X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor, EBgames og Fona?


Svar
OvermindOvermindSkrevet 10/04-04 15:07 
Kender I ikke det med at man skal købe et eller andet spil som lige er udkommet, hvorefter man så går ned i EBgames for at opdage at en såkaldt "special" forretning lige er de der 50 kr dyrere end f.eks. Fona eller blockbuster ????

Jeg er godt klar over deres pris-matchingTM, men det er vist ikke alle ansatte som ved hvad den indeholder. Resultatet er at man køber i lorte-fona i stedet for. Checker folk i EBgames slet ikke priserne andre steder?

Noget andet som man kan få meget sjov ud af er Fonas sindsyge prispolitik på især EA games. Jeg fandt Fifa 2002 til 299,- hvor 2004 versionen kostede det samme.
Eller deres kasser med 430.000 eksemplarer "Pool of Radiance" til PC til 99 kr som en eller anden praktikant har bestilt hjem.
For slet ikke at tale om deres imponerende udvalg af Norton antivirus fra 2001. Flot flot.... ;)
You are not a Tanaka!!
RitesRitesSkrevet 10/04-04 15:12 
Hvis en kunde køber et spil i EB Games til 399,- som koster 299,- inde hos naboen, så tjener de på det og er glade.

Hvis du kommer ind og brokker dig, så får du det til billigste pris. Samtidig får du deres byttegaranti, som kan udnyttes så uhyggeligt meget at jeg får våde drømme af det.
» a winner is you «
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/04-04 15:13, rettet 10/04-04 15:15 
Jeg har fundet rigtig, RIGTIG gode tilbud i FONA, der sikkert er lavet af en eller anden kegle, der tager fejl af titlerne. Men når prisen først er sat på, så er det den, der gælder :)

F.eks:
NFS Road Challenge (Lige udkommet) til 99,- fordi de har troet det var 2'eren, som var på tilbud til... 99!

EDIT: Den højere pris i EB er vel, hvad man må betale for byttegarantien... Egentlig fair nok.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/04-04 16:04 
Hvorfor ser nykøbte spil altid brugte ud i EB games?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
quadquadSkrevet 10/04-04 16:04 
Pga. deres byttepolitik.
RitesRitesSkrevet 10/04-04 16:09 
Og fordi de pakker spillene ud, tager CDerne ud og ridser indholdet før de sætter dem på hylden.

Lortet er ikke nyt medmindre det er plomberet fra lageret's side.
» a winner is you «
DommergaardDommergaardSkrevet 10/04-04 17:52 
Personligt der foretrækker jeg at købe spil over nettet, da det er typisk 100-200 kroner billigere end i butikkerne. Jeg er sq blevet for nærig til at levere en 500-mand og købe et spil.

Jeg husker stadig den gang jeg betalte 799,- for Wayne Gretzkys 98 til Nintendo 64 ;)
SumezSumezSkrevet 10/04-04 18:12 
Sonic.dk>
Jeg husker stadig den gang jeg betalte 799,- for Wayne Gretzkys 98 til Nintendo 64 ;)

Det slår sgu prismærket på mit Yoshi's Island.
Men der står vist også nogle grumme ting fra Superleg på et par af mine NES spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/04-04 18:21 
DeluxScan>
Jeg har fundet rigtig, RIGTIG gode tilbud i FONA, der sikkert er lavet af en eller anden kegle, der tager fejl af titlerne. Men når prisen først er sat på, så er det den, der gælder :)


Fik mit Enter the Matrix for et par måneder siden til 99,- ved dem. Ved siden af spillet lå et andet eksemplar til 199,- ;)
CronossCronossSkrevet 10/04-04 19:49, rettet 10/04-04 19:51 
Sonic.dk>

Jeg husker stadig den gang jeg betalte 799,- for Wayne Gretzkys 98 til Nintendo 64 ;)

Så er der jo mig, som købte samme spil lige da det udkom i en sjov kasse hvor spillet lå til 199 kr. ;)

Eller Kingdom Hearts til 99 kr. i Fona da det ikke var ret gammelt. Ekspedienten mente også at det måtte være en fejl, men lykønskede mig blot med mit indkøb af samtlige eksemplarer i forretningen ;)
SephirothSephirothSkrevet 10/04-04 20:22, rettet 10/04-04 20:24 
Rites>
Og fordi de pakker spillene ud, tager CDerne ud og ridser indholdet før de sætter dem på hylden.

Lortet er ikke nyt medmindre det er plomberet fra lageret's side.

Det er fuldstædig latterligt! Derfor køber jeg aldrig spil i EB Games.

På den anden side, er det bedre end at leje spil i Blockbuster ;) Hvor lang tids returret er det nu forresten der er? - skal lige have gennemført Metroid Prime, før jeg leverer det tilbage.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dRxLdRxLSkrevet 10/04-04 20:28, rettet 10/04-04 20:28 
Hvor mange kopier af Kingdom Hearts endte du med at slæbe hjem Cronoss?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 10/04-04 20:36 
LOL, prøv lige at "hør" på jer selv...

Den ene brokker sig over at EB's spil muligvis har været i brug før, mens den anden fryder sig over at manipulere med deres returret. Den tredje vil have at de skal bestille tilpas mange titler hjem, så de altid kan udlevere dem folieret, mens den fjerde dizzer Fona for at have købt for mange titler hjem. I er sgu da ikke nemme at gøre tilfredse :-)

Set fra mit synspunkt, så har jeg egentlig ikke noget at være utilfreds med EB over. De spil jeg har købt derinde fra nye, har jeg altid fået i folie. Og et eller andet sted, så er jeg faktisk rimelig glad for at der langt om længe er kommet nogle brugbare special-forretninger i Århus, så jeg mener ikke at der er så meget at være utilfreds over. Desuden er de fleste af os herinde nok også en tand mere krævende end Simon på 12 år der skal ud og have det nye Tekken, og jeg tror at det er her EB henter de fleste af deres penge hjem, og så længe Simons mor ikke ringer ned og klager, så kan de nok ikke se noget forkert i deres måde at gøre tingene på.

Så....HEY, LIGHTEN UP!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 10/04-04 20:59 
Hvad er det dog for en EB, du har fået spil i folie i? Det har jeg aldrig nogensinde hørt om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 10/04-04 21:02 
Hvis jeg køber et nyt spil med intentioner om at beholde det, så ER det vildt skod at få et ude fra hylden (resulterende i, at du næsten altid får en ridset CD fordi de ikke kan passe ordentligt på dem).

Får jeg en folieret, så er jeg selvfølgelig tilfreds og drager (ud)nytte af deres byttepolitik ofte.

At de fleste af de ansatte jeg har stødt på, så er dumme som en dør... det må jeg vel hellere kalde en tilfældighed, før Sonic.dk flipper ud på mig igen.
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 10/04-04 21:05 
Sumez>
Hvad er det dog for en EB, du har fået spil i folie i? Det har jeg aldrig nogensinde hørt om.

Jeg købte Ghost Recon: Island Thunder i dag i Bispensgade, 9000. Det var i folie.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 10/04-04 21:06 
Sumez>
Hvad er det dog for en EB, du har fået spil i folie i? Det har jeg aldrig nogensinde hørt om.

I Århus, han hentede dem ude bagi, det skal så lige siges at det ikke er overvældende mange spil jeg har købt fra nye af i EB...

Og ja, nogle af ekspedienterne er langt fra de skarpeste knive i skuffen, de virker totalt uinteresseret, og kunne for den sags skyld ligeså godt arbejde i Brugsen...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RitesRitesSkrevet 10/04-04 21:22 
Ja -og DET ødelægger fuldstændigt og komplet ideen bag "special forretninger"!
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 10/04-04 21:36 
Wehner>
Jeg købte Ghost Recon: Island Thunder i dag i Bispensgade, 9000. Det var i folie.

Jeg har osse købt flere spil i EB i Bispensgade, i Aalborg, som har været i original fabriks folie.

Plejer bare at be' om at få én af de kopier som de har i deres skab, bag disken - de er uåbnede og i folie.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/04-04 14:39 
De har deres egen foliemaskine.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 13/04-04 14:45 
Det fede er at når, EB putter brugte spil i nyt folie, putter de klistermærkerne inde UNDER folien, og det er gerne en slags, der er fuldstændig umulig at få af uden at efterlade tydelige mærker på coveret. Og der skal helst være to-tre af dem.
Så, nu har jeg beklaget mig nok. Jeg er bare irriteret over at få mit PaRappa og Strider 2 ødelagt af EB, selvom de da de kom ind formentlig var i meget bedre stand end et "nyt" spil købt i butikken.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 13/04-04 14:54 
Det bedste er da nye GBA spil.

Af med prismærket der sidder på folien. Ud med indholdet. På med gammelt prismærke og så ellers hjemmelavet foliering.

Held og lykke med at få det skoddede prismærke af uden at totaltskade kassen. Er tricky til tider.
» a winner is you «
CoreCoreSkrevet 13/04-04 15:30 
Born2Play>
De har deres egen foliemaskine.

Ja, men det er så ikke den slags folie der er tale om i de her tilfælde...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 13/04-04 16:50 
Born2Play>
De har deres egen foliemaskine.

Joh, men Xbox-titler har jo en ekstra forsegling, der hvor man åbner æsken, så der var ingen snyd der.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 13/04-04 17:12 
DAMN YOU! Det var så mit næste kort i ærmet :-)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RitesRitesSkrevet 13/04-04 21:32 
Det kan tages af og sættes på igen ;)
» a winner is you «
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/04-04 13:41, rettet 14/04-04 13:41 
ja men skulle de have taget det af og så sætte det på igen for øjnene af kunden?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
RitesRitesSkrevet 14/04-04 14:09 
Evt. eller også kunne de også gøre det ude bag ved.

Men jo, i teorien er det ganske muligt at gøre mens andre ser på, ja.

Medmindre man lider af præstationangst i overflod.
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 14/04-04 14:21 
Det fleste EB Games-butikker har faktisk hyret en fuldtidsansat udelukkende til at sidde i baglokalet og tage forseglinger af og på. Hvem skulle have troet det var rentabelt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
psychomantispsychomantisSkrevet 14/04-04 15:00 
Én gang for alle:
Der er forskel på fabriksfolie (den knitrende tykke slags) og den folie der sættes på de tomme covers der står ude på hylden (den tynde vita wrap agtige slags, der sættes på ved varmeblæsning). Så får man et eksemplar indhyllet i den første slags har den aldrig været åbnet. Basta. Får man istedet det tomme eksemplar der står ude på hylden (hvis forretningen er løbet tør for den første slags) brydes folien og skiven sættes i. End of story. Man kunne selvfølgelig godt lade være med varmefoliere de tomme covers der stilles ud i forretningen, men det ser bare ikke så godt ud.
RitesRitesSkrevet 14/04-04 15:12 
Det ser nu engang bedre ud, end størknet smeltet plastik der hænger ud af coveret :)
» a winner is you «
psychomantispsychomantisSkrevet 14/04-04 15:19 
Ja det er klart. Har jeg dog aldrig oplevet :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/04-04 15:33, rettet 14/04-04 15:40 
Faktum er at jeg har et true Crime spil, købt nyt i folie med ridset skive og krøllet manual.

Det er ikke så vigtigt hvilken type folie vi taler om, mere den dårlige smag i munden over, at få et nyt spil til fuld pris i dårligere stand end ét købt brugt!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
psychomantispsychomantisSkrevet 14/04-04 15:40 
Hvis du fik det i fabriksfolie, er det under alle omstændigheder ikke EB's "skyld" da det ikke har været åbnet så. Men ligegyldigt hvad, kunne du jo bare få det byttet.
NaieraNaieraSkrevet 14/04-04 15:41 
Born2Play>
Det er ikke så vigtigt hvilken type folie vi taler om

Det er det jo, i forhold til om du ved om EB har haft det åbnet, eller ej...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/04-04 15:42 
Det var i EB folie.

Ud over denne lille beef har butikken dog min fulde opbakning. De er altid klar med det sidste nye og fede trade-in deals.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 14/04-04 15:45 
Altså shrinkwrap, og ikke folie...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/04-04 15:48 
Yes sir!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 14/04-04 15:55 
psychomantis>
Én gang for alle:
Der er forskel på fabriksfolie (den knitrende tykke slags) og den folie der sættes på de tomme covers der står ude på hylden

Hvornår har nogen af os givet dig indtrykket af at vi ikke kan se forskel på de to ?

En gang for alle:
De spil jeg indtil videre har købt fra nye i EB Games, har været emballeret (ja, i fabriksfolien, den knitrende tykke slags)...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 14/04-04 15:55, rettet 14/04-04 15:56 
Born2Play>
Yes sir!

Så er der jo enten sket det, at du ikke har forstået at du har købt et brugt spil, eller du er blevet offer for EB's byttepolitik....
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/04-04 16:00 
Naiera>
Du er blevet offer for EB's byttepolitik....

Det er jeg blevet med 3 spil indtil videre så. Eller også er min standart for høj.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
psychomantispsychomantisSkrevet 14/04-04 16:02 
Ja, der kan være sket det, at spillet er blevet købt som gave. Det er ved købet så blevet shrinkwrapped efter aftale med kunden fordi det først gives efter returfristens udløb. Vedkommende der har fået det, har så ikke ville have det og leveret det tilbage. Ekspedienten der modtager det stadigvæk uåbnede spil, ligger det tilbage i bunken. Born2Play får det udleveret da han er nede for at købe det.

Eller også er der sket noget uregelmæssigt.
psychomantispsychomantisSkrevet 14/04-04 16:04 
Born2Play>

Det er jeg blevet med 3 spil indtil videre så. Eller også er min standart for høj.

Har de alle tre været shrinkwrapped efter du har modtaget det? Det ville være mærkeligt...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/04-04 16:05, rettet 14/04-04 16:07 
Lad mig lige slå fast én gang for alle:

Jeg mener altså stadig, at EB er Danmarks fedeste spilshop og jeg køber næsten alle mine spil der.

Som du selv siger, jeg har bare fået det sidste eksemplar på hylden eller ét der har hygget sig i 7 dage, hjemme hos fætter fedtfinger.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
psychomantispsychomantisSkrevet 14/04-04 16:12, rettet 14/04-04 16:20 
Core>
psychomantis>
Én gang for alle:
Der er forskel på fabriksfolie (den knitrende tykke slags) og den folie der sættes på de tomme covers der står ude på hylden

Hvornår har nogen af os givet dig indtrykket af at vi ikke kan se forskel på de to ?

En gang for alle:
De spil jeg indtil videre har købt fra nye i EB Games, har været emballeret (ja, i fabriksfolien, den knitrende tykke slags)...

Jeg kan godt høre på dig at du kender forskel. Jeg havde bare opfattet diskussionen som om nogen troede at EB var i stand til at sætte fabriksfolie på...
Eller måske ikke var klar over at der er forskel. Eller vidste det kun er tomme covers og gaver der varmefolieres.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig