X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo den store vinder i marts


Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 04/04-03 22:52, rettet 05/04-03 16:38 
Link til pressemeddelse: http://www.planetgamecube.com/news.cfm?action=item&id=4184

Man må sige at Nintendo virkelig har scoret højt i denne måned. Med 1,1 million shippede Zelda titler allerede efter 1½ uge, en succesfuld lancering af GBA SP og endnu engang fantastisk salg af Pokémon serien (selvom mange har erklæret denne serie for død). Nu må vi se om det holder, men det er ihvertfald imponerende tal, der kommer frem. Og med meddelsen om at Capcom meddelsen måske er blevet lidt overfortolket, så ser det unægteligt godt ud pt. for Nintendo.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 04/04-03 22:56 
Ingen af dem du nævner kommer der jo salgstal på. Det er antal shippede titler. Langt fra det samme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 04/04-03 23:02, rettet 04/04-03 23:06 
Nå undskyld, Nintendo har ikke klaret sig godt så:k

Nintendo har succes i USA for tiden. Det ser det unægteligt ud til, og nej, kald mig nu ikke fanboy for det, det er sgu for plat Det er fakta, og selvom du [måske?] ikke bryder dig om det, så behøver man ikke at svinge fanboymærkaten ud i alle sammenhænge der passer éen dårligt.

Fik jeg nævnt at salget af gc er steget med 20% i USA?
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 04/04-03 23:13 
Det handler om at fortælle sandheden eller ej. Shipped er ikke det samme som solgt.

Hvor vidt det ser godt ud for Nintendo eller ej, holder jeg lige i den anden tråd. Jeg vil blot påpege at Nintendo før har påstået at have solgt bedst i perioder, hvor Microsoft har sagt præcis det samme. Så må man jo tro på hvad man vil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 05/04-03 09:24 
Bare overskriften på det du skriver undergraver din troværdighed. Hvis du vil tages mere alvorligt end "bare endnu en fanboy" skal du nok til at bruge sproget på en anden, mindre farvet, måde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
APHAPHSkrevet 05/04-03 09:31, rettet 05/04-03 10:06 
Overskriften er mere passende her, end den han brugte til et fuldstændigt identisk indlæg, på en anden dansk gamesite

Citat: "Nintendo på vej til stjernerne!!!"
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 12:58 
Lol, Rofl:K

Jeg fremlægger bare fakta, men hvis i ikke kan lide det så lader jeg være fremover.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
MajorPMajorPSkrevet 05/04-03 13:00 
Jeg vil også sige at det er pææææææææænt fanboy'isme du har gang i! hmm, med over 500.000 sucribers til XBL kan Xbox være en lige så stor vinder! Zelda er jo kun et spil, som de LANGT fra tjener lige så meget på at sælge til forretninger som MS tjener på XBL! Og jeg kan både lide Xbox og GC, så der er ikke noget fanboy'isme der!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RJKRJKSkrevet 05/04-03 13:01 
Joachim M Andersen >
Jeg fremlægger bare fakta

Det var jo netop det, du ikke gjorde...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 05/04-03 13:13 
Tjener MS overhovedet noget på XBL i øjeblikket - var det første år ikke free .. ?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
APHAPHSkrevet 05/04-03 13:16, rettet 05/04-03 13:17 
man betaler ca 500 kr for kittet + 1 års abonement
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 13:28 
1. Ms tjener næsten intet på xbox live. Første år gratis + at der er headset etc. i kittet for 500 kr. Og så skal de holde alle deres servere i stand. Måske om et år kan vi begynde at tale om at Ms tjener penge på det.

2. Jeg har aldrig nævnt noget om hvordan xbox klarer sig. Desuden blev xbox live også udsendt i november, så det har absolut intet at gøre med Marts måned.
Faktum er at Nintendo har haft en god lancering af GBA SP, en god lancering af Zelda og en god lancering af Pokémon. Og det kan altså ikke afvises med et "Ja, men du er bare fanboy, nanananana".
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 05/04-03 13:35, rettet 05/04-03 13:35 
Så har Pokémon- og Zelda-succesen jo heller intet med marts at gøre, da de kom langt tidligere i Japan og de eneste salgstal du refererer til er fra Japan.

Det eneste du siger er, at Marts har været en god måned, fordi Nintendo har sendt en masse Zeldaer, Pokemons og SP'er til USA. Det kan man jo ikke bruge til så meget.

Når det er sagt, så er jeg sikker på at alle tre nok skal gøre det fantastisk. Men vent nu med at sige det, til det rent faktisk er sket og ikke bare fordi Nintendo tror at det vil gå godt.

Der har sikkert også tidligere været en nyhed om, hvor fantastisk mange Metroid Primes som Nintendo har shipped til Japan. De står så bare og samler støv, fordi japanerne ikke vil købe det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 05/04-03 13:46 
Jeg føler med Japanerne så ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 14:05 
tas >
Tjener MS overhovedet noget på XBL i øjeblikket - var det første år ikke free .. ?

De får penge nok til deres servere. Det headset koster ikke meget at producere, og der er ikke gået mange produktionspenge i den CD med demoerne og installationsfilerne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 15:25 
Nej, jeg referer til USA. Det har intet med Japan at gøre.

Der var 400.000 forudbestilte Zelda spil i US. Nu er der shippet 1,1 million ud til forretningerne. Det er langt over hvad et normalt spil shipper ud efter 1½ uge!

Metroid Prime sælger ikke godt i Japan, og det er der aldrig nogen der har påstået. Det er mærkeligt du skal begynde at tale om Japan, når vi faktisk taler om US.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 15:26 
Joachim M Andersen >
Der var 400.000 forudbestilte Zelda spil i US. Nu er der shippet 1,1 million ud til forretningerne. Det er langt over hvad et normalt spil shipper ud efter 1½ uge!

Men shipped er stadigvæk ikke lig med solgte. Det er et faktum du ikke kan komme udenom, lige meget hvordan du vender og drejer det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 05/04-03 15:28 
Det var et EKSEMPEL på, at hvad man forventer (og dermed shipper) ikke nødvendigvis er det samme, som det salg der sker i praksis.

Det var for at understrege, at du ikke skal sætte lighedstegn mellem shippede eksemplarer og solgte eksemplarer.

Og så nægter jeg at tro på, at Nintendo havde satset på 50.000 solgte Metroid Primes i Japan.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 15:54 
Nej shippede eksemplarer og solgte eksemplarer er ikke det samme, men tallene er stadig imponerende.

Vi taler ikke om Metroid Prime! Jeg har aldrig bragt det på banen og har aldrig sagt noget om metroid Prime! Nej, Metroid Prime har ikke solgt godt i Japan, men jeg har jo for fanden heller ikke sagt det modsatte.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 15:57 
Joachim M Andersen >
Nej shippede eksemplarer og solgte eksemplarer er ikke det samme, men tallene er stadig imponerende.

Så hvis THQ shipper 3 millioner kopier af det næste wrestling spil til PS2, ville det også være imponerende?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 05/04-03 15:58, rettet 05/04-03 16:10 
Joachim M Andersen >
Nej shippede eksemplarer og solgte eksemplarer er ikke det samme

Hvorfor skriver du så at der er solgt 1,1 mio spil, når der står 1,1 mio shipped i artiklen??
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 16:34 
Det var en fejl i min første post. Og nej, jeg har ikke rettet den, men det kan jeg da lige gøre
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 16:37 
Naiera >
Så hvis THQ shipper 3 millioner kopier af det næste wrestling spil til PS2, ville det også være imponerende?

Ja, det ville være imponerende hvis THQ shippede 3 millioner kopier på 1½ uge i US, men det sker ikke. Man sender jo ikke spil ud til forretninger der ikke vil have dem.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Per SPer SSkrevet 05/04-03 17:20, rettet 05/04-03 17:25 
Nintendo udtalt at der er solgt ca. 200.000 SP'er siden launch. Og det var det solgte antal i EU der blev talt om. ;o)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-03 17:32, rettet 05/04-03 17:34 
Joachim M Andersen >
Der var 400.000 forudbestilte Zelda spil i US. Nu er der shippet 1,1 million ud til forretningerne. Det er langt

Det var 600.000, tjek lige dine indlæg igennem for fejl inden du bygger påstande op...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
crying outcrying outSkrevet 05/04-03 17:41 
Naiera >
De får penge nok til deres servere. Det headset koster ikke meget at producere, og der er ikke gået mange produktionspenge i den CD med demoerne og installationsfilerne.

Det er ordet "nok" jeg ikke kan lide ;) Der er daelme da ikke mange penge tilbage, naar alle reklameomkostninger samt forhandlerens fortjeneste ogsaa er "taget ud" af regnestykket. Indtjeningen ligger nok ("nok", fordi jeg gaetter) paa salget af XBL-spil.
Jusqu'a ici tout va bien....
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 17:58 
StrideR >
Det var 600.000, tjek lige dine indlæg igennem for fejl inden du bygger påstande op...

Det forudbestilte tal har ændret sig mange gange, og har været lidt svært at følge med i. Det ødelægger jo heller ikke min pointe, men forstærker den bare: At Nintendo har haft en god måned.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 05/04-03 19:47 
Var din pointe ikke, at Nintendo var "den store vinder"...? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 19:54 
Lol, Jo undskyld, Nintendo var den store vinder;)

Det bygger jeg ikke på at Ps2 selvfølgelig sælger flere konsoller etc., men at man hos Nintendo har set en markant stigning i salget af gc hardware, såvel i EU (her tænker jeg specielt på UK) som US, samtidig med at GBA SP har solgt rigtig godt og Zelda har haft en rigtig god lancering (600.000 forudbestile, 1,1 million shippede spil). Det kan da forhelvede ikke være så forkert.

Jeg synes da bare det er rart at man for en gangs skyld ser lyspunkter i Gc's levetid, salgsmæssigt, fordi vi har mere eller mindre kun oplevet nedtur på nedtur siden lanceringen.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
JesperJesperSkrevet 05/04-03 21:21 
crying out >
Naiera >
De får penge nok til deres servere. Det headset koster ikke meget at producere, og der er ikke gået mange produktionspenge i den CD med demoerne og installationsfilerne.

Det er ordet "nok" jeg ikke kan lide ;) Der er daelme da ikke mange penge tilbage, naar alle reklameomkostninger samt forhandlerens fortjeneste ogsaa er "taget ud" af regnestykket. Indtjeningen ligger nok ("nok", fordi jeg gaetter) paa salget af XBL-spil.

Desuden skal der jo også bruges penge til at opstille "server-parker" - kunne jeg heller ikke forestille mig var billigt.
SumezSumezSkrevet 07/04-03 11:36 
RJK, jeg synes ikke du skal være så kritisk over at det er udsendte kopier og ikke præcise salgstal. Selv de tal beviser at det er en god måned for Nintendo (alene det at folk har høje forventninger til dem er et stort fremskridt), desuden er det jo ikke nogen hemmelighed at både Zelda: TWW og GBA SP var forudbestilt i stor grad og udsolgt med det samme flere steder i USA. Nintendo påstår SELV at at have både bedst sælgende konsolspil, håndholdte og konsol i marts, og ser man på måneden, er det da svært at påstå det modsatte. Nintendo ER de store vindere i marts. Så er der bare resten af året...

For at citere Gamers.com's artikel: "Nintendo's announcement offers no hard sales figures, and quietly omits mention of the publisher's nigh-empty release slate for the rest of 2003, but it's inarguable that Nintendo is having a fine spring on the strength of The Legend of Zelda and the Game Boy Advance SP."

Link...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/04-03 12:06 
Joachim M Andersen >
fordi vi har mere eller mindre kun oplevet nedtur på nedtur siden lanceringen.

Jeg synes da at
Super Mario Sunshine
Eternal Darkness
Roque Squadron
Super Monkey Ball
Pikmin
Det lækre design - og den fedeste next-gen controller
er rimelig optur :-)

Men det ændrer ikke ved at Nintendo fortsætter med at lave mange fejl.
Zelvom Zelda er det fedezte zpil jeg har zpillet rigtig længe, zå er gode zpil ikke det enezte, der zikrer zuccez - langt fra endda.
Fra starten: ingen DVD support. Man kan som gamer være ligeglad - og ALLE burde også have en dedikeret DVD afspiller, ren og skær HiFi tankegang. Men for mainstream publikummet er det et spørgsmål om at sætte en plus minus liste op. DVD afspilning er et plus for de 2 andre - minus for GC.
Online delen. Igen det samme. Det er muligt, at det kun er en procentdel, der kan/vil bruge det - men online mulighed er et plus for de 2 andre. Nintendo har været grænseløst arrogante her - og det er en KÆMPE fejl at de ikke er sprunget med på vognen.
Selv efter at Sony har solgt 500.000 modem adaptorer, og M$ har 500.000 subscribers til Live - har Nintendo eftersigende ikke nogen online spil planlagt til E3.
Det er muligt at de holder hemmeligt - men det er bare ikke altid en god idé.
Pokemon Online er så oplagt en idé, at det næsten er skræmmende.
Man kan håbe på, at Nintendos eget ambitions nivaeu er bremsen her - altså at de vil komme med noget helt nyt - og ikke bare Pokemon Saphire Online. Points for at ville innovative - men det er sgu ikke særligt smart for GC's udbredelse.
WideScreen support: jeg har lige fået Zelda: WW ind ad døren. Super spil - men hvorfor udnytter det ikke mit 16:9 TV?
Jeg tror svaret er enkelt: Nintendo tænker stortset kun på det japanske marked, hvor jeg kan forestille mig at 4:3 stadig er normen. Det er pisse arrogant.
Jeg skal ikke gøre mig klog på det tekniske i widescreen spil, men jeg kan ikke forestille mig, at det er et vildt stort problem, maskinen kan jo godt.
Det er lidt typisk at Eternal Darkness understøtter 16:9 - det er jo lavet af Silicon Knights - en canadisk udvikler.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 07/04-03 12:09, rettet 07/04-03 12:10 
Eternal Darkness er vist det eneste spil jeg overhovedet har, der understøttet 16:9.
Men man køber sgu heller ikke konsoller for amerikanske spil ;) (med mindre man er Xbox-spiller eller sådan noget)

Don't get me wrong. Jeg er stor fan af Silicon Knights, og for den sags skyld også Blizzard og visse andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 07/04-03 12:45 
Monkey Ball 2 understøtter også 16:9.
Og det er trods alt en Jap udvikler.
Men true, de burde nok per default sikre understøttelse til dette.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RJKRJKSkrevet 07/04-03 13:00 
Sumez >
RJK, jeg synes ikke du skal være så kritisk over at det er udsendte kopier og ikke præcise salgstal.

I denne situation er det måske ikke vigtigt (GBA SP og Zelda skal - som sagt - nok sælge fremragende), men jeg er bare led og ked af, at folk fordrejer tingene. Sony gør det nærmest hver gang de annoncerer salgstal og Nintendo er ikke meget bedre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 07/04-03 13:03 
Sumez >
Eternal Darkness er vist det eneste spil jeg overhovedet har, der understøttet 16:9.

Mon ikke også Star Fox Adventures gør? Alle (eller deromkring) Rares spil til N64 understøtter 16:9.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/04-03 13:20 
RJK >
I denne situation er det måske ikke vigtigt (GBA SP og Zelda skal - som sagt - nok sælge fremragende), men jeg er bare led og ked af, at folk fordrejer tingene. Sony gør det nærmest hver gang de annoncerer salgstal og Nintendo er ikke meget bedre.

Ja, jeg kan nu godt forstå din reaktion. Men man skal også tænke over at det er de tal firmaer som Sony og Nintendo selv sidder med, så det er dem, de snakker om i deres udmeldinger. De er ikke statistik-bureauer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/04-03 13:21 
RJK >
Mon ikke også Star Fox Adventures gør? Alle (eller deromkring) Rares spil til N64 understøtter 16:9.

Jah, det er ved at være en tendens. Men jeg sagde jo også af de spil, JEG har ;) (understøtter Conker 16:9? Har ikke andre Rare spil til N64 eller SFA)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/04-03 13:36 
SFA understøtter også 16:9 - men det er heller ikke Nintendo, der har lavet spillet jo - så det underbygger min teori.

Til gengæld - er der nogen der har en idé om hvad det kræver at lave et spil i 16:9 sådan teknisk?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig