X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsolseminar: Hvem medbringer hvad?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 12/04-04 19:59, rettet 13/04-04 00:04 
Bemærk venligst at vi, på opfordring, har ændret begivenhedens navn fra "R:P" til "konsol seminar" (KS1), vi kunne selvfølgelig lige så godt have kaldt det "Fagligt Møde" (FM1), men nu blev det altså KS, for ligesom at antyde et gran af seriøsitet ;-)


Godt fortalt dækker denne lidt kryptiske indledning over at Le Roof valgte at tage mig på ordet,... Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
66 emne(r).
1 2 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 12/04-04 19:59, rettet 13/04-04 00:04 
Bemærk venligst at vi, på opfordring, har ændret begivenhedens navn fra "R:P" til "konsol seminar" (KS1), vi kunne selvfølgelig lige så godt have kaldt det "Fagligt Møde" (FM1), men nu blev det altså KS, for ligesom at antyde et gran af seriøsitet ;-)


Godt fortalt dækker denne lidt kryptiske indledning over at Le Roof valgte at tage mig på ordet, da jeg i en diskussion om P:R arrangementerne argumenterede for at vi københavnere burde drage fordel af at vi bor så tæt, og lave arrangementer af en enkelt dags varighed, som så primært ville være interessante for dem der ikke har så langt at rejse.

Vi har valgt at kontakte dem vi vidste ville være interesserede i at deltage udenom det egentlige forum, men hvis der er nogen der nu føler sig forbigåede og har mulighed for at deltage lørdag den 17. april fra klokken 10 herude på amager, så kan de sende mig en besked, og så skal de være hjerteligt velkomne.

Nå men først og fremmest laver "vi" (altså Le Roof og jeg) denne tråd for at løse det logistiske problem omkring medbringelse af udstyr.
Pt. er vi ca. 12 tilmeldte og vi har lovning på følgende udstyr:


dRxL:

17" TFT med tilhørende dscaler computer (tæller som fjernsyn og vga)

20" VGA

+evt. et antal 14" VGA skærme (jeg skal bruge én til dRxLax programmering).

+kollegiets 25" fællesfjernsyn (hvis jeg kan få fingre i det, skal lige undersøges).

Rites: en projektor (uden lærred men jeg undersøger om jeg ikke lige kan låne et ude på KUA).

Derudover har jeg selvfølgelig alt interessant til Dreamcast (inklusive 2 sæt Samba De Amigo) og en chippet xbox.

Som jeg ser det så kunne vi godt bruge i hvert fald 2 fjernsyn mere af en rimelig størrelse.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Le RoofLe RoofSkrevet 12/04-04 20:14, rettet 16/04-04 22:41 
Jeg skal gerne levere de 2 ekstra TV'er som skal til (udover at PS2 playkid snakkede om muligheden for at medbringe sit 28"), hvis der ellers er en som har tid og lyst, til at ta' en tur til Herlev og tilbage igen...

Anyway, for lige at lave lidt overblik over udstyr osv., til arrangemenget, vil jeg lige simpificere og tilføje til dRxL ovenstående indlæg.

Det vil derefter være en god ide, hvis folk bare skriver tilføjer hvad de har tænkt sig at medbringe af hardware. Så opdaterer jeg løbende listen :)
--------------------------------------------------

1 x Projektor (Rites)
1 x 25" TV (dRxL?)
1 x 20" VGA skærm (dRxL)
1 x 17" VGA skærm (dRxL)

Xbox
1 x Xbox, modded (dRxL)

GC:
1 x Gamecube, JAP/US (3of19)
4 x controllere (Le Roof, 3of19)
2 x trommer (Jmog)
1 x RGB kabel (3of19)

PS2:
1 x PS2, modded (Le Roof)
1 x controller (Le Roof)
1 x RGB kabel (Le Roof)

DC:
1 x DC (dRxL)
? x controllere (dRxL)
2 x keyboards (dRxL, 3of19)
2 x maracas (dRxL)
1 x RGB kabel (dRxL)
1 x VGA kabel (dRxL)

N64:
1 x N64, JAP/US (Le Roof)
4 x controllere (Le Roof)
1 x S-VHS kabel (Le Roof)

Neo Geo:
1 x Neo Geo AES (Le Roof)
2 x Old-style Joystick (Le Roof)
1 x RGB kabel (Le Roof)

Saturn:
1 x Saturn, modded (3of19)
? x controllere (3of19, Per S)
1 x RGB kabel (3of19)

PC-engine:
1 x Super Grafx (Juggernaut)
1 x controller (Juggernaut)
1 x Composite kabel (Juggernaut)

SNES:
1 x SNES, US (Le Roof)
2 x controllere (Le Roof)
1 x RGB kabel (Le Roof)

NES:
1 x Famicom, JAP (Sumez)
--------------------------------------------------
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 12/04-04 20:22 
Jeg tager nok direkte fra Albertslund, og grundet rod m.m. ville det være meget besværligt at hive mit fjernsyn med, desværre. Men jeg vil gladeligt medbringe min nyerhvervede Famicom, og vise lidt ægte retro frem, i stedet for alt det der next-gen gejl :P (der er mindst én shooter, der er værd at spille, Gradius 2). Jeg ved at Le Roof er interesseret i at se Mother, og hvis jeg keder mig, kan jeg altid spille videre i FF3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/04-04 20:30 
Jeg kan umiddelbart ikke komme i tanker om noget jeg kan bidrage med, men hvis i har noget i tankerne må i lige sige til.

3of19, den Saturn du tager med... Hvordan er udvalget af shooters til den? :) Jeg kunne godt tænke mig at prøve lidt forskelligt, og jeg kender ikke andre heromkring der kan spille JAP spil på deres Saturn
Le RoofLe RoofSkrevet 12/04-04 20:34 
Tror vist at Per S har den vinkel dækket ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/04-04 20:36 
Ah, ja, hans samling taler jo for sig selv :)

Det ser jeg frem til
3of193of19Skrevet 12/04-04 20:40 
Jeg kan også tage yderlige 2 GCN controllere med, samt, hvis Le Roof vil være fri, Gamecuben selv. Jeg bor jo kun 5 minutters gang fra dRxL.
Le RoofLe RoofSkrevet 12/04-04 21:30 
OK, Hauke. Du ta'r bare GC'en med også. Så har jeg lige plads til en N64 istedet (i skal jo ikke snydes for Custom Robo + Custom Robo V2) ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Per SPer SSkrevet 12/04-04 21:38, rettet 12/04-04 21:39 
Jeg tager ca. 20-30 Saturn spil med. Primært af action/shmups typen plus diverse og Stellar Assault samt Taromaru. Desuden ryger Metal Slug 3 med til Le Roof's Neo Geo AES.

Hvis der er nogen der medbringer en Atari Jaguar, kan jeg også tage Iron Soldier og Defender 2000 med.

Daniel bedes tage Border Down (DC) med.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/04-04 22:06 
Er der en af jer der kan tage Radiant Silvergun med? Det har jeg aldrig haft fornøjelsen af at prøve
Per SPer SSkrevet 12/04-04 22:13, rettet 13/04-04 00:46 
Hmm. Jeg har på fornemmelsen af at Koffein drengen for brug for en stærk kop kaffe til træffet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/04-04 22:14 
Det er planen :)

At jeg også skal gå tidligere bliver det nok ikke bedre af, men jeg er stærkt opsat på at nå igennem alle de gode spil der bliver medbragt alligevel ;)
dRxLdRxLSkrevet 13/04-04 00:04 
Bemærk venligst at vi, på opfordring, har ændret begivenhedens navn fra "R:P" til "konsol seminar" (KS1), vi kunne selvfølgelig lige så godt have kaldt det "Fagligt Møde" (FM1), men nu blev det altså KS, for ligesom at antyde et gran af seriøsitet ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 13/04-04 09:20 
Jeg lurer lige på om jeg kan "lege" den dato. Så kan jeg jo få testet min Super Grafx. I samme ombæring kan jeg høre Kimmer om han skulle være interesseret i at køre med. Han har jo som regel lidt japansk tingeltangel at vise frem.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Le RoofLe RoofSkrevet 13/04-04 09:25 
Har prøvet at ovetale kimmer til at ta' med (dvs. jeg er ikke færdig endnu ;)).
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JuggernautJuggernautSkrevet 13/04-04 09:35 
Jeg mener ikke at han har adgang til internettet i øjeblikket, så hvor meget han læser beskederne.....? :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Le RoofLe RoofSkrevet 13/04-04 09:38, rettet 13/04-04 09:38 
Har skrevet med manden over messenger...

Anyway, gi' lige lyd fra dig, når du ved om du ka' "lege" på lørdag :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JuggernautJuggernautSkrevet 13/04-04 09:38 
Det gør jeg :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 13/04-04 09:52 
Jeg kan godt medbringe Donkey Konga. Andre der har det? Så kunne vi jo lave noget multiplayer.
RitesRitesSkrevet 13/04-04 10:15 
Navneændring efter ønske fra hvem? TV2?
» a winner is you «
3of193of19Skrevet 13/04-04 13:12 
nok fra RJK, fordi P:R og R:P ligner hinanden ret meget.
Jeg undrede mig også da jeg først så indlægget: "P:R 4.1? Det har vi da lige haft?"
RJKRJKSkrevet 13/04-04 13:37 
Ja, det giver vist sig selv...

Jeg synes ellers Re:Play er en udmærket titel, men lad nu bare det site hvile i fred ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/04-04 16:01 
Per, havde du planer om at tage din Nomad med? Eller skal jeg lige tage min Mega Drive under armen?
Le RoofLe RoofSkrevet 13/04-04 17:23 
Er der ikke nogen som har en US/JAP Gensesis/Megadrive eller en modded PAL MD???

(min JVC X'eye er stadig ikke blevet fikset)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/04-04 17:30 
Min er desværre bare en almindelig PAL... Men Pers Nomad er regionsfri og har 60Hz switch, hvis du kan bruge det
Le RoofLe RoofSkrevet 13/04-04 17:41 
Mjoo, men jeg har lidt på fornemmelse at Per har rigeligt at medbringe...
Desuden vil mine nerver ha' det bedre med en MD/Genesis.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/04-04 17:46 
Jeg kunne nu også godt tænke mig at se et par spil i 60Hz. Vi må se om ikke der er en, der kan medbringe en moddet Mega Drive
dRxLdRxLSkrevet 13/04-04 18:35 
Jeg har nu officielt opgivet at skaffe et rigtig lærred til projektoren, men da jeg lige kiggede på lokalet bemærkede jeg at en af vægene var ganske hvide, omend lidt beskidte.
Jeg tror der er mindre anstrengelse i at vaske denne end i at fortsætte med med at lede efter et "rigtig" lærred.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 13/04-04 19:48 
En hvid væg kan også sagtens bruges. Det kommer skam til at se fint ud.
SumezSumezSkrevet 14/04-04 00:49 
Nogen af deltagerne, der tilfældigvis er i besiddelse af en gamebit skruetrækker? Jeg har en Nintendo, der skal åbnes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 14/04-04 01:10 
...og jeg har en GC som skal åbnes.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 14/04-04 04:54 
Og nu vi er igang. Nogen der har planer om/plads til at medbringe en moddet snes med kontakter til regionslås og 50/60hz?
Jeg vil gerne have et definitivt svar på Super Mario RPG spørgsmålet, som nævnt heri: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=9805#120248
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 14/04-04 22:11, rettet 14/04-04 22:14 
Sumez: Jeg kan godt medbringe en US SNES, incl. en altædende adapter, hvis det er...

Hvad vil du iøvrigt med 50Hz? (ja - jeg har læst den anden tråd) ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 14/04-04 22:27 
En US SNES duer jo ikke til at afklare om spillet vil køre på en PAL SNES. ;) Men jeg har vist fået slået meget godt fast at det ikke vil.
50hz skal bruges til at køre PAL spil, da man faktisk tit støder på den slags her i landet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 14/04-04 22:30 
Hvilket er grunden til at man bruger en adapter...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
PlaykidPlaykidSkrevet 14/04-04 22:55 
Jeg vil lige nævne, at det er lidt usikkert om jeg kan komme eller ej.
Jeg skriver tilbage når jeg ved mere.
Spiller nu: Halo 3
Le RoofLe RoofSkrevet 15/04-04 00:28, rettet 15/04-04 00:28 
Jeg vil gerne lige, endnu engang, minde folk om at vi godt kunne bruge et ekstra TV mere...eller 3.

Jeg har et par 28" TV'er, som godt kan medbringes, hvis jeg ellers kan overtale en til at køre forbi Herlev...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JAAJAASkrevet 15/04-04 02:45, rettet 15/04-04 02:49 
Da der allerede er en PC Engine, vil jeg tage nogle HUcards med.

Bomberman 93+94
R-Type 1+2
Detana Twinbee


... er vist det mest interessante, jeg kan diske op med.

Sumez>
Nogen af deltagerne, der tilfældigvis er i besiddelse af en gamebit skruetrækker? Jeg har en Nintendo, der skal åbnes.



Nej, men jeg har nogle plastik-kuglepenne, vi kan smelte, hvis i er desperate :P
SumezSumezSkrevet 15/04-04 07:08 
Jeg vil ikke bruge smeltede kuglepenne.
Jeg vil så undlade at tage Bomberman 94 med, da du gør det. Det ser ud til at være forsvundet i mængden, da jeg på et tidspunkt "ryddede op" i mine spilhylder, og fik fjernet det overflødige. Det er det eneste japanske HuCard jeg har, der er værd at spille. De andre er mildest talt crap. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/04-04 08:04 
Er der andre end mig der har lyst til at prøve Power Stone spillene med 4 spillere?
Le RoofLe RoofSkrevet 15/04-04 10:15, rettet 15/04-04 13:42 
Tjoo, når nu RJK ikke er der, kunne det sikkert være meget sjovt :P

EDIT: dRxL har dem begge liggende...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JuggernautJuggernautSkrevet 15/04-04 11:25, rettet 15/04-04 11:58 
Jeg tager Rez + Trance Vibrator, Castlevania LOI og Gradius 3+4 med. Alle til Ps2. Ikke det vilde men bedre end ingenting :)

EDIT: Contra Shattered Soldier og Silpheed kommer også med.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 15/04-04 11:31 
Jeg vil i hvert fald meget gerne prøve Gradius 3+4. Jeg vil også enormt gerne selv have spillet, men har aldrig set det til salg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 15/04-04 11:38 
Jeg købte det i StereoStudie og ifølge deres hjemmeside har de det stadig til den nette sum af 449,95kr.

Stereo Studie
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
psychomantispsychomantisSkrevet 15/04-04 11:38 
Jeg regner med at medbringe:

R-type Final, Amplitude, Mr.driller : Drill land samt Zelda: Four Swords+ hvis det når at dukke op (blev sendt fra play-asia i tirsdags, så der er nok ikke de store chancer)
RJKRJKSkrevet 15/04-04 14:21 
Le Roof>
Tjoo, når nu RJK ikke er der, kunne det sikkert være meget sjovt :P

Fuck, hvor er I nogle tabere!!! ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 15/04-04 14:59, rettet 22/08-04 23:53 
Til Powerstone 2? - sikkert :)
For øv hvor tabte jeg stort til KT5...

Havde dog heller aldrig spillet Powerstone før da. Men giv mig lige en chance for at anskaffe spillet inden P:R 4.2, så skal jeg gladeligt stille op til en returkamp :P
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 15/04-04 15:13 
En gang 4-mandspowerstone lyder skægt. Jeg er klart på.
dRxLdRxLSkrevet 15/04-04 15:16 
Så skal "nogen" sørge for at have et komplet save. Gad vide hvor man kan download den slags i dag?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 15/04-04 15:26 
For newbeesne er det nok egentligt bedst at spille med standard udrustningen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
66 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig