X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

TV-Game (Pong-klon)


Svar
NaieraNaieraSkrevet 12/04-04 14:54, rettet 12/04-04 14:55 
Der var lige besøg af familiens ældste generation i dag. Med sig bragte de noget, som min farfar købte for over 20 år siden i Metro. Som titlen på emnet antyder, hedder maskinen "TV-Game", og den indeholder Squash, Hockey, Håndbold (selvom ham på æsken ligner en basketball-spiller) og Tennis.

Den er Koreansk lavet, og der står "Samdo" på den. Den kræver seks store batterier for at virke, så den er ikke lige blevet testet endnu. Der er dog ingenting der tyder på, at den ikke skulle virke. Batterierne har været pillet ud i mange år. Den kostede 129,- excl. moms, der i slutningen af 70'erne, så den var forholdsvist dyr. Jeg har kigget grundigt, og jeg kan ikke finde et produktionsår. Tydeligvis er den ikke så lækker, som så mange andre Pong-maskiner, men det kunne da være meget sjovt, hvis den virkede ;)

Billeder:

http://www.mel-ler.dk/pics/tvgame1.jpg
http://www.mel-ler.dk/pics/tvgame2.jpg
http://www.mel-ler.dk/pics/tvgame3.jpg
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/04-04 15:17 
Jeg ærgrer mig stadig over at mine forældre smed deres pong-maskine ud for mange år siden, da den "ikke virkede mere". Jeg er overbevist om at det var et simpelt problem, der let kunne fikses.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 12/04-04 15:22 
Fedt, den skal da lige med til næste træf, skal den ikke?
Jeg kan specielt godt lide controllerkablerne, der kører med den gode gamle spiral-telefonledning :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 12/04-04 16:30 
Tager du batterierne med? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 12/04-04 16:32 
Det skulle ikke være det store problem. Tror jeg så man kunne få otte af de store for en tier i Brugsen for ikke så længe siden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 12/04-04 16:38 
Det er ikke bare "de store", men de "rigtig store". Den slags man puttede i gamle transistor-radioer ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 12/04-04 16:44 
Ja, "D" hedder de vist...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 12/04-04 16:49 
Jeg skal lige se, hvor meget der ellers skal med, til næste træf...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 12/04-04 17:13 
Mener de store batterier kan købes for en slik i IKEA.
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
DarkenDarkenSkrevet 12/04-04 17:29 
hehe at tyde af billederne af spillene oven på æsken (første pic) tror jeg, jeg har en sort maskine der ikke helt ser lige sådan ud, men har samme spil.... hvem der bare gad rydde op i min kælder så jeg kan checke efter =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Zzap!Zzap!Skrevet 12/04-04 19:41 
Hvis du ikke vil bruge batterier kan du sikkert købe en strømforsyning der der har en indstilling der passer.
Så kan du enten lodde den ind i maskinen, eller klipse den fast med krokodillenæb på batterifjedrene.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 12/04-04 19:47 
Jeg tror godt, at jeg kan nøjes med batterier. Det er altså kun for at teste, om den virker. Jeg har ikke tænkt mig at blive pong-ekspert :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/04-04 20:04 
Er du sikker på, den ikke skal RGB-moddes? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 12/04-04 20:35 
Mig og min ældste storebror har her i ferien spillet meget på nogle af alle min retro maskiner.. og så slog det mig at vi spillede på en magen til din!

http://www.unique.starthotel.dk/upload/Pong.JPG

http://www.unique.starthotel.dk/upload/Pong1.jpg
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
jaesjaesSkrevet 12/04-04 20:43 

OMG, Dr. Meller, den ligner jo en defilibrator ;)
NaieraNaieraSkrevet 12/04-04 21:05, rettet 12/04-04 21:06 
ReinholdJJ>
så slog det mig at vi spillede på en magen til din!

Nogenlunde. Der ser ud til at være flere spil på jeres, og så er der selvfølgelig også det med farven på maskinen og fabrikanten. Der ser jo endda også ud til at være farver på spillene her...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 12/04-04 22:00 
Hej
Er der nogle af jer der vil sælge jeres gamle pong maskiner.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 12/04-04 22:06 
Det kommer selvfølgelig an på prisen, men send en besked eller opret en annonce i handelssektionen, for køb/salg hører ikke hjemme her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 12/04-04 23:40 
Naiera>
Jeg tror godt, at jeg kan nøjes med batterier. Det er altså kun for at teste, om den virker. Jeg har ikke tænkt mig at blive pong-ekspert :p

Alt hvad jeg mente var, at det måske ville blive irriterende at skulle skifte batterier hver gang du lige skal "teste om den virker".
Jeg har selv min fars gamle Pong klon fra 77, og den får da en tur mindst en gang om året, når der lige er nogen der skal se hvordan det hele begyndte.
Born to kill space
WonderboyWonderboySkrevet 14/04-04 09:53 
Naiera>
Det kommer selvfølgelig an på prisen, men send en besked eller opret en annonce i handelssektionen, for køb/salg hører ikke hjemme her.

Hej så har jeg oprettede en annonce i handelssektionen.
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig