X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste dansespil?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/04-04 12:51, rettet 19/04-04 12:52 
Vi planlægger en fest på arbejdet, og vil gerne lave et Dance Dance Revolution hjørne.

Jeg har kigget lidt efter det, men det er tilsyneladende ikke udkommet i EU.
Til gengæld kan man få et spil der hedder Dancing Stage Unleashed, som virker som om, det er det samme.

Så er der nogen der kender til detaljerne dér?
Hvor kan man evt. købe spillet og følger der en måtte med?

Er der måske andre danse titler til Xboxen der er bedre at investere i?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 19/04-04 12:59 
Dancing Stage og Dance Dance Revolution er det samme. Der er blot forskellig titel afhængig af region.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-04 13:04 
Kan købes med 2 måtter her:

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 19/04-04 21:17, rettet 19/04-04 21:17 
Hvilket i øvrigt er et godt køb
MrCaseMrCaseSkrevet 19/04-04 21:37 
Dancing stage er den eneste danse-titel der er udgivet til xbox.

Til gengæld er dancing stage også den bedste danse-serie der findes, skulle jeg mene
Have you considered sucking less?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-04 23:17 
Største minus er bare at springet mellem difficulties er alt for højt. Light dif. er ved at være alt for nemt, men normal er virkeligt svært.
Desuden sutter live delen, man kan kun spille 2, og man kan ikke komunikere da headset ledningen ikke kan nå fra gulvet.
Ellers er det rigtig, rigtig fedt!
Spiller nu: Phantasy Star IV
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 19/04-04 23:30 
Samba De Amigo inkl. maraccas kan også klart anbefales, hvis du kan få fingrene i en Dreamcast. Det slår i hvertfald de DDR spil jeg har prøvet med flere længder. ;-)
SumezSumezSkrevet 19/04-04 23:37, rettet 19/04-04 23:40 
Der er en væsentlig forskel. Der er mere "spil" i DDR. Man kan virkelig udvikle sig og blive bedre i næsten en uendelighed. Der er rigtig meget at gå igang med hvis man vil blive god til det.
Samba de Amigo er mere et direkte "selskabsspil". Eksakthed måles ikke, så enten har man ramt rigtigt, eller også misser man, hvor der i DDR er adskillige grader af "rigtigt", der har indflydelse på din score, comboer, osv. Samba de Amigo er enten nemt eller svært fra starten. Første gang jeg prøvede det, kunne jeg vinde over ret mange, jeg havde åbenbart flair for det. I DDR kræves der masser af træning uanset hvad.

EDIT: SdA er bestemt et virkelig genialt og meget underholdende spil. Men som sagt, kan det ikke rigtig sammenlignes med DDR.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 19/04-04 23:54 
Problemet med DDR, synes jeg, er at for at ramme pilene på det perfekte tidspunkt, så skal man ikke trykke i takt til musikkens rytme. Det er efter min mening en fatal fejl i et musik spil. I SDA skal man netop ramme i takt til musikken for at opnå perfekte high-scores. I DDR står man og "stepper" mere til pilene end man rent faktisk danser til musikken. Indrømmet, musikken er efter min mening så også noget ecstasy skod i DDR spillene, hvilket nok heller ikke har hjulpet på mit indtryk af spillet. Vil så også godt lige tilføje, at præcision så absolut spiller en væsentlig rolle i SDA...i det mindste hvis man har anskaffet maraccas af ordentlig kvalitet.
MrCaseMrCaseSkrevet 20/04-04 00:13 
Omkring der med tilpasning til musikken i DDR.

Jeg synes at det virker rigtig godt i: DC: Party Mix, Euromix, men til gengæld totalt off-beat og urytmisk i disney-mix . Meget meget syret. Man kan da ikke danse ved siden af takten
Have you considered sucking less?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-04 00:24 
Takten passer heller ikke ret godt i DSU. Man kan vel sige 50% af tiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 20/04-04 01:42 
Har selv spillet mest DDR Konamix, hvor takten også er off-beat ca. 50& af tiden.
SumezSumezSkrevet 20/04-04 01:52 
Hvis du har spillet det på en PAL maskine, er der ikke så meget at sige til det. Alle NTSC udgivelser efter 2nd mix (der så til gengæld har en lorte-engine) har netop den fejl på PAL maskiner, at trinnene er ude af takt, selvom spillet kører i 60hz.
Tro mig, alle trinnene i DDR-spil, når de spilles korrekt, følger fuldstændig takten (måske med undtagelse af Tubthumbing :P), og hvis man synes andet er det enten pga. ovennævnte fejl eller fordi man er dårlig til spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/04-04 01:55 
MrCase>
Jeg synes at det virker rigtig godt i: DC: Party Mix, Euromix, men til gengæld totalt off-beat og urytmisk i disney-mix . Meget meget syret. Man kan da ikke danse ved siden af takten

Disney Mix bruger af en eller anden grund førnævnte lorte-engine. Problemet er ikke at trinnene er ude af takt, selvom det virker sådan. Jeg har ikke helt undersøgt hvad problemet er, men det er vist noget med at man ikke får særlig tydelig feedback på sine trin, så hvis først man kommer en lille smule ud af rytmen, er det næsten umuligt at komme ind igen. Faktisk kan det, hvis man kender trinnene, være nemmere at spille med øjnene lukket. Det er et generelt problem i de ældre DDR-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 20/04-04 08:35 
Konsolkongen>
Takten passer heller ikke ret godt i DSU. Man kan vel sige 50% af tiden.

Det er jeg lidt uenig i... det er ikke altid at takten er helt god med det er ikke særlig tit!!!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-04 12:28 
...som jo var præcist det samme som jeg skrev!
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 20/04-04 18:26 
men 50% er det sku ikke
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-04 18:46, rettet 20/04-04 18:47 
Det er satanedme heller ikke over! Jeg syntes at det er meget sjældet at man føler "hey det er da lige i tak med sangen".
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/04-04 18:52 
Det må være en Xbox-ting så...
Normalt passer DDR-spil 100%.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 21/04-04 15:16, rettet 21/04-04 15:19 
Sumez>
Hvis du har spillet det på en PAL maskine, er der ikke så meget at sige til det. Alle NTSC udgivelser efter 2nd mix (der så til gengæld har en lorte-engine) har netop den fejl på PAL maskiner, at trinnene er ude af takt, selvom spillet kører i 60hz.
Tro mig, alle trinnene i DDR-spil, når de spilles korrekt, følger fuldstændig takten (måske med undtagelse af Tubthumbing :P), og hvis man synes andet er det enten pga. ovennævnte fejl eller fordi man er dårlig til spillet.

Jamen så beror det vel på en teknisk fejl, hvilket jo næsten bare er værre end hvis det bare var fejl i gameplayet. Utilgiveligt! Uanset hvad, så synes jeg at musikken er mere fængende og at gameplayet er mere fængslende i SDA. Det var egentligt bare det, jeg ville frem til. :-D
SumezSumezSkrevet 21/04-04 16:42, rettet 21/04-04 16:42 
Ikke spor utilgiveligt. Konamix er lavet til amerikansk udgivelse, og Konami har absolut ingen ønsker om at folk importerer deres dansespil. Hvis du bor i Europa, må du købe Dancing Stage (ifølge dem).
Det er til gengæld ret sørgeligt. :(
Men problemet kan løses. Ved at ændre en værdi i koden, kan timingen ændres så den passer til PAL maskiner. Men det er tit lidt svært at få det til at passe præcist. Jeg har gjort det med DDR 5th Mix og DDR Extra Mix. Tricket kan bl.a. udføres via en Action Replay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/04-04 17:19 
Hvorfor er det sørgeligt at man skal købe Dancing Stage, hvis det er det samme spil som DDR?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 21/04-04 18:55 
Fordi det ikke er det samme spil. Det er den samme serie.
Der findes i Japan over 10 reelle DDR-spil til PSX/PS2 alene, plus adskillige appendixes. I USA findes der vist kun fire (Konamix Disney Mix, DDRMax og DDRMax2).
I Europa er det så helt andre spil der findes. Euromix, Party Edition, Disney Mix og Fever. Det er helt forskellige sange der er inkluderet. Der er tilmed stor forskel på de japanske og amerikanske udgaver af DDRMax spillene. Det eneste DDR-spil, der er udgivet og er det samme i alle regioner er Disney Mix. Der er dog også nogle forskelle mellem regionerne her. F.eks. er Macarena ikke i det europæiske.
Men jeg vil nok mene at Party Edition (EU) er bedre at investere i end Konamix (US). Det har vist nogenlunde de samme sange, og mere til.
Hvis man vil have mange af de gode sange, skal man klart investere i de japanske udgaver. Jeg kan anbefale 5th Mix, det er et af de virkelig gode mixes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 21/04-04 21:19, rettet 21/04-04 22:35 
Konami har åbenbart tendens til, at stikke hovedet derop hvor solen ikke skinner, når der skal programmeres DDR. Det sker ikke i andre spil...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 21/04-04 21:22 
Naiera>
Konami har åbenbart tendens til, at stikke hovedet derop, hvor solen ikke skinner, når der skal programmeres DDR. Det sker ikke i andre spil...

Ja, det kan man kun give dig ret i.
SumezSumezSkrevet 21/04-04 22:32 
Til gengæld fungerer de DDR spil, der har problemer på PAL maskiner, meget bedre end de ældre. Muligvis et tilfælde, men de kan jo være ligeglad. De vil kun have det bliver spillet på NTSC maskiner.
Men ja, der er ingen problemer med Beatmania, Guitar Freaks, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig