X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox med chip?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/04-04 16:59 
Findes der en butik, der sælger Xboxe med chip og garanti fra nyt?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PoulPoulSkrevet 09/04-04 17:16 
Hos Konsol Chips har du mulighed for også at købe selv Boxen hos dem.

Konsol Chips
KoludaKoludaSkrevet 09/04-04 17:22, rettet 09/04-04 17:23 
Nej, der er kun garanti på chippen og installationen.
IKKE på maskinen...

Har set firmaer der overtager garantién på maskinen også, ,men de er normalt også 800-900,- dyrere iforhold til andre chipmontører , hvis ikke mere...


Jeg kan også lave den med garanti på installationen, som konsol-chips gør, endda noget billigere ;)
Levere også helt nye maskiner der er chippet.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/04-04 17:51, rettet 09/04-04 17:51 
Jeg skal kunne spille Halo2 så hurtigt som muligt. Jeg skal derfor have mulighed for NTSC afspilning.

Men en større HD med mulighed for at lagre hele min CD samling ville være lækkert.

Mit problem er: Jeg er en tech retard. Jeg ønsker ikke noget jeg kan F'e up. Jeg vil ikke sidde og flashe og lege rundt med Bios.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 09/04-04 17:53 
Det kan sagtens arrangeres :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 15/05-04 17:46 
Born2Play>
Jeg skal kunne spille Halo2 så hurtigt som muligt. Jeg skal derfor have mulighed for NTSC afspilning.

Slap nu af - Halo 2 udkommer worldwide d. 9 november, og sku det blive udsat i PAL, så drejer det sig om ca. en måned vi må vente.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
TweelTweelSkrevet 15/05-04 18:12 
Du skal ikke bekymre dig om at flashe chippen, med følgende risiko for at den bliver ubruelig, den eneste grund til at gøre det er at der i nogen bioser er en "Live!" lockout, som gør at du ikke ved en fejl kommer til at gå på live mens chippen er i brug, hvilket ellers vil gøre at din XBox blive banned.
Ah, men en ting er at få chippet boxen, en anden ting er hvordan man vil bruge den. Hvis du "bare" får sat chip i, men ikke et nyt dash, så vil du kunne spille import spil, og ting du selv brænder ud, ja, men der er mange flere muligheder som er sjove.
"Homebrew" scenen på XBoxen er stor. Homebrews er hjemmelavede programmer, alt fra spil til media players. Nogle af disse er ulovlige da de bliver kompilerede med MicroSofts development kit, andre er kompilerede med lovlige alternativer. Det mest interessante til at starte med er et alternativt Dash. Dashet er menuen der starter op når du ikke har et spil i, og homebrew dashes vil som regel have en ftp server indbygget per default, som gør at du kan føre ting over på boxen fra din computer. Mere avancerede dashes har mange flere muligheder, nogle endda indbygget irc klient.
Du kan downloade dash installers som du brænder ud, og som for det meste har en ftp server og en install funktion. Ftp server funktionen er det en god idé at bruge til at tage en backup af harddisken før dashet installeres. Bag efter kan du så installere dashet, som, hvis det er installeret korrekt, kan eksistere fredeligt ved siden af MicroSofts default dash, dvs det starter kun op når du bruger chippen. Når du starter op uden om chippen fungerer XBoxen som før.
Med en ftp server på XBoxen kan du begynde at føre andre interessante homebrew ting over, og fra dit homebrew dash starter du disse. Noget af det jeg syntes er mest interessant er emulatorer, men der er mange muligheder.

http://xbox-scene.com er nok det bedste sted at starte.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
KTCKTCSkrevet 15/05-04 18:29 
God information, men der er stadig flere ting, som bliver opdateret i nyere dashboards, og bruger man en fornuftig chip, kan den også reddes igen fra en fejlflashning.

Det med dashboards er også rigtigt, men mange xboxe har problemer med at læse diverse medier (især Thomson), så det kan være en kamp at få det installeret. Desuden kan man stadig sagtens køre det originale dashboard, selvom chippen er aktiveret.

Jeg tilbyder også altid folk en løsning med alternative dashboards, så de kan udnytte de mange muligheder som Xboxen har med chip.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TweelTweelSkrevet 15/05-04 22:42 
Ja, man kan sagtens køre det originale dashboard med chippen aktiveret, det jeg mente var at selv om man har installeret et nyt dash kan man sætte det op sådan at det originale kører når man slår chippen fra, og det nye kører når den er til.
Det med problematiske medier har jeg hørt fra andre, men ikke selv oplevet, og jeg har ellers et af de gamle drev. Jeg brændte en dash installer med ftp server ud på en almindelig cd-rw. Den virkede fint, og siden har jeg ikke haft brug for den, da jeg lægger alt homebrew over via ftp.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig