X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad jeg mangler fra Nintendo!


Svar
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 16/04-04 22:41 
Jeg mangler/savner nogle *nye* spil! Helt ærligt hvordan kan man glæde sig til en 2'er, 3'er osv. af et spil ??

Jeg synes at alle de 2'ere der har været nævnt f.eks. Pikmin 2 m.fl. for mig til at sige "so what ??" der er jo ikke noget nyt under solen!

Nu ved jeg godt at E3 er lige op over og jeg håber da også at Nintendo har en kanin i hatten til os.

Indtil da vil jeg bare sige : Om igen Nintendo det er bare ikke godt nok..

Hvad med jer - er i ikke lige så skuffet over Nintendo eller hva ??
notatplayright
FourDFourDSkrevet 16/04-04 23:31 
En kanin i hatten? Hvis rygterne er sande har de bunker af nye spil, liggende, klar til at blive vist frem.

Mario 128, TWW2, en masse 2. party spil og meget mere..
Men rygter er vel rygter, men vi må vel vente og se.

Personligt så syntes jeg at Super monkey ball 2 er et spændene spil, og glæder mig vildt meget til 3'eren :) (Som også bliver vist frem på messen!)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 16/04-04 23:35 
Nu var det jo netop alle de 2'ere der blev kritiseret.. :)
FanboyFanboySkrevet 17/04-04 00:21 
Det ligner ikke Nintendo at "nummerere" spil. Man skal huske paa at TWW2 og Metroid Prime 2 osv. kun er navne som journalister har givet dem, og som er kommet til at florere paa nettet.
3of193of19Skrevet 17/04-04 00:41 
Tja, hvis det er fortsættelser af bras er det nok ikke så spændende, men Mario, Zelda og Metroid er da noget andet.
SumezSumezSkrevet 17/04-04 17:37 
Hvis alle rygterne om Mario 128 taler sandt, BLIVER det et "nyt" spil. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DKMethodDKMethodSkrevet 24/04-04 17:50 
Det er altid godt med "nye" spil, men efterfølgere kan også være vildt gode. Jeg glæder mig f.eks. til Pikmin 2 fordi 1'eren var lidt kort og der er også nye Pikmins med. Nogle gange vil man spille mere med lige den person i den verden og derfor kan det være godt med en 2'er. Nogle gange er en 2'er jo også ændret fuldstændigt fra dens 1'er.
SumezSumezSkrevet 24/04-04 18:10 
Jeg vil også mene at Diablo 2 var ventetiden værd. Jeg elskede 1'eren, men 2'eren var en forbedring på absolut alle måder. Pikmin 2, som du nævner, har jo også fået sindssygt gode anmeldelse (overgik vist Ninja Gaiden).
Men der kommer jo nok et nyt spil baseret på TWW's engine, som Majora's Mask gjorde. Det er ikke noget jeg selv ser vildt meget frem til. MM er da et rigtig godt spil, men det er ikke nyt og forfriskende som mange af Shigeru Miyamotos efterfølgere ellers plejer at være.
Og ærlig talt synes jeg Super Mario Sunshine bag præg af den samme mangel. Men der er jo en masse fanatiske Mario 128-tilhængere, der holder på at DET bliver det RIGTIGE nye kapitel i Mario-serien..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 24/04-04 22:22 
Bliver lige nød til at komme med min mening omkring diablo 1 vs 2 .... 2 er federe på mange måder, men der var også en masse ting der gik tabt, atmosfæren, og med den hurtiger hastighed i spillet, når man ikke rigtigt at "leve" sig ind i et map inden man er videre til det næste... plus i 2'eren har de gjort for meget ud af items og skills, med hvilket jeg mener at det ikke er lige som 1'eren hvor at selvom man fandt et über-leet item så var det ikke lig udødlighed som i d2.

Med det sagt spillede jeg d2 (i klan) fra 1.0 til 1.9 og prøvede kort 1.10... så det er bestemt ikke fordi jeg ikke kan lide d2, d1 har bare også nogle ting der gjorde det bedre end d2 og selvF omvendt.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 26/04-04 17:13 
Jeg ser ikke hvordan Diablo 2 på nogen måde kan måle sig med Diablo. Musikken, monstrene, plottet og som du selv nævnte; atmosfæren er betydelige faktorer i spil, men noget som Diablo 2 ikke formåede at opnå.

Mht. emne, så synes jeg heller ikke at Xbox og PS2 har noget at byde på. Kom igen, hele bundtet.
SumezSumezSkrevet 26/04-04 17:52 
Jeg synes at D2's soundtrack ligger på samme niveau, monstrene er stort set de samme, med en masse tilføjelser i D2, ikke mindst er plottet det samme, men hvor man i D1 skal læse sig til det hele i manualen, for at få mening ud af de få personligheder man faktisk støder på gennem spillet, bliver man i D2 udsat for den historie, man har læst en masse om i D1, hvilket jeg synes er ret fedt. Hvordan kan du mene at D1's plot er "bedre"? I det hele taget lagde D1 meget op til D2, der på alle måder "færdiggør processen". Men det var først, da jeg rent faktisk prøvede at vende tilbage til D1 efter at have spillet D2 i mange år at jeg virkelig kunne se hvor meget forbedret D2 er.
Det eneste jeg synes i har hold i er atmosfæren. Men D2 har godt nok også sine lyspunkter på sin vej gennem historien. Når man når til arcane sanctum, og når man finder Turiel i Tal Rasha's grav.. den slags synes jeg i stor grad vejer op for det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CalleCalleSkrevet 26/04-04 17:57 
Jeg må da også sige at 1'eren var bedre især da hellfire kom til det gjorde det også rigtig fedt, og så er der også mere udfordirng i 1' eren i forhold til 2'eren, men 2'eren er stadig fremragende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-04 18:10 
Nobunaga>
Mht. emne, så synes jeg heller ikke at Xbox og PS2 har noget at byde på. Kom igen, hele bundtet.

Begrund.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 26/04-04 21:49 
Javist, får man ikke særligt meget at vide om diverse figure i spillet medmindre man læser, men det gjorde man da heller ikke i Diablo 2. Umiddelbart var Diablo 2 ikke noget for mig. Både historie-mæssigt og gameplay-mæssigt.
Efter at have spillet Diablo 2 i et pænt stykke tid, vendte jeg tilbage til et'eren, og det var fantastisk.


Konsolkongen>
Begrund.

Nej, jeg skal ikke begrunde noget som helst. Det er *dig* der skal forsvare diverse spil, hvis du har noget at indvende mod min bemærkning.
KeenKeenSkrevet 26/04-04 21:58 
Hvis det er dig der kommer med en påstand er det skam også dig der skal begrunde den
NaieraNaieraSkrevet 26/04-04 21:59 
Ja, hvis man siger at hverken Xbox eller PS2 har noget at byde på, så skal man også lige forklare hvorfor. Det står nærmest skrevet i reglerne...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 26/04-04 23:55, rettet 26/04-04 23:55 
Ok .. Jeg synes at vi bevæger os lidt ud over hvad jeg egentlig mente med denne tråd :) .. Igen så er f.eks. Diablo 2 og andre follow-ups jo *bare* gammel vin på nye flasker eller er det nyt vin på gamle flasker ... Det er ihvertilfælde ikke nyt vin på nye flasker.. :)

Nu var det også kun Nintendo jeg var efter, da jeg mener at de i det mindste burde være mere banebrydende end de andre.
notatplayright
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-04 23:56, rettet 26/04-04 23:57 
Begrund, hvorfor de burde være mere banebrydende end de andre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 27/04-04 23:56 
Som begrundelse synes jeg at Shigeru Miyamoto siger alt!

De andre og hermed menes Sony og MicroSoft lever af 2'er / efterfølgere. Prøv bare at finde én succesfuld titel hvor der ikke findes en efterfølger til / eller som er under udvikling .. Det er svært ikke ??
notatplayright
RJKRJKSkrevet 28/04-04 00:00 
Ja, selvfølgelig. Det handler om penge. Man kan leve langt af franchises. Det må man sige at Nintendo (og Capcom) er de bedste/værste til.

Men alle ville da gøre det, hvis de havde muligheden. Det handler om at tjene penge...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/04-04 00:20 
Ja, og tit vil fans af et spil jo gerne have en fortsættelse, der minder lidt om originalen.
SumezSumezSkrevet 28/04-04 00:44 
Nu er Nintendo og Capcom jo modsætninger når det gælder fortsættelser. Når der kommer et nyt Zelda (rigtig nyt, ikke Majora's Miskmask), forventer man at det sætter grænser og får topscores. Når Capcom udgiver Mega Man 37 og Onimusha 8 er det efterhånden væsentlig mere trivielt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 28/04-04 00:53 
Enig det handler selvfølgelig om penge.

Men når en fortsættelse til et spil bliver et "must" for alle og dermed anses for almindeligt, så må der jo være nogen til at skabe noget nyt og dermed åbne nye muligheder for at tjene penge.

Denne kapacitet synes jeg Nintendo har og de burde kunne udnytte denne til at skabe nogle nye franchises med.
notatplayright
SumezSumezSkrevet 28/04-04 01:00 
Nintendo og japanske firmaer generelt går efter den filosofi at enhver efterfølger skal indeholde noget, der gør at den NÆSTE efterfølger også kan sælge. Det er et godt salgstrick, men først og fremmest sikrer det at der bliver sat et godt stykke arbejde i spillet, og at det ikke bliver pumpet ud som en anden Tomb Raider-titel. Jeg tror vi allesammen godt kan se forskellen på den og så Final Fantasy-serien, der også tit bliver beskyldt for at masseproduceres, på det oplagte grundlag at 12'eren er på vej..
Jeg læste for nylig en artikel, der berørte emnet. Kan ikke huske hvor, men mener netop at det refererede konkret til Shigeru Miyamoto, der jo er kendt for efterfølgere, der ikke "bare" er en 2'er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/04-04 01:06 
Ja, det er jo det der er kunsten. At forny sig uden at skræmme fansne væk...

Tomb Raider er skrækeksemplet, men der er heldigvis også mange serier, hvor det er lykkedes godt (spilmæssigt set, for TR solgte jo glimrende i alle versioner).
RJKRJKSkrevet 28/04-04 01:30 
jaes>
Tomb Raider er skrækeksemplet

Hvad er Street Fighter og Resident Evil så...? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/04-04 01:39, rettet 28/04-04 01:40 
RJK>
Hvad er Street Fighter og Resident Evil så...? ;p

Næsten lige så store skrækeksempler :)

Er i øvrigt lidt bekymret for Hitman-serien. Det er jo Eidos, der udgiver den også. 3´eren har de tilsyneladende lige reddet hjem, men der skal nye boller på suppen i 4´eren, kan man fornemme i diverse anmeldelser...

Der er i øvrigt et interessant interview i OPS2 Mag UK i denne måned. Det tyder på, at en stor del af skylden ligger hos Core mht. AoD. Jeg havde i hvertfald gættet på, at det stort set udelukkende var Eidos skyld, at det blev så middelmådigt, som det gjorde...
SumezSumezSkrevet 28/04-04 01:57 
Jeg synes også det er tydeligt at IoI er nødsaget til at have succes'er for at kunne fortsætte, og alt andet end en Hitman-fortsættelse er en for stor chance at tage. Mest for Eidos, som vi jo kender ret godt, men Io ved også godt selv at de er nødt til at overleve.
Firmaer som Nintendo har lidt mere frie hænder, for folk ved godt at en Shigeru Miyamoto titel bliver værd at beskæftige sig med, selvom den ikke hedder Mario eller Zelda... (men jeg vil alligevel mene at begge de serier udvikler sig EKSTREMT meget mere end Hitman-serien :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig