X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsolseminar: Dagsorden


Svar
dRxLdRxLSkrevet 12/04-04 20:09, rettet 12/04-04 21:08 
Noget af det jeg savnede mest ved P:R arrangementerne var mere organiseret indhold. Så det vil jeg prøve at sparke lidt gang i.

Personligt vil jeg bruge det meste af R:P 4.1 til at føre dRxLaX op til version 1.0 og jeg håber selvfølgelig på at kunne gøre brug af deltagerne til at teste alt det nye og evt. løbende forbedre det med de gode forslag der måtte komme.

Men jeg... Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
101 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 12/04-04 20:09, rettet 12/04-04 21:08 
Noget af det jeg savnede mest ved P:R arrangementerne var mere organiseret indhold. Så det vil jeg prøve at sparke lidt gang i.

Personligt vil jeg bruge det meste af R:P 4.1 til at føre dRxLaX op til version 1.0 og jeg håber selvfølgelig på at kunne gøre brug af deltagerne til at teste alt det nye og evt. løbende forbedre det med de gode forslag der måtte komme.

Men jeg vil da også gerne lige bruge 10 minutter af deltagernes tid på at holde et oplæg om designfilosofien og tilblivelsesprocessen for spillet. Indtil videre forestiller jeg mig at kl. 13 vil være et godt tidspunkt at holde dette på.

Derudover synes jeg at vi bør afholde i hvert fald 2 fighter konkurrencer og mindst 1 shooter konkurrence (udover en eventuel dRxLaX turnering).

Jeg vil godt stå for en dRxLaX turnering (som jeg ikke selv deltager i ;-)), men håber at andre melder sig til at afholde andre begivenheder i løbet af arrangementet.

Det vigtigte for mig er at vi får lavet en nogenlunde realistisk (dvs. ikke for overfyldt) tidsplan, så vi rent faktisk får lavet de ting vi sætter os for.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/04-04 20:26 
Nu skal det jo heller ikke blive sådan, at der ikke er plads til almindelig gambling :)

*host*specielt når man må gå tidligt*host* :(

Ellers synes jeg indtil videre det lyder til at blive ret spændende
Le RoofLe RoofSkrevet 12/04-04 20:32, rettet 12/04-04 20:33 
dRxL: Du tror ikke at vi lige skal holde det til en 2D fighter turnering? Det skulle jo heller ikke ende med at blive et presset program, hvor folk føler sig stressede...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
dRxLdRxLSkrevet 12/04-04 20:36 
Det kommer an på hvad der ellers er. Det er jo muligt at det bare er mig der er en strukturfreak og at ingen andre derfor byder ind med noget. Men jeg håber da at nogen havde lyst til at præsentere et eller andet specielt spil for de andre deltagere eller noget andet der kunne gøre det hele lidt mere spændende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/04-04 20:43, rettet 12/04-04 20:44 
Struktureret indhold = Godt. Men derfor tror jeg stadig det kunne være ret hyggeligt bare at møde de andre, tage et slag et-eller-andet og få sat ansigt på folk. Jeg har eksempelvis ikke mødt andre end Daniel (og Sumez, ganske kort) af dem der kommer.

Men mon ikke der sagtens kan blive tid til det hele?
3of193of19Skrevet 12/04-04 20:53 
Jeg kunne godt lige vise en runde Phantasy Star Online Episode 3: C.A.R.D. Revolution, hvis der er interesse.
Per SPer SSkrevet 12/04-04 21:10, rettet 12/04-04 21:12 
Jeg har da klart mere lyst til at vise Taromaru eller Stellar Assault frem, end at se på Daniel, der foretager sig noget han burde have klar INDEN træffet. :P

En dRxLaX turnering er klart bedre end kodebrydning.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 12/04-04 21:13 
Det har jeg måske også =)

Men det kan jo være at nye øjne så ting jeg havde været blind for, som så kunne blive implementeret inden jeg sender det til trykning i USA =)

Men var det et seriøst bud Per?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 12/04-04 21:28, rettet 12/04-04 21:30 
Jeg er skam interesseret i en dRxLaX turnering, bare vi ikke skal bruge hele dagen på konkurrencer, hvilket i mine øjne, fjerner en hel del af fornøjelsen ved træffet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 12/04-04 21:38 
Per S>
Jeg har da klart mere lyst til at vise Taromaru eller Stellar Assault frem, end at se på Daniel, der foretager sig noget han burde have klar INDEN træffet. :P

Jeg glæder mig også meget til at se især førstnævnte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 13/04-04 00:08 
Så nu "hjalp" RJK mig med at omdøbe begivenhedem fra "R:P" til "konsolseminar" så jeg fik ham i samme anledning til at ændre "begivenheder" i denne overskrift til "dagsorden".

Men husk navnet er blot et hylster, der i dette tilfælde dækker over præcis det samme, jeg ville bare gerne undgå at forvirring ikke blev total ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 13/04-04 07:12 
Nogen jyder der vil med til Amager og spille PES3? :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 13/04-04 19:42 
Jeg synes hellere du skulle komme og lave en powerpoint præsentation der udlægger de elegant sammenvævede detaljer i Chrono Trigger så læmand kan fortå det, eller noget i den retning =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 13/04-04 21:35 
Jeg vil gerne spille dRxLaX og gerne høre Daniel's seminar, samt få røvfuld i 2D fighters.

Men jeg vil altså også gerne have tid til at pimpe lidt med Per's samling og Metal Slug ^^

Men det ser da også ud til at der bliver plads til det hele, så no problemo?
» a winner is you «
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/04-04 08:05 
Er det egentlig klokken 9 om morgenen vi starter? I forgot :)
SumezSumezSkrevet 15/04-04 08:33 
Jeg har heller ikke nogen adresse. Er bare gået ud fra at det ligger i nærheden af en metro-station. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 15/04-04 09:36 
Fra Le Roof:

Tid: 17. April, kl. 10 - ??
Sted: Sundbyvestervej 99, 2300 København S
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
psychomantispsychomantisSkrevet 15/04-04 16:07 
3of19>
Jeg kunne godt lige vise en runde Phantasy Star Online Episode 3: C.A.R.D. Revolution, hvis der er interesse.

Det er der ihvertfald fra mig.
dRxLdRxLSkrevet 15/04-04 23:00 
Her har jeg et forslag til et program for dagen:

10:00 start

13:00 dRxLaX oplæg

15:00 PSO3.card battle introduktion

16:00 fighter konkurrence (jeg foreslår bedst af 3 i MoTW, SF3 og cap.vs.snk2)

19:00-20:00 "TATE-timen", min fladskærm bringes for en kort bemærkning tilbage til værelse 514, hvor den monteres på VESA armen for at folk bedre kan nyde spil som: IKARUGA, Psyvariar2 og Shikigami2 i den indstilling det er meningen at de skal spille.

21:00 dRxLaX turnering (forhåbentlig med nogle nye features som jeg har fået brygget færdig).

Man burde overveje om man ikke også burde sætte et ca. tidspunkt på hvornår Samba og typing of the dead skal rigges til, så vi er sikre på at få det gjort.

Det er selvfølgelig bare et forslag, så kom med ændringer hvis I har nogle.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Le RoofLe RoofSkrevet 15/04-04 23:52 
Rolig nu...

Dit forslag med "TATE-timen" ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige til. For det første skal det hele lige ordnes så kanon hurtigt. For det andet udelukker det, mere eller mindre, alt andet end muligheden for DC tate shooters. Der er trodsalt nogen som har lidt Saturn-stuff med (incl. mig selv).

Til fighter konkurrencen: *host* KOF98 (AES) *host* ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
DarklynoonDarklynoonSkrevet 16/04-04 01:27 
drxl, hvordan finder vi lokalet. ringer vi på hos dig?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/04-04 07:12 
Hvordan er mine muligheder for at få byttet lidt om på tiderne, så fighter konkurrencen finder sted tidligere :/
dRxLdRxLSkrevet 16/04-04 07:27 
Hvor meget tidligere (sig et tidspunk hr.)?

Dine chancer er rimeligt gode, medmindre det rejser en storm fra flere andre.

Le Roof: Jeg kommer så lige i tanke om at jeg jo nok bliver nødsaget til at flytte mit lydanlæg i kælderen, så det bliver ikke så fedt at sidder heroppe og spille uden lyd. Alternativt kan vi lægge min 20" VGA om på siden og siden og så køre DC-VGA og alt hvad vi har der kan give et S-Video signal (nogen bør tage et sådant til saturn med) i TATE.

Darklynoon: lokalet er ret tæt på hoveddøren som vi i hvert fald i dagtimerne kan lade stå åben (der er aligevel yderligere lås ind til alle salene).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 16/04-04 09:25 
Det kunne være ret praktisk helt præcist at få at vide hvor det foregår. Adressen har jeg, men samtidig føler jeg der mangler lidt? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/04-04 10:11 
Tidspunktet er sådan set ikke så vigtigt for mig, bare det ligger sådan, at vi i hvert fald er færdige med den omkring klokken 16 senest. Jeg regner nemlig med at det er lige deromkring jeg skal gå, og jeg ville være ked af at gå glip af 2D fighter turneringen :)
dRxLdRxLSkrevet 16/04-04 16:16 
Juggernaut>
Det kunne være ret praktisk helt præcist at få at vide hvor det foregår. Adressen har jeg, men samtidig føler jeg der mangler lidt? :)

Det er meget enkelt, tag hen på adressen og så vil der være en seddel på døren med nærmere instruktioner.


Her følger så en revideret dagsorden, men lad mig lige inden slå fast at der ikke er tale om kollektiv tvang, men blot ting jeg vil sørge for går i gang på de nævnte tidspunkter.

10:00 start

13:00 fighter konkurrence (jeg foreslår bedst af 3 i MoTW, SF3 og cap.vs.snk2)

15:00 PSO3.card battle introduktion

16:00 dRxLaX oplæg

19:00-20:00 "TATE-timen", nu i samme lokale som alt andet, og med alle spil der kan give et S-vide signal.

21:00 dRxLaX turnering (forhåbentlig med nogle nye features som jeg har fået brygget færdig).

kort på degulesider.dk
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/04-04 16:39 
Det kan jeg bedre forholde mig til :)

dRxLaX satser jeg på, at få mulighed for at prøve en anden god gang
RitesRitesSkrevet 16/04-04 16:46 
Har aldrig fået prøvet det, så håber da jeg kan komme!
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 16/04-04 16:48 
Daniel ville formentlig næppe have noget imod at folk spiller lidt dRxLaX før den afsatte tid :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 16/04-04 18:47 
Jo det havde jeg faktisk tænkt mig! Hvis man ikke er indstillet på at afsætte HELE dagen på hvores arrangement, så er man ganske enkelt ikke værdig til at spille så meget som en enkelt runde dRxLaX, eller noget ;-)

Jo selvfølgelig kan I da få fingrene i det, jeg regner jo som sagt med at sidde og nørkle med det det meste af dagen.

Inden aftenen er omme skulle jeg så gerne have en teamplay mode implementeret.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/04-04 19:12 
Hvordan er pizza/frokost mulighederne egentlig?
JuggernautJuggernautSkrevet 16/04-04 19:17 
Og kender nogen den nemmeste måde at komme derud fra hovedbanen? Jeg kommer sydfra. Rejseplanen er lidt omsonst...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/04-04 19:23 
Det nemmeste er nok 5A til Sunsbyvester plads, og så 4A videre derfra. Så skal du ikke gå så langt
JAAJAASkrevet 16/04-04 19:33 
3of19>
Jeg kunne godt lige vise en runde Phantasy Star Online Episode 3: C.A.R.D. Revolution, hvis der er interesse.

Jeg udviser hermed min interesse. Jeg har endnu ikke fået set skidtet i aktion.
JuggernautJuggernautSkrevet 16/04-04 19:33 
Hmmm...Der kører ikke noget direkte? Fra Valby Station måske?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/04-04 19:39 
Ikke så vidt jeg ved, desværre :/
Måske til Amagerbrogade, hvis du er villig til at gå et stykke vej
JuggernautJuggernautSkrevet 16/04-04 19:45 
Så tager jeg 5a fra hovedbanen...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 16/04-04 19:50 
150S fra valby station kommer ret tæt på svjh. men kan Darklynoon sige meget mere om.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 16/04-04 19:52 
Nu har jeg lige hørt at der bliver bil til rådighed fra hovedbanen :-) Så ingen problemer.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/04-04 19:57 
Vræl, jeg vil også hentes i bil :)
JuggernautJuggernautSkrevet 16/04-04 20:00 
bor du i nærheden af østerport station?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/04-04 20:01 
Ikke specielt, men jeg bor så tæt på dRxL at min sidste post ikke skal tages seriøst ;)
JuggernautJuggernautSkrevet 16/04-04 20:02 
Oki..Glem min venlighed :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarklynoonDarklynoonSkrevet 16/04-04 21:08 
dRxL>
Darklynoon: lokalet er ret tæt på hoveddøren som vi i hvert fald i dagtimerne kan lade stå åben (der er aligevel yderligere lås ind til alle salene).

det med lås ved jeg udemærket godt sidst jeg var hos dig, hovedindgangen var åben, elevatoren virkede ikke, 5 sal var låst og ingen hørte min mishandling af døren, så jeg måtte trave ned igen fra 5, ringe på og gå hele vejen op igen.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
dRxLdRxLSkrevet 16/04-04 23:02 
så kan du lære det... eller så kan nogen lære det... eller nogen kan i hvert fald... :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/04-04 00:42 
Tak for en hyggelig dag. Det var ærgerligt at der var nogen (fik slet ikke tjek på hvem de alle var) der gik næsten lige som jeg kom, og nogen der kom sent, men alt i alt var jeg glad for at få set nogle Saturnspil, prøvet Donkey Konga og den slags. Det kunne have været meget sjovt at deltage i fighter turneringen, men med alle de hardcore hoveder, havde jeg alligevel ikke vundet en enkelt kamp. :)

Men det er et godt initiativ, og jeg håber da snart vi får mulighed for at gentage det, helst en dag hvor jeg har mere tid. Jeg ville heller ikke tøve med at stille mit eget kollegiekøkken til rådighed.
Der skal også klart være flere PC Engine shooters til stede næste gang. :)

Og så ærgrer jeg mig over at SkyblazeR og Dehli ikke kunne komme alligevel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 18/04-04 01:17 
Det var nemlig rigtig hyggeligt. Jeg nød især at prøve diverse shmups jeg ikke kendte og så var det en stor fornøjelse endelig at få prøvet Drxlax.

Daniel, da i ryddede op faldt i vel ikke over mit Donkey Konga? Huskede trommerne, men glemte spillet. Bare giv det til Hauke. Jeg ser ham nok i den næremste fremtid.
JAAJAASkrevet 18/04-04 03:17 
Ja det var rigtigt hyggeligt, og efter mit første møde med drxlax må jeg sige, at det tog mig med storm. Det er, for at sige det på godt dansk, pisseskægt.

Ser frem til næste gang :)
PlaykidPlaykidSkrevet 18/04-04 03:33 
Det var lidt ærgeligt jeg ikke kunne komme dennegang, men jeg håber da der bliver en anden gang.
Blev der egenligt spillet Typing of the dead? :)
Spiller nu: Halo 3
JAAJAASkrevet 18/04-04 03:47 
Ja. Desværre fik jeg ikke spillet, men det må jeg også prøve næste gang.
101 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig