X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SMS spil


Svar
KeenKeenSkrevet 04/04-04 21:04, rettet 04/04-04 21:07 
Jeg har jo som i nok har fundet ud af fået ordnet min Master System II, og nu er det sådan at jeg egentlig godt kunne tænke mig et spil eller to til maskinen... nogen forslag til et par gode/billige spil???

Edit: Der må godt være et multiplayerspil eller to iblandt
majjohamajjohaSkrevet 04/04-04 21:07 
Sonic er vel et must?
KeenKeenSkrevet 04/04-04 21:09, rettet 04/04-04 21:10 
Sonic: the hedgehog ligger allerede på såe...

Andre???
dchangdchangSkrevet 04/04-04 21:11 
Dem jeg umiddelbart bedst kan lide til SMS er Wonderboy-spillene, The New Zealand Story, Alex The Kidd og Shinobi. Det er jo ren mums. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KeenKeenSkrevet 04/04-04 21:35 
Shinobi ser da meget intressant ud

har forresten en manual til Ninja Gaiden liggende og der ser da også ud til at være noget...
SumezSumezSkrevet 04/04-04 22:05 
Phantasy Star?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 04/04-04 22:32 
Fantasy Zone
wonderboy
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 04/04-04 22:39, rettet 04/04-04 22:40 
Hvis I tænker på Wonder Boy in Monster Land, så er det altså absolut en nødløsning at spille det på SMS. Spillet går jo i slowmotion - man kan nærmest sidde og tælle med på frameraten.

Dog er spillet så godt, at hvis man overhovedet ikke kan komme til at spille det på et af de andre formater, så er det nok ok at spille det på SMS. Sådan da...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 05/04-04 10:29 
Alex Kidd
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KeenKeenSkrevet 05/04-04 17:11 
Hvad med multiplayer? er der nogen som er værd at investere i???
dRxLdRxLSkrevet 06/04-04 11:26 
Wehner>Dog er spillet så godt, at hvis man overhovedet ikke kan komme til at spille det på et af de andre formater, så er det nok ok at spille det på SMS. Sådan da...

Lyt ikke til ham, personligt foretrækker jeg Wonder Boy IML til SMS fremfor bl.a. arcadeversionen, så det er nok snarere et spørgsmål om hvad man er vant til. SMS versionen er i øvrigt et af de spil der får mest ud af maskinen.

Gode spil:
-Mickey Mouse: Castle of Illusion (et andet SMS mesterværk, bedre end Genesis versionen IMO)
-Psycho Fox
-Golden Axe Warrior (Zelda klon)
-Spider Man
-Fantazy Zone
-Wonder Boy 3 The Dragons Trap
-Wonder Boy IML
-Alex Kidd: In Miracle World
-Teddy Boy (eneste gode Cart spil IMO)
- R-type (mesterlig god konvertering i fhld. til systemet)

nedenstående kræver måske en særlig smag:
-Choplifter (fungerer godt på konsollen, men er svært)
-Bonanza Bross
-Action Fighter
-My Hero (god stemning på en eller anden måde)
-Spy vs. Spy (ret unikt 2 player gameplay skal prøves)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 06/04-04 12:59 
dRxL>
personligt foretrækker jeg Wonder Boy IML til SMS fremfor bl.a. arcadeversionen, så det er nok snarere et spørgsmål om hvad man er vant til.

Et spørgsmål om, at du er vant til den dårligere SMS-version...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 06/04-04 14:36 
definer dårligere =)
den er ikke dårligere for mig, gør det blot svært at sætte pris på arcadeversionen, der ligner den lidt, men hvor musikken (i mine ører) ikke er så god.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 06/04-04 14:43 
Nu skal jeg jo genspille SMS-versionen, hvis jeg skal gå i detaljer, men som jeg husker det, er det ret åbenlyst. Det er grimmere, langsommere og styringen er dårligere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 06/04-04 14:59 
Det er altsammen meget muligt udfra et objektivt synspunkt, men fra mit subjektive synspunkt forholder det sig ikke således =)

Jeg holder på min mester version ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 06/04-04 15:05 
Jaeh, det er fint nok, at du har det sådan. Jeg kan bare ikke se, at det berettiger dig til at sige, at Wehner er gal på den, fordi han er vant til arcadeversionen. Som jeg startede med at sige, er det dig, der er gal på den ;)

Men det var måske heller ikke det, du mente. Ville bare slå fast, at SMS-versionen ikke er arcadeversionen overlegen. Det er omvendt. Objektivt set.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 06/04-04 18:28 
Nej snarere at SMS versionen også er et top-kvalitets spil på sine egne premisser. Ligesom R-type SMS versionen sine mangler i forhold til arcadeforbilledet til trods også er tip top spil på konsollen, og en helvedes flot konverteringsindsats (jeg er stadig langt bedre til arcadeversionen af R-type end RJK alene af den grund at jeg har voldspillet SMS versionen så meget, det siger noget om at gameplayet er bragt over stort set intakt sammen med det meste af stemningen).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 06/04-04 19:32 
Eller også siger det noget om, at jeg aldrig spiller R-Type ;pp

Nåh, men ellers er jeg da enig med dig, så...

Wonder Boy In Monsterland kører i øvrigt på System 8-arcadeboard, som har en del tilfælles med Master System. Så den burde jo heller ikke være helt ved siden af.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 06/04-04 19:57 
Men det er den ;p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 07/04-04 00:53 
RJK>
Wonder Boy In Monsterland kører i øvrigt på System 8-arcadeboard, som har en del tilfælles med Master System. Så den burde jo heller ikke være helt ved siden af.

Ligesom Choplifter, der efter min bedste overbevisning (har aldrig rigtig oplevet arcaden) også skulle være en ganske god konvertering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Le RoofLe RoofSkrevet 07/04-04 01:12 
Choplifter er, efter min hukommelse, en meget god konvertering. Jeg spillede selv arcaden en del + SMS versionen. Hukommelsen kan dog snyde lidt efter ca. 15 år...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
tastasSkrevet 07/04-04 11:32 
Er jeg den eneste som bare er vild med Bomber Raid til SMS? :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dRxLdRxLSkrevet 07/04-04 12:29 
Det er et fint spil, og repræsenterer en sjælden genre på konsollen, men det er ikke godt eller noget man ville nyde at vende tilbage til.
Men jeg overvejede det da jeg skrev min ovenstående liste.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ViolatorViolatorSkrevet 07/04-04 13:41 
Tas > Nej, jeg elskede det spil! Desværre har jeg ikke en SMS mere, og kan derfor heller ikke spille Bomber Raid mere :(
seebergseebergSkrevet 08/04-04 00:11 
-Sonic 2, det må du ikke snyde dig selv for!
-Hang On
-Rampage
-Enduro Racer (hvis du vel at mærke har den obligatoriske "Race Controller" ;P)
-The Lucky Dime Caper
-Asterix
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
dRxLdRxLSkrevet 08/04-04 08:36 
Og så kom jeg lige i tanke om en rigtig fin Ikari Warriors klon til SMS:

Secret Command, svjh. er det fin underholdning i en genre man ikke ser så meget til mere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/04-04 11:05 
Jeg ved ikke om de er blevet nævnt, men man bør da bestemt heller ikke snyde sig selv for de fabelagtige ninja spil til konsollen :)

Shinobi, Shadow Dancer og Cyber Shinobi. Der er vist ingen tvivl om, at disse spil ikke er halvt så gode som jeg husker dem, men derfor skal jeg stadig have dem, hvis jeg engang får en SMS
scavengerscavengerSkrevet 09/04-04 15:44 
Det er meget individuelt hvem der synes hvilke spil er gode. Jeg synes følgende er et godt bud:

- R.C. Grand Prix
- Rampage
- Super Space Invaders
Nemo me impune lacessit
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig