mine yndlings.

Mine yndlings musik genre er klart: Old-school metal og Power Meatl og Melodic Death Metal.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/04-04 20:12 
Calle>
Static-X.

Du kritiserer Slipknot og kalder det for mallcore, men kan godt lide et så middelmådigt nu-metal band som Static-X?!
(...)
CoreCoreSkrevet 21/04-04 20:22 
Static X er da også for fede...

Damageplan er helt sikkert fedt nok, Darrel er nok en af genrens hårdeste guitarister, det bliver bare aldrig lige så fedt som det var da Phil Anselmo stadig var med i klubben...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 20:24, rettet 21/04-04 20:24 
Fox McCloud>
Calle>
Static-X.

Du kritiserer Slipknot og kalder det for mallcore, men kan godt lide et så middelmådigt nu-metal band som Static-X?!

Ja, dét forstod jeg heller ikke helt?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/04-04 20:30 
Core>
Static X er da også for fede...

Om man kan lide dem eller ej, så kan man ikke afvise, at de også hører under alt/nu-metal genren, som Calle jo kritiserer så kraftigt.

Og så når de jo ikke et band som Slipknot til sokkeholderne ;)
(...)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 20:40 
ja jeg ved godt de hører under nu metal genren men på en eller anden underlig facon syns jeg de er fede.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 20:42 
Nu æder I mig vel ikke for at elske Slipknot?

*dukker sig*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CalleCalleSkrevet 21/04-04 20:43 
nejenej jeg respekterer folk for deres musiksmag, bare jeg må kritisere dem indimellem især dem der hører pop.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/04-04 20:47, rettet 21/04-04 20:49 
Born2Play>
Nu æder I mig vel ikke for at elske Slipknot?

Overhovedet ikke. Join the club ;)

Dog må jeg indrømme, at sangen "Duality" fra den kommende Vol. 3 The Subliminal Verses, til trods for at være en OK sang, ikke rigtigt lyder som Slipknot som man kender dem - det er slet ikke aggressivt nok :) Det lyder mere som Corey's sideprojekt Stone Sour.
(...)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 20:51, rettet 21/04-04 20:57 
Fortells me hvor du har hørt cd'en?!! My gawd kom frem med det :-)

Edit: Doh! Deres HP!

Nope - Det var: pulse of the maggots.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 21/04-04 20:57 
Fox McCloud>
Og så når de jo ikke et band som Slipknot til sokkeholderne ;)


Jooeee....det vil jeg nu mene at de gør, ikke at de er direkte bedre, men de har da mindst ligeså meget at byde på, især nu hvor de har vist en helt anden side af dem selv med deres nye album, Slipknot er fede, men de sidder altså lidt fast i det de hele tiden har lavet, jeg kan egentlig godt forstå når Corey Taylor mener at de ikke har den store fremtid, desuden er det nye nummer jeg har hørt (Don't get close) langt fra at være noget at det bedste de har lavet.

Anyway, Slipknot kommer til at smadre parken, og det bliver fedt, det må da være underligt for Lars Ulrich at skulle på, efter en trommeslager der er så meget federe...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 21:11 
Har i aldrig hørt bands som:

Iced Earth
Blind Guardian
Manowar
Hammerfall
Dreamevil

Det er det som man kalder power metal.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/04-04 21:17 
Har ikke hørt om et eneste af dem :) Jeg er mere til hardcore/metalcore bands såsom førnævnte Killswitch Engage og God Forbid, samt Shadows Fall, Every Time I Die, Poison the Well, Dillinger Escape Plan, Unearth m.fl.
(...)
CoreCoreSkrevet 21/04-04 21:21 
Deftones RULES!!!!!

Blind Guardian har lavet den fedeste version af Mr. Sandman (tror jeg nok den hedder), den må ligge på top 10 over historiens fedeste covernumre, ellers er power-metal ikke lige min stil.
Er mest til Trash- og NU-metal, og til en hvis grad dødsmetal, men mest det ældre som Death, Sadus, Morbid Angel, Obituary & Fear Factory, men ellers er jeg rimelig klar på rigtig mange genrer, faktisk har jeg købt Chicago-soundtracket idag :-) Og ja, det var med vilje, og ja, jeg er glad for det.

HEY!!! Glemmer vi ikke Disturbed ???
Hvis ikke i kender det så:
NU-metal-drengene skal nappe det første,
og dig Calle du må da kunne se det fede i deres andet album...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CalleCalleSkrevet 21/04-04 21:28, rettet 21/04-04 21:32 
disturbed er ok.
Shadowsfall er også rigtig fede.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 21:46 
The Locust ;-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/04-04 14:21 
Uanset hvor vild man er med power metal, så skylder man sig selv at tjekke Blind Guardian! Albummet "Nightfall In Middle-Earth" er super super fedt, og "Imaginations from the Other Side" er også rigtig fedt!

Men speaking of Death Metal .... Der findes jo masser af gode bands, mine ynglings skiver er Morbid Angel "Covenant" og "Domination", Immolation "Close to A World Below". Uden tvivl albums der har SÅ meget at byde på!
Tjek mit band www.usipian.dk - vi er flere gange blevet sammenlignet med bl.a. ovennævnte bands, Death, Angel Corpse og har i det hele taget fået rigtig gode anmeldelser på vores nyeste materiale. :-)
Bare kom med jeres meninger ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 24/04-04 14:46 
Jeg tjekkede lige jeres side, da jeg også selv spiller lidt.

Sikke nogle vrede unge mænd I ser ud til at være ;)

Et rigtig godt designråd: Benyt en skriftfarve, der er i (markant) større kontrast til baggrunden. Selvom det ser brutalt ud, så er det totalt umuligt at læse andet end jeres overskrifter.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 24/04-04 15:35 
Calle>

-Korn er det syge MTV band og lever på MTV's reklame, deres gamle musik var ok, deres nye skoder.

Det er dog meget sjovt at det faktisk er flere år siden at KoRn rigtigt har været på MTV. "Issues" er blandt de bedste albums jeg har hørt, og at sammenligne KoRn med Nu-metal bands viser altså bare hvor lidt man ved om genren.

Nu-metal: Det danske band Stomped viser ret godt hvor ringe denne genre egentligt er. De har lavet et ærketypisk album i genren.

KoRn kan på ingen måde sammenlignes med denne slags musik, og det virker ærligt talt lidt gammeldags at begynde at sammenligne så forskellige stilarter.

Hvis man vil stille det så utroligt stereotypt op skal man jo sige at alle vrede/selvhads bands er Nu-metal. Hvilket altså gør Nirvana, Soundgarden og alt Emo-core til Nu-metal.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/04-04 15:59 
Hvis KoRn ikke er alt/nu-metal, hvad pokker vil du så kalde dem?! Jeg vil da mene, at det er alment kendt, at KoRn hører til denne genre.

Just for the record, så er jeg ikke fan af bandet, selvom de da har lavet noget OK materiale.
(...)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/04-04 16:26, rettet 24/04-04 16:27 
Azalon: Jeg var lige inde og høre jeres materiale og jeg er sgu pænt imponeret! Det lyder meget professionelt og i kan tydeligvis jeres kram. Også nogle flotte ord i får med på vejen af diverse sider/blade.
At jeg ikke bryder mig om forsangeren er så en anden sag, men det er nok fordi jeg normalt ikke hører black metal, og derfor ikke er vant til de konsekvent meget dybe brøl. Jeg kan bedre lide den type vokal der hører hardcore/metalcore/deathcore genren til (f.eks. tyske Heaven Shall Burn) og som er lidt lysere...
(...)
CronossCronossSkrevet 24/04-04 16:32, rettet 24/04-04 16:55 
Fox McCloud>
Hvis KoRn ikke er alt/nu-metal, hvad pokker vil du så kalde dem?! Jeg vil da mene, at det er alment kendt, at KoRn hører til denne genre.

Just for the record, så er jeg ikke fan af bandet, selvom de da har lavet noget OK materiale.

Du vil så mene at alternative metal og Nu-metal er det samme?

KoRn er i sagens natur meget svære at definere, da deres musik er meget forskellig. Hvis man SKAL kalde dem noget må det være hardcore, da de klart deler flest lighedspunkter med denne genre. Enhver bør kunne høre at KoRn og Stomped ikke lyder tilnærmelsesvist ens.

Hvis i endeligt vil have en teknisk definition på genren, så må det være Drop-D guitar, sange kører ud fra en standdard blues-skala, og en vokal der er en blanding af lidt råb og en del "rap".
KoRn har lavet een sang der kører fra E til C, og der er vist ikke mange der vil påstå at Jonathan Davis rapper. Derudover har KoRn aldrig tunet guitarene i drop D.

Jeg hører altid folk sige: KoRn er Nu-metal. Når man så spørger dem hvorfor de mener det, så svarer de altid bare at "det ved man da". Men nu spørger jeg så: Hvorfor er KoRn Nu-metal, når de intet har til fælles med genren.
WehnerWehnerSkrevet 24/04-04 16:51 
Har ikke nogen forstand på de genrer, I diskuterer, men:

En blues-skala i E består af E G A Bb H D,
så skiftet fra E til C forekommer således ikke. Og jeg går ud fra, at du mener tonearten E, der vel er den eneste, de fleste heavy-bands benytter :)

Kører det meste heavy i øvrigt ikke i frygisk, eller ren (Aolisk) mol? Der er også en til, der bruges en del, men jeg kan aldrig huske, om det er harmonisk eller melodisk mol den hedder. Det er ren mol med hævet septim. Frygisk benyttes også med hævet septim (ved jeg ikke hvad hedder, men de hævede septimer i molskalaer giver et tyrkisk udtyk).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/04-04 16:52 
Nu har jeg aldrig hørt om Stomped, så dem kan jeg ikke kommentere.

Ang. alt/nu-metal, så står der følgende i AMG's musikdatabase under "Alternative Metal":

"Korn, Marilyn Manson, and Limp Bizkit were the biggest stars of this new movement — sometimes dubbed aggro-metal, nu-metal, or (incorrectly) hardcore..."

Det kan jeg kun erklære mig enig i. Om nu-metal så i nogle folks øjne har fået en lille sidebetydning i form af, at referer til det allermest radiovenlige indenfor metal-genren skal jeg ikke kunne sige.

Cronoss>
Hvis man SKAL kalde dem noget må det være hardcore, da de klart deler flest lighedspunkter med denne genre.

?
(...)
CronossCronossSkrevet 24/04-04 16:55, rettet 24/04-04 16:59 
Det vil sige at du rent faktisk mener at de tre nævnte bands lyder ens?

Jeg hører ikke specielt meget KoRn mere, men at definere dem som værende nu-metal er bare så forkert at det bare bliver dumt.
Som sagt: Hvad folk synes om KoRn definerer altså ikke deres genre. Som jeg forklarede før er KoRns guitare stemt ligesom hardcore-guitare, deres riffs er uafhængige af de klassiske nu-metal skalaer, og deres vokal er om ikke hardcore, så i hvert fald så langt fra rap at det er helt utroligt.

Kald det groove-metal eller hardcore, men kald det ikke nu-metal blot fordi folk synes at det er dårligt. Marilyn Manson har jo i øvrigt overhovedet heller intet at gøre med nu-metal, så det viser jo bare hvor lidt jeg giver for den hjemmeside ;)
CronossCronossSkrevet 24/04-04 16:57 
Wehner>
Har ikke nogen forstand på de genrer, I diskuterer, men:

En blues-skala i E består af E G A Bb H D,
så skiftet fra E til C forekommer således ikke. Og jeg går ud fra, at du mener tonearten E, der vel er den eneste, de fleste heavy-bands benytter :)


Sorry, udtrykte mig naturligvis helt forkert.
Jeg mente blot at langt de fleste nu-metal sange kører i en standdard blues-skala (stemt et par toner ned naturligvis), og at skiftet E til C så stort set altid bliver benyttet i C-stykkerne.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/04-04 18:10 
Wehner>

Cool, spiller du i et band?
Ja, man skal jo være lidt "alvorlig" at se på ;-)
Mht. design, så synes jeg du bør tjekke lysstyrke og kontrast på din skærm, for jeg har set sitet på adskillige skærme, og jeg har ikke oplevet nogle problemer. Jeg har heller ikke fået "klager" over det før. Men alligevel tak for tippet, det vil jeg tage op til overvejelse. :-)

Fox McCloud>
Azalon: Jeg var lige inde og høre jeres materiale og jeg er sgu pænt imponeret! Det lyder meget professionelt og i kan tydeligvis jeres kram. Også nogle flotte ord i får med på vejen af diverse sider/blade.

Tak, tak for de pæne ord :-)
Vi har fået lavet en del nye numre den sidste års tid, og skal til at indspille album i løbet af sommeren.
Mht. vokalen, så er det jo selvfølgelig en personlig sag hvad man foretrækker, men jeg er ikke enig i at den kan kategoriseres som black. Death Metal er jo typisk dybt growl hele vejen igennem, og det kan jeg godt sætte mig ind i, at nogle ikke gider høre hele tiden. Men samtidig gider jeg heller ikke høre på en metal-/hardcore-sanger som det meste af tiden "råber"/"skråler" eller hvad man nu kan kalde det. :-)

Cronoss>
Hvis i endeligt vil have en teknisk definition på genren, så må det være Drop-D guitar, sange kører ud fra en standdard blues-skala, og en vokal der er en blanding af lidt råb og en del "rap".
KoRn har lavet een sang der kører fra E til C, og der er vist ikke mange der vil påstå at Jonathan Davis rapper. Derudover har KoRn aldrig tunet guitarene i drop D.

...Som jeg forklarede før er KoRns guitare stemt ligesom hardcore-guitare...

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvor du vil hen med hvordan Korn's guitarer er stemt. Men én ting er sikkert, Korn-gutterne har taget en 7-strengs spade og stemt en tone ned -> A-D-G-C-F-A-D - se linket nedenfor.

Hvorvidt man bruger bestemte tonearter/skalaer er vist et vidt begreb. Jeg vil nok nærmere sige 12-tone skala, da mange ofte er ligeglade og bruger de toner de finder passende. Men det kan da nok passe at skalaer som pentatonisk mol, tritonus og mol med hævet terts og hævet septim, er mere brugt en andre skalaer.

Ibanez K7 Signature
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CronossCronossSkrevet 24/04-04 20:11, rettet 24/04-04 20:12 
That's my guitar. Koster bare kassen at anskaffe sig (14-17.000) :)

Det er faktisk nogenlunde der jeg vil hen, de fleste "nu-metal" bands bruger ikke 7-strengsguitarer, men det gør rigtigt mange hardcore-bands derimod.
CoreCoreSkrevet 24/04-04 22:09 
Problemet med Nu-metal er at det er blevet et ord der i manges mund bliver brugt om alle heavy-bands, der har noget nyt at byde på. Korn vil jeg heller ikke definere som nu-metal, men da jeg ved at 95 % af resten af verdenen gør det, så er det jo blevet sådan i daglig tale.

Lige tilbage til det der med at fronte på KoRn.
Jeg syntes at det er morsomt at mange syntes at korns gamle var godt men det nye sucks, samtidig med at de siger nu-metal ikke holder, og at bands som Slipknot, Static X, Stomped, Mudvayne osv bare er for fede. Er det kun mig der ikke rigtig syntes at det her hænger rigtigt sammen ? Alle ovennævnte og flere til, er alle sammen krusninger i vandet efter en bølge Korn startede, og hvis de mener at korn skal holde sig til at spille det de gjorde engang så må det jo betyde at man helst så at alle bands mere eller mindre lød ens. Korn startede en stil og har udviklet sig siden, og sjovt nok så hver gang de kommer op med nye idéer og laver noget anderledes, så står der tre bands i kø for at lyde lige sådan. Jeg ved godt at Korn selv ikke er uden inspirationer, og at de måske ikke er de første til at blande vred og pæn vokal, men uanset hvad så var det deres "Follow the leader" der gjorde det muligt for mange andre bands at få solgt deres lort.

Og ja, "Issues" er et fantastisk album, og jeg fatter ikke at folk skælder så meget ud på det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/04-04 11:51 
Cronoss>
Det vil sige at du rent faktisk mener at de tre nævnte bands lyder ens?

Overhovedet ikke. Der er store forskelle i deres lyd, men derfor vil jeg stadig mene, at de er del af den "alternative metal" bølge, som startede engang i 90'erne. Grunden til at de er "alternative", er vel netop fordi de individuelt inkorporerer forskellige elementer, man ikke tidligere så brugt med metal (Marilyn Manson med goth/industiral, Limp Bizkit med hip-hop)
Fordi man tager tre bands der går under betegnelsen pop, behøver de jo heller ikke at lyde tilnærmelsesvist ens? Derfor bruger man undergenrer til at præcisere deres lyd. Om man så om KoRn siger det er "groove/funk metal" skal nok passe, men overordnet vil jeg stadig sige, at de hører under alt-metal betegnelsen.

At KoRn skulle være hardcore, forstår jeg ikke. Det kan godt være deres guitarer er stemt, så de minder om hardcore-guitarer, men deres musik har da intet at gøre med hardcore punk's ofte totalt kaotiske, super-hurtige lyd?
(...)
WehnerWehnerSkrevet 25/04-04 12:25 
Azalon>
Wehner>

Cool, spiller du i et band?

Jeg har lige holdt et par års pause, men er så småt startet op igen. Har spillet på de fleste af Michael Søbygge/Melodic Meltdowns CDer. En lidt anderledes (mere klassisk) slags metal end den, der diskuteres her.

Nå ja - jeg spiller bas og forstår ikke, at man kan holde ud at spille på nedstemte strenge. Selv på de enkelte numre, som Søbygge har komponeret til nedstemt E-streng spiller jeg enten på min 6-strengs eller finder på noget andet. Hader at spille på kogt spaghetti ;)

Har et par mp3er liggende på den første amatørhjemmeside jeg i sin tid lavede:

Et par korte lydklip:

http://www.hum.aau.dk/~wehner/jamsolojazzmp3.mp3

http://www.hum.aau.dk/~wehner/jamtappingmp3.mp3

Darkest Moon:

http://www.hum.aau.dk/~wehner/darkest%20moon.mp3

Egentlig spiller jeg dog helst i denne genre. Faktisk er jeg slet ikke heavy-bassist:

http://www.hum.aau.dk/~wehner/loveontherun.mp3
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/04-04 12:37 
Azalon>
Mht. vokalen, så er det jo selvfølgelig en personlig sag hvad man foretrækker, men jeg er ikke enig i at den kan kategoriseres som black.

Det er vist også bare mig der udtaler mig om noget jeg ikke har forstand på ;) Jeg har bare hørt mange bands i dødsmetal-genren hvis forsanger har en lidt lysere vokal, eller ihvertfald veksler mellem dybe og lyse growls, så jeg troede det konstant dybe growl var noget der hørte black metal til.
(...)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/04-04 14:05 
Fox McCloud>

Hvis det skal være helt efter bogen, så er det netop modsat, hvor den dybe growl typisk tilhører dødsmetallen, og de lyse skrig tilhører blackmetallen. Men efterhånden er mange bands begyndt at blande de to vokaler så man har begge dele [Check f.eks. det nyeste Vital Remains].
Så kan man snakke om dødsmetal med black-influencer, eller blackmetal med døds-influencer. Hmmm :-/
Jeg synes ikke længere man nemt kan sætte faste grænser og bestemme hvilke bands der spiller hvad. Men må bare lytte og se om man kan lide det eller ej :-)


Wehner>

Det lyder sgu meget godt :-) (med fokus på dit bas-spil)
De 2 sidste lydklip lyder bedst.
Hehe, jeg kan faktisk meget godt lide at strengene er en bette smule slasket, det gør det lidt nemmere når man spiller dødsmetal ;-) ... jeg har i lang tid spillet med 011 strenge nedstemt til C, der er de ret slatne. Nu har jeg lige sat 012 på, men stadig i C, så de er lidt mere spændte.


A pro po nu-metal, så fik jeg newsletter fra BeMusic. Dér mener de at Fear Factory er nu-metal!?!? Det synes jeg godt nok er ved siden! Allmusic.com er nok mere korrekt med "Industrial Metal" og "Alternative Metal".
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CronossCronossSkrevet 25/04-04 14:45 
Fox McCloud>
Cronoss>
Det vil sige at du rent faktisk mener at de tre nævnte bands lyder ens?

Overhovedet ikke. Der er store forskelle i deres lyd, men derfor vil jeg stadig mene, at de er del af den "alternative metal" bølge, som startede engang i 90'erne. Grunden til at de er "alternative", er vel netop fordi de individuelt inkorporerer forskellige elementer, man ikke tidligere så brugt med metal (Marilyn Manson med goth/industiral, Limp Bizkit med hip-hop)
Fordi man tager tre bands der går under betegnelsen pop, behøver de jo heller ikke at lyde tilnærmelsesvist ens? Derfor bruger man undergenrer til at præcisere deres lyd. Om man så om KoRn siger det er "groove/funk metal" skal nok passe, men overordnet vil jeg stadig sige, at de hører under alt-metal betegnelsen.

At KoRn skulle være hardcore, forstår jeg ikke. Det kan godt være deres guitarer er stemt, så de minder om hardcore-guitarer, men deres musik har da intet at gøre med hardcore punk's ofte totalt kaotiske, super-hurtige lyd?




Nu siger du alternative metal, og det vil jeg da også meget hellere gå med til end Nu-metal. Problemet med denne betegnelse er som sagt at den groft kategoriseres som jeg gør tidligere. KoRn ligger op af hardcoregenren (naturligvis ikke hardcore punk), fordi har mange af de samme tendenser som f.eks. Deftones. En lidt hårdere udgave af Emo-core.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/04-04 14:52 
Azalon>
Jeg synes ikke længere man nemt kan sætte faste grænser og bestemme hvilke bands der spiller hvad. Men må bare lytte og se om man kan lide det eller ej :-)

Enig :)

A pro po nu-metal, så fik jeg newsletter fra BeMusic. Dér mener de at Fear Factory er nu-metal!?!? Det synes jeg godt nok er ved siden! Allmusic.com er nok mere korrekt med "Industrial Metal" og "Alternative Metal".

Men dermed giver du også BeMusic. ret, idet der under allmusic's beskrivelse af "Alternative Metal" står, at Nu-Metal bare er et andet begreb for selvsamme genre.
Men det lader til, at dig og Chronoss mener der er et skel mellem alt-metal og nu-metal og i så fald gad jeg godt vide hvad i mener forskellen er?
I Fear Factory's tilfælde synes jeg dog, at de først og fremmest skal kategoriseres som "Industrial Metal", da de jo altid har været en af bannerførerne for netop denne genre.

Ang. hvorvidt KoRn er Nu-Metal eller ej, så fandt jeg lige et link til der understøtter min holdning. Et uddrag:

"The nu-metal format is most closely associated with bands like Korn, Limp Bizkit, Slipknot, the Deftones, Amen and Papa Roach, and the genre is often linked to the American music producer Ross Robinson, often called “the guru of nu-metal”."

Nu-Metal
(...)
73 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig