X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Atari Jaguar


Svar
nerosnerosSkrevet 10/04-04 19:56 
Er der nogen her inde som også har en Atari Jaguar ! Ja! jeg ved godt at ikke alle spil til den er fantastiske, men jeg må sige, at jeg er faldet lidt for dens charme. Der er noget med Atari Jaguar som bare er for fedt, fordi den var lige på vippen til, at man fik den første rigtige 3D grafik hjem i stuerne. Jeg synes sku det er en cool maskine at have i samlingen.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 10/04-04 20:01 
Meget hurtigere end at spørge... :)

(Siden hvornår jeg har haft tre styks ved jeg dog ikke lige...  ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 10/04-04 20:07 
Og hvad du skal med alle tre og hvad du har givet for at have tre af slagsen, vil bare forblive et mysterie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/04-04 23:31 
Er der nogen som har spillet Brett Hull Hockey til Jaguaren?
Hvad med Alien VS Predator er det så godt som folk siger?
Bashful Neophyte
Le RoofLe RoofSkrevet 10/04-04 23:41, rettet 10/04-04 23:42 
Har Alien Vs. Predator - og ja, det er et godt spil. Du skal bare ikke forvente dig alt for meget af "3D" grafiken, men gameplay'et er i top. De 3 forskellige spilmuligheder (Alien, Predator eller Marine) ændrer radikalt på spillet. Der er bare et eller andet cool, ved at snige sig op på fjenden i stealth mode som Predator ;)

Når det så er sagt så skal jeg lige huske at nævne sværhedsgraden, som nærmer sig det latterlige. Som Marine er det alt for nemt at blive omringet af en kæmpe flok Aliens fra alle sider, uden at du har ammo nok til det. Men så det jo bare frem med kniven :P

PS. Tempest 2000 er stadig det bedste Jaguar spil, som jeg personligt har haft fingrene i...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
nerosnerosSkrevet 10/04-04 23:47 
Jeg glæder mig til at få fingrene i det spil. Jeg er vild med de to slags film! og så kan man få det til sin AJ det er jo så cool! Hvad skal man ellers have hvis man skal have en god samling jaguar spil? Jeg har Tempest 2000, Wolfenstein og Cybermorph!
Bashful Neophyte
Le RoofLe RoofSkrevet 10/04-04 23:51, rettet 10/04-04 23:51 
Defender 2000
NBA Jam T.E.
Pitfall: The Mayhem Adventure
Rayman

Må vist være nogle af de bedre bud. Har dog aldrig haft fingrene i Defender 2000. Det er, indtil videre, blevet ved drømmen...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 10/04-04 23:51 
Er der ikke også en Raiden-konvertering, der skulle være god...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 11/04-04 00:02 
Ifølge de reviews jeg har set af det, skulle det være en ret tro konvertering af arkaden. Men det er endnu et af de mange Jaguar spil jeg ikke har prøvet :(
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
nerosnerosSkrevet 11/04-04 00:11 
Raiden er et rigtigt fedt spil på arcademaskine. Meget svært spil må man sige. Men det er kun godt!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 11/04-04 00:15 
Det er der vist ingen af os, der er i tvivl om ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/04-04 08:56, rettet 11/04-04 09:00 
Findes der egentlig nogle ordentlige Jaguar sites? Med anmeldelser, screenshots og den slags?

Det kunne være meget sjovt at kigge lidt nærmere på, men det er ret begrænset hvad jeg kan finde, når jeg søger efter det

EDIT: Classicgaming har en meget god samling anmeldelser, til andre interesserede :)
http://www.classicgaming.com/jfpn/reviews.htm
nerosnerosSkrevet 11/04-04 11:12 
Her er et par gode sider: www.Atariage.com, http://Jagcube.atari.org, Jeff's Jaguar jungle, men der er rigtig mange forskellige sider på nettet!
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 11/04-04 19:32, rettet 11/04-04 21:15 
Der er et par gode spil til Atari Jaguar, og blandt dem jeg selv har, kan jeg anbefale følgende:

Iron Soldier
Aliens Vs. Predator
Tempest 2000
Defender 2000
Doom
Raiden
Castle Wolfenstein

Tempest 2000 er min egen favorit, og Iron Soldier kommer lige i hælene. Jaguar har også den bedste cartridge udgave af Doom, og hverken SNES eller 32X versionen kommer tæt på. Selvom Jeff Minter (Tempest 2000) står bag, så kommer Defender 2000 ikke helt op og ringe. Special udgaverne af arcade originalen, der er inkluderet i spillet, er dog alle pengene værd.

Raiden er en hæderlig konvertering, men jeg foretrækker PlayStation udgaven, der også indeholder Raiden II. Iron Soldier er en Jaguar eksklusiv titel, og er blandt konsollens absolutte toptitler. Et 3D mech-actionspil af en meget høj kvalitet. Godt gameplay med en solid og overbevisende 3D grafik. En fortsættelse findes til både CD og cartridge.

Castle Wolfenstein kræver ingen yderligere præsentation, men støv hellere Doom op først. Zool 2 er et udmærket 2D platformspil og en tydelig Sonic klon. Alien Vs. Predator kan være frustrerende grundet den høje sværhedsgrad, men valgmuligheden for at spille som enten Alien, Predator eller Marine gør spillet temmelig underholdende og langtidsholdbart. Doom løber dog med prisen for den bedste framerate.

Tempest 2000 er blandt min egen top 10 over bedste shmups. Og uanset om man støver en PlayStation, Sega Saturn eller PC udgave op, så er den oprindelige Jaguar version den absolut bedste. Bedste kontrol, bedste finpudsning og bedste grafik.

Battle Sphere (sci-fi 3D dogfight med link-up) har jeg aldrig selv prøvet, men det betegnes generelt som værende et af de bedste spil. Desværre er det kun lavet i et begrænset oplag, og prisen er derfor temmelig høj.

Desuden er der en del multiplatform titler der er flottere end både SNES og Megadrive udgaverne. Bla. Pitfall: The Mayan Adventure og Power Drive Rally.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/04-04 20:41 
Et spil du bare IKKE skal købe er Checkered flag, føj for en banke bæ siger jeg bare, Per S ved vidst godt hvad jeg mener ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Per SPer SSkrevet 11/04-04 20:45, rettet 11/04-04 21:04 
Jeps. Noget der burde være et svar på Sega's Virtua Racing bliver til Atari Jaguar hak-racing med en ekstrem dårlig framerate. Undgå venligst. Selv noget hø som Club Drive er bedre.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/04-04 21:36 
Ja CD tog lige CF indenom der ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 11/04-04 22:07 
http://www.tvspil.dk/cgi-bin/info/info.cgi?Jaguar
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Zzap!Zzap!Skrevet 11/04-04 23:48 
Hvad er der af gode 2d spil til Jaggen? Jeg har hørt at den skulle være lige så god eller bedre end Saturn til 2d, bla. på grund af den specielle indbyggede Jpeg dekoder.
Jeg ved at Rayman debuterede på Jaguar, men er det bedre end Playstation versionen?
Born to kill space
nerosnerosSkrevet 12/04-04 15:10 
Tjek den her side ud her er alt om Atari Jaguar! "JAGUAR INTERACTIVE II" hedder den vist nok!
Bashful Neophyte
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/04-04 17:01 
Har du et link?
nerosnerosSkrevet 12/04-04 20:04 
Okay det skulle være det her: http://www.atarihq.com/interactive/index.shtml
Bashful Neophyte
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/04-04 20:23 
Jeg siger tak
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig