X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Told og skat forsinkelse?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 07/04-04 08:02 
Min ordre fra playasia blev ifølge den mail de sendte mig sendt den 23/3, men jeg har ikke modtaget den endnu, hvilket bekymrer mig.
Kan det blot skyldes at den er blevet opsnappet af told og skat eller skal jeg til at regne denne pakke som tabt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
57 emne(r).
1 2 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 07/04-04 08:02 
Min ordre fra playasia blev ifølge den mail de sendte mig sendt den 23/3, men jeg har ikke modtaget den endnu, hvilket bekymrer mig.
Kan det blot skyldes at den er blevet opsnappet af told og skat eller skal jeg til at regne denne pakke som tabt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JimPPJimPPSkrevet 07/04-04 08:05 
Sandsyneligt Told og Skat - min erfaring, er at de sagtens kan være 14 dage om at benytte en regne maskine.

Du har ikke et T&T nummer på pakken? (Nej så ville du ikke spørge ;)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
dRxLdRxLSkrevet 07/04-04 08:41 
Sig ikke det sig ikke det ;-)
Jeg troede ellers at jeg havde valgt den absolut billigste forsendelsesform, men enten er der også på den et track & trace nummer eller også har jeg i sin tid (starten af januar hvor jeg bestilte shikigami2 og psyvariar2 pakken) godt kunnet se at det var en af den slags pakker man gerne ville have muligheden for at kunne holde øje med =)

Jeg tænkte så at det var et forsøg værd at søge efter nummeret på post.dk hjemmesiden, men ingen hits. Så hvor ville man normalt bruge et nummer der går nogenlunde sådan her RR*********HH (hvor asterikserne repræsenterer cifre jeg vælger at holde for mig selv) ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 07/04-04 12:05 
dRxL>
Jeg troede ellers at jeg havde valgt den absolut billigste forsendelsesform

Så kan du heller ikke være sikker på at have modtaget pakken efter to uger. Der kan gå mellem en uge og, hvis man er rigtig uheldig, en måned. Det mener playasia måske ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 07/04-04 12:07 
Da jeg valgte Economy Airmail forleden, tog det overhovedet ikke noget der lignede en uge... Fire eller fem dage...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 10/04-04 11:55 
dRxL, hvad blev det til?
Som der blev skrevet i PlayAsia-tråden, skulle de være flinke til at angive værdien på pakken, så man ikke skal til at sende ting ind til dem og betale en masse ekstra lort.
Hvordan gik det for dig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 10/04-04 13:13, rettet 10/04-04 13:13 
Jeg har ikke set noget til pakke endnu. Måske skyldes det påsken...
Men da der jo er t&t nummer kan jo aldrig blive helt væk. Der vil altid være nogen der sidder tilbage med "aben". Bare en skam at de her spil er lavet i så små oplag at det bliver svært at skaffe den til en ordentlig pris senere, hvis det nu går så galt som det kan gå.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CrishakeCrishakeSkrevet 10/04-04 13:15 
Jeg mener ikke at Posthusene og bankerne har åben her i påsken.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 10/04-04 13:23 
Posthuset har åbent i dag... De lukker om 7 min :)
NaieraNaieraSkrevet 10/04-04 13:24 
Men med mindre der er betalt for Lørdags Ekspress, kommer der ingen pakker...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 10/04-04 14:02 
Jeg fik da en pakke i dag. Ikke noget lørdagsekspress her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 10/04-04 14:06 
Der er forskel på en PAKKE og et brev, der var i form af en pakke.

Der kommer ikke pakker om lørdagen, med mindre man køber lørdagsekspress.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CrishakeCrishakeSkrevet 10/04-04 14:12 
Jep det er an på pakkens størelse.
JAAJAASkrevet 10/04-04 14:43 
Hm, har du prøvet at tracke den her?:

Det plejer at være sådan, Hong Kong firmaerne sender ting, der ikke skal med UPS eller alm. luftpost.

EMS Hong Kong
JAAJAASkrevet 10/04-04 14:47 
Fejler det, kan du prøve dig frem her:

Forsøget værd
SumezSumezSkrevet 10/04-04 18:05, rettet 10/04-04 18:08 
Naiera>
Der er forskel på en PAKKE og et brev, der var i form af en pakke.

Det er muligt at det kun var fordi, den var rekommenderet, men den blev faktisk omdelt som en pakke. Her hvor jeg bor bliver alle "brevpakker" bare afleveret på kontoret, hvorefter man får en seddel i sprækken.
Men jeg gik/går da umiddelbart ud fra at dRxL's pakke, som formentlig kun er et vist DC spil, også blev sendt som brevpost.

EDIT: Hvis det er EMS kan det selvfølgelig slet ikke sammenlignes med noget af det andet. Så skal man også ud på et posthus, der ligger langt pokker i vold for at få sin pakke, når man selvfølgelig ikke er hjemme ¬_¬
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 10/04-04 18:08 
Heh der lå et brev fra told(u)væsenet i postkassen i da jeg kom hjem i dag, så nu er jeg i det mindste sikker på at have begge TATE spil til næste weekend *nudge**nudge* =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 10/04-04 18:15 
Konklusion: PlayAsia sender ikke en kvittering med til Told & Skat :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 10/04-04 18:17 
Det har de gjort når de har sendt spil til mig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CrishakeCrishakeSkrevet 10/04-04 22:14 
Det tog sin tid;P
SumezSumezSkrevet 10/04-04 22:23 
dRxL>
begge TATE spil

Hvad er det andet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 10/04-04 23:19 
Shikigami 2 og Psyvariar 2
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 10/04-04 23:21 
Efterfølgerne til to af de største shooter-skuffelser jeg er stødt på hidtil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/04-04 23:23, rettet 10/04-04 23:24 
Jeg kan godt li' Psyvariar 2 som jeg tillod mig at download en kopi af lang tid efter jeg havde bestilt det. Jeg kunne overhovedet heller ikke li' noget som helst ved Shikigami 1 (som jeg spillede på 'boxen) men dem der har haft adgang til 'cube versionen af 2'eren har kun talt pænt om den, så jeg valgte ikke at afbestille =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 10/04-04 23:29 
Jeg ser da frem til at se hvordan de klarer sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 11/04-04 20:03 
Jeg må sige at jeg, ligesom JAA, også er glad på dine vegne dRxl. God fornøjelse :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HankyHankySkrevet 12/07-13 13:13 
Min meget billige pakke med en Super Famicom fra Japan, bliver holdt tilbage af SKAT for kontrol af "Varemærkeforfalskede varer", med en pæn henvisning til www.stoppiraterne.dk.

Kan det virkelig være rigtigt at de spilder min (og deres) tid på at tjekke op på, om en gammel konsol fra start 90'erne skulle være en piratkopieret/falsk vare?

Jeg har kigget lidt rundt på SKAT's hjemmeside, men kan ikke finde nogen specifik kontaktform til netop den afdeling, og ej er der heller noget reference nummer eller lignende at finde på brevet. Har prøvet at kontakte Post Danmarks import-afdeling, men de havde ikke noget med det at gøre og kunne ikke hjælpe mig. Pakken har været taget af SKAT siden d.2 juli :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/07-13 13:31 
Hold da kæft nogle idioter!!
Pirat spil fra 90ern, det er bare flot skat!

Jeg er ved at være godt træt er told og skat... Der skal blade sig i loppemarked import.
Kan de ikke bruge deres tid på ipad og gucci tasker?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 12/07-13 13:42 
Kunne det tænkes at det ikke har noget at gøre med pakkens indhold, men er en stikprøve-ting, som kan gå ud over alle større forsendelser? Bare en teori, for jeg synes heller ikke det giver nogen mening at de skulle begive sig til at tjekke en Super Famicom.

Men hvis de gider tjekke for en, om de Neo Geo carts man køber et bootleggede, ville det da være flinkt af dem. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 12/07-13 13:50, rettet 12/07-13 13:51 
De har meget fint selv beskrevet pakken til at indeholde følgende: "1 STK . NINTENDO MASKINE, 2 STK. JOYSTICKS"

Så et eller andet sted må de jo vide, hvad de har mellem hænderne, inden de bestemte sig for at tilbageholde den for kontrol af varemærkeforfalskede varer. Suk :/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 12/07-13 13:56 
Gad vide hvad de gør for at tjekke den. Jeg kan forstå din frustation, men synes det er lidt morsomt. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 12/07-13 14:21 
Jeg ville være stik-fucking-tosset.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 12/07-13 15:00, rettet 12/07-13 15:01 
Sumez> Men hvis de gider tjekke for en, om de Neo Geo carts man køber et bootleggede, ville det da være flinkt af dem. ;)

Jeg tror bestemt ikke du har lyst til at SKAT bruger et trykluftbor el. lign. til at åbne dit NeoGeo cart med };-P
At dømme efter hvordan de åbner papkasser, tror det er sådan det vil forgå...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 12/07-13 16:08 
Jeg kan forestille mig at Nintendo er et navn, de kan finde på at gå efter mht. kopier - og så hjælper det nok ikke at maskinen ikke hedder Wii, men noget mere obskurt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WonderboyWonderboySkrevet 12/07-13 16:10 
De gør vel bare det politikerne har bestemt, eller prøv og kontakt forbrugerombudsmanden.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 12/07-13 16:25 
Herold>
Jeg kan forestille mig at Nintendo er et navn, de kan finde på at gå efter mht. kopier - og så hjælper det nok ikke at maskinen ikke hedder Wii, men noget mere obskurt.

Den bliver nok brandet for at være en Super Nintendo-klon :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/07-13 16:38, rettet 12/07-13 16:38 
Jeg kunne sagtens forestille mig, at de tror, det er en WiiU-klon. De er nogle værre papænder.
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 12/07-13 23:53 
Men er der overhovedet en lov mod at KØBE kopivarer?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/07-13 00:51 
Ikke som sådan, men ham fyren der for et par år siden købte et åbenlyst falsk Rolex fra Kina, venter vist stadig på resultatet efter han ankede sin dom.

- Men det er jo virkelig absurd hvis der bare er tale om en ganske almindelig Super Famicom - Selv hvis det skulle vise sig at være en Famiclone.

Stakkels lille Kina-ur
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ElgenElgenSkrevet 13/07-13 17:57 
Hahaha, hvis man har råd til at anke sådan en dom, hvorfor køber man så ikke bare en ægte Rolex? };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/07-13 18:23 
Tilfældet kan sagtens være at sagens omkostninger dækkes af staten, da den er principiel.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/07-13 18:30 
Jeg kunne i hvert fald læse, at de indtil videre har været nødt til at sætte lignende sager i bero indtil der kommer en afgørelse. så jeg vil da tro han har fået fri process. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
3of193of19Skrevet 14/07-13 10:44 
Kunne sagtens ogsaa vaere uvidenhed:
Stikproeve aebner pakke: "Hov saadan ser en Super NINTENDO da ikke ud. Famicom, hvad er det for noget kopistads?"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/07-13 12:00, rettet 14/07-13 12:00 
Jeg tvivler stærkt på, at de ved, hvad en SNES er. Nok nærmere: "Hov! Sådan ser en Wii da ikke ud. Famicom, hvad er det for noget kopistads?" :)
AV Intelligent Terminal
The DaneThe DaneSkrevet 14/07-13 19:50 
Eller også går de bare ekstremt meget efter reglerne, og er ligeglade med hvor gammelt det nu er :)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HankyHankySkrevet 16/07-13 18:49, rettet 17/07-13 11:45 
Da jeg stadig ikke har hørt fra dem, og deres telefon (SKAT's specifikke afdeling) pænt gik på telefonsvare, har jeg nu sendt dem en mindre glad mail. Post Danmark kunne stadig ikke fortælle noget.

:X

EDIT:
Nu med telefonisk undskyldning om at den aldrig skulle ha' været taget til side i første omgang, og at den blev sendt til PostDK igen asap. Hurra.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HankyHankySkrevet 30/07-13 12:05, rettet 30/07-13 12:06 
De er godt nok nogle tunge skinker at danse med.

Efter stadig ingen pakke at have modtaget, intet nyt pr. mail eller telefon, så jeg mig nødsaget til at ringe til Post Danmarks Importafdeling igen her til formiddag. Der får jeg det stik modsatte at vide, af hvad de fortalte mig d.18/7 - at de ikke har min pakke, at den d.20/7 er taget i SKATs varetægt (igen åbenbart?!) og de intet havde med det at gøre.

Hvad jeg er vidne til, er altså åbenbart en hæftig tango mellem hhv. PostDK og SKAT, der ikke helt kan finde ud af, hvem af dem der skal have min pakke, før de vil give mig den.

Ingen kan sige mig noget, og ingen vil sige mig noget.
Ja tak, god dag og lange løg :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 30/07-13 12:07 
Satme noget af en Aaaaaargh! du har gang i der Hanky :(
j/k
The DaneThe DaneSkrevet 30/07-13 21:35 
De er tydeligvis gået i gang med at spille bunden ud på maskinen, og giver dårlige undskyldninger for ikke at udlevere den.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
solid snakesolid snakeSkrevet 19/11-14 10:16 
Jeg har bestilt nogle sko fra Australien, og den er sansynligvis blevet snuppet i tolden den 30 oktober ifølge sælger, men jeg har intet hørt fra told og skat eller posthuset for den sags skyld..
Jeg har et nummer på pakken, men hvor kan jeg evt eftersøge den?

Har i evt nogle råd?
Fordi det er jo snart 3 uger siden nu.. :-S
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
57 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig