X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NTSC og JAP spil på PAL Megadrive


Svar
nerosnerosSkrevet 13/04-04 14:37 
Kan man spille ntsc og japanske spil på en pal megadrive? Jeg synes nemlig jeg har et par spil som burde være ntsc udgaver og de virker på min pal megadrive! - Mærkeligt! Eller skal man have en adapter til det. Jeg har nemlig lige købt et japansk spil "Super volly ball". Jeg vidste at det nok ikke duede, men det skulle vist være et sjældet spil derfor købte jeg det. Det har også en lidt anden form så det slet ikke kan passe ned i min pal megadrive.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/04-04 14:41 
Op til et bestemt tidspunkt (omkring '94?) var der ingen regionsbeskyttelse på MegaDrive. Dvs. amerikanske Genesis spil kan frit køres på en PAL-maskine. Men de fleste senere spil har altså regionslås og kræver adapter. Jeg ved ikke helt med japanske spil, men hvis de har en anden form, er det jo nok et problem.
Nogen der ved om et amerikansk Gunstar Heroes kører på en PAL MegaDrive? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/04-04 14:43 
JAP-spil kan ikke gå i en PAL MD. Formen er anderledes (ligesom Mega-Tech-spil, forresten). Men om de virker, hvis man bare skruer låget af konsollen, ved jeg ikke lige.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 13/04-04 14:45 
Okay så er det med at kikke sig for med årstalende hvis man altså ikke har en adapter! Sorry! Ved ikke noget om Gunstar Heroes!
Bashful Neophyte
ABCDABCDSkrevet 13/04-04 16:21 
Sumez>
Nogen der ved om et amerikansk Gunstar Heroes kører på en PAL MegaDrive? :)

Det gør det ikke.
TurricanTurricanSkrevet 13/04-04 17:22 
Da jeg var en bette knægt tog jeg en neglefil og filede de spidse kanter af plasticen af. Altså der hvor spillene ryger i. Så ryger NTSC spillene lige i, og af de 50-70 titler jeg har haft, har jeg aldrig oplevet et eneste der ikke virkede i min Pal MD. Om man så har lyst til at hærge sin MD må jo være op til en selv.

Omvendt kan man proppe PAL titler i en NTSC maskine ved at fjerne den lås der gør at PAL spillene ikke passer i maskinen.
The Gods pause for a moment...
montequillamontequillaSkrevet 13/04-04 18:23 
Kan Sonic The Heedgehog 3 spilles på en PAL?
We Trust In You Epoch!
ABCDABCDSkrevet 13/04-04 19:12, rettet 13/04-04 19:13 
Nej, det amerikanske Sonic 3 virker ikke på PAL maskiner.
nerosnerosSkrevet 14/04-04 09:53 
Jeg mener altså at kunne huske, at en af mine kammerater havde Sonic 3 til sin pal maskine i sin tid.
Bashful Neophyte
DizzyDizzySkrevet 14/04-04 10:10 
Ifølge genesiscollective (se link)

Sonic the Hedgehog 3 (1994, the last in the commercially released series of 2D platformers - not designed for speed as before, you encounter a boss at the end of every level, Sonic was redesigned to give him a more fierce look, Knuckles puts in his second appearance in a Sonic game, and has only six very large stages - (Nu kommer det ;)) the MegaDrive release apparently has some different music than the American release, such as when Knuckles first appears)

Ved ikke om det er til nogen hjælp

link
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
nerosnerosSkrevet 14/04-04 10:16 
Okay there you have it!
Bashful Neophyte
MarcusMarcusSkrevet 14/04-04 11:47 
Er der nogen der ved om NTSC Bloodlines skulle fungere på en pal megadrive 2?
Jeg har spillet og maskinen, den viser start teksten og konami logoet, så går den i stå. Men det kunne jo også bare være spillet der var gået i stykker.
3of193of19Skrevet 14/04-04 11:53 
De senere spil har som nævnt regionslås.
Har du en Mega Drive 1 eller 2? 1'eren er nemlig latterlig nem at modde med 50/60 Hz og Jap/Eng switch. Man skal bare ridse nogle bestemte baner på boardet og bridge dem med to switches. En meget udførlig guide findes på linket.
MD2 er sværere, der står noget her: http://www.gamesx.com/importmod/gen2import.htm men der er ingen billeder til det.

Mega Drive@Gamefaqs
RJKRJKSkrevet 14/04-04 12:48 
MD2 er ligeså nem. MM er svær ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 14/04-04 14:30 
Mysterious>
Er der nogen der ved om NTSC Bloodlines skulle fungere på en pal megadrive 2?

Det gør den ikke. Vi havde problemer med at få det til at fungere selv med avanceret import-adapter til et konsoltræf.
Sonic 3 virker heller ikke, basta.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/04-04 15:46 
Hvad koster sådan en megadrive adapter til NTSC og JAP spil?
Bashful Neophyte
MarcusMarcusSkrevet 14/04-04 19:52 
Jeg fik det til at virke :)
Uden modning eller noget. Jeg trykkede blot en knap ind på gamepaddet og holdt den inde mens jeg tændte maskinen, så gik den direkte ind i det og sprang logoet og teksten over. Det kunne du jo prøve Sumez.

Ellers så var den moddet før jeg købte den.
SumezSumezSkrevet 14/04-04 20:03 
Da vi prøvede Bloodlines til førnævnte konsoltræf, kom der en pæn lille skærm, der sagde at spillet ikke var designet til den region. Jeg MENER i hvert fald at det spil gjorde det.
I hvert fald har jeg den ned"vandede" (haha, get it?) europæiske udgave, hvor Eric til gengæld ser ligeså feminin ud som han skal i introen. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig