X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GameCubens Triumf


Svar
ZøvnigZøvnigSkrevet 11/04-04 16:07 
Kan alle herinde huske da vi hørte disse bemærkninger her hver eneste dag??

"GameCube bliver den nye Dreamcast",
"CameCube er en børnekonsol",
"GameCube har ingen tredje parts spil"
"GameCuben overlever ikke hvis ikke den går online"
"Nintendo bliver opkøbt af Microsoft",
"GameCube har ingen e... Se hele indlægget
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
96 emne(r).
1 2 > »

Svar
ZøvnigZøvnigSkrevet 11/04-04 16:07 
Kan alle herinde huske da vi hørte disse bemærkninger her hver eneste dag??

"GameCube bliver den nye Dreamcast",
"CameCube er en børnekonsol",
"GameCube har ingen tredje parts spil"
"GameCuben overlever ikke hvis ikke den går online"
"Nintendo bliver opkøbt af Microsoft",
"GameCube har ingen eksklusiv spil" osv osv??

Guess what?? GameCuben sælger stadig godt, der kommer stadig nye fede eksklusive spil og nej Gc´en er IKKE blevet hakket i stumper og stykker af Microsoft eller Sony.
Nu skal der nok sidde en "kloge Åge" og sige at GC´en da så absolut ikke er en succes fordi ditten og datten.
En hel spil branche (stortset) og de fleste medier (specielt herhjemme) havde SÅ travl med at Gc´en ville blive et giga flop og at Nintendo havde dummet sig nok engang.Jeg hørte sågar en fyr fra EB games der var sat til i et center at præsentere GameCuben lige før den kom på markeder (de lavede sådan en turne rundt i forskellige centre) anbefale en mor at købe en X-Box istedet for GameCuben da den kun var for de yngste (noo shit det sagde han sku!!)
Så med al den modgang og alle de latterlige rygter Nintendo har måtte kæmpe imod. Med den super begrænsede opbakning der har været fra mediderne og ikke mindst den negativitet der har floreret omkring Gc´en fra starten er tør jeg hermed godt erklære at

GameCuben er endt som en succes trods alt.

Så før jeg bliver overfaldet af 64780462 der vil modsige mig vil jeg bare læne mig tilbage og grine lidt af alle de negative mennesker der aldrig fik ret :OD

Hygge... jeg skal til at spille 1080...
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
SumezSumezSkrevet 11/04-04 16:12 
Det er da gået betydeligt bedre for Nintendo siden N64.
Med N5 kan de måske opnå at få direkte succes igen ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 11/04-04 16:44 
triumf er måske et lidt stærkt ord at bruge i denne sammenhæng. det er jo ikke ligefrem fordi maskinen har sejret sig selv ihjel...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
quadquadSkrevet 11/04-04 16:47 
Det eneste Gamecuben har begået, er jo egentlig at holde sig selv i live. Den er fjernet fra de fleste butikker og sælges til en pris nær indkøbspris..
RitesRitesSkrevet 11/04-04 16:54 
Enig med Wagner.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 11/04-04 16:58 
Har faktisk på det sidste set overraskende mange butikker, der kun har PS2 og GC spil.
Men ja, dens største bedrift må vist være at holde sig i live. Og som sagt, står Nintendo stærkere nu end de gjorde lige efter N64, hvor de kun havde Pokémon franchisen at støtte sig opad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 11/04-04 17:37, rettet 11/04-04 17:37 
Sumez>
Med N5 kan de måske opnå at få direkte succes igen ;)

Tjaaa, Nintendo er jo gode til at overraske. Og det er desværre på både negative og posetive måder :/
Men lad os håbe at de vil lægge en smule mer' vægt på ikke at give den et "børne-image" som GC'en jo fik i starten.

Jeg tror at en af grundene til at mange folk vender ryggen til den lille firkantede, er også er at folk har fået en fordom om Mario og Zelda spil.
"Mario? Det er da et børnespil!" og "TWW har nok den grimmeste grafik jeg nogensinde har set!" siger mange..
Det er næsten sørgeligt :/
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
APHAPHSkrevet 11/04-04 17:42, rettet 11/04-04 17:45 
Sumez>
Har faktisk på det sidste set overraskende mange butikker, der kun har PS2 og GC spil.

Sådan forholder det sig ihvertfald ikke hvor jeg bor(Kolding). Jeg mener faktisk at de eneste steder hvor man kan opdrive GC spil er Toys `r us og Electronic World...Sørgeligt :/

Ps2 og Xbox spil føres svjh i alle spil relateret butikker i byen.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/04-04 20:00 
Nu nævner du kun de positive ting Zøvnig.

Jeg er glad for min Cube, og mener at den er et imponerende stykke hardware.

Dog synes jeg langt fra at den har overgået Nintendo 64eren.

Jeg synes at det er sørgeligt at Nintendo gik fra konceptet få fantastiske gode spil, til en masse gode korte! Vi havde Mario 64 og Zelda, og nu har vi Pikmin, Kribys airride og Luigis mansion! Jeg vil gerne indrømme at jeg er skuffet. Skuffet over at de voldtager deres francies i en grad som de aldrig har gjort før. Jeg taler ikke om deres "Remakes af NES classics på GBA", men mere alle deres personer som går igen og igen.

Jeg høre nu om Mario Party 6:( Har der nogensinde sluppet et spil ud af Nintendo der var så dårligt som Kiribys Airride eller Pokemon Channel?

Zelda Wind Waker er enormt godt, og er ikke færdig med det, så vil ikke udtale mig om det, men Mario Sunshine. Jeg synes virkelig det var forfærdeligt og det undre mig at det blev så rushed.

På den anden side er ja deres 3 Party support blevet stærkere! Men det bekymre mig at så mange siger fra. Specielt at når spil som Killer 7 pludslig kommer til PS2:/

Jeg ber til at det næste Zelda, virkelig bliver et spil hvor Hr. Shigsy indvolvere sig 100% som med Ocarina of time, og ikke lader andre være Lead som med Majoras mask og Wind waker, såvel som det næste mario! Uanset hvad så har Nintendo meget at bevise på E3, og man skal da respektere dem for ikke at ville gå online.

Jeg tror bare spørsmålet er, hvor mange Mario spil kan man lave før, det ikke er morsomt at se Mario og Co. Spille mini games, go kart, golf og tennis?

Nintendo og GC er cool. RE4 er totalt ventet af stort set alle, og mange glæder sig til det næste Zelda! Kan ikke vente til at se det på E3.. Om de er gået tilbage til realistic Zelda! Så meget som GC Soul calibuer 2 solgte, så må shigsy da kunne se at fansne "Want him back":)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/04-04 20:15 
Cuben har skuffet mig i dén grad. Jeg ser ingen grund til at eje en, så derfor har jeg skilt mig af med min åbnede GC, da multiplatformsudgivelserne er bedst på Xbox, og indtil videre har GC ikke imponeret mig mht. 1. party titler. Sunshine synes jeg var lamt, Luigi's Mansion har laaaangt fra udsfordring nok og Mario Party på GC er en skuffelse. Desuden er Rare solgt til MS, så jeg mener bestemt N64'eren kommer til at være den bedste af de to konsoller, når GC engang går på pension.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JoachimMAJoachimMASkrevet 11/04-04 20:33, rettet 11/04-04 20:41 
Triumf og triumf er nu så meget sagt. Men den har da overlevet diverse latterlige dommedags profetier om at den ville gå neden om og hjem efter et år, og ikke blive solgt i nogle butikker overhovedet. Jeg kan hvertfald huske at jeg lavede nogle uformelle væddemål om gamecubens undergang med nogle brugere på konsolforum i sin tid. De væddemål må siges at være vundet.
Dem som dengang sagde at gamecuben ville gå ned, siger stadig at "nu er der snart ikke nogen der udvikler til gc'en mere", fordi en latterlig udgiver som f.eks. THQ trækker et dårligt spil tilbage fra gamecube spillenes udgivelsesliste. Eller at der ikke er udkommet nogle gode spil til cuben, og det alt sammen er noget for børn.
Det synes jeg bare i skal blive ved med, men det bliver uden mig som mod-debattør, fordi det pjat gider jeg sgu ikke mere.

Gamecube er en god konsol, der hverken har skuffet eller overrasket mig. Der har været gode spil, og så har der været knap så gode spil. I perioden fra Gamecuben udkom, til i dag, er min interesse for spil generelt dalet kraftigt, men jeg kan da stadig tænde gamecuben og hygge mig med lidt Donkey Konga, Zelda, Mario Party, Wario Ware ell.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 11/04-04 20:45, rettet 11/04-04 20:47 
Zøvnig>
Så før jeg bliver overfaldet af 64780462 der vil modsige mig vil jeg bare læne mig tilbage og grine lidt af alle de negative mennesker der aldrig fik ret :OD

Hvis det ikke var fordi du var så enøjet og påståelig, så ville jeg have ignoreret dette. Nu får folk så i stedet chancen for at kalde mig Nintendo-hader igen...

Hvor får du den opfattelse fra, at GameCube skulle have fået så hård en medfart? Det er jo ikke sandt. Selvfølgelig er der altid folk der brokker over det ene eller det andet, men efter min opfattelse har der ikke været gjort synderlig forskel på platformene. At de fleste danske medier skulle have været med på den bølge, kan jeg heller ikke genkende. Hvor ser du det henne? Når der er nyheder, så bliver de bragt, dårlige eller ej. Ja, GameCube har nok haft flest dårlige nyheder, men det er jo fordi der rent faktisk har været flest dårlige nyheder om GameCube. Jeg nægter at tro på, at nogen seriøse danske spilmedier skulle have spået at GameCube ville blive et flop. Hvis du har tænkt dig at holde fast i den påstand, synes jeg du skulle finde beviser for det - eller så drop det.

Desuden forstår jeg ikke dit forsatte problem med Dreamcast/GameCube-sammenligningen. Jeg synes da faktisk der er masser af åbenlyse sammenhænge mellem de to - de fleste af dem positive. Jeg går så ud fra, at du snakker om, at produktionen af DC blev stoppet efter knap to et halvt år. Det er så cirka ligeså lang tid, som GameCube nu har været på markedet. Og, ja, det er da gået bedre for Nintendo. GameCube har fx solgt godt 14 millioner, hvor Dreamcast solgte godt 10 millioner på samme periode. GameCube er også stadig synlig i lidt flere butikker end Dreamcast var til sidst, men den er stadig forsvundet mange steder. Alt i alt er det meget sammenligneligt.

At kalde GameCube for en "triumf" er absurd. Hvordan kan den være det, når dens værste konkurrent har solgt fem gange så godt? I sidste generation var Sony "kun" foran med en faktor tre. Hvis vi ser historisk på det har hver Nintendo-konsol klaret sig dårligere end den sidste - mens markedet vokser. Og prisen er mange steder lavere end den nyeste Game Boy... GameCube skal sælge mere end dobbelt så meget, som den har gjort, for at nå op på Nintendo 64. Er basis for dit succeskriterium, at Nintendo har klaret sig bedre end Sega? Det har de jo altid gjort (mere eller mindre).

GameCube har klaret sig og klarer sig vel stadig, som de fleste objektive havde forventet. Det er en udmærket konsol, med en del udmærkede spil, der får lov at kæmpe ligeligt med Xbox om markedets andenplads, som er langt efter førstepladsen. Hvor vidt de markedsandele som Nintendo og Microsoft slås om, overhovedet er store nok til at videreføre deres position som konsolproducent på sigt, ved vi ikke. Sega mente det jo ikke og deres tal var - om man kan lide at høre det eller ej - groft sagt sammenlignelige.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 11/04-04 21:00 
Så så RJK ;-)

Det afgørende er vel om Nintendon't taber penge på deres konsol. Det både blødte og pissede penge ud af Sega da de prøvede at holde deres konsol i live.

Hvis Nintendo tjener på GC og Microsnuff taber på deres, så kan man vel også godt påstå at de klarer det noget bedre end deres nærmeste konkurrent.

Jeg vil dog lige skynde mig at tilføje at jeg ikke rigtig har giddet følge med siden DC'en sagde farvel og tak, så det skal nok passe at MS er begyndt at skovle penge ind mens Nintendo ligger på ryggen og værger for sig mens vrede småbørn tæver dem med skovle ;-)

Nå men mit spørgsmål er sådan set bare, taber nintendo penge på GC? Taber microsoft på xbox?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 11/04-04 21:09 
dRxL>
Hvis Nintendo tjener på GC og Microsnuff taber på deres, så kan man vel også godt påstå at de klarer det noget bedre end deres nærmeste konkurrent.

Det er jo svært for os at vide konkret hvordan regnskaberne i sidste ende går op. Men det er vel åbenlyst, at ingen af dem kører den mest blomstrende forretning. Hvis Nintendo kunne sælge GameCube dyrere, så gjorde de selvfølgelig det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 11/04-04 21:11, rettet 11/04-04 21:11 
RJK>
GameCube har klaret sig og klarer sig vel stadig, som de fleste objektive havde forventet.

Sammenlignet med Xbox og PS2, så ja - mere eller mindre, men jeg er personligt overrasket over, at de har ignoreret online gaming i den grad de har, samt deres manglende fokus (igen) på gode 3. partsudviklere.

Jeg fatter simpelthen ikke deres tilgang til det at drive en moderne rentabel virksomhed - for mange jakkesæt, for meget konservatisme i deres syn på spilmarkedet. Kom dog videre drenge :)
RJKRJKSkrevet 11/04-04 21:20 
jaes>
Jeg fatter simpelthen ikke deres tilgang til det at drive en moderne rentabel virksomhed

Det er der ingen af os, der gør - men overraskende er det jo ikke ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 11/04-04 21:30, rettet 11/04-04 21:30 
Jeg ved ikke nok om Nintendo´s historie, til jeg kan generalisere (så for mig er det lidt overraskende), men at der nærmest intet er sket på 3. partssiden siden N64 (jo, det er vel blevet værre), grænser til det stupide IMO.

De har snakket med store ord, om at GC skulle være konsollen med de få suveræne spil. Udemærket koncept, men der udkommer jo kun en anelse flere interessante/anderledes eksklusive spil til Cuben...

Nå, men jeg håber næsten, at de laver Sega-finten, da jeg er vilde med Nintendos egne spil, så hvis de kunne få tid/kapital, til at udvikle endnu flere spil, er jeg godt tilfreds - spil over hardware, som de selv siger :)
RJKRJKSkrevet 11/04-04 21:54 
jaes>
at der nærmest intet er sket på 3. partssiden siden N64 (jo, det er vel blevet værre)

Jeg vil nu klart mene, at det er det punkt, hvor der er sket den største forbedring...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ABCDABCDSkrevet 11/04-04 21:57 
Sumez>
Det er da gået betydeligt bedre for Nintendo siden N64.

Hvordan det?
ZøvnigZøvnigSkrevet 11/04-04 23:20, rettet 11/04-04 23:26 
RJK>
Hvor får du den opfattelse fra, at GameCube skulle have fået så hård en medfart? Det er jo ikke sandt. Selvfølgelig er der altid folk der brokker over det ene eller det andet, men efter min opfattelse har der ikke været gjort synderlig forskel på platformene. At de fleste danske medier skulle have været med på den bølge, kan jeg heller ikke genkende. Hvor ser du det henne? Når der er nyheder, så bliver de bragt, dårlige eller ej. Ja, GameCube har nok haft flest dårlige nyheder, men det er jo fordi der rent faktisk har været flest dårlige nyheder om GameCube. Jeg nægter at tro på, at nogen seriøse danske spilmedier skulle have spået at GameCube ville blive et flop. Hvis du har tænkt dig at holde fast i den påstand, synes jeg du skulle finde beviser for det - eller så drop det.

Rolig nu.. ramte jeg en øm tå?

I et ældre nummer af bladet Edge sammenlignede man de 3 konsoller før X-Box og Gamecuben kom på markedet. Der skrev man naturligvis at alle havde deres fordele og ulemper. Men deres konklusion var at gameCuben ville få det hårdt da den nok ville blive set mest på som værende til børn (det var ikke deres mening men deres konklusion at andre nok ville betragte de sådan). Da GameCuben så kom var der en fyr fra MSN (tror jeg det var) der anmeldte den i Go´Morgen Danmark. Da studie værten så kommenterede at den lignede et stykke legetøj og noget der mest var for børn sagde han noget i retningen af at der da også var hans opfattelse at der kom flest børne spil til den. Jeg siger ikke at han alene har skylden. men han kunne, hvis han ville, haver manet det rygte i jorden!
Jeg nævnte også oppe i mit indlæg at en fyr der stod og skulle promovere gameCuben herhjemme stod offentligt og anbefalede X-Boxen istedet for da Gc´en mest var til børn. Både i ekstra Bladet og BT var der også artikler dengang hvor konsollerne blev sammenlignet og hvor de omtalte GameCuben som værende mest til børn familier. (man kan så altid diskutere hvad de ved om konsoller. ved ikke om det er kendte folk fra spil branchen eller deres egne journalister der anmelder)

jeg er ikke computer eller net haj. Jeg kan ikke finde en hel masse artikler fra anerkendte sider som du kan lide der understøtter det jeg siger. Men selv du må have lagt mærke til hvor meget negativ omtale der har været af Cuben i dens korte leve tid.

Til det med sammenligningen af Dreamcast. Jeg syndes så aboslut at Dreamcasten var en uovertruffen lækker spille konsol. Så jeg skriver det ikke for at disse den eller noget. Det jeg mener er, rent det med at folk troede at Gc´en ville ryger helt ud af markedet på record tid som Dc gjorde. Og hvis ikke du har læst den slags kommentarer rundt omkring så ved jeg ikke på hvilken planet du har været.

Det med hvor mange konsoller der er solgt af N64, GameCube, X-Box og Playstation 1 & 2 hvor finder du de tal? mener de stod nævnt i Manual for nyligt men kan ikke finde det inde på deres hjemme side. Mener nemlig ikke at tallerne er så voldsomme som du gør dem til i det du skriver. men har du et sted med tallene vil jeg da gerne se dem.

Når ALT dette her så er sagt....
Når jeg kalder GameCuben en succes er det mindst lige så meget for at provokere folk som tager alting så forbandet seriøst (ikke myntet spceielt på dig RJK da du plejer at være ret saglig)
Jeg kunne have kaldt titlen så meget andet. Og folk kan kalde mig fanboy hvis de har lyst (det er ok. jeg ved godt jeg er det)
Jeg skriver IKKE at GameCuben er i nærdheden af at udkonkurrere Playstation eller noget der bare ligner det.

jeg skriver, hvis man læser efter, kort oggodt at alle plyah haters ikke fik ret. Nintendo Gamecube er her endnu. Og der ER vi faktisk rigtig mange der stadig sætter pris.
Og jo jeg syndes faktisk det må kategoriseres som lidt af en triumf med alle de negative rygter der har været omkring maskinen fra starten af.

Slut fra mig

ha´ en super dejlig dag alle sammen =)


Ps: Jeg ser dig ikke som Nintendo hader RJK. Jeg ved godt du reagere på det jeg skrive, og ikke bare skriver som du gør for at hade på nogen eller noget :)
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
RJKRJKSkrevet 12/04-04 00:25 
Rolig nu.. ramte jeg en øm tå?

Eftersom jeg er en del af det begrænsende seriøse, danske spilmedie der skriver om konsoller, så er det klart at jeg føler mig ramt, når du usagligt angriber denne, ja.

At du baserer dette angreb på, at Palle Jensen har sagt noget om GameCubes børnevenlighed i Go' Morgen Danmark - det er bare tyndt...

Og, nej, jeg er stadig ikke enig i, at der har været overdreven meget negativitet omkring GameCube i noget man kan kalde for seriøse omgangskredse. Jeg tror mere, at der er nogle enkelte, som ikke kan tåle at høre sandheden. Der har været lige så mange, der ikke troede Xbox ville klare sig.

Salgstal fremgår mange steder. Jeg har ikke lige nødvendigvis et link til de nyeste, men PS2 passerede 70 millioner i januar og efter i lang tid at have ligget omkring 10 millioner, mener jeg at både GameCube og Xbox endelig passerede 15 millioner lidt tidligere på året. PS1 har passeret 100 millioner og Nintendo 64 solgte godt 30 millioner.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/04-04 02:51 
Come on Zøvning - Du må i det mindste give Xboxen "Fortjenesten" Af at have klaret sig bedre end ventet.

Indrømmet at 75% Af alt Xboxens succes har afhænget af Halo, men ikke destro mindre så kunne folk ikke holde op med at gøre grin af maskinen. Designet, prisen og "733 MHz PC", er alt hvad Xbox har måtte bære med sig.

Jeg kan huske Mr Ken-I-Made-PS2-Buhoo stod og fremlagde PS2 som det mest tekniske stykke hardware nogensinde. Efter hans mening var "Nintendo" Også cool nok - Men Xbox. Han valgte i inteviewet at ignorere maskinen totalt.. "I have no intrest in that!" Var det eneste han sagde da han blev spurgt om hans mening":/ Og sådan har det været med mange japanske udviklere.

For at være ærlig er jeg forbavset over at Xbox kom så langt som den kom, efter den forfærdelige launch i europa, høje priser og 1000vis af defekte XBoxs i japan som gav maskinen et dårligt navn. Jeg kan huske at folk fra DKF gjorde grin med dem, og sagde at deres drev var defekte fordi de brugte den store Box som sofabord, og spildte ris ned i maskinen^_^

-Val
Well crucify the insincere tonight...
ZøvnigZøvnigSkrevet 12/04-04 11:12 
hey Valkyrie

Jeg forsøger på ingen måde at nedvuderer X-Box selvom det da ikke er min ynglings maskine. Så det er ikke skrevet for at hakke på den. Uden at vide det kunne jeg dog roligt forestille mig at X-Box ejere også for nogle kommentarer med på vejen fra folk. Ejer man ikke Ps2 herhjemme har man jo i følge mange ikke fattet en brik.

Min tekst er så simpelt så jeg tillod mig at glæde mig over at GameCuben trodsede en helt masse negativ omtale og rygter.
Jeg syndes det er fint nok med flere konsoller på markedet da det, forhåbenligt, gør at firmaerne hver i sær føler sig pressert til hele tiden at skulle yde noget bedre over for forbrugerne

Til RJK

Nej vi bliver nok ikke enige kunne det lyde som om. Det er også fint nok med mig. Jeg ved hvad jeg har læst og set af artikler i blade og hørt folk sige. Jeg kan nævne der er en hel del andre Gamecube ejere som fra starten har været lidt frustreret og uforstående overfor den megen negative omtale. Og de rygter jeg skriver oppe over har floreret mange steder, inklusiv på det gamle DKF.

Omkring Salgstallene lyder det nogenlunde som dem jeg husker fra Manual. Udover jeg mener at de bedømte N64 til at have solgt noget mindte og Ps1 noget bedre.
Men det kommer sku nok meget an på hvor de har deres respektive kilder fra.


Hygge
fra Zøvnig der stadig syndes GC´en har gjort det godt
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
3of193of19Skrevet 12/04-04 11:37, rettet 12/04-04 11:37 
RJK>
dRxL>
Hvis Nintendo tjener på GC og Microsnuff taber på deres, så kan man vel også godt påstå at de klarer det noget bedre end deres nærmeste konkurrent.

Det er jo svært for os at vide konkret hvordan regnskaberne i sidste ende går op. Men det er vel åbenlyst, at ingen af dem kører den mest blomstrende forretning. Hvis Nintendo kunne sælge GameCube dyrere, så gjorde de selvfølgelig det...


Jeg er sikker på at Gamecube under stregen kørere langt bedre end Xbox.
MS taber stort på hver enkel Xbox de sælger (prisen er lige blevet sat ned igen), Nintendo taber væsentlig mindre.
Jeg har ikke set aktuelle software:hardware salgsdata, men de må næsten være bedre på GCN. Der er rigtig mange der modder deres Xboxe og aldrig køber et eneste spil til den. Ikke nødvendigvis fordi de henter Xbox spil ned fra nettet og andre steder fra, men fordi den bruges som billig multimedie box, med emulation, DivX/XviD afspiller, ovs.
Nogle køber to Xboxe, en "jomfruelig" til at spille via Xbox Live, og en til alt det "sjove". Så alt det bavl MS har haft med skod dvd rom dreve i første generation af XBox, det kan heller ikke have været helt billigt.

Piratkopiering på GCN er ikke særlig udbredt endnu. Indlæsning via BBA er buggy og virker dårligt med mange spil, bla.a. fordi GCN BBA kun forbinder med 10Mb. Der kan indtil videre ikke læses brændte mini-dvd'er, kun mini-cd'er. Og det er begrænset hvad der kan være på sådan en. Dvs at spillene enten ikke virker overhovedet, eller at det meste skal rippes ud for at få det til at passe.
RJKRJKSkrevet 12/04-04 12:13 
Men som ny på markedet har Microsoft selvfølgelig også større kalkulerede og forventede udgifter. Det er naturligt nok.

Mon ikke også der er mange, der har to Cubes, fordi de er så billige? Det har jeg da selv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 12/04-04 12:28 
Valkyrie>
For at være ærlig er jeg forbavset over at Xbox kom så langt som den kom, efter den forfærdelige launch i europa, høje priser og 1000vis af defekte XBoxs i japan som gav maskinen et dårligt navn. Jeg kan huske at folk fra DKF gjorde grin med dem, og sagde at deres drev var defekte fordi de brugte den store Box som sofabord, og spildte ris ned i maskinen^_^

Det er faktisk det samme problem alle har haft, japanerne var bare dem der råbte højest. Ved ikke om du har (haft) en Xbox med Thomson drev, men det splitter altså kanterne ad på dine dvd'er. Ikke så slemt at de ikke virker, men det ser altså ikke pænt ud. Plus de der splintre ender nede i din Xbox, og jeg aner ikke hvad der måske kunne ske pga. det.
SumezSumezSkrevet 12/04-04 13:03 
pkmn>
Hvordan det?

Som RJK siger, har de fået en del 3. partsudviklere tilbage. Det var nok deres største problem i tiden mellem N64 og GC. Hvis de kan få opbakning fra andre udviklere på N5, vil jeg formode og håbe at det går dem noget bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/04-04 13:04 
WilliDaRappa>
Tjaaa, Nintendo er jo gode til at overraske. Og det er desværre på både negative og posetive måder :/
Men lad os håbe at de vil lægge en smule mer' vægt på ikke at give den et "børne-image" som GC'en jo fik i starten.

Sandt. Men det var jo ikke Nintendo selv, der skabte det image. Jo, måske med spil som Luigi's Mansion. Men reklamerne for GC sagde jo ikke ligefrem "børnekonsol", tværtimod.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 12/04-04 14:01, rettet 12/04-04 14:11 
De skabte vel også automatisk et image med selve designet af Cuben - og farven(!).
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
FourDFourDSkrevet 12/04-04 14:50, rettet 12/04-04 20:52 
Til Sumez - Men med Luigis mansion som kickstart spil, og image som lilla firkantet konsol, så skider de fleste voksne på reklamerne.
Og i tidens løb er spil som Super mario sunshine, Super smash bros. og andre div. mario spil udkommet.
Jeg siger ikke at disse spil er barnlige, men at forsiden på dem godt kan afskrække de fleste voksne mainstream spillere.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ABCDABCDSkrevet 12/04-04 17:39 
Sumez>
Som RJK siger, har de fået en del 3. partsudviklere tilbage. Det var nok deres største problem i tiden mellem N64 og GC. Hvis de kan få opbakning fra andre udviklere på N5, vil jeg formode og håbe at det går dem noget bedre.

Jeg tror de har mistet lige så mange som de har fået tilbage. Det er da er da fint nok at de har lokket Capcom og Namco til at lave GC spil, men samtidig har de stortset mistet andre som Konami og DMA/Rockstar. Vi hører jo også hele tiden nye firmaer der dropper gc fordi "3rd party" spil sælger dårligt på gamecube.
SumezSumezSkrevet 12/04-04 18:06, rettet 12/04-04 18:07 
Konami har da ikke været med siden de floppede med Castlevania-titlerne på N64?
Og hvad har Rockstar nogensinde lavet til Nintendo?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/04-04 20:34, rettet 12/04-04 20:35 
RJK>
Jeg vil nu klart mene, at det er det punkt, hvor der er sket den største forbedring...

Ja, i antal udviklere, men hvis man sorterer genudgivelser og remakes fra, så synes jeg ikke, der er sket den store ændring i antal kvalitetstitler. Men jeg skal da gerne indrømme, at jeg ikke er 100% up-to-date på det punkt, så jeg kan muligvis tage fejl.
StarFStarFSkrevet 12/04-04 22:01 
1: har læst adskelige steder, at med den nye pris nedsættelse på gamecube, så solgte Nintendo gcén for lidt over hva den kostede at lave. har læst, at den kostede ca 75-100 dollers at producere. alt sammen er læst på ING.com og nej jeg gider ikke til at rode efter tallene, da jeg er lige glad om i trot mig eller ej.. Spørgsmålet er jo så bare hvor sandfærdig disse tal er. Men jeg er dog overbevidst om at nintendo´s bundlinie på gc salg ser bedre ud end msés på salget af xbox...

2: fatter ikke helt jeres tuden over mangel på spil, ja der kunne da godt komme et gta og sådan. men generalt er der da langt flere RIGTIG fede spil ude til den, end man har råd til at købe!

3: mener også GC har klaret sig bedre end mange mente, og rundt på mange forumer blev der GJORT meget grin med den, især fra folk der ikke kunne se forskeld på 128bit cpu og en 32bit og bare sammenlignede alle 3 konsoller på mhz tal.. var de især gode til på dailyrush.dk..

4: når dette er sagt, må nintendo altså også tage sig seriøst meget sammen med deres næste konsol, de har for manges vedkommende, genvindet noget kredit, og nu skal de sku ikke fucke det op.. Næste gc, skal være bagud kombinabel, have ORDENLIG online muligheder og et fedt design, og så få nogle ordenlig spil med fra start så skal det nok kommer!
RonaldoSanRonaldoSanSkrevet 12/04-04 22:13 
Definer triumf...?

Finansielt så har Nintendo en rimelig sund økonomi. Microsoft's Home and Entertainment afdeling ser konstant røde tal. Jeg ved ikke hvordan Sony som helhed klarer sig, men Playstation branded er med til at holde dem flydende.

Det er forskel på et verdensmarked og hvad din lokale Fona tilbyder. Det kan godt være at Xbox sælger godt herhjemme, men i Japan er situationen anderledes.

Nintendo har solgt et par millioner flere units end Microsoft ifølge de seneste tal. Derudover er Nintendo nok den største udgiver, hvis vi regner alle markederne med.
CoreCoreSkrevet 13/04-04 00:00 
StarF>
fatter ikke helt jeres tuden over mangel på spil

Når man som mig og flere andre herinde har både en Cube, en PS2 og en X-box, så er valget da noget indskrænket. Når man skal vælge hvilken konsol man skal købe multiplatform-spillene til, så har Cuben da ikke trukket det længste strå. Dem af spillene der er online som Fifa, XIII, Tony o.s.v. kunne man da aldrig finde på at købe til Cube, da den er den eneste af de tre man ikke kan spille online på. Oveni det så er de spil der ikke er online, heller ikke særligt attraktive, når der i nogle tilfælde er skåret ned på indholdet, p.g.a. pladsmangel på cd'erne. F.eks. er der kun halvdelen af musikken med i cube-versionen af True Crime, godt nok er det kun musikken, men alligevel. Så er vi nede på det antal spil der kommer eksklusivt til cube, og da de fleste af dem er Mario-relaterede titler og Sega-produktioner som SMB, så er der sgu ikke så meget at vælge imellem tilbage, hvis man ikke er til de lidt "nuttede" spil. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg vil hen med det her, for et eller andet sted, så er det vel egentlig flot nok af Nintendo-drengene at det kører for dem, men et eller andet sted så syntes jeg at det lidt er deres egen skyld at det ikke kører bedre, blandt andet på grund af at de ikke vil online. Det samme med barnligheds-faktoren, så hjælper det ikke på sagen at maskinen i mange tilfælde har nogle syge farver, en efter min mening total lam controller (som sjovt nok også ligner en farvelade-palét) og Nintendos idé om at Mario- og Zelda-spil altid er en sikker succes. Men når det så er sagt, så skal det da lige påpeges at jeg da er glad for min cube, men det er efterhånden kun p.g.a. Rebel Strike, Beach Spikers og Resident Evil Ø...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 13/04-04 00:09 
Mario- og Zelda-spil ER en sikker succes (men de skal liige passe på med Mario. Må håbe at rygterne passer)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ABCDABCDSkrevet 13/04-04 00:13 
Sumez>
Konami har da ikke været med siden de floppede med Castlevania-titlerne på N64?
Og hvad har Rockstar nogensinde lavet til Nintendo?

Jeg ved ikke om de floppede, de kan vel godt sælge ok selvom det er dårlige spil?

Konami har udgivet nogen af deres største franchises til N64: Castlevania (2), Goemon (2), DDR + et par andre eksklusive titler som f.eks Hybrid Heaven. Indtil videre har de kun udgivet de sædvanlige småtitler (som yugioh) & sportstitler til Gamcube, hvilket de iøvrigt også gjorde til Nintendo 64.

DMA/Rockstar lavede to rigtig gode eksklusive spil til Nintendo 64: Body Harvest & Sillicon Valley, derudover er der vist en 4-5 lidt mindre titler.

Chancerne for at Rockstar eller Konami laver et ordentligt eksklusivt spil til Game Cube er vist ekstremt små.
CoreCoreSkrevet 13/04-04 00:28 
Sumez>
Mario- og Zelda-spil ER en sikker succes

...ja, men så er mange af de solgte eksemplarer også gået til de yngre gamere, og 2 sikre titler er da vist heller ikke nok til at holde sig oppe i konkurrencen...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HardballerHardballerSkrevet 13/04-04 00:43 
WilliDaRappa>
Jeg tror at en af grundene til at mange folk vender ryggen til den lille firkantede, er også er at folk har fået en fordom om Mario og Zelda spil.
"Mario? Det er da et børnespil!" og "TWW har nok den grimmeste grafik jeg nogensinde har set!" siger mange..
Det er næsten sørgeligt :/

Det med TWW.. At de har fordomme mod Zeldaspil.. Og så nævner du en et GCN-Zeldaspil.. Bare mig eller hænger det ikke helt sammen?

Det med Mario kan jeg heller ikke give dig ret i.. Kender da mange "ældre" personer der spiller/spillede det.. Min mors kæreste har gennemført Super Mario World på få dage.. Han spillede simpelthen dag og nat :D
CoreCoreSkrevet 13/04-04 00:59, rettet 13/04-04 00:59 
Hvis din mors kæreste så bare køber 250.000 eksemplarer af alle Mario-titler når de udkommer, så er Nintendos tal jo ikke så dårlige :-D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HardballerHardballerSkrevet 13/04-04 01:06 
Hehe.. det vil jeg da så lige forslå ;)
StarFStarFSkrevet 13/04-04 13:38 
sjovt nok siger mange at de ikke er til mario spil, jeg har da en ven der er inkarneret ps2 fan.. men når han nu lige er her oppe ved mig, skal han da lige prøve mario engang mere, samme med mario kart osv.

så jeg tror nu mere, at de rer mange der er bange for deres eget image ved at købe disse nuttede spil, som samtidig er extreme vanedannende...

der ud over er jeg lige glad med mange af de spil du skriver, dem jeg vil spille online kommer også til min pc.. grunden til jeg ejer en gamecube er for at få adgang til Nintendo´s spil.. mario, osv osv.. at der så kommer nogle fede spil fra andre er bare godt nok, men det er primært for at få zelda osv..
RJKRJKSkrevet 13/04-04 13:53 
jaes>
Ja, i antal udviklere, men hvis man sorterer genudgivelser og remakes fra, så synes jeg ikke, der er sket den store ændring i antal kvalitetstitler.

For en stor del af N64's levetid var Acclaim vel nærmeste den eneste aktive tredjepartsudgiver, så der er helt sikkert sket en forbedring. Til N64 var der vel ikke ét eneste seriøst godt, eksklusive tredjepartsudviklet spil (medmindre man regner Turok-serien hertil - jeg gør ikke)? Rare var ikke tredjepart, men jeg ved ikke lige hvad man skal kalde nogle af Factor 5-spillene.

Til GameCube er der trods alt sådanne titler som Viewtiful Joe, Monkey Ball 1+2, Resident Evil Zero og F-Zero GX (kan diskuteres). Samtidig er der også væsentligt flere af de gode multiplatformtitler (Soul Calibur II, Beyond Good & Evil etc.) i forhold til den tilsvarende fordeling på N64.

Ikke en voldsom fremgang, men er klar fremgang.

Se fx Vurder Top 20 for hhv. N64 og GameCube. Førstnævnte har 14 titler der er 1/2 part. Sidstnævnte kun 6.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 13/04-04 13:56 
Det er da meget muligt at du kun spiller konsol for at spille Mario og Zelda, men sammenlignet med de andre konsoller på markedet, så er Cuben ikke særlig konkurrence-dygtig. Alle konsollerne har deres egne eksklusive spilserier, som alle sammen har succes, og Cuben er i hvert fald ikke den af dem der har flest, og når onlinedelen mangler på Cube-versionerne på multiplatform-spillene, så er der da ikke så meget at sige til at salget ikke kan leve op til konkurrencen. Desuden syntes de fleste at Super Mario Sunshine er rimelig stort flop...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
StarFStarFSkrevet 13/04-04 17:06 
ja kan godt være de fleste gør det, men nu har jeg aldrig ment det samme som alle andre! Syntes spillet lever ganske ok op til mario 64, især når man tager i betragtning Sunshine blev udviklet af en ide der opstod mens de lavede mario 128!
ABCDABCDSkrevet 13/04-04 18:09 
RJK>
Til N64 var der vel ikke ét eneste seriøst godt, eksklusive tredjepartsudviklet spil (medmindre man regner Turok-serien hertil - jeg gør ikke)? Rare var ikke tredjepart, men jeg ved ikke lige hvad man skal kalde nogle af Factor 5-spillene.

Det er forkert.
Spacestation Sillicon Valley, Pilotwings 64, Sin & Punishment, Ogre Battle 64, Body Harvest, Rocket: Robot on Wheels, Beetle Adventure Racing, Tetrisphere, Mischief Makers, Mario Tennis, Goemon's Great Adventure er blot nogle eksempler.

Samtidig ser jeg ingen grund til at Factor 5 ikke skulle være "3rd party"? Selv Rare kan diskuteres.
NaieraNaieraSkrevet 13/04-04 18:32 
Ud af de spil du nævner, er det jo kun Sin & Punishment og Ogre Battle 64, der er noget ved. Du mener forhåbentlig ikke seriøst, at de andre er seriøst gode? Desuden kom ingen af de to førnævnte i Europa.

Og nej, Rares status som andenpartsudvikler kan ikke diskuteres.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 13/04-04 18:39 
Og vi kridter banen op til at Bede-X kommer på og fortæller Naiera lidt om Robot on Wheels og Mischief Makers...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 13/04-04 18:41, rettet 13/04-04 18:42 
Naiera>

Hvad er der galt med Pilotwings 64, Body Harvest, Rocket: Robot on Wheels, Beetle Adventure Racing, Tetrisphere, Mischief Makers, og Mario Tennis?

Ta' et kig på Gamerankings, og så ved du hurtigt at de spil "er noget ved".
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
96 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig